Miten edetään, kun haetaan työkyvyttömyyseläkettä?

Putkessa vai

Onko oikeasti oltava rullatuolissa, sokea, kuuro tai pääkainalossa, ennenkuin saat sen eläkkeen?
Noin ainakin yleisesti kentällä puhutaan ja pari tapausta henk kohtaisesti tunnenkin, joista iki maailmassa ei saatas kuntoutetuksi työelämään.
Rullaattorilla kulkee heistä toinen ja toinen ei ole" tästä maailmasta"

Usakltaisiko yrittää ja miten lähteä hakemaan eläkettä.

Olen pitkäaikaistyötön, johon varmaan vaikuttanut ulospäin näkyvä terveydentila, linkutuksineen.

6

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensi Neuvonen

Siitä voi lähteä, että hankkii ensin työkyvyttömän paperit.

• .22.

Ihan kävelykykyisiä ihmisiä olen nähnyt työkyvyttömyyseläkkeellä, osa voi tietysti olla määräaikaisena "kuntoutuksessa".

Ikä on tietysti iso juttu tässä, mitä vanhempi sen todennäköisempää päästä ja päinvastoin. Jos eka hakemus ei mene läpi niin ei pidä hätkähtää, paperisota kuuluu asiaan ja sillä työllistetään Suomen virkakoneisto ja erikoislääkärit.

• 65474

Lääkäriltä b-lausunto ensin ja sitten huolellisesti täytetty työkyvyttömyyseläkehakemus, jossa selvitetään millä tavoin sairaus estää/haittaa työnteon ja jokapäiväisistä arkiaskaresta selviytynisen.

• Näin on näreet

Minulle tuli myönteinen päätös työkyvyttömyyseläkehakemukseeni sen jälkeen, kun olin käynyt Kelan maksamassa kuntoutustarvearviossa. Siellä oli pelkästään muutama haastattelu ja antoivat sieltä lausunnon, jossa suosittelevat työkyvyttömyyseläkettä. Helppo homma siis ja viimein oikeus ja kohtuus toteutuivat.

• Tellervo Lehtonen

Katso myös keskustelut :Sairausvakuutus Suomi 24
        Suomi 24 eläke

• pää sekaisin

Sanot lääkärille että päiväsi kuluu näitä palstoja lukiessa, siinä hyvä alku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. puukkotappelu-keskella-tieta

https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo
      Rovaniemi
      33
      2559
    2. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      120
      1345
    3. Pidätkö kaivattuasi

Haluttavana? Miksi erityisesti?
      Ikävä
      70
      1193
    4. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      43
      1155
    5. Mitä antaisit nainen ensimmäiseksi?

Kaipaamallesi miehelle.
      Ikävä
      80
      971
    6. Tiedätkö mikä mulle

On vaikeaa?
      Ikävä
      44
      960
    7. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      95
      935
    8. Helpottaisi paljon

jos saisin tietää miten sulla menee.
      Ikävä
      54
      901
    9. Koirahyökkäys filpuntiellä.

Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu
      Pori
      90
      835
    10. Paavi on kuollut

Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill
      70 plus
      117
      808
    Aihe