Viisumi ja sakkorangaistus

laraest

Hei,

En löydä kunnolla vastausta Yhdysvaltain lähetystön sivuilta tähän kysymykseeni. Voisiko joku auttaa minua?

Minulle määrättiin vastaikään päiväsakkoa 84 euroa liikennerikkomuksesta, joka tarkemmin sanottuna oli ajovalojen käyttämättä jättäminen hämäränaikaan.

Voiko saamani sakkorangaistus olla esteenä opiskelijaviisumin myöntämiseen Yhdysvaltoihin?

Sakkorangaistushan ei mene rikosrekisteriin, mutta poliisiin omaan tietokantaan, josta sitä ei luovuteta ulkopuolisille. Sieltä tieto poistuu mielestäni puolessa vuodessa, mutta vaaditaanko viisumihakemuksessa (opiskelijaviisumi) tätä tietoa? He eivät siis saa sitä automaattisesti, mutta tuleeko minun toimittaa tämä tieto heille hakuvaiheessa tai haastatteluun?

Oikeusrekisterikeskus ei osannut vastata kysymykseeni, vaan käski tutkia asiaa lähetystöstä. Toivon, että joku teistä matkailijoista, joka on tottunut hakemaan viisumia, osaisi vastata kysymykseeni.

Olen lähdössä opiskelemaan ensi syksynä ja olen jo kouluunhakuprosessissa. Viisuminhaku tulee pian ajankohtaiseksi. Toivon niin, ettei tämä onneton sattuma tuhoa kaikkia suunnitelmiani. Kiitos avusta.

6

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • student visa

      Kasittaakseni opiskelijaviisumia voi hakea vasta kun on hyvaksytty johonkin oppilaitokseen. Yhdella puhelinsoitolla USAn lahetystoonhan tama selviaa. Tavallisella turistilla joka ei edes viisumia tarvitse ei ole mitaan kaytannon tietoa asiasta. Haukut vaaraa puuta.

      • laraest

        Ymmärrän ja kiitos. Tiedän, että opiskelijaviisumia voi hakea vasta, kun on päässyt oppilaitokseen. Tulen kyllä saamaan kaikki tarvittavat asiakirjat, jossa kerrotaan minun päässeen kouluun sisään. En ole koskaan hakenut minkäänlaista viisumia, joten ajattelin siksi, että voisin saada apua täältä.

        Jos soitan lähetystöön, esittelen itseni ja kysyn, että estääkö sakkorangaistus opiskelijaviisumin saantia, niin silloinhan siellä saavat tietää minkä nimisellä hakijalla on sakkorangaistus. :(


      • I'm helpless
        laraest kirjoitti:

        Ymmärrän ja kiitos. Tiedän, että opiskelijaviisumia voi hakea vasta, kun on päässyt oppilaitokseen. Tulen kyllä saamaan kaikki tarvittavat asiakirjat, jossa kerrotaan minun päässeen kouluun sisään. En ole koskaan hakenut minkäänlaista viisumia, joten ajattelin siksi, että voisin saada apua täältä.

        Jos soitan lähetystöön, esittelen itseni ja kysyn, että estääkö sakkorangaistus opiskelijaviisumin saantia, niin silloinhan siellä saavat tietää minkä nimisellä hakijalla on sakkorangaistus. :(

        Voi uusavuttomuus! Miten meinaat USAlaisessa koulussa selvita? Soitat sinne lahetystoon ja sanot Liisa Lipponen/ Matti Muttula, eli rautalangasta: kaytat vaaraa nimea. Voi elaman kevat.


      • juurikin nain
        I'm helpless kirjoitti:

        Voi uusavuttomuus! Miten meinaat USAlaisessa koulussa selvita? Soitat sinne lahetystoon ja sanot Liisa Lipponen/ Matti Muttula, eli rautalangasta: kaytat vaaraa nimea. Voi elaman kevat.

        Eika ne siella lahetystossa ala kirjoittamaan muistiin soittajien nimia ja tilannetta. Viisumipaatokset tehdaan vaadittujen paperien perusteella, eika niita tehda edes lahetystossa vaan jossain pain USA:Ta.


    • Ei hätää

      Viisumihakemukseen tarvitaan varmaan liitteeksi rikosrekisteriote ja jos siinä ei näy mitään, niin ei se ainakaan estä viisumin saantia. Eikä noin pieni rike varmasti voi estää saamasta minkään maan viisumia.

      • peke999999

        "Eikä noin pieni rike varmasti voi estää saamasta minkään maan viisumia"

        Nyt on kuitenkin kysymys USAsta. Parasta olisi ainakin esittää nuhteetonta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2094
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      171
      1893
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      171
      1692
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      36
      1374
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      15
      1184
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    Aihe