Puhelinmyynti tulisi lailla kieltää

Samaa mieltä?

Puhelinmyynnistä on kaikille osapuolille pelkkää haittaa. Tässä perustelut:

1) MYYJÄT
- myyjät joutuvat kestämään jatkuvaa valitusta ja vittuilua asiakkaan puolelta. Milloin käsketään painumaan helvettin, milloin lyödään luuri korvaan, milloin sanotaan menisit sinäkin oikeisiin töihin ja niin edelleen. Ei lainkaan mukavaa. Ikävää mennä joka päivä töihin, kun saa kaiket päivät kuulla ihmisten negatiivisia ajatuksia puhelinmyyjiä kohtaan.
- pomot alkavat hengittämään niskaan, jos kauppaa ei ala syntymään. Tämä aiheuttaa stressiä, mikä kuuluu langan toisessa päässä eikä kauppaa tule sen jälkeen lainkaan.
- myyntityössä joutuu kamppailemaan moraalisten ja eettisten asioiden kanssa. Pitäisi kaupata tavaraa kaikille henkilöille, niin vanhuksille kuin muistisairaille. Tuote ei myöskään välttämättä hyödytä asiakkaan elämää lainkaan. Silti tältä on otettava rahat pois. Todella epäinhimillistä toimintaa.
- puhelinmyyjien tulot ovat yleensä naurettavan pienet. Hyvä jos erinomaisella myyntituloksella pääsee edes 1300 euron nettokuukausiansioihin. Jos ei pääse tulostavoitteisiin, voi palkka olla 700-800 euron tietämillä. Saman summan saa sossusta tekemättä mitään. LOL

2) ASIAKKAAT
- päivittäisen häirinnän kohteena. Töitä on vaikeaa hoitaa, kun joku soittaa ja kaupittelee täysin turhanpäiväisiä asioita
- myyjän kanssa on inhottavaa lähteä väittämään vastaan. Eikö tämä usko kun sanotaan "kiitos, mutta ei kiitos"?
- joutuvat usein huijauksen kohteeksi. Asiakas saattaa pyytää lisätietoa tuotteesta sähköpostiin, mutta saakin sitten todellisuudessa laskun perässä.

3) YRITYKSET
- joutuvat rekrytoimaan koko ajan uusia työntekijöitä, kun vaihtuvuus on niin suurta
- liiketulos ei yleensä ole järin suuri. Monet firmoista tappiollisia, monia konkursseja ja yrityssaneerauksia nähty vuosien aikana. Rikastumaan pääsisi muullakin tavalla.


Säälittää ne ihmiset, jotka joutuvat puhelinmyynnillä elättämään perheensä. Jos minä saisin päättää niin triplaisin kaikkien puhelinmyyntityötä tekevien ansiot. On se niin hirveetä kuraa. Sanon näin vuoden puhelinmyyntikokemuksella.

Paras vaihtoehto kuitenkin olisi, jos puhelinmyyntifirmat kiellettäisiin maasta kokonaan. Ihmisiä kannustettaisiin perustamaan uusia yrityksiä eri toimialoille. Kuulostaa tietysti helpommalta kuin se todellisuudessa onkaan. Mutta ehkä valtio ja muut tahot voisivat auttaa tässä asiassa? Ihmisten tulisi pyrkiä kehittämään jotain sellaista, mille on aito tarve, eikä myydä agressiivisest tuotteita puhelimen välityksellä. Vaihtoehtoisesti puhelinmyyntityötä tekevien henkilöiden tulisi hankkiutua sellaisille aloille, joilla on suuri työvoimapula (esim. terveydenhoitoala). Telemarkkinointitoiminnasta sallisin ainoastaan yritysbuukkauksen ja asiakaspalvelutehtävät. Muut saisi lakkauttaa.

Puolustuksia / kannatuksia puhelinmyynnin kieltämisestä otetaan vastaan.

5

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ärtynyt

      Puhelinmyynti ja ihmisten törkeä kotirauhan häirintä pitää lailla kieltää Suomessa.
      Puhelinmyyjät eivät ole edes kunnon työtä tekeviä ihmisiä vaan häiriköitä, jotka kiusaavat muita ihmisiä kellonajasta välittämättä.

    • kauppaseonjokakannattaa

      Kannatan puhelin myynti on huijausta, olen joutunut karvaasti kokemaan. Puh.myyjän ylistys tabletista oli pelkkää potaskaa ,vuosi sitten jouduin tällaiseen huijaukseen osalliseksi. Nokian lumiasta on kyse en saa siihen ohjelmia että voisin katsoa esim. Jonkun sarjan jakson ,tietoturva elisan ei huoli on niin englannin kielinen etten tuu juttuun sen kanssa. Elisa ei muutakun myy eivät kuulemma nekään osaa, vaan pitää ottaa omaguruun yhteys joka maksaa vielä lisää!! Onko tämä palvelua tänäpäivänä jonkun mielestä?

      • Raaaaaamiiik

        Mutta lumian valmistajassa ei ole vikaa? Taidat olla insinööri? Tiedoksi että oon pitkänlinjan puhelinmyyjä ja Lumiat on saatanasta! Nokia on suuri kusetus!!!! Insinöörit pitää kieltää ja kadottaa maanpäältä. Ne kusettaa!


      • kauppaseonjokakannattaa

        Kuule sinä insinöörin vihaaja! Olen 70 mummo jota huiputettiin kaupassa ja kaukana insinööreistä. Olisin ihmisarvoista kohtelua halunnut saada tämän typerän kaupan tiimoilta, en vaan ole vuoden sisällä löytänyt paikkaa kelle kertoisin. Tämäkin oli typerä paikka, että kaikkee hyvää vaan sullekin!!!


    • Numero

      Puhelinmyyjät ovat itse pilanneet koko puhelinmyynnin kun soittavat asiakkaille niin
      jos asiakas sanoo EI niin luulisi myyjän tajuavan, että se tarkoittaa EI eikä ruveta
      tyrkyttämään lehtiä eikä muutakaan turhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe