Hei! Otsikon mukainen Volvo on haussa. Voisiko joku kertoa kokemuksia autosta?
Onko tässä moottorimallissa kallis hiukkassuodattimen vaihto 120 kohdalla?
Ilmeisesti eka malli on tällä moottorilla 09 ja sitten 12 on tullut päivitys moottoriin (D2) ja siinä on muutama KW enemmän.
Kiitos etukäteen vastauksista!
Volvo V70 1.6 Diesel
24
20382
Vastaukset
- Volvomään
Älä osta noin pienellä koneella. Kyllähän noinkin painava katiska pysyy vauhdissa, mutta kiihdytyksessä ja ohituksessa menee hermot. Itse olin vähällä haksahtaa mutta otin onneksi isommalla koneella. Ainakaan käytetyssä ei hinnanero ole niin merkittävä eikä kulutuksessa senkään vertaa.
- Mallin omistanut
Omasta kokemuksesta 6 vaihteinen manuaali D2 vuosimallista 2012 lähtien liikuttaa normaali liikenteessä vähintäänkin riittävästi ja jopa ripeästi kaupunkinopeuksilla myös kuormattuna. Valtateillä jyrkissä ylämäissä täydessä lastissa kiihtyvyys on vaisua, mutta ylläpitää kyllä nopeuden suurimmalla vaihteella. Kulutus ollut 5-6 litran välissä ja riippuu paljon webaston käytästä talvella. Lyhyttä kaupunkipätkää ajavilla kulutus ylittää 7 litraa talvella. Ainakaan 2012 vuosimallista lähtien ei hiukkassuodatinta tarvitse vaihtaa.
- 5345345
Koeajoin D2 V60 automaatilla jossain vaiheessa ja joko se kone on täysi lusu tai se Volvon roboaski hukkaa kaiken suorituskyvyn. Paperien mukaan siinä pitäisi olla vääntöä ihan kivasti mutta minkäänlaista voimantuntua ei esiintynyt millään nopeudella.
MB B jossa se n. 110hp diesel ja vastaavanlainen robottiaski kiihtyi hyvin hyvin ripakasti Volvoon verrattuna. - lon
5345345 kirjoitti:
Koeajoin D2 V60 automaatilla jossain vaiheessa ja joko se kone on täysi lusu tai se Volvon roboaski hukkaa kaiken suorituskyvyn. Paperien mukaan siinä pitäisi olla vääntöä ihan kivasti mutta minkäänlaista voimantuntua ei esiintynyt millään nopeudella.
MB B jossa se n. 110hp diesel ja vastaavanlainen robottiaski kiihtyi hyvin hyvin ripakasti Volvoon verrattuna.Älä osta pikku koneella, isommalla moottorilla paljon mukavampi ajaa ja kulutus on sama
- Anonyymi
Sama täällä,mulla myös -12 mallin 1.6d drive ajettu nyt 250tkm ,kulkee ja pelittää tosi hyvin,
tasaisella tiellä yksi kyydissä 80km/t pääsee 3 litran kulutukseen satasella !
Joku "tietäjä katsoi asiakseen ilmoittaa että kumma jos ei ole suuttimet ja kannentiiviste hajonneet !!!!
On kuulemma kone peugeotin valmistama !
Luin kyllä että on valmistettu peugeot/ford/volvo kimppana !
Vittuuko sillä hyvä peli kateelliset saa jauhaa paskaa niin paljon kuin haluaa ! - Anonyymi
Näin kun eräästä autosta "poltettiin"hiukkassuodattimesta paskat kerrostalon parkkipaikalla,kaveri kytki laitteensa autoon ja nosti 450:neen asteeseen kuumuuden lähti paskat ja karstat !
Seukki pnä oli katsastus ,katsastusmies kehui pakokaasutestien vähäisiä päästöjä !
Kyseessä oli vuoden -09 asuntoauto josta poistettiin tukkoisuutta !
Miksi niitä vaihdetaan kun pystyy polttamaankin hiukkassuodattimen karstat ! - Anonyymi
lon kirjoitti:
Älä osta pikku koneella, isommalla moottorilla paljon mukavampi ajaa ja kulutus on sama
Ei ole kulutus sama isolla koneella,tuohan on ihan hatusta vedettyä !
