Uskonnollisuus ja eksät

Eräs oli jehovalainen, joka haittasi suuresti yhteiselämää, josta asiasta en nyt enempiä mainintoja tee. Eräs toinen taas sellainen tavallinen satunnaisuskovainen, jolla ajoittain heitti mummo-uskovaisuuden esille. Niin vahvana tämä usko ei kuitenkaan milloinkaan tullut esiin, että lopullista elämäntapamuutosta olisi tullut vakiintuneeksi.

Tämä eksä saattaneisi tälläkin hetkellä olla tavanomaista harrasmielisempi, ei kuitenkaan niin paljon, että laatisi oikaisukirjelmän esim poliisille, sosiaalitoimeen ym viranomaiselle, ettei minun tarvitsisi maksaa syyttömänä kaikenlaisia korvauksia, joita minulta nyt ulosmitataan. No, aika näyttää oikaiseeko asioita milloinkaan.

28

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Eihän niiden mistään mistään maallisesta tarvitse välittää.
      Kirkossa tai suviseuroilla käydään rukoilemassa syntinsä anteeksi ja kaikki on sillä korvattu. Ei uskovaiset lähinmäisistään mitään välitä, vain omasta itsestään.
      Vievät uskonsa varjolla vaikka "leipäpalan lapsen suusta".

    • kristittynä

      Esiintyä uskovana ja olla aidosti Jeesuksen seuraaja ovat eri asioita. Jälkimmäisiä ei ole kovin runsaasti. Monet ovat kuin maan alla. Meillä ei ole tunnustuksellista käyttäytymistä. Ilosanomaa saisi viedä eteenpäin.

      Jehovien aate on eri, kuin kristinusko. He keräävät pisteitä eli ansioita taivaspaikkaa ajatellen. Raamatun mukaan kukaan ei pääse sinne omin teoin. Usko taas tuo teot. Ero on siinä, kenelle kunnia annetaan ja ansiot luetaan. Oikea uskova antaa aina kunnian Jeesukselle ja Jumalalle. Hän kulkee Pyhän Hengen johdatuksessa.

      Etsi aloittaja oikeaa seuraa.

      • roope ankka

        Jehovantodistajat eivät ole menossa taivaaseen.He eivät synny uudesti ylhäältä.
        Ikuisen elämän saa muutenkin,kunhan kerää tarpeellisen määrän tunteja kuukaudessa .15 minuuttia on minimi.

        Jehovantodistajat ovat agressiivisia omista eduistaan kiinnipitäviä.Heille ei tule kuuloonkaan että kääntäisivät toisenposken.

        Heidän mielipuuhaansa on istua käräjillä ja nyhtää rahaa.

        Itse olen käräjöinyt heidän kanssaan ja menettänyt lapset.Vain tapaamisoikeus jäi,mutta minähän en siihen alistunut,joten perustin uuden perheen ja uudet lapset.

        Jos nyt jo aikuisia lapsiani joskus kiinnostaa saavat ottaa ITSE yhteyttä.He kun ovat tuon lahkon orjia myös,niinkuin äitinsä.

        Minä testamenttaan omaisuuteni uusille lapsilleni tai oikeammin sanottuna myyn omaisuuteni ennen kuolemaani ja jaan ne rahat nykyiselle vaimolleni ja uusille lapsilleni.


      • Tänäänhuomenna?
        roope ankka kirjoitti:

        Jehovantodistajat eivät ole menossa taivaaseen.He eivät synny uudesti ylhäältä.
        Ikuisen elämän saa muutenkin,kunhan kerää tarpeellisen määrän tunteja kuukaudessa .15 minuuttia on minimi.

        Jehovantodistajat ovat agressiivisia omista eduistaan kiinnipitäviä.Heille ei tule kuuloonkaan että kääntäisivät toisenposken.

        Heidän mielipuuhaansa on istua käräjillä ja nyhtää rahaa.

        Itse olen käräjöinyt heidän kanssaan ja menettänyt lapset.Vain tapaamisoikeus jäi,mutta minähän en siihen alistunut,joten perustin uuden perheen ja uudet lapset.

