katkeruus

rikkoNainen

Miksei siitä pääse irti? Sairas suhteeni tähän narsistiin loppui yli vuosi sitten ja olen vieläkin katkera ja onneton. Ennen häntä olin aivan toisenlainen ihminen. Se paska jätti pysyvän pahoinvoinnintilan mulle. Tämä on jotain ihan hirveää.. Vai olenko vain poikkeuksellisen heikko ihminen? Mulla ei mene päivääkään, ettenkö toivoisi hänelle pahaa.

18

1099

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+1

Mulla ihan sama juttu.
      Vasta 3 kuukautta ja toivon vaan pahaa.
      Jotta nykyinen jättäisi hänet, ei hänellä ole oikeus
      Mennä hyvin....
      Tiedän tunteen. Ihan pepusta

• ei rakastanutkaan

Narskun petoksista toipumiseen menee vuosia. katkeruus ja kostoajatukset kuuluvat toipumisprosessiin ja ne on läpikäytävä ja elettäväja annettava niille tunteille tilaa.
        Aika on armollinen tässä suhteessa.
        Tietty sen ajan pituudella jonka narskun kanssa on elänyt, on merkitystä toipumisaikaan ja toipumiseen. Jos aika on ollut pitkä, toipumisprosessi voi olla todella vaikea, koska asian paljastuttua parannettavaa on niin paljon ja pitkältä ajalta.
        Menetyksetkin voivat olla jo niin suuret ja elämää vaurioittavia, että toipuminen voi olla jopa mahdotonta tai siitä asiasta ei koskaan pääse täysin yli.
        Omien tarpeiden haveiden ja odotusten uudelleen organisointi kestää joka tapauksessa oman aikansa. Luopumisprosessihan se on.
        Toipumiseen vaikuttaa paljon se miten paljon korjaavia ihmissuhteita uhrilla on ja ikä tietysti.
        Pahaa oloa sattaa kestää pitkäänkin. Se on vain hyväksyttävä. Sekin on narskun antama osa sinulle. Siihen hän pyrkikin, tuhoamaan sinut.

• ei rakastanutkaan kirjoitti:

Narskun petoksista toipumiseen menee vuosia. katkeruus ja kostoajatukset kuuluvat toipumisprosessiin ja ne on läpikäytävä ja elettäväja annettava niille tunteille tilaa.
        Aika on armollinen tässä suhteessa.
        Tietty sen ajan pituudella jonka narskun kanssa on elänyt, on merkitystä toipumisaikaan ja toipumiseen. Jos aika on ollut pitkä, toipumisprosessi voi olla todella vaikea, koska asian paljastuttua parannettavaa on niin paljon ja pitkältä ajalta.
        Menetyksetkin voivat olla jo niin suuret ja elämää vaurioittavia, että toipuminen voi olla jopa mahdotonta tai siitä asiasta ei koskaan pääse täysin yli.
        Omien tarpeiden haveiden ja odotusten uudelleen organisointi kestää joka tapauksessa oman aikansa. Luopumisprosessihan se on.
        Toipumiseen vaikuttaa paljon se miten paljon korjaavia ihmissuhteita uhrilla on ja ikä tietysti.
        Pahaa oloa sattaa kestää pitkäänkin. Se on vain hyväksyttävä. Sekin on narskun antama osa sinulle. Siihen hän pyrkikin, tuhoamaan sinut.

"katkeruus ja kostoajatukset kuuluvat toipumisprosessiin ja ne on läpikäytävä ja elettäväja annettava niille tunteille tilaa.
        Aika on armollinen tässä suhteessa."

Niin

Lähteminen on prosessi, ei päätös eikä tapahtuma.

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html

• yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"katkeruus ja kostoajatukset kuuluvat toipumisprosessiin ja ne on läpikäytävä ja elettäväja annettava niille tunteille tilaa.

Niin

Niin hyvin usein minunkin tulee linkitettyä noita Vakninin tekstejä, joista löytyy tietoa narsistista, jotta ymmärtäisimme...mutta siihenkään tietoon juuttuminen ns. tuleminen "narsistin asiantuntijaksi" ei välttämättä lisää omaa hyvinvointiamme mitenkään...

Harvemmin täällä linkitetään niitä tekstejä joiden lukemisesta voisi olla apua aloittajan manitsemaan tilanteeseen, joka koskee häntä itseään eikä sitä narsistia...

Että laitan ny tähän linkin sivustoon josta voi löytää jotain, liittyen siihen omaan tilanteeseen...

http://www.healingeagle.net/indexfi.html

Itse näitä olen monesti lukenut/selaillut ja täytyy myöntää ettei monikaan asia avaudu ensilukemalla, mutta noh, kertaus on opintojen äiti ja tietyllä lailla ajattelen niinkin, että myös tottumus on toinen luonto, helposti palaamme niihin entiseen ajatus/käyttätymismalleihin, että saattaa olla hyväksikin palata tiettyihin teemoihin yhä uudelleen myös sellaisinakin aikoina kun tuntuu että elämä sujuu ihan mukavasti...

Myös kirjastoista on lainattavissa monenlaista luettavaa niin itsetuntemukseen, tunteisiin, elämän laatuun, ihmissuhteisiin liittyen...itse luen mielummin kirjoja kuin netistä, mutta tämän palstakirjoittelun lomassa tulee selailtua kaikenlaista tähän aiheeseen liittyvää netistäkin...

• jeppp

Usko pois EI hänellä mene hyvin! Onneton on sisimmissään. Mikään määrä suhteita ja ihmisiä ei sitä korjaa. Mutta sinua ärsyttääkseen pitää yllä kulissia koska on niin hemmetin onneton ja katkera että pitää yrittää tehdä sinusta kateellista.

• vakninngh
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

Niin

Tuo Sam Vaknin on kyllä ihan hanurista. Itse psykotasoinen narsku ja jutuistaan näkee tyypillisiä narsku elementtejä. Aloittaa ensin faktoilla ja asiallisesti jotta saa ihmiset uskomaan juttuunsa ja sitten jossain vaiheessa teksti muuttuu ihan kieroksi ja epätodeksi niin ettei sitä herkästi huomaa. Rahastaa sitten näillä kirjoillaan. Parempiakin lähteitä varmasti löytyy.

Mutta oma tekstisi on totta!

• jonna12341

itselläni aikaa puoli vuotta erosta alkaa olla ja edelleen ahdistaa ajatus menneestä sairaasta suhteesta.
      ja oma narskuni jätti minut rauhaan kun uusi on tilalla.
      luotan siihen sydämessäni että aika näyttää totuuden kaikelle ja se on myös tahtoni suuri koska sitten vapaudun vasta itse hänen jättämistään valheista jotka on tarinoinut hienosti eteenpäin..
      nyt on kk jo ollut hiljaista ja hän toivottavasti jätti minut rauhaan lopullisesti.
      olen saanut voimiani ja elämääni kursittua hyvän terapian avulla kasaan ja ymmärrän nyt kaukaa asiat paremmin..

• Olive Oil

"Pahaa oloa sattaa kestää pitkäänkin. Se on vain hyväksyttävä. Sekin on narskun antama osa sinulle."

Olen täysin eri mieltä siitä, että narsistin tuottama paha olo ja hänen antamansa osa pitäisi vain hyväksyä.Se on se viimeisin mitä pitäisi tehdä, että tyytyisi narsistin antamaan osaan. Alistaahan narsisti haluaisi, mutta alistua ei pidä. Ei etenkään narsistin antamaan puolustuskyvyttömän uhrin osaan. Kannattaa antaa narsistille omaa lääkettään takaisin eikä vain hyväksyä kaikkea ja alistua hänen tahtoonsa.

• Ei sille ihan omaa

"Kannattaa antaa narsistille omaa lääkettään takaisin eikä vain hyväksyä kaikkea ja alistua hänen tahtoonsa. "

Ei sille ihan sitä omaa lääkettään voi normaali mitenkään antaa. Eikä kannata todellakaan alkaa narsistin sätkynukeksi mitään kautta.

Itse olen antanut narsistille kovan palautteen verbaalisessa muodossa. Olen saanut hänet haukkomaan henkeä ja vähän romahtamaankin... Eli lääkettä on mennyt ja omaa mieltäni olen saanut purettua.

Olen surrut ja kipuillut kovasti ja monta vuotta. Ensijärkytys kun narsisti alkoi sekoilemaan, oli aivan valtava. Polvet pettivät ja huusin tuskasta.

Hänen tahtoonsa en koe alistuneeni. Olen toteuttanut omaa tahtoani ja huomaan, että irti kokonaan en hänestä pääse, ennen kuin löydän uuden rakkauden. Rakkaus etsii kohdettaan ja vaikka suuntaan kiinnostustani todella paljon erilaisiin harrastuksiin ja kaikkeen, niin olen niin normaali nainen, että miestäkin elämääni jonkinverran kaipaan. Eli uusi kohde tunteille tuntuu olevan se ainoa tie oikeasti pois hänen vaikutuspiiristään.

• MrJuha82herra

Enhän mie oo yhtään katkera muahahhahah
      muahhah
      Ehkä vähän, tai paljon, tai vähän.
      En osaa sanoa.
      Minä oon minä.
      Jokainen on oma yksilö.
      Älkää määräilkö toisianne.
      Kaikki lähtee yksilöstä, ei kollektiivista, määräyksestä.

• jonna12341

ammattiapu jo keskustelun merkeissä auttaa ja sitä suosittelen.
      itse ainakin ajattelen että hain apua senkin takia et ei jää lopun elämäksi haavat auki ja ymmärryskin kaikelle on avautunut ammattiauttajan käsissä..
      normaali terve parisuhde ja sairas epänormaalisuhde on auennut myös ja nää erojen jälkeen koetut painostamiset,lahjomiset ei myöskään ole normaaleja ollut ollenkaan..
      nyt vasta viimeisen eron jälkeen sen itekin tajusin.

• petos

Mulla myös jäi suhteesta isot katkeruuden tunteet. Kun muutin pois, oli ensin äärettömän hyvä ja rauhallinen olla. Jonkin ajan jälkeen ajatukset selkeni ja tajusin kaiken sen "hyväksikäytön" . Tuli voimakkaasti tunne että olin ollut kuin esine jota käytettiin niin kauan kuin hänelle sopi.
      Melkein kymmenen vuoden suhde josta viisi asuttiin yhdessä. Ennen yhteenmuuttoa oltiin erossa puolivuotta. Kyllä harmittaa että aloitin silloin uudestaan hänen kanssaa ja vielä muutin yhteen.
      Täytyy myöntää että nyt toivon hänen kärsivän yhtäpaljon tai enemmän.

• 9+6

Vuosi toipumiseen on lyhyt aika. Riippuu tietysti myös, kauanko olit narsistin kanssa tekemisissä.

Narsu joukkoineen sotki asioitani työpaikalla monien vuosien ajan. Vieläkin nousee mieleen viikottain muistoja tilanteista, joita en tiennyt enää edes muistavani. Noita pirullisia muistoja riittää! Ne eivät sinänsä ole ongelma, vaan kyvyttömyys luottaa ihmisiin.

• ei ole helppoa

Sanoisin että ole armollinen itsellesi, ei se vuosi tai kaksikaan ole vielä paljoa. Kaikki tunteesi on ihan oikeutettuja ja varmasti näin se menee monilla ihmisillä. Paraneminen kestää ja viha ja katkeruus on siinä yksi etappi. Itselle tuo vihan vaihe oli todella tärkeä koska sain siitä vihasta puhtia tähdätä parempaan elämään. Lopulta olen alkanut saamaan etäisyyttä koko asiasta ja näen uusin selkein silmin. En enää epäile ollenkaan miten surkea ihminen elämäni narsisti oli ja säälin kaikkia jotka hänen valheissaan uivat kun eivät muutakaan osaa.

Ei muuta kuin suuntaan enemmän voimia ja ajatuksia itseesi ja tulevaisuuteesi, tsemppiä!

• rikottu

Paraneminen näyttää kestävän kauan. Itselläni erosta kulunut kohta kolme vuotta. Toisin narsisti on välillä palannut ja saanut puhuttua kokeilemaan. lupauksia muuttumisesta ja uskoin häneen täysin sinisilmäisenä. narsistin rakkaus kesti muutamia päivä ja sitten kakki palasi vanhaan tuttuun. Tuli valheet, pettämiset, rahanpyynnöt ja kun huomasi ettei mitään saanut lähti etsimään uutta uhria. Kiinni olin tunteissa ja tunsin välillä häntä kohtaa vihaa, rakkautta ja olin katkera mitenkä kaikki tuntui olevan niin helppoa narsistille.

Miten helppoa hänen olikaan puhua itsestään hyvää ja saada kaikki uskomaan sanoihinsa. Minutkin :( ja useasti. Nyt hänellä onnekseni on kestävämpi suhde. Toivon, että kestäisi niin pitkään ettei hän enään horjuttaisi tunteitani. Sitten kuitenkin taas toivon, että kaikki hänen uudet uhrinsa hylkäisivät hänet ja hän olisi lopulta yksin. Ja sitä yksinäisyyttähän hän ei kestä. Huh! mitenkä kaikki voikin olla näin vaikeaa jälkikäteen. En voi tajuta. Sisältä olen täysin rikki. Miten tästä voi toipua?

• "Sisältä olen täysin rikki. Miten tästä voi toipua?"

Niin kliseinen lause...aika tekee tehtävänsä pitänee paikkansa sekin, mutta jos tuntuu kovin vaikealta ja siltä ettet selviä yksin, hae apua itsellesi...

• helppoa osaavalle

Olisiko oireyhtymä narsistinen ?
      Henkisesti sairas ihminen sairastuttaa ympäristöään. Saatat käyttäytyä kun narsisti. Narsistihan saattaa juuri käyttäytyä kuten kerrot ajatustesi/tunteidesi olevan.
      On hyvä, että kirjoitat täällä, sillä se on purkamista ja meitä läheisiä on kuitenkin olemassa jotka voimme pohtia asioita. Sinun ja muiden.

Yksi tapa on olemassa. En tiedä oletko valmis parantumaan yli 50% sesti.
      Koskaan et voi täysin unohtaa asioita, jotka ovat viiltäneet sisällesi tuskaa. Se ei sinänsä ole pahoinvointitila vaan enemmänkin voimattomuustila.
      Mutta kuten tiedämme, kristinuskolla on monia hyviä ulottuvuuksia. Älä varasta, älä tee huorin, kunnioita isää ja äitiä, älä pidä muita jumalia jne.
      Kaikki hyviä asioita rehellisesti katsottuna.
      Siellä on yksi asia joka voisi auttaa sinua.
      Se on :
      Anna anteeksi, käännä selkäsi ja jatka matkaasi.

Jos joku on vahingoittanut sinua, anna se anteeksi tekijälleen, mutta käännä selkäsi myös tekijälle ja asialle ja jatka matkaasi. Jokainen päivä on ainutlaatuinen ja arvokas. On turha tuhlata niitä vääryyden kanssa. Voit elää niitä oikeuden kanssa. Kellään ei nimittäin ole koskaan ollut oikeutta tunkeutua sisällesi ja vahingoittaa sinua. Se on oikeus ja sinun oikeus. Heitä siis nopeasti pois se joka tuhoaa ja ota tilalle iloinen ja onnellinen ihminen.

• vanhat konstit parha

Viisaita puhut. Tuohon lopputulokseenhan sitä pitäisi jokaisen pyrkiä. Vapauttamaan itsensä. Keinokin on hyvä ja toimivaksi koettu.
        Ja tuosta tunteiden aiheuttamasta tuskasta vielä putkahti sellainen ajatus, että miksi ne tunteet tuntuvat niin tuskaisilta ja voimakkailta ja eivät mene pois, vaikka kuinka niitä ajaisi, eivätkä meinaa laimentua. Heräsi ajatus, että jotuuko se siitä, että kun rakastuimme ja koimme niitä tunteita narskun kanssa todellisuuessa rakastuimme niihin omiin tuntesiimme, joita narsku meihin peilasi.
        Senkö takia ne ovat niin tuskaisia ja voimakkaita, kun ne ovat niin täydellisesti omia tunteitamme?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe