Sähkön jakelussa olleen häikän takia yksi kodinkone meni rikki tai siihen tuli oikosulku, ei siis toimi enää.
Korvaako kotivakuutus tai jokin energiayhhtiön oma vakuutus tälläisia? Vai onko force majeur tapaus.Eli kuaan ei korvaa.
Se oli liesitaso. Kaikki muut sähkölaitteet nollautui jne. Uusi maksaa 500- 1000 asennus.
Kiitos jos joku osaa sanoa noin lonkalta.
Sähkön jakelussa joku katko, korvaako kukaan sähkölaitteita?
3
383
Vastaukset
- Syhläri
Riippuu vähän siitä, miksi se hajosi. Et kerro, mikä sen oikein rikkoi.
Jos verkosta on tullut ylisuuri jännite tms. niin energiayhtiö voi olla korvausvelvollinen. Muussa tapauksessa oma kotivakuutuksesi (esim. salaman isku) tai jopa laitteen valmistaja saattaa olla korvausvelvollinen, jos laite ei kestä normaaleja jännitteen vaihteluja.
Oikosulku liesitasossa kuulostaa kyllä erikoiselta, varsinkin jos sähkönjakelu on sen saanut aikaiseksi. - 9+20
Jos pelkkä jännitteen alasmeno (sähkökatko) ja sen palautuminen rikkoi lieden, niin kuulostaa valmistusvialta. Nollautumiset ovat normaalia laitteissa, joissa ei ole patteria tai akkua. Epäilen, että pelkkä sähköjen palautuminen olisi aiheuttanut sellaista jännitepiikkiä, että liesi hajoaisi; todennäköisesti sulake olisi mennyt ennen lieden hajoamista, se ei kuitenkaan ole ihan herkimmästä päästä sähkölaitteissa. Jos takuu voimassa niin yhteys valmistajaan.
- Hella
Kotivakuutus maksaa. Miinus omavastuu ja ikävähennykset niin ehkä noin puolet.
Yleisesti ottaen harmittaa ettei nää nykyiset laitteet ole ns " ikuisia" vaan kopsahtelevat mikä milloinkin. Toista oli entisajan hellat, nehän ei menneet rikki potkaisemallakaan. Vieläkin on mökillä vanha sähköhella perintökamaa about 50 vuotta vanha, ei niin mitään vikaa.
Mutta osaisinkohan koittaa vaihtaa itse sulakkeen jos se on siinä liesitason alapuolella? Liikkeestä sanottiin ettei kannata yrittää korjata kun huoltotyöt on niin kalliita. Että samalla rahalla saa uuden, kun ei voi tietää tutkimatta missä on vika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723136
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61359- 151359
- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141287Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242