En kohta enää jaksa miestäni

ei vaan jaksa

En ymmärrä mikä miehessäni on kovin pahasti pielessä, mutta hän ikäänkuin synkistää elämäni täysin valittamisellaan esimerkiksi asioista joista yritän tuoda ilon aihetta elämäämme. Hän valittaa todella paljon omista ihan pienistäkin asioista, vaikka pärjää melko lailla normaalisti arjessa ja taloudellisesti verrattuna minun sisäiseen kamppailuuni, mitä en pura ulos. Mies on ajattelematon ja töksäyttelevä, puoliksi yleensä puolustaa jos jokin asia rassaa puolestaan minua.... omassa lapsuude perseessään narsistiset piirteet vasta korostuvatkin; on ruokia mitä hän ei syö, valitus jatkuu sielläkin. Olen huomannut että mieheni ei koskaan innostu mistään eli on to-del-la tympeää seuraa. Aina ottamassa, mitään ei anna ja tämän hän laittaa "herkkyytensä" piikkiin, kuten myös hermojen menettämisen kun minä haluan ilmaista vaikka tunteitani kun loukkaannun. Tällöin hän mene pois tilanteesta tai loukkaa minua.

En osaa sanoa mutta kotona oleminen ahdistaa minua päivä päivältä enemmän ja enemmän ja jatkuva pikku asioista valittaminen; tiskaaminen, ei sitä ei tätä, on taas kiire, blaa blaa, vaikuttaa jotenkin sanoin kuvailemattoman pahalle, kun samalla tiedän että minun todellisista ongelmistani hän ei tajua ytikäs mitään.

2

1409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loveorleave

      Terveen itsetunnon ja rajat omaava nainen on pääpiirteissään elämäänsä tyytyväinen.
      Hänen elämänsä on positiivissävyistä ja mielekästä, koska HÄN EI SUOSTU HUONOON KOHTELUUN. Siis jos jokin asia puolison arkikäytöksessä häntä ahdistaa tai masentaa, hän ottaa asian reippaasti ja selkeästi puheeksi. "Kärsin siitä, kun sanot xxx ja haluan että tähän tulee muutos."
      Jos mies ei ota onkeensa, niin sanotaan noin vuoden yrittämisen jälkeen (naisen itse itselleen asettama määräaika) nainen ottaa avio-tai asumuseron. Koska elämä ilman miestä on mielekkäämpää kuin "huonon kaverin kanssa".

      Hyvä yritys sälyttää oman masennuksesi syy miehen niskoille. Etsiydy itse terapiaan.
      Menkää miehen kanssa yhdessä johonkin parisuhdetyöhön. Ota itse vastuu omista tunteistasi, oman pääsi kuntoon laittamisesta. Lakkaa ripustautumasta miehen varaan kuin heikko liaani. Te olette kaksi erillistä yksilöä.

    • dggsdef hh

      Minulla sama juttu. Kunnes aloitin muuttaa itseäni. Mitkä olivat ne asiat joihin rakastuit aikoinaan miehessäsi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe