Johanneksen kirjeen tästä kohdasta on tällä palstalla keskusteltu. Epäilen, että käyty keskustelu on hämmentänyt joitain lukijoita, sekä aiheuttanut pulssin kiihtymistä, viestien sävyistä päätellen. Otan nyt uuden avauksen, jotta saadaan selkeyttä asiaan.
Tämä Johanneksen kirje tulee ymmärtää kokonaisuutena, ei irrallisina jakeina, tai lauseina. Raamatun tutkijoiden mukaan Johannes kirjoitti kirjeensä todennäköisesti vuoden 90 maissa. Kirje on ns. yleinen kirje, tarkoitettu kristityille eri paikoissa, eri seurakunnissa. Johannes oli yksi kahdestatoista, jotka saivat elää Kristuksen lähipiirissä ja saivat oppia suoraan häneltä. Tästä hänen kirjeestään huokuu isällinen huoli uskovien hyvinvoinnista ja opin puhtaudesta, Johannes olikin kirjoittaessaan ilmeisesti seurakunnan johtava vanhin.
Johannes käsittelee syntiä kirjeessä vastakohtien kautta. Otsikon jakeiden ja muun kirjeen välillä näyttäisi olevan ristiriita, toisaalta hän sanoo, että kaikki ovat syntisiä, toisaalta hän sanoo, että yksikään joka on Jumalasta syntynyt ei voi tehdä syntiä.
Tarkastellan vähän ongelma jaetta 1.joh 3:9. Tämä jae sanoo, että yksikään Jumalasta syntynyt: 1. ei tee syntiä ja 2. ei voi tehdä syntiä. Tästä on esitetty lukuisia tulkintoja. Täällä keskusteluissa on noussut esiin noista tulkinnoista kaksi:
1. Tulkinta, jonka mukaan tämä on kirjaimellisesti totta - jae tarkoittaa tismalleen sitä, mitä se suomalaisessa käännöksessä sanoo. Tämä tulkinta on vahvassa ristiriidassa jakeiden 1:8 ja 5:16 kanssa, jotka molemmat antavat selkeästi ymmärtää synnin tekemisen olevan mahdollista. Tässä tulee huomata, että Johannes puhuu me muodossa, ei siis ole mahdollista, että hän viittaisi synnin tekijöinä uskosta osattomiin, kuten täällä on joku tulkinnut.
2. Tulkinta, jonka mukaan sana viittaa vain meidän uuteen luontoomme. Tämän tulkinnan mukaan ´vanha ihmisemme´ käyttäytyy yhä väärin, mutta úusi ihmisemme´ei koskaan. Mielestäni tässäkin tulkinnassa on ongelma, koska kristityt eivät ole jakautuneita persoonia, vaan yksi kokonaisuus.
1.Joh 3:4-10
20
100
Vastaukset
- messihi
Muita tulkintoja, joita en käydyssä keskustelussa huomannut, jos niitä oli suokaa anteeksi, on vielä useita.
3. Tulkinta, jonka mukaan synti, johon tässä viitataan, on vain karkea synti: paheellisuus, rikokset ja synnit rakkautta vastaan. Jotkut suuret teologit kuten Augustinus, Luther ja Wesley näkivät asian näin.
4. Tulkinta, joka esittää että jos uskova tekee väärin, Jumala ei kutsu sitä synniksi. Tämän tulkinnan mukaan olisi siis itse asiassa kaksi eri moraalinormistoa.
5. Tulkinta, jonka mukaan jae kuvaa ihanteellista olotilaa edes uskomatta, että sellainen todellisuudessa olisi maan päällä mahdollinen. Se siis viittaisi siihen päämäärään, jota meiltä toivotaan edes kuvittelemattakaan, että me koskaan saavuttaisimme sitä, ennenkuin taivaassa.
6. Tulkinta, jonka mukaan jae viittaa vain tapasyntiin, joka on jatkuvasti läsnä elämässämme. Tämä tulkinta nojaa siihen, että kreikan kielen aikamuoto viittaa siihen, että synnin teko on jatkuvaa.- messihi
Miten meidän siis tulisi ymmärtää tämä kohta?
Aloitetaan tarkastelemalla sitä, miksi Johannes kirjoittaa nämä sanat? Hän ei puhu tässä mistään ´kerran pelastunut, aina pelastunut´teologiasta. Hän käsittelee tässä niitä, jotka kutsuvat itseään opetuslapsiksi, mutta jatkavat synnin tekoa ja sen hyväksymistä ikään kuin sillä ei olisi mitään väliä!
Johannes siis sanoo, että emme voi tehdä syntiä, koska olemme syntyneet Jumalasta. Tämä viittaa selvästi ja suorasanaisesti siihen, että uudestisyntymä johtaa vanhurskauteen. Synnillä ei ole sijaa uskovan elämässä. Siis uskova ei saa sallia, eikä hyväksyä syntiä elämäänsä.
Otetaan lisäksi huomioon sanojen ´ei kukaan, joka elää Hänessä, jatka synnin tekemistä´ aikamuoto. Tässä käytetyt verbit ovat erityisessa kreikan kielen aikamuodossa, jota kutsutaan jatkuvaksi preesensiksi. Siinä ei puhuta jostakin, mitä on kerran tehty, vaan siitä, mitä tehdään jatkuvasti.
Tämä jae on siis ehdollistettu asiayhteyteensä. Kun jatkamme elämistä Kristuksessa, tuosta lausumasta tulee totta. Kukaan, joka jatkaa elämistä Kristuksessa, ei jatka synnin tekemistä, eikä voi jatkaa synnin tekemistä. Tämä johtuu siitä, että Pyhä Henki meissä muistuttaa ja saa meidät murheelliseksi synnistä, me alamme vihata syntiä, jota olemme tehneet.
Koko tämä Johanneksen kirje olettaa, että kristityt lankeavat syntiin- tällä puolen taivasta ei ole yhtäkään täydellistä- mutta samalla kirje olettaa, että kristityt eivät jatka synnin tekemistä. Koska emme rakasta syntiä, emme halua jatkaa sen tekemistä. Kukaan, joka jatkuvasti elää Kristuksessa, ei voi jatkaa synnin tekemistä. Sitä ei voi sovittaa yhteen meissä olevan uuden elämän kanssa. - poistu harhaoppinen
Älä sie harhaoppinen (tesa vissiin) lykkää sontaasi tänne
Ihminen on KOLME osaa, eikä vain kaksi. Ihminen ei ole mikään yksi, kuten ei Jumalakaan ole yksi, vaan kolme.
Liha ei pyhity, eikä synny uudesti, joka tällaiseen uskoo, se elää itsepetoksessa.
_______
***) Mikä Jumalasta on syntynyt? Hän on Jeesus Kristus ja me tiedämme sen, ettei Jeesus Krfistus tehnyt syntiä eikä tee.
_______
Ihminen on - JUMALAN LUOMA OLENTO - , EI JUMALASTA SYNTYNYT. Älä sinä paholainen taas valehtele ja yritä vanhurskaaksi tehdä sitä mikä ei vanhurskas ole.!
Ihmisen osat:
Henki
sielu
keho
Pyhä Jumala:
Isä
Poika
Pyhä Henki - Pelastuvien usko
messihi kirjoitti:
Miten meidän siis tulisi ymmärtää tämä kohta?
Aloitetaan tarkastelemalla sitä, miksi Johannes kirjoittaa nämä sanat? Hän ei puhu tässä mistään ´kerran pelastunut, aina pelastunut´teologiasta. Hän käsittelee tässä niitä, jotka kutsuvat itseään opetuslapsiksi, mutta jatkavat synnin tekoa ja sen hyväksymistä ikään kuin sillä ei olisi mitään väliä!
Johannes siis sanoo, että emme voi tehdä syntiä, koska olemme syntyneet Jumalasta. Tämä viittaa selvästi ja suorasanaisesti siihen, että uudestisyntymä johtaa vanhurskauteen. Synnillä ei ole sijaa uskovan elämässä. Siis uskova ei saa sallia, eikä hyväksyä syntiä elämäänsä.
Otetaan lisäksi huomioon sanojen ´ei kukaan, joka elää Hänessä, jatka synnin tekemistä´ aikamuoto. Tässä käytetyt verbit ovat erityisessa kreikan kielen aikamuodossa, jota kutsutaan jatkuvaksi preesensiksi. Siinä ei puhuta jostakin, mitä on kerran tehty, vaan siitä, mitä tehdään jatkuvasti.
Tämä jae on siis ehdollistettu asiayhteyteensä. Kun jatkamme elämistä Kristuksessa, tuosta lausumasta tulee totta. Kukaan, joka jatkaa elämistä Kristuksessa, ei jatka synnin tekemistä, eikä voi jatkaa synnin tekemistä. Tämä johtuu siitä, että Pyhä Henki meissä muistuttaa ja saa meidät murheelliseksi synnistä, me alamme vihata syntiä, jota olemme tehneet.
Koko tämä Johanneksen kirje olettaa, että kristityt lankeavat syntiin- tällä puolen taivasta ei ole yhtäkään täydellistä- mutta samalla kirje olettaa, että kristityt eivät jatka synnin tekemistä. Koska emme rakasta syntiä, emme halua jatkaa sen tekemistä. Kukaan, joka jatkuvasti elää Kristuksessa, ei voi jatkaa synnin tekemistä. Sitä ei voi sovittaa yhteen meissä olevan uuden elämän kanssa.Sen, joka tahtoo pelastua, on ennen kaikkea pysyttävä yhteisessä kristillisessä uskossa. Sitä on noudatettava kokonaisuudessaan ja väärentämättä. Joka ei niin tee, joutuu epäilemättä iankaikkiseen kadotukseen.
Yhteinen kristillinen usko on tämä: Me palvomme yhtä Jumalaa, joka on kolminainen, ja kolminaisuutta, joka on yksi Jumala, persoonia toisiinsa sekoittamatta ja jumalallista olemusta hajottamatta.
Isällä on oma persoonansa, Pojalla oma ja Pyhällä Hengellä oma, mutta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen jumaluus on yksi, yhtäläinen on heidän kunniansa ja yhtä ikuinen heidän majesteettisuutensa.
Sellainen kuin on Isä, sellainen on myös Poika ja Pyhä Henki: Isä on luomaton, Poika on luomaton ja Pyhä Henki on luomaton.
Isä on ääretön, Poika on ääretön ja Pyhä Henki on ääretön.
Isä on ikuinen, Poika on ikuinen ja Pyhä Henki on ikuinen, eikä kuitenkaan ole kolmea ikuista, vaan yksi ikuinen, niin kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta eikä kolmea ääretöntä, vaan yksi luomaton ja yksi ääretön.
Samoin on Isä kaikkivaltias, Poika kaikkivaltias ja Pyhä Henki kaikkivaltias, eikä kuitenkaan ole kolmea kaikkivaltiasta, vaan yksi kaikkivaltias.
Samoin Isä on Jumala, Poika on Jumala ja Pyhä Henki on Jumala, eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala. Samoin Isä on Herra, Poika on Herra ja Pyhä Henki on Herra, eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa, vaan yksi Herra.
Niin kuin kristillinen totuus vaatii meitä tunnustamaan kunkin persoonan erikseen Jumalaksi ja Herraksi, samoin yhteinen kristillinen usko kieltää meitä puhumasta kolmesta Jumalasta tai Herrasta.
Isää ei kukaan ole tehnyt, luonut eikä synnyttänyt. Poika on yksin Isästä, häntä ei ole tehty eikä luotu, vaan hän on syntynyt.
Pyhä Henki on lähtöisin Isästä ja Pojasta, häntä ei ole tehty eikä luotu eikä hän ole syntynyt, vaan hän lähtee. Isä on siis yksi, ei ole kolmea Isää, Poika on yksi, ei ole kolmea Poikaa, Pyhä Henki on yksi, ei ole kolmea Pyhää Henkeä.
Tässä kolminaisuudessa ei ole mitään aikaisempaa eikä myöhempää, ei mitään suurempaa eikä pienempää, vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä ikuisia ja keskenään samanarvoisia, näin on siis palvottava niin kuin on sanottu - kolminaisuutta joka on yksi, ja ykseyttä joka on kolminaisuus.
Sen joka tahtoo pelastua, on siis ajateltava kolminaisuudesta näin.
Saavuttaaksemme iankaikkisen pelastuksen meidän on kuitenkin myös vakaasti uskottava, että meidän Herramme Jeesus Kristus on tullut ihmiseksi.
Oikea oppi on tämä: Me uskomme ja tunnustamme, että meidän Herramme Jeesus Kristus on Jumalan Poika, yhtä lailla Jumala ja ihminen:
Isän luonnosta ennen aikojen alkua syntyneenä hän on Jumala, äidin luonnosta ajassa syntyneenä hän on ihminen. Hän on täysi Jumala, ja täysi ihminen järjellisine sieluineen ja ihmisruumiineen.
Jumaluudessaan hän on samanarvoinen kuin Isä, ihmisyydessään vähäarvoisempi kuin Isä.
Vaikka hän on Jumala ja ihminen, ei kuitenkaan ole kahta Kristusta, vaan yksi.
Yhdeksi hän ei ole tullut siten, että jumaluus olisi muuttunut ihmisyydeksi, vaan siten, että Jumala on omaksunut ihmisyyden.
Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on yksi persoona. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.
Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, istunut Isän oikealle puolelle, ja sieltä hän on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita. Hänen tullessaan kaikkien ihmisten on noustava kuolleista ruumiillisesti ja käytävä tilille siitä, mitä ovat tehneet. Hyvää tehneet pääsevät ikuiseen elämään, pahaa tehneet joutuvat ikuiseen tuleen.
Tämä on yhteinen kristillinen oppi. Se joka ei usko sitä vakaasti ja vahvasti, ei voi pelastua. - messihi
poistu harhaoppinen kirjoitti:
Älä sie harhaoppinen (tesa vissiin) lykkää sontaasi tänne
Ihminen on KOLME osaa, eikä vain kaksi. Ihminen ei ole mikään yksi, kuten ei Jumalakaan ole yksi, vaan kolme.
Liha ei pyhity, eikä synny uudesti, joka tällaiseen uskoo, se elää itsepetoksessa.
_______
***) Mikä Jumalasta on syntynyt? Hän on Jeesus Kristus ja me tiedämme sen, ettei Jeesus Krfistus tehnyt syntiä eikä tee.
_______
Ihminen on - JUMALAN LUOMA OLENTO - , EI JUMALASTA SYNTYNYT. Älä sinä paholainen taas valehtele ja yritä vanhurskaaksi tehdä sitä mikä ei vanhurskas ole.!
Ihmisen osat:
Henki
sielu
keho
Pyhä Jumala:
Isä
Poika
Pyhä Henkipoistu harhaoppiselle
En tiedä kenelle kirjoitit, en ole Tesa enkä harhaoppinen, mutta vastaan sinulle silti.
Jokainen kristitty on syntynyt Jumalasta. Lue esim. Joh 1:12-13:
"12Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle, 13. Jotka ei verestä eikä lihan tahdosta ei myös miehen tahdosta, mutta Jumalasta syntyneet ovat."
Jos et ole uudestisyntynyt, et ole myöskään syntynyt Jumalasta.
Jumala on yksi. Ei ole kolmea Jumalaa, on vain yksi tosi Jumala. Se, että Jumala on kolminainen, on aivan eri asia kuin että Jumalia olisi kolme.
Jumala on yksi, Isä, Poika, Pyhä Henki, ovat kaikki yksi, ne ovat Jumalan kolme olemusta. Ehkä ymmärrät sen helpommin vertauksen avulla: Otetaan vesi, lumi ja vesihöyry, nekin ovat kaikki yhtä ja samaa, vettä, joskin eri olomuodoissa.
Niin ihminenkin on yksi. Ei ihminen ole jakautunut. - TEU,
" aloittaja "
Johannes ei voinut kirjoittaa silloin , kun Jeesuksen äiti oli vielä
elossas kun hän kirjoitti kirjeet , ja ne on Septukinnassa sanoo
että oo80 , että Efessossa hän kirjoitti ne .. Hän oli Efesson seu-
sakunnan mahdollinen pää , johannes oli tullut sinne heti kun se
oo66 kapina alkoi , ja toi Jeesuksen Äidin Marian muassaan . .
Evängeljumin , hän toden näköisesti sai valmiiksi oo70 tai pian sen jälkeen
niin ikään Efossokedssa niin ikään . Jerusalem oli ketuilla ja sakaaleilla
siten kuin Jeesus oli aikanaan lausunut ennustuksensa .
Siellä oli kaksitornia ,jotka oli Kauniisti tehdyt ja Herodeksen aikana joka
kuoli ooo4. ja sinne oli jätetty länsi -muuria n,.475 m kaikki muu oli tehty
hiekaksi ... Kunnes 117.Keisari Hatriaanus teetti sinne Sotilas tukihdan , sitä on
sittemmin laajennetu ja vavistettu n.138jKr. se oli muodestettu Siirtolaksi jonne
kristityt pääsi Juutalaiset eivät , Temppelin paikalle pystyttivät Jupiterin pyhä-
kön , Ja muureit rakennettiin Uudestaan ja muutenkin kaupunki sai pikkuhiljaa
kunnon muodon , lähes nykyisiä muotoja ,,
Noin v,200 jKr. alkoi kristittyjen pyhiin vaellusmatkat , ja 400 luvulla sinne
Rakennettiin ,taas ensimmäinen Luostari . v. 638 muhamettilaiset valtasivat
Jerusalemin ,,Hekin pitivät sitä Pyhänä kaupunkinaan ,se heikensi kristittyjen ja MUHAMMETTILAISTEN VÄLEJÄ . kuitenkin se pysyi heillä , kunnes 1099jKr.
RISTIRETKELÄISET VALLOITTIVA SEN TAKAISIN ..
SE OLI KASVUN AIKAA , SIIHEN ASTI ,,ERÄS SALADIN VALTASI KUITENKIN
JERUSALEMIN 1187. HÄN OLI TURKKILAINEN ,N.1517. SAIVAT POIS TURKKILAISET NYKYHISET MUURIT ON 1530. ... 1800 LUVULLA ON SITTEN UUDISRAKENNUKSI RAKENNETTU ENEMMÄN JA VARSINKIN LOPPU PUOLI
1917 , jERUSALEMIN MIEHITTI ENGLANNIN ARMEIJA , JOTKA ON TIETENKIN JO NYT LUOVUTETTU TAKAISIN PALESTIINA MANDAATTIALUEEKSI.. - 5+7#
TEU, kirjoitti:
" aloittaja "
Johannes ei voinut kirjoittaa silloin , kun Jeesuksen äiti oli vielä
elossas kun hän kirjoitti kirjeet , ja ne on Septukinnassa sanoo
että oo80 , että Efessossa hän kirjoitti ne .. Hän oli Efesson seu-
sakunnan mahdollinen pää , johannes oli tullut sinne heti kun se
oo66 kapina alkoi , ja toi Jeesuksen Äidin Marian muassaan . .
Evängeljumin , hän toden näköisesti sai valmiiksi oo70 tai pian sen jälkeen
niin ikään Efossokedssa niin ikään . Jerusalem oli ketuilla ja sakaaleilla
siten kuin Jeesus oli aikanaan lausunut ennustuksensa .
Siellä oli kaksitornia ,jotka oli Kauniisti tehdyt ja Herodeksen aikana joka
kuoli ooo4. ja sinne oli jätetty länsi -muuria n,.475 m kaikki muu oli tehty
hiekaksi ... Kunnes 117.Keisari Hatriaanus teetti sinne Sotilas tukihdan , sitä on
sittemmin laajennetu ja vavistettu n.138jKr. se oli muodestettu Siirtolaksi jonne
kristityt pääsi Juutalaiset eivät , Temppelin paikalle pystyttivät Jupiterin pyhä-
kön , Ja muureit rakennettiin Uudestaan ja muutenkin kaupunki sai pikkuhiljaa
kunnon muodon , lähes nykyisiä muotoja ,,
Noin v,200 jKr. alkoi kristittyjen pyhiin vaellusmatkat , ja 400 luvulla sinne
Rakennettiin ,taas ensimmäinen Luostari . v. 638 muhamettilaiset valtasivat
Jerusalemin ,,Hekin pitivät sitä Pyhänä kaupunkinaan ,se heikensi kristittyjen ja MUHAMMETTILAISTEN VÄLEJÄ . kuitenkin se pysyi heillä , kunnes 1099jKr.
