Kuka mukaan synnytykseen?

Nuori äiti

Moi :) Oon 18v nuori ja oon raskaana viikolla 39.
Lapsi syntyy ihan pian ja oon alkanut miettiä, että kenet otan mukaan synnytykseen.
Oon alusta asti tiennyt, että haluan oman äidin, koska ollaan todella läheisiä ja hän on autanut mua todella paljon.
Rakastan mun poikaystävää ja hänkin on ollut koko raskauden ajan tukena ja meillä menee hyvin, mut silti jotenkin tuntuu, että en halua häntä sinne.
Kuitenkin taas samaan aikaan tuntuu, että jos poikaystävä ei ole mukana, vien häneltä meiän elämän suurimman päivän pois.
Mitä mun pitäisi tehdä?
Älkää tulko tänne laittamaan sit jookosta mitään haukkumis kommentteja!

1

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nmtrdfb

      Ensisijaisesti itse tilanteessasi kyselisin sen poikaystäväsi fiiliksiä.

      Minä olen aina ollut huono "sairastamaan" muiden silmien alla. Mieluiten kömmin ihan yksikseni peiton alle esim. oksennustaudissa tai kipeänä, enkä puolisoani ole kaivannut päätä silittelemään. Siksi esikoisen kohdalla tuntuikin, että en tiedä haluanko miestäni mukaan sairaalaan, kun hän kuitenkin kokee kaikki sairaaloihin liittyvät asiat kammottavina. Kun synnytys sitten käynnistettynä lopulta osastolla käynnistyi, niin hyvin pian tuli ukkokultaa ikävä ja soitin hänet saliin mukaan. Ja hetkeäkään ei tuntunut siltä, että en häntä sinne olisi kaivannut, vaikka etukäteen niin pelkäsin. Toisen lapsen syntymään mies ei ehtinyt. Oli ihan kiva kokea se yksinkin, tietysti harmitti, ettei mies nähnyt lapsen ensihetkiä, mutta ei se meihin mitään traumaa ole jättänyt. Yhtä rakas lapsi on kuin esikoinenkin :D

      Ja voithan sinä salissa kysyä, että voitko pyytää äitisikin tukihenkilöksi. Tarpeen mukaan potkit herran pihalle jäähylle, jos tuntuu vaikealle. Mutta en riistäisi sitä mahdollisuutta isältä, jos han on halukas osallistumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe