Hyvät kokeneet Turkin matkaajat..

Umpisuomalainen

Olen lähdössä miesystäväni kanssa ensimmäistä kertaa Turkin matkalle. En tiedä paljon Turkista, mutta olen ottanut selvää joistakin asioista. En kuitenkaan tiedä esimerkiksi Turkin rahapolitiikan käsitystä tai käytäntöä. Miten kannattaisi rahaa käyttää, liiraa vai euroja? Olen kuullut, että kannattaa tinkiä, olipa kyseessä mikä tahansa ostos. Ja hinnoista kannattaa sopia etukäteen, ettei tule väärinkäsityksiä. Voisitteko kertoa viisaita neuvojanne Turkin ensimatkaajalle? Toivon teiltä asiallisia kommentteja.

4

489

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhis-68

Raha kumpikin käy.Tykkäävät ottaa vastaan € , mutta kantsii olla tarkkana
      kurssin kanssa.

Tinkiminen on yleistä basaareissa ja kojuissa.
      Tinkiminen kannattaa ja usein hinnasta saakin25-35% pois, joskus jopa
      puolet.
      Mitään et niin halvalla voi ostaa ettei joku toinen ole saanut sitä halvemmalla.
      Jos itse olet hintaan tyytyväinen, silloin se on oikea hinta.

Tipin jättö hyvästä palvelusta kuuluu asiaan !

Kysele lisää ,niin vastailen

• Umpisuomalainen

Osaisitko sanoa kuinka paljon kannattaisi varata rahaa viikon reissulle? Riittäisikö esimerkiksi 350 - 450 euroa koko reissulle, jos päivässä menee ehkä noin 50 - 60 euroa? Laskin itse tuon valuutan vaihdon ja ymmärtämisen, niin liirat esimerkiksi 50 liiraa, jaetaan kolmella niin saadaan 16,7 euroa,

Pienet katumarkkinat saattavat ehkä myös pelottaa. Varkaitahan on joka paikassa. Mutta onneksi olen mieheni kanssa. Kerran kuulin ystäväni olevan Turkissa, niin hänelle ehdotettiin prostituutiota ihan noin vain. Olen myös lukenut kaikenlaisia blogeja ja matkakertomuksia Turkista. Jos tekee jotain, jota ei halua, niin siitä voidaan periä hinta. Esimerkiksi jos joku myyntimies antaa jotakin ihan hyvää hyvyyttään, niin siinä ei ole mitään hyvää, koska hän vaatii siitä vielä hintaa. Itse en ole oppinut oikein sitä kulttuuria, että tinkisin palvelusta tai hinnasta. Olen yleensä ollut tyytyväinen tai sitten en ole ollenkaan jotakin ostanut. Miten sellaista voi oppia, jos sitä ei ole koskaan tehnyt?

• MTX
        Umpisuomalainen kirjoitti:

Osaisitko sanoa kuinka paljon kannattaisi varata rahaa viikon reissulle? Riittäisikö esimerkiksi 350 - 450 euroa koko reissulle, jos päivässä menee ehkä noin 50 - 60 euroa? Laskin itse tuon valuutan vaihdon ja ymmärtämisen, niin liirat esimerkiksi 50 liiraa, jaetaan kolmella niin saadaan 16,7 euroa,

Pienet katumarkkinat saattavat ehkä myös pelottaa. Varkaitahan on joka paikassa. Mutta onneksi olen mieheni kanssa. Kerran kuulin ystäväni olevan Turkissa, niin hänelle ehdotettiin prostituutiota ihan noin vain. Olen myös lukenut kaikenlaisia blogeja ja matkakertomuksia Turkista. Jos tekee jotain, jota ei halua, niin siitä voidaan periä hinta. Esimerkiksi jos joku myyntimies antaa jotakin ihan hyvää hyvyyttään, niin siinä ei ole mitään hyvää, koska hän vaatii siitä vielä hintaa. Itse en ole oppinut oikein sitä kulttuuria, että tinkisin palvelusta tai hinnasta. Olen yleensä ollut tyytyväinen tai sitten en ole ollenkaan jotakin ostanut. Miten sellaista voi oppia, jos sitä ei ole koskaan tehnyt?

Euron kurssi oli muutama päivä sitten 3.1 mut tossa keväällä kun turisti kausi alkaa niin varmaan laskee jonkun verran viime kesän kurssi oli 2.4-2.7....ja heti kun turisti kausi loppu nousi kurssi Marras-Joulikuusa oli 2.86....

• Peelottavaa

Kerran jollekin ehdotettiin prostituutiota noin vain. Joskus on mullekin Suomessa suomalainen ehdottanut seksiä noin vain. Ääliöitä tuntuu olevan ympäri maailmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      72
      2419
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      256
      1429
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      84
      1259
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      387
      1232
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      348
      1176
    Aihe