En trevlig slutrusch på januarimånaden önskar jag er alla.

tant blå

Så skönt att det har blivit litet mildare väder.Det har varit så kallt att min skrivklåda har gått på sparlåga.Trots att vi inte har haft lika många köldgrader som på andra ställen gör ändå närheten till havet att det känns isande kallt i synnerhet om det blåser.Den som lider av astma och andra lungsjukdomar har haft det jobbigt.Nåja,nu ska vi tänka positivt...för varje dag blir det litet ljusare.Vi går mot våren,ha en mysig söndag.

6

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vintersport

Nu har vi dessutom snö på de flesta orterna,det lyser redan upp och så kan man skida,skrinna eller bara promenera när vädret är mildare.

• höstkvinna

Hej! Trevligt med en ny spalt åter! Tack detsamma till dig! Det har varit tyst och stilla här har jag märkt. Kallt och igen kallt här jag bor-23-20 i helgen var det, ganska bra -7 grader, det har blivit lite längre dagar snart är januari förbi. En trevlig kväll.

• tant blå

Ibland har man helt enkelt inget att säga,jag går ibland litet i ide ,så här efter julen.Man måste ibland bara vara,men nu börjar livsandarna vakna igen.Jag borde städa, jag bara fattar inte varifrån allt damm kommer.Man borde gå med dammtrasan hela tiden.Nåja,jag skyller på katten,den löser ju alltid hår.Nu skall jag baka semlor,fanns inget gott bröd i vår närbutik igår.Det doftar så gott när man baka.Have a nice day !

• höstkvinna
        tant blå kirjoitti:

Ibland har man helt enkelt inget att säga,jag går ibland litet i ide ,så här efter julen.Man måste ibland bara vara,men nu börjar livsandarna vakna igen.Jag borde städa, jag bara fattar inte varifrån allt damm kommer.Man borde gå med dammtrasan hela tiden.Nåja,jag skyller på katten,den löser ju alltid hår.Nu skall jag baka semlor,fanns inget gott bröd i vår närbutik igår.Det doftar så gott när man baka.Have a nice day !

Trevlig eftermiddag! Jag är så ensam, inget nytt. Alltid finns det i hemmet att göra tar aldrig slut. Köpte gardiner från loppis, tvättade dem och sydde om dem blev, hur bra som helst lite vårstämmning i denna kalla vintertid. Hoppas att semlorna blev goda. I vår butik är det ett dåligt sortiment sällan jag handlar här åker till en annan kommun och handlar mera urval av allting, lite billigare varor. Tack det samma! Have good evening!

• tant blå
        höstkvinna kirjoitti:

Trevlig eftermiddag! Jag är så ensam, inget nytt. Alltid finns det i hemmet att göra tar aldrig slut. Köpte gardiner från loppis, tvättade dem och sydde om dem blev, hur bra som helst lite vårstämmning i denna kalla vintertid. Hoppas att semlorna blev goda. I vår butik är det ett dåligt sortiment sällan jag handlar här åker till en annan kommun och handlar mera urval av allting, lite billigare varor. Tack det samma! Have good evening!

Gomorron !Nya gardiner och kanske litet flyttande av möbler piggar alltid upp.Jag har så små utrymmen att möblerna nästan måste vara på sina gamla platser,annars fungerar det inte.Jag brukar istället läsa inredningstidningar,(prenumererar själv påTalo & Koti )det är så intressant att se vad folk kan göra med fynd från lopptorg tex.Alltid behöver det inte kosta så mycket.Jag använder mycket färger,Ibadrummet har jag mycket "pinkki ",vad månne det nu är på svenska.I mitt kök mycket blått ,svart och vitt.Sovrummet rött,där borde ju enligt alla regler vara lugnare färger.....men jag trivs bra i mitt röda rum.(i den här åldern händer det inte något annat spännande ändå i sovrummet,heh.heh....)

• höstkvinna
        tant blå kirjoitti:

Gomorron !Nya gardiner och kanske litet flyttande av möbler piggar alltid upp.Jag har så små utrymmen att möblerna nästan måste vara på sina gamla platser,annars fungerar det inte.Jag brukar istället läsa inredningstidningar,(prenumererar själv påTalo & Koti )det är så intressant att se vad folk kan göra med fynd från lopptorg tex.Alltid behöver det inte kosta så mycket.Jag använder mycket färger,Ibadrummet har jag mycket "pinkki ",vad månne det nu är på svenska.I mitt kök mycket blått ,svart och vitt.Sovrummet rött,där borde ju enligt alla regler vara lugnare färger.....men jag trivs bra i mitt röda rum.(i den här åldern händer det inte något annat spännande ändå i sovrummet,heh.heh....)

God förmiddag! Det snöar ute. Gardinerna piggar alltid upp, möbler har jag inte så många lite mera, utrymme efter att ha flyttat till en lite större bostad. Jag är av samma åsikt man kan fynda på loppis och göra om, saker om vill. Jag tycker om nästan alla färger, i alla rum är det målat vitt, alltid kan man, ju måla om. I badrummet är det renoverat ny dusch och vita kakel. Ha en trevlig fortsättning på dagen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      260
      4596
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      132
      3003
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      43
      2776
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      75
      1749
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1604
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1493
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1334
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1245
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1119
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      208
      1116
    Aihe