Marijuana ja pakko-oireet

Ei vai joo

Olen vähän aikaa miettinyt, josko tuo ihmelääke auttaisi tähän oireiluun. Olen joskus nuorempana maistanut ja todennut, että viihdekäyttö ei sovi minulle, mutta olisin halukas kokeilemaan ihan lääkemielessä. Ystäväni kertoi, että on päässyt ahdistuksen (joko ei liittynyt OCD:hen) yli osittain tämän avulla. Toivoisin, ettette teilaa ideaa suoralta kädeltä. Itsekkään en ole mikään päihdeaineiden tukija, lopetin tupakoinninkin noin puolitoista vuotta sitten. Halu kokeilla kuitenkin olisi kova, osaako joku kertoa vaikutuksesta tähän vaivaan?

Netistä löytyy tottakai läjäpäin tietoa, että auttaa, mutta suurin osa infosta on ns. huumemyönteisiltä sivustoilta, joten olen ollut hieman lähdekriittinen niiden kanssa.

5

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wales

      Itsekin ajattelin 90-luvun alkupuolella,että kannabis voisi auttaa pakkoneurooseihini,ei todellakaan auttanut.Pakko-ajatuksista tuli vielä ahdistavampia,sekavia.Kokeilu jäi 3 kertaan.Kuvottava aine muutenkin.

    • adsadasd

      Itse olen kuullut juttuja että se auttaisi OCD:hen niinkuin kaikki rauhoittavat aineet muutenkin. Kannattaa kuitenkin valita "lajike" tarkkaan, kannabista on eri sorttista ja ne vaikuttaa eri tavalla, tietyt lajikkeet saattaa pahentaa jopa oireita.

    • Heippahei

      Wales, oletko löytänyt jonkun toisen tien irti oireista?

      Itse käänsin elämäntapani eilen päälaelleen, päätin alkaa harrastamaan säännöllistä liikuntaa, syödä terveellisesti, nauttia vitamiinilisiä ja muutenkin ajatella positiivisesti (esimerkiksi ulkona on kylmä, no minähän pidän esimerkiksi talviurheilusta = hyvä juttu :) ).

      Lumevaikutusena tuli heti hyvän olon tunne, toivottavasti pysyy tälläisenä

    • wales

      Tavallaan,sairastuin 90-luvun puolivälissä masennukseen.20v. kun sairastaa depressiota,niin ei paljon neuroosit kuki.Eli ojasta allikkoon.

      • pufff

        Mä kun poltin tuhdit paukut, en tosin tiedä yhtään mitä lajiketta oli, niin ei ollut kokopäivänä eikä seuraavanakaan yhtäkään pakko-oiretta! Tosin muisti lähti aika hyvin, jouduin miettimään vähän aikaa mitä tein oikeasti sillon kun olin paukuissa. Nauratti aika paljon ja suu kuivu hauskasti ja tuli nälkä ja silmät vähän "sinkoili" sivuille kun nous aika hyvi ku poltin lisää päälle :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe