Kuinka vakavasti yhteiskunta oikeesti suhtautuu henkiseen väkivaltaan kun kohteena lapset? Nyt kun on ollu paljon julkisuudessa nuo lastensuojelun lainvastaiset toimet,niin eivätkö silloin juuri pahoinpitele lapsia? Esim.ottamalla täysin keksityillä perusteila lapsia huostaan perheistä.
Entä kun eivät puutu kotona tapahtuvaan henkiseen väkivaltaan lapsia kohtaan? Sallimalla ovat osallisia!? Eivätkä tutki kunnolla lastensuojeluilmoituksia,vaikka monia ilmoittajia,joissa ollaan huolissaan nimenomaan lasten henkisesti turvallisesta kasvuympäristöstä. Tyypillistä on lasten mollaaminen,niiden tunteiden väheksyminen,erlaiset psyykesidonnaisiin asioihin liittyvät uhkailut,täydellinen mitätöinti,lasten yhteydenpidon kiellot ja rajoitukset tarpeettomasti,yksitysyyden järjestelmälliset loukkaukset jne.. Usein syynä vanhemmab käytökselle on vain se että on menetetty ote lapsista ja/tai toistetaan mitä itse lapsena koettu,mutta joskus on kyse erilaisista mielen sairauksista:ollaan riippuvaisia omista lapsista tai halutaan kostaa lapselle kun koetaan että on epäonnistuttu jossain,mutta ei osata itseä syyllistää. Pahinta on lasten omiminen ja niiden mielen ja muistjälkien muokkaamiset. Näissä käytetyt keinot on äärimmäisen väkivaltaisia ja lasten toimintakykyä ja persoonaa vahvasti rajoittavia.
On todella nurinkurista lastensuojelua jos tällaisiin ei puututa. Tietenkin täytyisi tutkia edes ja ottaa siihen mukaan myös lapsipsykologi ja asiaan liittyvät todisteet. Lapsia tulee kuulla riittävän usein,jotta kodin oloista mahdollisesti henkisellä väkivallalla luotu manipulaatio ja kahlittu lojaliteetti saataisi mahdollisimman hyvin pois ja lapsi olisi oma itsensä.
Jättämällä jatkuvasti henkisestä väkivallasta lastensuojelun tietoon tulleet ilmoitukset tutkimatta, tullaan alueelle jossa itse siihen syyllistytään. Eikö se ole raskauttava seikka silloin kun lastensuojelu ei suojelekaan lasta. Lasten asema on parnantunut pikku hiljaa globaalisti,mutta todella huonosti lasten oikeuksia osataan,saati että sitä lapsille opetettais.
Ruotsissa on jopa häkki lastensuojeluviranomaiselle heilahtanut kun onkin suojan sijaan jaettu vain henkisiä traumoja ja vaurioita minä-kuvan luomiselle. Suomessa tulee toistaiseksi vasta vain huomautuksia ja yleistä on että ei tajuta mikä vahinko aiheutetaan kun ei puututa.
Lapsiin kohdistuva henkinen väkivalta
Kokosuvunlapsi
1
104
Vastaukset
- huostis
Lapset on syytäkin ottaa huostaan täysin kyvyttömiltä ja mielenvikaisilta vanhemmilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418