7 vuotta yritystä, ja ei yritystä, 7 keskenmenoa, kaksi niistä leikkausta vaativaa sairaalareissua. Menetetty munatorvi, kyyneliä, tuskaa, kipua, surua, masennusta, alkoholin ja lääkkeiden liikakäyttöä, itsetuhoista käyttäytymistä, raivoa, vihaa, katkeruutta, psykologi istuntoja, hormonihoitoja, piikityksiä, ultrassa juoksemista, luovuttamista, ahdistusta, pettymistä, typerien, ajattelemattomien kommenttien kuulemista mm.sukulaisilta ja työtovereilta:
"Aika itsekästä kun ette hanki lapsia
"Outoa on, noin kauan yhdessä eikä vieläkään lapsia
"Kaikkia ei ole vain tarkoitettu vanhemmiksi
"kyllä se tulee kun lakkaattee yrittämästä ettekä stressaa asiasta"
"on se kumma kun te ette tajunneet tehdä lapsia ajoissa"
"tehkää tekin nyt se lapsi niin on kiva kun on työkavereilla samanikäisiä lapsia"
Onneksi mulla on ollut rinnalla mies, joka on elänyt tän kaiken paskan mun kanssa, tukenut, lohduttanut, potkinut perseelle, kannustanut, rakastanut mua silloin kun eniten sitä tarvitsin. Me jo yhdessä päätettiin, että me emme jää rypemään suruun ja katkeruuteen loppuelämäksemme, vaan löydämme onnen lapsettominakin.
Meille sanottiin,että omaa luomuvauvaa me ei koskaan tulla saamaan, lapsettomuushoitojen kautta saattaa olla mahdollista.
Nyt se on kuitenkin tapahtunut. Olen tullut luomusti raskaaksi.
On vaikea tuntea iloa, kun koko ajan pelkää. Jokainen päivä raskaana on suuri voitto ja silti pelottaa niin että kädet vapisee!
Vieläkään en voi tietää, onnistuuko tämä raskaus. Vai meneekö kesken, kuoleeko vauva kohtuun tai synnytyksessä, onko terve vai vammanen.
Siksi mun on vaikea kertoa ja iloita tästä, enkä haluaisi, että tästä tietää kovin moni ihminen. Toisaalta, uskon että saamme läheisiltä myös tuen ja ymmärryksen, jos käy huonosti. PELOTTAA! Kertokaa, miten pääsen peloistani?!
Pelkään keskenmenoa
1
160
Vastaukset
- Onneton
Et millään voi / osaa nauttia raskaudestasi. Ymmärrän sinua täysin. Itselläni on kahden vuoden sisään kuusi peräkkäistä keskenmenoa, mutta onneksi näitä aikaisemmin olen saanut yhden lapsen. Jos itse tulisin nyt raskaaksi ja raskaus kestäisi loppuun asti, niin voisin nauttia lapsesta vasta kun se olisin rinnallani. Jokainen pieni ylimääräinen nipistys, supistus, pieni vuoto, selkäsärky, oireiden puutumattomuus on itselleni on aina pelon kohde. mitä enemmän keskenmenoja on tullut, sitä pelokkaammaksi olen tullut. Tiedän että en koskaan tule nauttimaan raskaudestani, sillä pelko keskenmenoista on aina mukana. Zemppiä sinulle kohtalotoveri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1053525Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv2012267Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,02110Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k371852Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll91659- 951108
No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....5890- 51872
Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu69827Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.
Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti130792