        Jos nyt jo aikuisia lapsiani joskus kiinnostaa saavat ottaa ITSE yhteyttä.He kun ovat tuon lahkon orjia myös,niinkuin äitinsä.

        Minä testamenttaan omaisuuteni uusille lapsilleni tai oikeammin sanottuna myyn omaisuuteni ennen kuolemaani ja jaan ne rahat nykyiselle vaimolleni ja uusille lapsilleni.

        Koskas meinaat kuolla?


      • isä=nimipaperissa
        roope ankka kirjoitti:

        Jehovantodistajat eivät ole menossa taivaaseen.He eivät synny uudesti ylhäältä.
        Ikuisen elämän saa muutenkin,kunhan kerää tarpeellisen määrän tunteja kuukaudessa .15 minuuttia on minimi.

        Jehovantodistajat ovat agressiivisia omista eduistaan kiinnipitäviä.Heille ei tule kuuloonkaan että kääntäisivät toisenposken.

        Heidän mielipuuhaansa on istua käräjillä ja nyhtää rahaa.

        Itse olen käräjöinyt heidän kanssaan ja menettänyt lapset.Vain tapaamisoikeus jäi,mutta minähän en siihen alistunut,joten perustin uuden perheen ja uudet lapset.

        Jos nyt jo aikuisia lapsiani joskus kiinnostaa saavat ottaa ITSE yhteyttä.He kun ovat tuon lahkon orjia myös,niinkuin äitinsä.

        Minä testamenttaan omaisuuteni uusille lapsilleni tai oikeammin sanottuna myyn omaisuuteni ennen kuolemaani ja jaan ne rahat nykyiselle vaimolleni ja uusille lapsilleni.

        Rahallako (perintö) luulet lapses ostavan? Sä voit tehdä omaisuudelles, mitä haluat, ei vois kiinnostaa vähempää. Anna palaa vaan.


    • Yttilänotsa

      On se varmaan kamalaa kun ihan syyttömänä joutuu maksamaan asioita. Kannattaisi varmaan tehdä rikosilmoitus ja viedä asia eteenpäin.
      Jos ei sitten ole koko yhteiskunta liittoutunut vastaan...

      Eräs betonilaivamies jankutti samaa, vaikka hovioikeuskin antoi toisenllaisen tuomion. Mutta hänen tapauksessa hovioikeuskin oli samassa petollisessa porukassa Porin kaupungin, poliisien, syyttäjälaitoksen, oikeusasiamiehen yms. kanssa.

      No...uskokoon ken tahtoo... Eivät asiat ihan aina ole niin, kuin yksi osapuoli väittää. Lasten hiekkalaatikkotappelussa toinen väitti olevansa ihan syytön: "Se alkoi siitä, kun toi löi takas!"

      • von Lagerbom

        Tehdäänhän oikeudessa raskaammissakin asioissa jopa äänestyspäätöksiä kuten Auerin tapauksessakin jo toisen kerran. Vaikka varsinaista näyttöä ei olekaan, tekee tuomari päätöksen oman harkintansa perusteella. Se harkintapäätös ei välttämättä ole totuus, vai mitä?


      • ?????

        Niin, riidassahan on aina kaksi osapuolta ja kaksi eri näkemystä.


      • Guohkaus

        Vois mennä tekemään kyselyä vankilaan, suurinosa sielläkin syyttöminä. Yhteiskunnan pahimmat yksilöt ovat AINA syyttömiä, vika on lapsuudessa (yleensä äidissä joka ei kannusta yms) tai jossain läheisessä. Ite ovat syyntakeettomia ja yhteiskunnan velvollisuus on elättää nää vinkujat.

        Jos ihminen valitsee(pakotettu) kerta toisensa jälkeen huonoja äitejä, lapsilleen on syytä katsoa peiliin ja tehdä sterilisaatio.


    • von Lagerbom

      Vielä tuohon jehovalaiseen palatakseni, niin hän kertoili pienelle lapselleen miten harmageddonin aikana kaikki muut kuin jehovantodistajat tapetaan ja tämä poika sitten pohti miten äiti ottaa toisen miehen kun minut on tapettu, ja mahtoiko tämä äidin mies peräti olla peräti aiemmasta avioliitosta oleva poikani..

      • mulkvisteja

        Siis sinun ex jehovan muijan uus mies on sinun oma poikasi, jostain aijemmasta avioliitosta. hahhahahhahahahhahahahhahah Ootteko te koko suku yhtä hulluja??????????hehehhehheh


      • von Lagerbom
        mulkvisteja kirjoitti:

        Siis sinun ex jehovan muijan uus mies on sinun oma poikasi, jostain aijemmasta avioliitosta. hahhahahhahahahhahahahhahah Ootteko te koko suku yhtä hulluja??????????hehehhehheh

        Ei läheskään yhtä paljon kuin sinä, joka ei edes ymmärrä lukemaansa tekstiä.


    • Kirkonpolttaja.

      Albert Einstein kuvailee uskontoa lapselliseksi taikauskoksi ja haukkuu Raamatun kokoelmaksi alkukantaisia legendoja. Einstein myös kieltää juutalaisten aseman valittuna kansana. Hän kirjoittaa: ”Heillä [juutalaisilla] ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma.” "Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa" Einstein toteaa kirjeessään.[51]

      Lähde: Wikipedia

      http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1288589444590.html

      http://www.eroakirkosta.fi/media/none/tiedote_16_2013.html?year=2013

      http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html


      Poliisi salaili lapsen raiskausta, uskovaisen poliisin mukaan Maijan hyväksikäyttö oli jumalan tarkoitus

      http://poliisirikollisena.wordpress.com/2012/04/26/poliisi-salaililapsen-raiskausta/

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Russellin_teekannu

      Lauttasaaren Audilla ajelevalle kirkkoherralle n. 1 miljoonan virka-asunto
      http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kirkkoherralle_lahes_miljoonan_euron_asunto/

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisen_evoluutio

      http://www.kotimaa24.fi/kuin-olisin-tullut-ulos-valtavan-pressun-alta/

    • tyhmä pää paskaselkä

      Jo on Laakerin pojalla murheet :D Olisko kannattanu alun perinkin pitää se pikkuinen pissapippeli siellä housuissa, eikä livotella sitä kaikkien vastaantulevien haarovälissä? Et voi syyttää kuin itseäsi vääristä valinnoistasi.

      • von Lagerbom

        Kirjoituksestasi tulee esiin selkeänä esiin kateus tai mustasukkaisuus, heh.. Kumpi, heh ja virn...


      • tyhmä pää paskaselkä
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kirjoituksestasi tulee esiin selkeänä esiin kateus tai mustasukkaisuus, heh.. Kumpi, heh ja virn...

        Mahtaa egoasi sattua, mutta ei, ei kumpikaan, pieleen meni arvauksesi.
        Olen seurannut vuosia näitä jorinoitasi palstoilla, ensin hämmennyksen, sittemmin vihan sekaisen yökötyksen tuntein.
        Se, että edes kuvittelet minun olevan sinulle jollain tavoin kateellinen saa minut jo voimaan pahoin, enkä käsitä sitäkään, mistä, tai kenestä minun pitäisi olla mustasukkainen.
        Olet säälittävä yhteiskunnan taakka, kitisevä ukko, joka ei muuta osaa kuin siittää mukuloita ympäri satakuntaa.


      • Evlut ja uskova
        tyhmä pää paskaselkä kirjoitti:

        Mahtaa egoasi sattua, mutta ei, ei kumpikaan, pieleen meni arvauksesi.
        Olen seurannut vuosia näitä jorinoitasi palstoilla, ensin hämmennyksen, sittemmin vihan sekaisen yökötyksen tuntein.
        Se, että edes kuvittelet minun olevan sinulle jollain tavoin kateellinen saa minut jo voimaan pahoin, enkä käsitä sitäkään, mistä, tai kenestä minun pitäisi olla mustasukkainen.
        Olet säälittävä yhteiskunnan taakka, kitisevä ukko, joka ei muuta osaa kuin siittää mukuloita ympäri satakuntaa.

