Näin tänään S-marketisssa Catmandoo-merkisen karvahatun, jossa oli lappu siitä, että "ostamalla Catmandoo-tuotteita tuet samalla WWF-n Itämeren suojelutyötä". Tuoteselosteessa luki 100% polyesteeriä, ei muuta materiaalitietoa, mutta karvahan onkin aitoa kaniinin turkkia! Mitä siinä on järkeä? Sama kun olis ostamalla vaikka sademetsäpuusta tehdyn kalusteen tuet Niilin suiston suojelutyötä, tai ostamalla lapsityövoimalla Intiassa valmistetun t-paidan tukisit Suomen nuorten syrjäytymisvastaisen kampanjan. Ei tarvi olla mikään hullu "kettutyttö", että tulis ristiriidan tunne. Vai mitä? Varsinkin kun se turkki siinä hatussa on ihan koristeena vaan.
Mitä järkeä!
2
131
Vastaukset
- akka vaan
turkki on hyvinkin voitu saada ruuaksi kasvatetun kanin nahasta, eli koko otus on tullut hyötykäyttöön. Ja mistä tiedä, ettänahak oli auto. Katsoitko tarkasti karvan juureen? eli näkyikö karvojen juuressa nahkaa, vain tiukkaa kangaskudosta?
Nykyiset tekoturkit on varsin aidon oloisia.- ellexi1
Olen katsonut netistäkin hatun tiedot, ja oli se jossakin englanninkielisellä sivulla mainittu, että aitoa karvaa. Ja näkee sen itsekin ja haistaa. Ja hyvä niin, jos on kaikki elukasta käytettään, mutta silti en laittaisi talläiselle tuotteelle mitään luonnonsuojelulappuja. Tai sitten se on niiden angorakanien nahka, joiden villaa ei vaatemerkit enää osta eetisistä syistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704868Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.93316Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j152530Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.561613- 471546
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441316- 931239
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.216971Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.68932IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51845