Känsät vaivaavat - Millä niistä pääsee eroon?!

Jedu01

Moikka. En saanut keskustelua muulle alueelle, yritin pelkälle terveys > ihotaudit alueelle saada mutta laitoin sitten tähän.

Olen 12 vuotias (01 syntynyt) ja mulla on jalan pohjassa känsä. Viime vuonna oli toisessa jalanpohjassa ja pääsin siitä eroon apteekista ostetulla verruxin voiteella jota laitoin känsään suurinpiirtein vuoden! Toiseen jalan pohjaan kehittyi yksi ja sitten vuoron perään taas toinen. Epäilen känsien tulleen kouluni liikuntahallin lattialta, joltain muulta tarttuen kun siellä ollaan aina ilman sukkia. Koko ajan olen laittanut niihinkin verruxinia, moonen monta putkiloa käytetty. Kerran kokeilin känsä laastaria mutta ei auttanut yhtään sillä ei pysynyt jalassa! Sitten tuli kolmas toisen viereen kulmaan, se lähti verruxinilla samantien. Epäilen että toimisi siksi niin nopeasti, sillä känsä oli pieni. Pari kertaa olen ehtinyt jo luulla känsäni lähteneen mutta olen heti huomannut että se on siinä vieläkin. (verruxinista jää valkoinen kalvo känsän päälle) Nyt toinen känsistäni on pienentynyt paljon, lähes kokonaan. Silti siinä on vielä pieni känsä. Taas varmaan vuoden olen niistä kärsinyt, taino en ole laskellut kuukausia mutta kauan ainakin! Eli varmaksi en voi sanoa mutta sinnikkäitä ovat. Känsät ovat välillä tosi kivuliaita ja haittaavat kävelemistä. Kengät ovat hyvät ja eivät hankaa. Tämän hetkinen toinen känsä on harmittavan iso. Tänään laitoin ilmastointiteipin känsän päälle, kun olen kuullut että se auttaa. Olen kuullut että auttaa syyliin mutta jotkut väittävät että myös känsiin. Päätin kokeilla, mutta en oikein usko että auttaa mitenkään. Nyt siis, pitkän tarinan jälkeen kysyn teiltä että miten känsistä pääsisi nopeammin sekä kivuttomasti eroon? Mitä itse olette tehneet känsällenne? jos olette käyttäneet apteekki tavaraa niin onko auttanut ja kuinka äkkiä ja minkä merkkistä oli? Oletteko hoitaneet laser,- jäädytys tai polttohoidolla ja kuinka se on tehonnut? Onko se sattunut. Isä on sanonut että lääkäriin voisi varata ajan poltettavaksi mutta en ole mennyt sillä minua pelottaa ja askarruttaa että paljonko se sattuu ja millaista se on. Verruxinia laitetaan känsän päälle mikä kovettuu vedenkestämäksi kalvoksi, joka laitetaan joka päivä aina uudelleen kalvojen päälle ja otetaan juurineen irti mutta tämäkin välillä tosi kivuliasta touhua, välillä ei meinaa lähteä millään irti ja sama iso kova limppi on siinä päällä viikkokausia. Olen kokeillut myös kynsiviilalla ja jalkaraspilla hiota mutta mitään ei auta. Kun verruxinia ottaa pois niin se tuntuu välillä polttavalta ja pistelevältä ja siksi jätänkin sen vain kun väkisinkään ei saa irroittaa.

3

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jedu01

Anteeksi kirjoitus taitoni siis en ole laskenut* kuukausia ja toinen on lähtenyt lähes kokonaan. muitakin khtia varmasti on muttta sillä niin väliä ole. Toivon ettei tänne änge ihmisiä jotka valittavat vain kirjoituksestani ja kommentoivat esim. "Äidinkieli 4" Auttakaa näiden känsien kanssa! Vinkkejä kehiin!

• uiuivoi

Mulla ei ole vastausta, mutta tuli mieleeni se eka konsti että käy näyttämässä niitä koulun terveydenhoitajalle tai lääkärille.

• Jedu01

Joo kävin näyttämässä lääkärille sillä känsäni oli muuttunut punertavan mustaksi! eli kummallisen näköiseksi. (teippi ei pysynyt jalassa, eikä auttanut mitään) Selvis että saattaa olla parantumassa mutta oli tullu sisäistä verevuotoa jote nyt sen pitää vaa antaa olla rauhassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3880
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2037
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      548
      1641
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1308
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1097
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1028
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      808
    Aihe