Porakaivon ilmanvaihtoa tulisi parantaa (rikin haju). Mikäli olisikaan suositetavin tapa jotta itse vesijohto ei jäätyisi talvella. Itse ajattelin vetää min 32mm millistä vesiletkua porakaivoon routarajan alapuolelle, mutta onko tällöin edelleen olemassa vaara, että putkea pitken pääsee kylmää kaivoon niin paljon, että letku jäätyy. Onko kokemuksia?
Porakaivon tuuletus
5
7714
Vastaukset
- Jocuko
Kyllä siellä reiässä lämpöä riittää. Rikinhaju on kyllä outo juttu. Kannattaa tutkituttaa vesi.
- no tota
syvä on rengaskaivo porakaivon ympärillä?
- rikinhaju
rengaskaivossa ollut koko syksyn.Johtunee runsaista sateista.
- Besserwisser
Rikki on aika tavallinen porakaivoissa. Siitä ei aiheudu muutakuin kamala haju. Esim HOH Separtec oy:ltä löytyy laite, joka ei tarvitse lainkaan huoltoa. Myös muilla, kuten Watmanilla on olemassa rikkivedynpoistoon suodattimia.
- -m-
Meillä sama homma ja rikinhaju tulee kuulemma siitä, että kaivo ei saa happea.
Meillä ilman pitäisi mennä porakaivon hatun läpi 32 mm PEM putken kautta, jonka sisällä on puolestaan pumpun sähköjohto. (nyt ilm tukossa) Miten muilla on toi hapetun järjestetty hatun läpi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693