- Anonyymi
Miksi vaihtais kalliin hiukkassuodattimen jonka voi entistää polttamalla paskat pois siitä !
- Anonyymi
lon kirjoitti:
Älä osta pikku koneella, isommalla moottorilla paljon mukavampi ajaa ja kulutus on sama
laita suoraan V8 jos moottorin koko ei vaikuta kulutukseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin kun eräästä autosta "poltettiin"hiukkassuodattimesta paskat kerrostalon parkkipaikalla,kaveri kytki laitteensa autoon ja nosti 450:neen asteeseen kuumuuden lähti paskat ja karstat !
Seukki pnä oli katsastus ,katsastusmies kehui pakokaasutestien vähäisiä päästöjä !
Kyseessä oli vuoden -09 asuntoauto josta poistettiin tukkoisuutta !
Miksi niitä vaihdetaan kun pystyy polttamaankin hiukkassuodattimen karstat !paskat mitään polttoa tehty ,normi lämpötila 450 poltossa nousee 800asteeseen
- drivee
Mulla oli V60:nen kyseisellä koneella, ja kyllähän se nuhanen oli. Kevyellä kuormalla kulki ok, liikenteen rytmissä kyllä pysyi. Kuormaa päälle, niin ei kovin iloisesti enää laukkaa. Selkeästi alimittainen V60:sen muihin ominaisuuksiin nähden ja auto tuntui sen takia vähän pliisulta. Seiskakymppinen on varmaan pari sataa kiloa painavampi kärry...
- Taavi123
Kiinnostaa itseänikin ko. auto käytettynä, joten voisiko vielä joku (joka ihan oikeasti tietää) vastata tuohon yllä olevaan kysymykseen:
Onko tässä moottorimallissa kallis hiukkassuodattimen vaihto 120 tkm kohdalla? Paljonko se töineen kustantaa?- gs birotor
Kannattaisi sinun kysyä tuota volvokorjaamolta.
- Hdi pop
Pösössä on sama moottori, vaihtoväli tuolle pöntölle on 120tkm. Ei kannata vaihtaa ennen kuin alkaa oireilla. Voi mennä vaikka 200tkm. Uusia pönttöjä löytyy alle 500€. Käytetäänkö Volvossa eylys-nestettä järjestelmässä?
- Audista Volvoon
Itse hain Volvo 2,4D automaatin vm 5/2006 suoraan Göteborgista. Silloin vielä (v. 2009) kurssiero oli suotuisa. Voin sanoa että mitään suuria ongelmia ei ole ollut, toki olen huollattanut säännöllisesti. Ainoa vika mikä on toistunut on talvella (pakkasella) sisäpuolelta pakkasessa oven avaus. Hahlo jossa lukitus ja avausmekanismi kohtaavat liitoskohta luistaa ja irtoaa. Onko muilla ollut samalnaista ongelmaa ?Ostettaessa mittrissa oli 49 000 km nyt 212 000. Olen käyttänyt aina valmistajan suosittelemia öljyjä. Suosittelen !
- Anonyymi
Audista Volvoon kirjoitti:
Itse hain Volvo 2,4D automaatin vm 5/2006 suoraan Göteborgista. Silloin vielä (v. 2009) kurssiero oli suotuisa. Voin sanoa että mitään suuria ongelmia ei ole ollut, toki olen huollattanut säännöllisesti. Ainoa vika mikä on toistunut on talvella (pakkasella) sisäpuolelta pakkasessa oven avaus. Hahlo jossa lukitus ja avausmekanismi kohtaavat liitoskohta luistaa ja irtoaa. Onko muilla ollut samalnaista ongelmaa ?Ostettaessa mittrissa oli 49 000 km nyt 212 000. Olen käyttänyt aina valmistajan suosittelemia öljyjä. Suosittelen !
2014 malli v70 on ihan samat ongelmat eli tuo ei ole poistunut uudemmistakaan malleista.
Autoa ei voi pestä pakkasten aikaa mieli haluaa ovien toimivan.