        Roope Ankalle, koska olet saanut Jumalalta oikeuden arpoa taivaspaikkoja,?Kyllä Jumala siitä huolen pitää kuka sinne pääsee.On aina ollut näitä änkyröitä jotka kuvittelee omaavansa kyvyn tietää toisten sieluntilan,johtuu omasta lähtökohdastaan jonka on imenyt joltain oman seurakuntansa papilta tai saarnaajalta,tai yleensä seurakuntansa uskonkäsityksestä,niitähän jopa Suomessa piisaa.Mitä nyt tulee Jehovan todistajiin niin onhan se niin että heillä Jeesus on eri asteikossa kuin muilla uskovilla,koska heillä kolminaisuutta ei ole,joka on väittelyn ja ristiriitaisuuden aihe monilla muilla liikkeillä,mutta Jeesuksen kieltäjiä he eivät ole.Kannattaa ottaa asioista selvää ,parjauksen sijaan,toivon näkeväni myös taivaassa monta Jehovan todistajaa.Itse aloitukseen,monella pariskunnalla on ristiriitoja jos toinen on uskossa ja toinen ei.pitäisi kunnioittaa toistaan eri käsityksistä huolimatta,voihan toinen olla eri puolueenkin kannattaja ja silti kunnioittaa toistaan.


      • von Lagerbom
        tyhmä pää paskaselkä kirjoitti:

        Mahtaa egoasi sattua, mutta ei, ei kumpikaan, pieleen meni arvauksesi.
        Olen seurannut vuosia näitä jorinoitasi palstoilla, ensin hämmennyksen, sittemmin vihan sekaisen yökötyksen tuntein.
        Se, että edes kuvittelet minun olevan sinulle jollain tavoin kateellinen saa minut jo voimaan pahoin, enkä käsitä sitäkään, mistä, tai kenestä minun pitäisi olla mustasukkainen.
        Olet säälittävä yhteiskunnan taakka, kitisevä ukko, joka ei muuta osaa kuin siittää mukuloita ympäri satakuntaa.

        Kaikki eivät kykene siihenkään, virn ja silmänisku..


      • von Lagerbom
        von Lagerbom kirjoitti:

        Kaikki eivät kykene siihenkään, virn ja silmänisku..

        Tuo edellinen oli siis vastaus sille, jolla on tyhmä pää ja kipeä selkä..


      • --------------------
        von Lagerbom kirjoitti:

        Tuo edellinen oli siis vastaus sille, jolla on tyhmä pää ja kipeä selkä..

        Yhteiskunnalle vaan lisää kustannuksia kun Laakeri panee ja nauttii, nukkuu kun huvittaa, herää kun jaksaa, nusasee kun siltä tuntuu ja mieluusti ilman ehkäsyy. Sit viel kehuu itteään kaiken aikaa ja haukkuu niitä, jotka tätä sirkusta pyörittää.
        Kuinka kaveri voi edes kuvitella, että joku tervepäinen nainen sille haarojaan levittäis? Ihan turhaa parkua jälkikäteen, jos ei vedä huppua hepin päälle, tai vedä käteen.


      • Uskoa voi 1
        tyhmä pää paskaselkä kirjoitti:

        Mahtaa egoasi sattua, mutta ei, ei kumpikaan, pieleen meni arvauksesi.
        Olen seurannut vuosia näitä jorinoitasi palstoilla, ensin hämmennyksen, sittemmin vihan sekaisen yökötyksen tuntein.
        Se, että edes kuvittelet minun olevan sinulle jollain tavoin kateellinen saa minut jo voimaan pahoin, enkä käsitä sitäkään, mistä, tai kenestä minun pitäisi olla mustasukkainen.
        Olet säälittävä yhteiskunnan taakka, kitisevä ukko, joka ei muuta osaa kuin siittää mukuloita ympäri satakuntaa.

