Känsät vaivaavat - Millä niistä pääsee eroon?!

Jedu01

Moikka. En saanut keskustelua muulle alueelle, yritin pelkälle terveys > ihotaudit alueelle saada mutta laitoin sitten tähän.

Olen 12 vuotias (01 syntynyt) ja mulla on jalan pohjassa känsä. Viime vuonna oli toisessa jalanpohjassa ja pääsin siitä eroon apteekista ostetulla verruxin voiteella jota laitoin känsään suurinpiirtein vuoden! Toiseen jalan pohjaan kehittyi yksi ja sitten vuoron perään taas toinen. Epäilen känsien tulleen kouluni liikuntahallin lattialta, joltain muulta tarttuen kun siellä ollaan aina ilman sukkia. Koko ajan olen laittanut niihinkin verruxinia, moonen monta putkiloa käytetty. Kerran kokeilin känsä laastaria mutta ei auttanut yhtään sillä ei pysynyt jalassa! Sitten tuli kolmas toisen viereen kulmaan, se lähti verruxinilla samantien. Epäilen että toimisi siksi niin nopeasti, sillä känsä oli pieni. Pari kertaa olen ehtinyt jo luulla känsäni lähteneen mutta olen heti huomannut että se on siinä vieläkin. (verruxinista jää valkoinen kalvo känsän päälle) Nyt toinen känsistäni on pienentynyt paljon, lähes kokonaan. Silti siinä on vielä pieni känsä. Taas varmaan vuoden olen niistä kärsinyt, taino en ole laskellut kuukausia mutta kauan ainakin! Eli varmaksi en voi sanoa mutta sinnikkäitä ovat. Känsät ovat välillä tosi kivuliaita ja haittaavat kävelemistä. Kengät ovat hyvät ja eivät hankaa. Tämän hetkinen toinen känsä on harmittavan iso. Tänään laitoin ilmastointiteipin känsän päälle, kun olen kuullut että se auttaa. Olen kuullut että auttaa syyliin mutta jotkut väittävät että myös känsiin. Päätin kokeilla, mutta en oikein usko että auttaa mitenkään. Nyt siis, pitkän tarinan jälkeen kysyn teiltä että miten känsistä pääsisi nopeammin sekä kivuttomasti eroon? Mitä itse olette tehneet känsällenne? jos olette käyttäneet apteekki tavaraa niin onko auttanut ja kuinka äkkiä ja minkä merkkistä oli? Oletteko hoitaneet laser,- jäädytys tai polttohoidolla ja kuinka se on tehonnut? Onko se sattunut. Isä on sanonut että lääkäriin voisi varata ajan poltettavaksi mutta en ole mennyt sillä minua pelottaa ja askarruttaa että paljonko se sattuu ja millaista se on. Verruxinia laitetaan känsän päälle mikä kovettuu vedenkestämäksi kalvoksi, joka laitetaan joka päivä aina uudelleen kalvojen päälle ja otetaan juurineen irti mutta tämäkin välillä tosi kivuliasta touhua, välillä ei meinaa lähteä millään irti ja sama iso kova limppi on siinä päällä viikkokausia. Olen kokeillut myös kynsiviilalla ja jalkaraspilla hiota mutta mitään ei auta. Kun verruxinia ottaa pois niin se tuntuu välillä polttavalta ja pistelevältä ja siksi jätänkin sen vain kun väkisinkään ei saa irroittaa.

3

248

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jedu01

Anteeksi kirjoitus taitoni siis en ole laskenut* kuukausia ja toinen on lähtenyt lähes kokonaan. muitakin khtia varmasti on muttta sillä niin väliä ole. Toivon ettei tänne änge ihmisiä jotka valittavat vain kirjoituksestani ja kommentoivat esim. "Äidinkieli 4" Auttakaa näiden känsien kanssa! Vinkkejä kehiin!

• uiuivoi

Mulla ei ole vastausta, mutta tuli mieleeni se eka konsti että käy näyttämässä niitä koulun terveydenhoitajalle tai lääkärille.

• Jedu01

Joo kävin näyttämässä lääkärille sillä känsäni oli muuttunut punertavan mustaksi! eli kummallisen näköiseksi. (teippi ei pysynyt jalassa, eikä auttanut mitään) Selvis että saattaa olla parantumassa mutta oli tullu sisäistä verevuotoa jote nyt sen pitää vaa antaa olla rauhassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 71
      1359
    3. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1265
    4. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      896
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      811
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      706
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      676
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      596
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      587
    Aihe