Volvo V70 1.6 Diesel

lappimies1

Hei! Otsikon mukainen Volvo on haussa. Voisiko joku kertoa kokemuksia autosta?

Onko tässä moottorimallissa kallis hiukkassuodattimen vaihto 120 kohdalla?

Ilmeisesti eka malli on tällä moottorilla 09 ja sitten 12 on tullut päivitys moottoriin (D2) ja siinä on muutama KW enemmän.

Kiitos etukäteen vastauksista!

20

17392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Volvomään

      Älä osta noin pienellä koneella. Kyllähän noinkin painava katiska pysyy vauhdissa, mutta kiihdytyksessä ja ohituksessa menee hermot. Itse olin vähällä haksahtaa mutta otin onneksi isommalla koneella. Ainakaan käytetyssä ei hinnanero ole niin merkittävä eikä kulutuksessa senkään vertaa.

    • Mallin omistanut

      Omasta kokemuksesta 6 vaihteinen manuaali D2 vuosimallista 2012 lähtien liikuttaa normaali liikenteessä vähintäänkin riittävästi ja jopa ripeästi kaupunkinopeuksilla myös kuormattuna. Valtateillä jyrkissä ylämäissä täydessä lastissa kiihtyvyys on vaisua, mutta ylläpitää kyllä nopeuden suurimmalla vaihteella. Kulutus ollut 5-6 litran välissä ja riippuu paljon webaston käytästä talvella. Lyhyttä kaupunkipätkää ajavilla kulutus ylittää 7 litraa talvella. Ainakaan 2012 vuosimallista lähtien ei hiukkassuodatinta tarvitse vaihtaa.

      • 5345345

        Koeajoin D2 V60 automaatilla jossain vaiheessa ja joko se kone on täysi lusu tai se Volvon roboaski hukkaa kaiken suorituskyvyn. Paperien mukaan siinä pitäisi olla vääntöä ihan kivasti mutta minkäänlaista voimantuntua ei esiintynyt millään nopeudella.
        MB B jossa se n. 110hp diesel ja vastaavanlainen robottiaski kiihtyi hyvin hyvin ripakasti Volvoon verrattuna.


      • lon
        5345345 kirjoitti:

        Koeajoin D2 V60 automaatilla jossain vaiheessa ja joko se kone on täysi lusu tai se Volvon roboaski hukkaa kaiken suorituskyvyn. Paperien mukaan siinä pitäisi olla vääntöä ihan kivasti mutta minkäänlaista voimantuntua ei esiintynyt millään nopeudella.
        MB B jossa se n. 110hp diesel ja vastaavanlainen robottiaski kiihtyi hyvin hyvin ripakasti Volvoon verrattuna.

        Älä osta pikku koneella, isommalla moottorilla paljon mukavampi ajaa ja kulutus on sama


      • Anonyymi

        Sama täällä,mulla myös -12 mallin 1.6d drive ajettu nyt 250tkm ,kulkee ja pelittää tosi hyvin,
        tasaisella tiellä yksi kyydissä 80km/t pääsee 3 litran kulutukseen satasella !
        Joku "tietäjä katsoi asiakseen ilmoittaa että kumma jos ei ole suuttimet ja kannentiiviste hajonneet !!!!
        On kuulemma kone peugeotin valmistama !
        Luin kyllä että on valmistettu peugeot/ford/volvo kimppana !
        Vittuuko sillä hyvä peli kateelliset saa jauhaa paskaa niin paljon kuin haluaa !


      • Anonyymi

        Näin kun eräästä autosta "poltettiin"hiukkassuodattimesta paskat kerrostalon parkkipaikalla,kaveri kytki laitteensa autoon ja nosti 450:neen asteeseen kuumuuden lähti paskat ja karstat !
        Seukki pnä oli katsastus ,katsastusmies kehui pakokaasutestien vähäisiä päästöjä !
        Kyseessä oli vuoden -09 asuntoauto josta poistettiin tukkoisuutta !
        Miksi niitä vaihdetaan kun pystyy polttamaankin hiukkassuodattimen karstat !


      • Anonyymi
        lon kirjoitti:

        Älä osta pikku koneella, isommalla moottorilla paljon mukavampi ajaa ja kulutus on sama

        Ei ole kulutus sama isolla koneella,tuohan on ihan hatusta vedettyä !


      • Anonyymi

        Miksi vaihtais kalliin hiukkassuodattimen jonka voi entistää polttamalla paskat pois siitä !