        Hyvin kirjoitettu. Nämä syyttöminä tuomitut, eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa. Vika on aina oikeuslaitoksessa, sosiaalityöntekijöissä, ex.ssä. Kritisoijat ovat aina kateellisia, vielä, kun selviäisi mitä esim. mangnukselta voisi kadehtia, sitäkö, ettei saa tavata lapsiaan ja nämä todennäköisesti(?) näkevät isänsä sellaisena, mitä tämä oikeasti onkin, eivät myyttisenä isä-hahmona, jonka esimerkkiä seurata?

        Suomessa eletään kuitenkin Suomen Lakien mukaan ja siihen saavat kaikenlaiset mangnukset tyytyä.
        Tällä kertaa mangnuksen missio on arvostella ex.iensä uskonnollista vakaumusta, julkisesti. Kun voisi, siihenkin menevän ajan käyttää johonkin positiiviseen,rakentavaan ajatteluun, toki sekin vaatii resursseja.


      • von Lagerbom
        Uskoa voi 1 kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu. Nämä syyttöminä tuomitut, eivät koskaan näe itsessään mitään vikaa. Vika on aina oikeuslaitoksessa, sosiaalityöntekijöissä, ex.ssä. Kritisoijat ovat aina kateellisia, vielä, kun selviäisi mitä esim. mangnukselta voisi kadehtia, sitäkö, ettei saa tavata lapsiaan ja nämä todennäköisesti(?) näkevät isänsä sellaisena, mitä tämä oikeasti onkin, eivät myyttisenä isä-hahmona, jonka esimerkkiä seurata?

        Suomessa eletään kuitenkin Suomen Lakien mukaan ja siihen saavat kaikenlaiset mangnukset tyytyä.
        Tällä kertaa mangnuksen missio on arvostella ex.iensä uskonnollista vakaumusta, julkisesti. Kun voisi, siihenkin menevän ajan käyttää johonkin positiiviseen,rakentavaan ajatteluun, toki sekin vaatii resursseja.

        Joihinkin uskontoihin kuuluu myös karma, ja eräs on nyt kokenut karman lain. Lähtönsä jälkeen on kokenut todella kovia elämässään, sairautta, pahaa turvotusta, joka sosiaalijohtajan mukaan oli normaalia keski-ikäisen naisen pyöristymistä. On menettänyt lapsetkin ja tuskin enää saa kokea rakkauttakaan. Karman kostoako sitten lienee, mutta ei hyvin mene ja eipä taida taloudellisestikaan olla hyvin asiat.


      • lageronbumm
        von Lagerbom kirjoitti:

        Joihinkin uskontoihin kuuluu myös karma, ja eräs on nyt kokenut karman lain. Lähtönsä jälkeen on kokenut todella kovia elämässään, sairautta, pahaa turvotusta, joka sosiaalijohtajan mukaan oli normaalia keski-ikäisen naisen pyöristymistä. On menettänyt lapsetkin ja tuskin enää saa kokea rakkauttakaan. Karman kostoako sitten lienee, mutta ei hyvin mene ja eipä taida taloudellisestikaan olla hyvin asiat.

        Sopii hyvin ex-mieheeni,karmaako se olikin, luulin, että lihavuus on suvusta..niinkuin taloudellinen kyvyttömyyskin. Sun piti kertoa, mitä kadehdittavaa elämässäs on?
        Et voi tietää kokeeko joku rakkautta, se ku voi kohdistua moniin asioihin.


      • von Karma
        von Lagerbom kirjoitti:

        Joihinkin uskontoihin kuuluu myös karma, ja eräs on nyt kokenut karman lain. Lähtönsä jälkeen on kokenut todella kovia elämässään, sairautta, pahaa turvotusta, joka sosiaalijohtajan mukaan oli normaalia keski-ikäisen naisen pyöristymistä. On menettänyt lapsetkin ja tuskin enää saa kokea rakkauttakaan. Karman kostoako sitten lienee, mutta ei hyvin mene ja eipä taida taloudellisestikaan olla hyvin asiat.

