Onko oikeasti oltava rullatuolissa, sokea, kuuro tai pääkainalossa, ennenkuin saat sen eläkkeen?
Noin ainakin yleisesti kentällä puhutaan ja pari tapausta henk kohtaisesti tunnenkin, joista iki maailmassa ei saatas kuntoutetuksi työelämään.
Rullaattorilla kulkee heistä toinen ja toinen ei ole" tästä maailmasta"
Usakltaisiko yrittää ja miten lähteä hakemaan eläkettä.
Olen pitkäaikaistyötön, johon varmaan vaikuttanut ulospäin näkyvä terveydentila, linkutuksineen.
Miten edetään, kun haetaan työkyvyttömyyseläkettä?
6
372
Vastaukset
- Ensi Neuvonen
Siitä voi lähteä, että hankkii ensin työkyvyttömän paperit.
- .22.
Ihan kävelykykyisiä ihmisiä olen nähnyt työkyvyttömyyseläkkeellä, osa voi tietysti olla määräaikaisena "kuntoutuksessa".
Ikä on tietysti iso juttu tässä, mitä vanhempi sen todennäköisempää päästä ja päinvastoin. Jos eka hakemus ei mene läpi niin ei pidä hätkähtää, paperisota kuuluu asiaan ja sillä työllistetään Suomen virkakoneisto ja erikoislääkärit.- 65474
Lääkäriltä b-lausunto ensin ja sitten huolellisesti täytetty työkyvyttömyyseläkehakemus, jossa selvitetään millä tavoin sairaus estää/haittaa työnteon ja jokapäiväisistä arkiaskaresta selviytynisen.
- Näin on näreet
Minulle tuli myönteinen päätös työkyvyttömyyseläkehakemukseeni sen jälkeen, kun olin käynyt Kelan maksamassa kuntoutustarvearviossa. Siellä oli pelkästään muutama haastattelu ja antoivat sieltä lausunnon, jossa suosittelevat työkyvyttömyyseläkettä. Helppo homma siis ja viimein oikeus ja kohtuus toteutuivat.
- Tellervo Lehtonen
Katso myös keskustelut :Sairausvakuutus Suomi 24
Suomi 24 eläke
- pää sekaisin
Sanot lääkärille että päiväsi kuluu näitä palstoja lukiessa, siinä hyvä alku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010