RISTIRETKELÄISET VALLOITTIVA SEN TAKAISIN ..
SE OLI KASVUN AIKAA , SIIHEN ASTI ,,ERÄS SALADIN VALTASI KUITENKIN
JERUSALEMIN 1187. HÄN OLI TURKKILAINEN ,N.1517. SAIVAT POIS TURKKILAISET NYKYHISET MUURIT ON 1530. ... 1800 LUVULLA ON SITTEN UUDISRAKENNUKSI RAKENNETTU ENEMMÄN JA VARSINKIN LOPPU PUOLI
1917 , jERUSALEMIN MIEHITTI ENGLANNIN ARMEIJA , JOTKA ON TIETENKIN JO NYT LUOVUTETTU TAKAISIN PALESTIINA MANDAATTIALUEEKSI..TEU, 25.1.2014 20:39
MIten alla oleva ennustus sopii noihin sinun tietoihisi? En ole erikseen tutkinut historiaa tuolta kohdalta, enkä sen takia osaa sanoa suuntaan tai toiseen.
Vuonna 1217 juutalainen Rabbi Judah Ben Samuel profetoi että Turkin ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin Pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. Riemuvuosi on 50 vuoden jakso (3 Moos 25:8-13). Kahdeksan riemuvuotta on siis 400 vuotta. Ja kuinka kävikään, 300 vuotta myöhemmin, vuonna 1517 Turkin ottomaanit valtasivat Jerusalemin kaupungin ja hallitsivat sitä seuraavat 400 vuotta. Liittoutuneet joukot ajoivat heidät lopulta vuonna 1917 ulos kaupungista ja Pyhältä maalta. Rabbi Judah Ben Samuelin profetia 400 vuodesta toteutui täsmälleen ja vuodelleen.
Sama Rabbi oli myös profetoinut että yhdeksännen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi "ei kenenkään maata." Tämä toteutui täsmälleen vuosina 1917-1967 johtuen siitä tosiasiasta että Kansainliitto asetti Pyhän maan Brittiläisen Mandaatin alaiseksi, eikä se "kuulunut" millekään valtiolle. Vielä Israelin Itsenäisyyssodan jälkeen vuosina 1948-1949 Jerusalem oli edelleen jaettu maakaistalla, mikä meni suoraan kaupungin sydämen läpi Jordanin hallitessa kaupungin itäosaa ja Israelin läntistä. Tuon maakaistan katsottiin olevan ja sitä kutsuttiin nimellä "ei kenenkään maa" sekä israelilaisten että jordanilaisten taholta. Jokainen tuolle kaistalle astuva ammuttiin...Vasta kuuden päivän sodassa vuonna 1967 Israelin armeija valloitti Pyhän maan, koko Länsirannan ja koko Jerusalemin kaupunki siirtyi takaisin Israelin omistukseen. Täten jälleen kerran tämän Rabbin 750 vuotta aikaisemmin antama profetia toteutui kirjaimelleen [yhdeksännen riemuvuoden aikana (1917-1967) Jerusalem "ei ollut kenenkään maata."
Eikä siinä vielä kaikki. Sama Rabbi profetoi myös että kymmenennen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi juutalaisten hallinnassa ja Messiaaniset "lopunajat" alkaisivat. Kymmenes riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017
Ei tietenkään Jeesus Kristus Pyhässä Hengessä ihmisessä tee syntiä Se on se uusi ihminen, joka uudestisyntymisessä syntyy, kasvaa ja vahvistuu ja raamatun sanan mukaan vaikuttaa seuraajassa Mestarin kaltaisuutta. Kun Jeesus puhuu kärsimyksestään, Hän sanoo myös Hänen omiensa joutuvan kärsimään uskonsa ja Hänen nimensä tunnustamisen tähden. Mutta usko ei tuota pelkästään kärsimyksessä Mestarin kaltaisuutta, vaan se tuottaa sitä myös syntisen lihan ristiinnaulitsemisessa eli pyhityuselämässä.
- meinasik men mukkaa?
Pyhityselämä tarkoittaa Jumalalle erotettua elämää. Ihminen ei voi teoillaan itseään pyhittää, kuten ei voi myöskään vanhurskauttaa.
________________________
Lihan ristiin naulitseminen, takkoikkaa uskovan elämää KASTEESSA. Kasteen armoliitossa. Kaste on lihan hautaamista koko elämän ajan ja uuden Hengestä syntyneen ihmisen uutta elämää Jeesuksessa Kristuksessa.
Kasteessa haudataan vanhaa ihmistä ja nousee uutta
YHDESSÄ KRISTUKSENKANSSA, niin kuin Raamattu opettaa.
Jokainen kristitty tietää sen, että vanhan ihmisen kuolettaminen on lihalle hyvin vastenmielistä, eikä se voikkaan, kuten Paavali opettaa. - Elämä Kristuksessa
meinasik men mukkaa? kirjoitti:
Pyhityselämä tarkoittaa Jumalalle erotettua elämää. Ihminen ei voi teoillaan itseään pyhittää, kuten ei voi myöskään vanhurskauttaa.
________________________
Lihan ristiin naulitseminen, takkoikkaa uskovan elämää KASTEESSA. Kasteen armoliitossa. Kaste on lihan hautaamista koko elämän ajan ja uuden Hengestä syntyneen ihmisen uutta elämää Jeesuksessa Kristuksessa.
Kasteessa haudataan vanhaa ihmistä ja nousee uutta
YHDESSÄ KRISTUKSENKANSSA, niin kuin Raamattu opettaa.
Jokainen kristitty tietää sen, että vanhan ihmisen kuolettaminen on lihalle hyvin vastenmielistä, eikä se voikkaan, kuten Paavali opettaa.1. Joh. 3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
1. Joh. 3:5
***) Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ->
***) -> ja hänessä ei ole syntiä.
Selvää tekstiäsiis, ja silti harhaoppinen meni heti alussa metsään.
XXXXXXXXXXXXXX
1. Joh. 3:6
***) Kuka ikinä hänessä pysyy,
- hän ei tee syntiä;
***) kuka ikinä syntiä tekee,
- hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää.
Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä
*** Jumalan siemen *** pysyy hänessä;
eikä hän saata syntiä tehdä,
sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. - messihi
Elämä Kristuksessa kirjoitti:
1. Joh. 3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
1. Joh. 3:5
***) Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ->
***) -> ja hänessä ei ole syntiä.
Selvää tekstiäsiis, ja silti harhaoppinen meni heti alussa metsään.
XXXXXXXXXXXXXX
1. Joh. 3:6
***) Kuka ikinä hänessä pysyy,
- hän ei tee syntiä;
***) kuka ikinä syntiä tekee,
- hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
1. Joh. 3:7 Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää.
Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
1. Joh. 3:8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
1. Joh. 3:9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä
*** Jumalan siemen *** pysyy hänessä;
eikä hän saata syntiä tehdä,
sillä hän on Jumalasta syntynyt.
1. Joh. 3:10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta,
ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.Elämä Kristukselle
Hyvä nimimerkki sinulla.
Olen samaa mieltä siinä, että harhaoppinen on mennyt ´metsään´, vaikkakaan ei välttämättä heti alussa. Moni harhaoppinen on nimittäin aloittanut uskossa, mutta harhautunut omaan viisauteensa. Sana varoittaa meitä eksymästä: TE eksytte, koska ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.
Jos lihasi on haudattu, niin se on kuollut ja sinunhan vasta pyhä pitäisi olla, kun ei ole lihaa enää ollenkaan??? Miti nyt ihan vähän.
- mikä mikä mättää
Lihaa haudataan, - ei haudattu! LIha ei pyhity, niin kuin muutamat täällä valehtelevat.
Synti kulkee virtana.
JUmalan armo kulkee virtana.
Mikä näissä on vihneelle niin vaikiata.
Minulle ei ole uskonelämä vaikeaa. Joskus on ollut tosi vaikeaa, mutta sitten oivalsin, että Jeesus minussa on täydellinen ja auttaa minua joka päivä.
- outoa
Kyl sä mun viestejäni toistuvasti kuitenkin vääristelet.
Mistähän syystä? outoa kirjoitti:
Kyl sä mun viestejäni toistuvasti kuitenkin vääristelet.
Mistähän syystä?En vääristele! Koitan kiinnittää huomiota asioihin, jotka mielestäni ovat ristiriitaisia. Jos voisit tarkentaa tai, jos se ei käy, niin tarkistaa mielipiteitäsi.
- Älä vääristele
vihne kirjoitti:
En vääristele! Koitan kiinnittää huomiota asioihin, jotka mielestäni ovat ristiriitaisia. Jos voisit tarkentaa tai, jos se ei käy, niin tarkistaa mielipiteitäsi.
MInulle asiat ovat selvät ja ristiriidattomat kaikilta osin ja vastaa Raamatun teksteihin.
Kenenkään pääkopassa oleviin ristiriitoihin en tietenkään voi vaikuttaa, ne on asianmaisen omia ongelmia taikka ei ongelmia kuinka vain.
Kun olen noin 8 vuotta todistanut täällä ja muualla ettei liha pyhity, ja jatkuvaa pilkkaa olen kuullut asiasta, niin meko pirulluista on vääntää kirjoituksdeni ja väittää toisin.
- teu,
Niin t5ämä' on sit'ä korkenpaa matikkaa ,,täällä on sanottu että vain itsee
kykenee muuttamaan ,jos sitäkään , mutta nyt Vihne on keksinyt konstin ,
että voisi laittaa muutos prosessin toiselle aikuiselle ihiselle , luulen että
jonkin lainen oppi se olisi , en pahalla mutta Kaivolla Rebekkakin Sanoi
heti , minä juotan sinut ja kamelisikin kun Aben palvelija tuli kauka . .
.
Hakeman Iisakille vaimoa , ja vaikka Rebekka, ei vielä tuntenut/tiennut
kuka tämä mies oli . hän kuitenkin palveli häntä välittömästi . ja sanoi juo-
minä juotan kamslisikin, Nyt tiesi Abrahamin palvelija se on hän jonka
hän kihlaa Iisakin puolesta. ja kun tieto varmistuu , hän antaa tytälle
kultaisen nenärenkaan ja kaksi kultaista Rannerenkasta jotka painaa
10 kultasekelia kpl. ja aidille hän antaa myös arvokoruja .
Illalla on Illallinen ja matkasta väsyt ,nukkumaan , aamulla palvelija kysyy
voimmeko lähteä ,minulle on sopimus että etten viivyttelisi turhaan ,silloin
tytön aiti ja isä' sanovat voisitteko olla kymmenen päivää ,sitten voisitte mennä
Tilaavat tytön ja HÄNELTÄ KYSYTÄÄN haluaisiko jo lähteä Tahtoisitko
"Tahdon " ja niin matka voi alkaa . kohti kotia. (uutta kotia ). . Teu.
Onko mielestäsi jotain logiikkaa siinä, että tapettu ja haudattu liha on kuitenkin mitä ilmeisimmin elossa ja aiheuttaa häiriöt? Eikö tässä ole tarkennuksen paikka?- ::::
Ei tietenkään ole.
teu ei fokuseeraa hänellä kun on isien oikea oppi joka on ristipistolla kiinni sytämen taulussa.
jokuhan jossain kirjoitti kuinka vauvakasteessa liha tapetaan, ja kun kysyin miksi se sama liha vetää kaljakärryä, vastaus on punakynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2246908Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442907- 442357
- 1022250
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382061Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321530- 911527
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141401Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71345Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901329