        Vai karma??? hhheh. Selvä se sitten on. No eiköhän ne ihmiset turpoo ja sairastu kuka mistäkin syystä ja sinua kun olen kylällä nähnyt, niin melkosen turvonnu on sinunkin pötsis. Luulis sun pitävän ittes paremmassa kuosissa, ni jaksasit sit taas ens kerralla odottaa tukiaisias siinä pankkiautomaatilla pystyssäpäin, etkä filmais niin kovin olevas kipee aina ihmisten ilmoilla.
        Paha karmako se sultakin työkyvyn vei, vai oliko oikeen perinteinen lorvikatari kun iski, varo vaan, ettei taivaanisä paiskaa sua vielä jollakin muullakin epäonnella, ootas kun mä mietin.... niin sul ei oo töitä, ei rahaa, ei pitkäaikasia nais suhteita, ei ainuttakaan lasta kasvatettavana, kun niitä ei anneta sulle, tervekkään et oo, mitäs epäonnea sulle enää vois antaakkaan hhheeeh. Ettei olis karma purassu magnuksen anukseen :D Eihän sun asiat ole yhtään sen kummemmin kuin exäsiskään. Ja kohtapuoliin sulla on taas uus exä ja uudet huoltajuuskiistat. Lyödäänkö vetoa???


      • olepuhunu
        von Karma kirjoitti:

        Vai karma??? hhheh. Selvä se sitten on. No eiköhän ne ihmiset turpoo ja sairastu kuka mistäkin syystä ja sinua kun olen kylällä nähnyt, niin melkosen turvonnu on sinunkin pötsis. Luulis sun pitävän ittes paremmassa kuosissa, ni jaksasit sit taas ens kerralla odottaa tukiaisias siinä pankkiautomaatilla pystyssäpäin, etkä filmais niin kovin olevas kipee aina ihmisten ilmoilla.
        Paha karmako se sultakin työkyvyn vei, vai oliko oikeen perinteinen lorvikatari kun iski, varo vaan, ettei taivaanisä paiskaa sua vielä jollakin muullakin epäonnella, ootas kun mä mietin.... niin sul ei oo töitä, ei rahaa, ei pitkäaikasia nais suhteita, ei ainuttakaan lasta kasvatettavana, kun niitä ei anneta sulle, tervekkään et oo, mitäs epäonnea sulle enää vois antaakkaan hhheeeh. Ettei olis karma purassu magnuksen anukseen :D Eihän sun asiat ole yhtään sen kummemmin kuin exäsiskään. Ja kohtapuoliin sulla on taas uus exä ja uudet huoltajuuskiistat. Lyödäänkö vetoa???

        Tähän vedonlyöntiin voisin lähteä mukaan, kertoimet voisivat olla aika pieniä. Niin, Mangnus, onko sinun selkävaivasi, ex.si yms. karmaa, jostain, mitä me kaikki kadehdimme?


    • exsä tiä kuka mä ole

      Uskovaissuus ja exsät.
      Exsäni tuli ja kertoi rakastavansa vielä minua, en uskonut.

    • kyllä me kadehditaan

      Kyllä Mangusta riittää kadehdittavaa, sillä on iso pliuta epäonnistuneita suhteita, se on köyhä kun kirkon rotta, sillä on ruokkoja ylt ympäriinsä, se ei tuu toimeen kenenkään kaa, ulkomuodoltaan se muistuttaa kreikkalaista jumalaa :) , vanhoilla päivillään rupee vaihtelee paskavaippoja, selkä on niin kipee, että nostelee rautaromuja peräkärryyn ja kuskailee pois tontiltaan, odottaa pankkiautomaatilla tukiaan ku ongenkoukku, vatta roikkuu puolenmetrii housujen ulkopuolella, ( ei ihme, jos selkään sattuu), tappelee koko yhteiskuntaa vastaan ja kohta sillä on taas uus exä. On siinä kuulkaa kadehdittavaa, osan oon lukenu ihan täältä saiteilta sen ittensä kertomana ja osan oo nähny omin silmin.

    • Setä neuvoo

      Niittäminen ja kylväminen

      Gal 6:7. Kristinuskossa "karma" ei ole pelastuskysymys kuitenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe