Hei ! Te jotka nivelpsoria sairastatte, miltä tämä teistä kuullostaa , voisiko minulla olla kyseinen sairaus ?
Niveliä on särkenyt noin 10 vuotta , tämä on kuitenkin diagnosoitu fibromyalgiaksi.
Niska on jumissa, selkää särkee ja nivelistä polvet ja lonkat ovat pahimmat. Myös sormen nivelet kipeinä. Pakkasella tilanne on paha kun polvet kangistuvat ulkoillessa niin ettei rappusia tahdo ylös päästä. Lämpimässä ei särje niin pahasti ja sauna tekee hyvää. Nivelet eivät näytä turvonneilta mutta ovat kuumia.
Ihossa ei ole mitään hilseileviä läiskiä mutta rintakehään tulee punaisia, sormenpään kokoisia läiskiä jotka häipyvät n. vrk kuluessa ja tulevat takaisin, eivät kutia mitenkään. Kasvoissa poskipäässä on punainen läiskä joka pysyy eikä muutu ja poskipään luu on sillä kohdalla kuuma ja kipeä. Ihotautilääkäri on näitä katsonut muttei niihin osannut mitään sanoa paitsi kylmäallergiaa testattiin tuloksetta.
Syy miksi aloin psoria itse epäillä on varpaiden kynsissä joista ennen ajattelin olevan kynsisieni mutta joistain bongasin nuo psorin kynsioireet. Oikean jalan kynnet ovat paksuuntuneet, lohkeilevat ja voivat irrota. Niihin ei ole tehonnut sienilääkkeet ja ovat tuollaiset olleet 10 vuotta.
Reumakokeet ovat negatiiviset, tulehdusarvot hyvät. Leukosyytit olivat joskus hieman koholla. Onko teillä tulehdusarvoissa jotain näkynyt ja mistä lääkäri on hoksannut nivelpsoria tutkia ?
Aion kyllä mennä lääkäriin kunhan saan rahat kasaan ettei tarvitsisi kunnalliseen jossa lääkärit eivät yleensä edes mieti vaan määräävät buranaa... Viimeksi kun sanoin että olen väsynyt kun en kipeältä lonkaltani saa nukuttua, sain
masennuslääkettä jota en hakenut.
Beata
Olisiko tämä nivelpsoria ?
beata3
3
470
Vastaukset
- dkjhgfd
Vaikuttaa nivelpsorilta. joillakin tulee niveloireet ennen ihoproria.
- Harmittaakipu
Minulle kuullostaa tutulta. Ei diagnoosia tosin kun ei ole iho-oireita enään, oli vuosia sitten.
- Kuivunutruusu
Aivan sama tilanne täällä, kuin kuvaisit minun kokemuksiani. En ole saanut lääkäreiltä apua eikä lähetettä huolita reumapolilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575459- 914271
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3722530Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s701065Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301028- 61833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46806Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789- 26779
Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52769