Moi,
minulla on tosi huonoja kokemuksia Helsingin saksalaisen koulun kanssa ja etsin kohtalotovereita, joiden kanssa vaihtaa kokemuksia. Jos olet itsekin uhri, ota yhteyttä minuun: [email protected]. Saa kirjoittaa suomeksi, saksaksi tai englanniksi.
Ole vaan rohkea, et ole yksin!
Terveisin, Maria.
Hallo,
ich habe sehr schlechte Erfahrungen mit der Deutschen Schule Helsinki gemacht und suche andere Betroffene, die sich gerne mit mir austauschen wollen. Falls auch Du betroffen bist, nimm bitte Kontakt zu mir auf: [email protected] Nur Mut, Du bist nicht allein! Liebe Grüsse, Maria.
Hi,
I have very bad experiences with the German School of Helsinki and I am searching for others, who have also bad experiences. If you have suffered from this school, too, please contact me. Mail: [email protected] Be courageous, you are not alone! Greetings, Maria.
Deutsche Schule Helsinki-schlechte Erfahrungen/huonoja kokemuksi
11
3156
Vastaukset
- ExxPat
Hallo Maria,
könntest Du vielleicht etwas über Deine schlechten Erfahrungen verraten, da ich nur gutes über die Schule gehört habe. Ich kenne auch mehrere Leute, die dort studiert haben.- mariachristinluther
Es geht um Diskriminierung von Kindern mit besonderem Förderbedarf, viele Kinder wurden schon von der Schule gemobbt, weil die Deutsche Schule Helsinki keinerlei Förderung bietet. Das sagen sie einem aber nicht vorher. Folge: erst werden die Kinder mit besonderem Förderbedarf aufgenommen, doch dann werden die Eltern allein gelassen und die Kinder diskriminiert: unberechtigte Anrufe von der Schule, sofort das Kind abzuholen, selbst, wenn gar nichts vorgefallen ist, Androhung, das Kind per Ambulanz abholen zu lassen, wenn man nicht sofort kommt, ungerechtfertigte "Anzeigen" beim Anti-Mobbing-Team gegen die besonderen Kinder, Ausgrenzung der besonderen Kinder sowie Versuche, die anderen Eltern gegen die betroffenen Familien aufzuhetzen. Ferner sind viele Mitarbeiter nicht ausreichend ausgebildet und es fehlt ihnen an Erfahrungen.Des weiteren wird jegliche Kritik an der Schule in der Öffentlichkeit versucht, zu vertuschen.
Kysymys on syrjännästä: Erityistä tukea tarvitsevat lapset kohdataan Deutsche Schule Helsingissä täysin toisen luokan ihmisinä. Vaikka Saksalainen koulu ottaakin erityislapset koulunsa oppilaiksi, se ei taatu, että he saavat jäädä siihen tai saavat tarvitsemansa tukea. Päinvastoin: koulun henkilökunta kiusaa niitä ja savustaa niitä ulos koulusta kaikkin keinoin: turhia hakupyyntösoittoja ilman syytä, uhkauksia, että hakekaa lapsenne pois heti, muuten tulee ambulanssi hakemaan lapsenne, turhia ilmoituksia "Kiusaamisen vastainen"-tiimiin erityislapsista, erityislasten vanhempien selän takana yritetään mobilisoida muut vanhemmat erityislasten vanhempia vastaan. Lisäksi moni Saksalaisen koulun työntekijä ei ole riittävästi koulutettu tehtäväänsä tai on sillä liian vähän kokemuksia.
Deutsche Schule Helsinki ei siedä kritiikkiä: vaikka tapauksia on useita, DSH yrittää kaiken keinoin salata virheensä. - Anonyymi
mariachristinluther kirjoitti:
Es geht um Diskriminierung von Kindern mit besonderem Förderbedarf, viele Kinder wurden schon von der Schule gemobbt, weil die Deutsche Schule Helsinki keinerlei Förderung bietet. Das sagen sie einem aber nicht vorher. Folge: erst werden die Kinder mit besonderem Förderbedarf aufgenommen, doch dann werden die Eltern allein gelassen und die Kinder diskriminiert: unberechtigte Anrufe von der Schule, sofort das Kind abzuholen, selbst, wenn gar nichts vorgefallen ist, Androhung, das Kind per Ambulanz abholen zu lassen, wenn man nicht sofort kommt, ungerechtfertigte "Anzeigen" beim Anti-Mobbing-Team gegen die besonderen Kinder, Ausgrenzung der besonderen Kinder sowie Versuche, die anderen Eltern gegen die betroffenen Familien aufzuhetzen. Ferner sind viele Mitarbeiter nicht ausreichend ausgebildet und es fehlt ihnen an Erfahrungen.Des weiteren wird jegliche Kritik an der Schule in der Öffentlichkeit versucht, zu vertuschen.
Kysymys on syrjännästä: Erityistä tukea tarvitsevat lapset kohdataan Deutsche Schule Helsingissä täysin toisen luokan ihmisinä. Vaikka Saksalainen koulu ottaakin erityislapset koulunsa oppilaiksi, se ei taatu, että he saavat jäädä siihen tai saavat tarvitsemansa tukea. Päinvastoin: koulun henkilökunta kiusaa niitä ja savustaa niitä ulos koulusta kaikkin keinoin: turhia hakupyyntösoittoja ilman syytä, uhkauksia, että hakekaa lapsenne pois heti, muuten tulee ambulanssi hakemaan lapsenne, turhia ilmoituksia "Kiusaamisen vastainen"-tiimiin erityislapsista, erityislasten vanhempien selän takana yritetään mobilisoida muut vanhemmat erityislasten vanhempia vastaan. Lisäksi moni Saksalaisen koulun työntekijä ei ole riittävästi koulutettu tehtäväänsä tai on sillä liian vähän kokemuksia.
Deutsche Schule Helsinki ei siedä kritiikkiä: vaikka tapauksia on useita, DSH yrittää kaiken keinoin salata virheensä.Hör auf rumzuweinen
- Näinkin myöhässä
Oma lapseni on erityislapsi ja käy erityiskoulua, koska siellä osataan, tiedetään,
on henkilökuntaa, hyvät puitteet oppia kykyjen mukaan.
Saksassa asuessamme hän oli koti opetuksessa ( äitinä olin saanut kotiopetusluvan ).
Voisitko harkita osaavampaa koulua lapsellesi, ettei hänen tarvitsi kärsiä ? - Traurig
Liebe Maria-Christin
Ich kann hier natürlich nur über meine eigenen Erfahrungen sprechen (sprich schreiben), die mehrere Jahrzehnte zurück liegen.
Es wäre, als hättest Du über meine Schulzeit gesprochen.
Als frohes und glückliches Kind bin ich eingeschult worden nach 1,5 Jahren deutschem Kindergarten.
Die ersten 4 Jahre verliefen auch gut; begeistert bin ich Tag um Tag zur Schule gekommen. Ich hatte auch Lehrer, die meine - hmmm, eher lebendige - Art, am Unterricht teilzunehmen positiv gegenüber standen. Meine Eltern standen auch in einer geachteten gesellschaftlichen Position - mag dies das Verhalten des Lehrerkollegiums beeinflusst haben?
Alles hat sich nach sechs Schuljahre geändert. Meine Klasse mehrere neue Lehrer begrüssen müssen - und unter Anderem die soziale Position meiner Familie hat sich durch die Arbeitslosigkeit meines Vaters geändert.
Von einem Tag zum anderem wurde aus dem lebendigen, neugierigen Mädchen ein ängstliches Kind, das nicht mehr wagte, am Unterricht aktiv teilzunehmen; was ich auch sagte und schrieb, wurde forschund- und ich selbst als dumm und dämlich bewertet.
Ich besuchte die DSH zur Zeit. während der noch im Sommer Nachprüfungen stattgefunden haben - gibt es diese noch heutzutage? Merkwürdigerweise habe ich diese immer bestens bestanden; die Nachhilfelehrer anderer Schulen wunderten sich immer wieder, wie es möglich sei, dass ich mit ungenügenden Noten das Schuljahr beendete.
Nein - ich war nicht "überwiegend dumm"; es gab auch einige Lehrer, während dessen Schulstunden man (ich) nicht Angst haben musste. Deutsch!, Kunst!, Erdkunde!, Finnisch! - diese Unterrichtsfächer und deren Lehrer habe ich in positivster Erinnerung. Ich denke also, dass es sich eher um einige Lehrer hat handeln müssen als um die ganze Schule?
Schlussendlich haben meine Eltern sich entschlossen, mich an einer anderen Schule anzumelden und zwar in einer der als eine der besten finnischen Schulen. Ich war ausser mich aus Angst, dass auch dort meine "Dummheit" nicht lange verborgen bliebe.
Es folgten drei glücklichste Jahre meines Lebens - das Lehrerkollegium schien nur für uns Schüler da zu sein und unterstützte uns anstelle unsere Schwächen zu kritisieren. - Anonyymi
Ich bin 8. Klasse werde gemobbt drecks Schule #niedermitdsh
- Anonyymi
Opfer
- Anonyymi
#niedermitdirweildublödbist
- Anonyymi
Ich würde vergewaltigt von Mitschüler
Dafür stehe ich mit meinem namen- Anonyymi
Ihan kiva mutta ootko kattonu simpsonit sarjasta jakson himo läski homer :D siinä esiintyy koko simpsonit perhe
eli myös bart simpsons homer poika fanit saavat nauraa ja naurattaahan se tietty myös vaikka homerin läski kuteet ja muut :D
kannattaa kattoo nopee
- Anonyymi
Vähä kakka koulu, välil kiva mut silti aika kakka, älkää laittako lapsianne tänne vannkilaan slay
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778