Tuski Kiinalaiset tekevät tuota yhtään paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2014 malli v70 on ihan samat ongelmat eli tuo ei ole poistunut uudemmistakaan malleista.
Autoa ei voi pestä pakkasten aikaa mieli haluaa ovien toimivan.
Tuski Kiinalaiset tekevät tuota yhtään paremmin."Autoa ei voi pestä pakkasten aikaa mieli haluaa ovien toimivan."
No kerro ne autot joissa toi onnistuu 100% varmuudella.
- JooVanhaOn
Vanha ketju, on joo mutta jos/kun joku silti vielä tänne eksyy:
http://www.volvocars.com/fi/palvelut/huolto-ja-yllapito/huollon-hintalaskuri - PÖSÖNMOOTTORI
PÖSÖN MOOTORIKO VOLVO N NO PALJASTUHA SE KU NE VÄITTÄ ET OIS MUKA BELGIAN TEKELEITÄ
- Anonyymi
Onko Peugeotin kone ongelma ???
- Lapsetkiihdyttelee
Miten niin ei jaksa kulkea 1,6 dieselillä? Ei se 170 hv bensa ainakaan jaksa kiihtyä. Enempi nm on dieselissä ja heppoja on käytössä normi ajossa hyvinkin sama määrä. 0-100km/h ei nyt kukaan aikuinen harrasta. Ohittaa tarve on hyvin harva tilanne ja silloinkin joku traktori yms kyseessä. Kulutuksesta nyt ei kannat edes puhua.
- Anonyymi
Minulla V70 2014 vuosimallia, ja juurikin tuolla 1.6 taloudellisella dieselillä. VEA:n kone tuossa on, niin mulle ollaan sanottu. En tiiä mitä työ ootten kuullu... Käy ja kukkuu hyvin.
- Anonyymi
Mulla uudesta saakka v70 2010 1.6 Drive. Nyt 315000 km mittarissa. EGR venttiilin jumittuminen karstoittumisen takia tyyppivika, mikä aiheuttaa nykimistä, mutta sen voi itse vaihtaa uuteen ja maksaa halvimmillaan uutena ulkomailta tilattuna alle satasen. Toki pitää huoltoliikkeessä ohjelmoida.
Jos jaksaa itse irrottaa ja pestä hiukkassuodattimen niin ok, mutta merkkihuollossa kerran vaihdettu. Eihän se rahamiestä haittaa.
Turbo vaihdettu kerran puoliksi tehdastakuuna. Varmaan ihan turha vaihto koska nykiminen johtui likaisesta Egr venttiilistä.
Jaksaa vetää isoja lasteja ja on tilava sekä huollettuna luotettava. Ei hyydy pakkasella oman urealiuoksen takia, mutta hyytyy alle 35 pakkasessa jos polttoneste ei kestä enempää pakkasta. Olen ajanut ongelmitta 40 c pakkasessa kun lisälämmitin on päällä.
Merkkihuollot kalliita muta harakiriosia saa edullisesti biltemasta, skruvatista ja mistä vaan. Kaikki harakiriliikkkeet osaa huoltaa Volvoja. - Anonyymi
Olen ajanut 15 vuotta uudesta lähtien v70 1.6 dieselillä. Hiukkassuodattimelle käynnistyy poltto-ohjelms automaattisesti kun tietokone tunnistaa että loukku kaipaa puhdistusta. Yhden kerran on merkkihuolto vaihtanut hiukkassuodattimen oli 250 000 km kohdalla. Olikohan turha vaihto. Oli moottorissa nykimistä mutta se johtuikin turbon ahtoletkun löystymisestä eikä hiukkassuodattimen vaihto vaikuttanut öopilta juutajaata.
Olen kokeillut ajaa uusia sähköautojakin, muttamikähän siinä on että tulee Volvo v70 1.6 ikävä kun istuu köykäisissä tekonahkasähkövatkaimissa joissa ei ole edes Nappeja kojelaudassa.
Aion ajaa dieseldrivellä ainakin sen 500 000 km ennen kuin antaudun sähkön edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 566025
- 575462
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1123897- 543802
- 143745
- 313176
- 592914
- 592806
- 672518
- 471930