Millaisia teidän viiskuiset ovat?

pumpulin äiti

Mitä teidän muiden viiskuiset osaa? Ja millaista teillä on? Mulla ei ole oikein toisia vauvoja lähipiirissä, niin en pääse vaihtelemaan kokemuksia kenenkään kanssa. :/

Meidän 5kk10pvää vanha tytsy:
-kääntyy mahalleen ja selälleen, kierii aina välillä ympäri kämppää, ja yleensä öisin meidän sängyn puolelle(on sivuvaunussa)
- juo itse ainun trainer nokkamukista, ei suostu enää juomaan tuttipullosta vaan vetää raivarit, jos sitä tarjoaa
- ryömii omalla hassulla tyylillään
- nousee konttausasentoon ja heijailee siinä, välillä pääsee vahingossa muutaman "askeleen" eteenpäin ja sitten romahtaa
- nousee istumaan ja välillä leikkii tai "lukee" kirjoja pitkiäkin aikoja istualtaan.
- vetää itsensä seisomaan, jos antaa kädet
- höpöttää hirveästi omalla kielellään. Nauraa tekonaurua viihdyttääkseen vähän vieraampia ihmisiä.
- ei vierasta, mutta tarkistaa aina meiltä katseellaan onko joku uusi ja outo tyyppi ihan ok.
- tykkää hirveästi, kun luetaan kirjoja, ikävä kyllä tykkää myös ipadista ja osaa pelata sillä paria vauvojen peliä.
- tykkää rattaissa istumisesta ja maailman katselusta, kun joskus olemme kodin ulkopuolella
- nukahtaa itse sänkyyn illalla ja rattaisiin päivällä, viime aikoina tosin kolmannen hampaan tekeminen on vähän aiheuttanut rikkonaisissa öitä ja päikkäreitä.
- on aika omapäinen ja kärsimätön. Ilmaisee kyllä mielipiteensä, jos en esim. anna repiä päivän lehteä tai jos joku lelu karkaa istuessa niin kauas, että on pakko ryömiä hakemaan se.
- rakastaan mainoslehtisten jne repimistä kappaleiksi.
- on hirveän tarkka päivän ruoka- ja unirytmistä ja vaatii meitä vanhempiakin pitämään siitä kiinni.

Meillä siis päivät menee näin: herätys kasilta, aamiupuuro, lounas puol11, unille ulos 11, herää 13-14, syö hedelmäsosetta 14, päivällinen 16:45-17:00, iltapuuro puol kasi, kasilta yöunille, yöllä herää 1-10 kertaa riippuen yöstä, ei syö enää yöllä. Hyvinä öinä laitan tippuneen tutin kerran suuhun ja muuten vaan nukkuu, ne huonot yöt on sitten huutoa ja karjumista vähän väliä.

Yleisesti ottaen tyttö on kai kohtuu helppo vauva. Niin mulle on siis muut sanoneet. Millasta teillä muilla on? En käy missään äitilapsi jutuissa, kun kavereita riittää muutenkin. Kavereilta vaan ei saa tällaisia kokemuksia, niin pakko kysellä täältä. :)

0

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
        Maailman menoa
        547
        2099
      2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
        Maailman menoa
        385
        1692
      3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
        Suomalaiset julkkikset
        21
        1519
      4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
        Ikävä
        64
        1398
      5. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
        Ikävä
        56
        1082
      6. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
        Jämsä
        19
        1076
      7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
        Ikävä
        118
        1067
      8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
        Kuhmo
        16
        848
      9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
        Eläke
        11
        824
      10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
        Ikävä
        66
        813
      Aihe