Ryijy on nimeltään Kaukametsä.
Se on suunniteltu 1956 ja on edelleen suosittu.
Suunnittelija on Kaino Lemmikki Toivola taiteilijanimeltään Aappo Härkönen.
Hän suunnitteli ryijyjä 1950 - 1960 luvuilla.
Mitat : leveys 110cm ja pituus 160cm .
Ryijy on ostettu taiteilijalta itseltään 60-luvulla ja maksoi 36 000 markkaa.
Osaako kukaan kertoa ryijyn arvoa nyt?
Kuka pystyisi ryijyn arvioimaan?
Olisiko kiinnostuneita ostajia?
Kaukametsä ryijy
6
6455
Vastaukset
- omistan myös :)
Itselläni on Kaukametsä olohuoneen seinällä! Se löytyi kirpputorilta ja muistaakseni noin 150 euroa maksoi, mutta myyjä tuskin tiesi, mitä myi. Ryijypalvelusta uuden, valmiin Kaukametsän teettäminen maksaa noin 2200 euroa. Huutonetissä olen joskus nähnyt myytävänä noin 600-800 euron hinnalla, mutta kyseiset ryijyt eivät ole olleet aivan priimakuntoisia. Erittäin hyväkuntoisena on joskus ollut 1300 euroa pyynti, en muista oliko torilla vai huutonetissä. Erinomaisessa kunnossa olevasta Kaukametsä-ryijystä olisin itse valmis maksamaan sen 800 euroa, mutta voisin kuvitella jonkun paremmissa rahoissa olevan maksavan vaikka 1000 euroa.
- Ryijyfani
Hei ryijyistä pitävät!
Olen ommellut itselleni kolme ryijyä ja nyt tilasin toivorikkaana Ryijypalvelusta tämän Kaukametsä ryijyn tarvikkeet. Ompelin innokkaasti, kunnes loppu alkoi häämöttää, silloin huomasin, että pohjakangas loppuu kesken. Otin yhteyttä tarvikkeiden toimittajaan netillä, mutta siellä näyttää vallitsevan syvä hiljaisuus ei edes pahoittelua heidän tekemästä virheestä. Ei auttanut muu kuin yrittää sovitella ryijyn yläosa uudelleen, kun siitä jäi kokonaan puuttumaan 25 nukkariviä. Joten tämä Kaukametsä ryijy ei ole oikeastaan minkään arvoinen, mutta iso työ siinä meni hukkaan. Onko kenellekään käynyt moista ? Odotan edelleen toimittajan jonkinlaista yhteydenottoa? - Kässäfani
Ostin itse kirppikseltä kyseisen hyväkuntoisen ja hyvin tehdyn ryijyn 80 Eurolla, todella kaunis ajaton malli. Ryijyjä on kirpputoreilla ja huutokaupoissa todella edullisesti tarjolla. Itseäni kirpaisee, kun tietää kuinka paljon aikaa ja työtä iso ryijy vaatii puhumattakaan tarvikkeiden hinnasta.
- Anonyymi
Ryijyn arvoon vaikuttaa monta asiaa. Onko kutomossa kudottu ja tunniste lappu. Säilytys: onko valo haalistanut nukkien päitä ja pöly harmaannuttanut yläreunan. Hajut. Onko pesty.. Kuinka harvinainen ryijy on.
Torissa ja huuto.netissä pyydetään poskettomia hintoja. Hankintahinta itse tehden kutomolta putoaa arvollaan sataseen kahteen, kudottuna valmiina arvokkaampi. Ehkä jugend-ryijyt menee hinnoillaan vielä ns. hyvällä hinnalla.
Kaukametsä on yleinen, mutta haluttu. Hinta voi nousta, jos saat kilpailun aikaan. Satosen lähellä kuitenkin..- Anonyymi
Itse arvostan enemmän kangaspuissa kudottua tiheärivistä ryijyä kuin ommellen tehtyä. Niinkuin sanoit, näissä on todella isoja eroja, ja kaikki vaikuttaa tietysti hintaan. Ison ryijyn ryijypaketti maksaa nykyäänkin monta sataa, siihen työtunnit päälle.
- Anonyymi
Omistan Kaukametsä ryijyn. vanha. ostettu 1965. pohjanmaan kankureitten kutoma.
värit säilyneet hyvin. hyväkuntoinen. Ei ole pidetty aina seinällä.
Olisin valmis myymään , mistä kautta voi myydä ?
Kuka osaisi sanoa mitä maksaa ?
Kyselee käsityön ystävä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839