    • drivee

      Mulla oli V60:nen kyseisellä koneella, ja kyllähän se nuhanen oli. Kevyellä kuormalla kulki ok, liikenteen rytmissä kyllä pysyi. Kuormaa päälle, niin ei kovin iloisesti enää laukkaa. Selkeästi alimittainen V60:sen muihin ominaisuuksiin nähden ja auto tuntui sen takia vähän pliisulta. Seiskakymppinen on varmaan pari sataa kiloa painavampi kärry...

    • Taavi123

      Kiinnostaa itseänikin ko. auto käytettynä, joten voisiko vielä joku (joka ihan oikeasti tietää) vastata tuohon yllä olevaan kysymykseen:
      Onko tässä moottorimallissa kallis hiukkassuodattimen vaihto 120 tkm kohdalla? Paljonko se töineen kustantaa?

      • gs birotor

        Kannattaisi sinun kysyä tuota volvokorjaamolta.


    • Hdi pop

      Pösössä on sama moottori, vaihtoväli tuolle pöntölle on 120tkm. Ei kannata vaihtaa ennen kuin alkaa oireilla. Voi mennä vaikka 200tkm. Uusia pönttöjä löytyy alle 500€. Käytetäänkö Volvossa eylys-nestettä järjestelmässä?

      • Audista Volvoon

        Itse hain Volvo 2,4D automaatin vm 5/2006 suoraan Göteborgista. Silloin vielä (v. 2009) kurssiero oli suotuisa. Voin sanoa että mitään suuria ongelmia ei ole ollut, toki olen huollattanut säännöllisesti. Ainoa vika mikä on toistunut on talvella (pakkasella) sisäpuolelta pakkasessa oven avaus. Hahlo jossa lukitus ja avausmekanismi kohtaavat liitoskohta luistaa ja irtoaa. Onko muilla ollut samalnaista ongelmaa ?Ostettaessa mittrissa oli 49 000 km nyt 212 000. Olen käyttänyt aina valmistajan suosittelemia öljyjä. Suosittelen !


      • Anonyymi
        Audista Volvoon kirjoitti:

        Itse hain Volvo 2,4D automaatin vm 5/2006 suoraan Göteborgista. Silloin vielä (v. 2009) kurssiero oli suotuisa. Voin sanoa että mitään suuria ongelmia ei ole ollut, toki olen huollattanut säännöllisesti. Ainoa vika mikä on toistunut on talvella (pakkasella) sisäpuolelta pakkasessa oven avaus. Hahlo jossa lukitus ja avausmekanismi kohtaavat liitoskohta luistaa ja irtoaa. Onko muilla ollut samalnaista ongelmaa ?Ostettaessa mittrissa oli 49 000 km nyt 212 000. Olen käyttänyt aina valmistajan suosittelemia öljyjä. Suosittelen !

        2014 malli v70 on ihan samat ongelmat eli tuo ei ole poistunut uudemmistakaan malleista.
        Autoa ei voi pestä pakkasten aikaa mieli haluaa ovien toimivan.
        Tuski Kiinalaiset tekevät tuota yhtään paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2014 malli v70 on ihan samat ongelmat eli tuo ei ole poistunut uudemmistakaan malleista.
        Autoa ei voi pestä pakkasten aikaa mieli haluaa ovien toimivan.
        Tuski Kiinalaiset tekevät tuota yhtään paremmin.

        "Autoa ei voi pestä pakkasten aikaa mieli haluaa ovien toimivan."

        No kerro ne autot joissa toi onnistuu 100% varmuudella.


    • JooVanhaOn
    • PÖSÖNMOOTTORI

      PÖSÖN MOOTORIKO VOLVO N NO PALJASTUHA SE KU NE VÄITTÄ ET OIS MUKA BELGIAN TEKELEITÄ

      • Anonyymi

        Onko Peugeotin kone ongelma ???


    • Lapsetkiihdyttelee

      Miten niin ei jaksa kulkea 1,6 dieselillä? Ei se 170 hv bensa ainakaan jaksa kiihtyä. Enempi nm on dieselissä ja heppoja on käytössä normi ajossa hyvinkin sama määrä. 0-100km/h ei nyt kukaan aikuinen harrasta. Ohittaa tarve on hyvin harva tilanne ja silloinkin joku traktori yms kyseessä. Kulutuksesta nyt ei kannat edes puhua.

    • Anonyymi

      Minulla V70 2014 vuosimallia, ja juurikin tuolla 1.6 taloudellisella dieselillä. VEA:n kone tuossa on, niin mulle ollaan sanottu. En tiiä mitä työ ootten kuullu... Käy ja kukkuu hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2830
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      104
      2065
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      993
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe