Känsät vaivaavat - Millä niistä pääsee eroon?!

Jedu01

Moikka. En saanut keskustelua muulle alueelle, yritin pelkälle terveys > ihotaudit alueelle saada mutta laitoin sitten tähän.

Olen 12 vuotias (01 syntynyt) ja mulla on jalan pohjassa känsä. Viime vuonna oli toisessa jalanpohjassa ja pääsin siitä eroon apteekista ostetulla verruxin voiteella jota laitoin känsään suurinpiirtein vuoden! Toiseen jalan pohjaan kehittyi yksi ja sitten vuoron perään taas toinen. Epäilen känsien tulleen kouluni liikuntahallin lattialta, joltain muulta tarttuen kun siellä ollaan aina ilman sukkia. Koko ajan olen laittanut niihinkin verruxinia, moonen monta putkiloa käytetty. Kerran kokeilin känsä laastaria mutta ei auttanut yhtään sillä ei pysynyt jalassa! Sitten tuli kolmas toisen viereen kulmaan, se lähti verruxinilla samantien. Epäilen että toimisi siksi niin nopeasti, sillä känsä oli pieni. Pari kertaa olen ehtinyt jo luulla känsäni lähteneen mutta olen heti huomannut että se on siinä vieläkin. (verruxinista jää valkoinen kalvo känsän päälle) Nyt toinen känsistäni on pienentynyt paljon, lähes kokonaan. Silti siinä on vielä pieni känsä. Taas varmaan vuoden olen niistä kärsinyt, taino en ole laskellut kuukausia mutta kauan ainakin! Eli varmaksi en voi sanoa mutta sinnikkäitä ovat. Känsät ovat välillä tosi kivuliaita ja haittaavat kävelemistä. Kengät ovat hyvät ja eivät hankaa. Tämän hetkinen toinen känsä on harmittavan iso. Tänään laitoin ilmastointiteipin känsän päälle, kun olen kuullut että se auttaa. Olen kuullut että auttaa syyliin mutta jotkut väittävät että myös känsiin. Päätin kokeilla, mutta en oikein usko että auttaa mitenkään. Nyt siis, pitkän tarinan jälkeen kysyn teiltä että miten känsistä pääsisi nopeammin sekä kivuttomasti eroon? Mitä itse olette tehneet känsällenne? jos olette käyttäneet apteekki tavaraa niin onko auttanut ja kuinka äkkiä ja minkä merkkistä oli? Oletteko hoitaneet laser,- jäädytys tai polttohoidolla ja kuinka se on tehonnut? Onko se sattunut. Isä on sanonut että lääkäriin voisi varata ajan poltettavaksi mutta en ole mennyt sillä minua pelottaa ja askarruttaa että paljonko se sattuu ja millaista se on. Verruxinia laitetaan känsän päälle mikä kovettuu vedenkestämäksi kalvoksi, joka laitetaan joka päivä aina uudelleen kalvojen päälle ja otetaan juurineen irti mutta tämäkin välillä tosi kivuliasta touhua, välillä ei meinaa lähteä millään irti ja sama iso kova limppi on siinä päällä viikkokausia. Olen kokeillut myös kynsiviilalla ja jalkaraspilla hiota mutta mitään ei auta. Kun verruxinia ottaa pois niin se tuntuu välillä polttavalta ja pistelevältä ja siksi jätänkin sen vain kun väkisinkään ei saa irroittaa.

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jedu01

      Anteeksi kirjoitus taitoni siis en ole laskenut* kuukausia ja toinen on lähtenyt lähes kokonaan. muitakin khtia varmasti on muttta sillä niin väliä ole. Toivon ettei tänne änge ihmisiä jotka valittavat vain kirjoituksestani ja kommentoivat esim. "Äidinkieli 4" Auttakaa näiden känsien kanssa! Vinkkejä kehiin!

      • uiuivoi

        Mulla ei ole vastausta, mutta tuli mieleeni se eka konsti että käy näyttämässä niitä koulun terveydenhoitajalle tai lääkärille.


    • Jedu01

      Joo kävin näyttämässä lääkärille sillä känsäni oli muuttunut punertavan mustaksi! eli kummallisen näköiseksi. (teippi ei pysynyt jalassa, eikä auttanut mitään) Selvis että saattaa olla parantumassa mutta oli tullu sisäistä verevuotoa jote nyt sen pitää vaa antaa olla rauhassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      315
      2918
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2223
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1561
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe