kaikkine kaverihupsutuksineen. Kaveruutta on tai sitä ei ole, turha siitä on listoja tehdä. Kaveruus sehän muodostuu luottamuksesta ja jotakin samankaltaisuutta tai muuta yhteistä kiinnostuksen kohdetta olisi oltava.
Ei homma toimi itseä korostamalla ja vaatimisella. Omalta kohdalta tyssää jos huomaa kaveria käytettävän jonakin ponnahduslautana joihinkin päämääriin.
Riitoja ja palstalla kiusaamista, on kehittynyt juuri näistä syistä kun on alettu luulemaan toisesta jotakin ja vielä korostuu jos toinenkin alkaa luulemaan. Kauheeta luulemista on seurauksena.
Minulla on hyvät kaverit ei siitä ole kysymys, mutta olen varovainen enkä tykkää niistä palstan kannalta olevan hyötyä, vaan haittaa luulen kun olen taasen kova luulemaan.
Vakavaksi mennyttä meininkiä
57
249
Vastaukset
Ei kai vakavuus niinkään haittaa kunhan annetaan ilonkin elää. Luuletko tietäväsi vai tiedätkö luulevasi. Tuossa kysymys vaikka kenelle, itsellekin. Pyörä, tuo hieno keksintö, on päässyt pääosaan kirjoituksessasi.
Ajatellaanpa pyöriä vaikkapa rattaissa, linjarirattaissa tai elorattaissa. Kevyesti kulkevat kuormat kesälläkin, toista olisi reellä kun kitka on kiusana.
Kaverit ovat tärkeitä itse kullekin. tällaisiin voi elämänsäkin ankkuroida niin kauan kuin nuo ovat olemassa. Kaveri on ystävän arkisempi muoto, se luotettavampi. Tuttavakin tunnetaan, mutta vain tunnetaan
Kaveri on toverin porvarillinen muoto. Kaveria ei jätetä sanoi suomalainen ja sen toteutti. Toveri jätti toverinsa kun varaa oli.
Toveri on enää demarien käytössä puhuteltaessa. Monikollinen Toverit esiintyy vain urheiluseurojen nimissä, vaikkapa Turun Toverit.- jjoutava
Onhan kaveruus arvokas asia.
Gentleman'in on joku englannissa määritellyt näin. Ole kohtelias kaikille, ystävällinen harvoille, veljeilyä karta kuin ruttoa.
Tietysti vaikea aihe tuli vaikeasti muotoiltua, mutta ehkä siinä oli jotakin kritiikkiä näihin klikkiintymisiin ja turhan sinnikkyyden moittimista näissä kaveriasioissa..Varmaan oletat, että yritän ikään kuin mollata sinua ja viestiäsi. Tuollainen ei ole tyypillistä Ruuneperiä vaikka niin luullaan. Viestisi antoi aiheen käsitellä samoja asioita omalla tavallani. Sysäykset erilisiin pohdintoihin saa täältä tai jostain arjenkin tapahtumasta uutistiedoista ym.
Itsekin olen joskus antanut sysäyksen joillekin viestiketjuille, joista on kehkeytynyt hyviä, pitkiä ketjuja. Itsekin olen oppinut ja tietojakin runsaasti saanut.
Yhtä ketjuani on ihan pilkattu, kun aloitin variksena riukuaidalla. Omat pohdintani siinä avasivat tiedon ja taidon portit ja näkymät koko suomalaisen yhteiskunnan menneisyyteen. Kirjoittajat tuon tekivät, en minä, mutta ainakin mielihyvää tunsin tuloksesta.Ruuneperi kirjoitti:
Varmaan oletat, että yritän ikään kuin mollata sinua ja viestiäsi. Tuollainen ei ole tyypillistä Ruuneperiä vaikka niin luullaan. Viestisi antoi aiheen käsitellä samoja asioita omalla tavallani. Sysäykset erilisiin pohdintoihin saa täältä tai jostain arjenkin tapahtumasta uutistiedoista ym.
Itsekin olen joskus antanut sysäyksen joillekin viestiketjuille, joista on kehkeytynyt hyviä, pitkiä ketjuja. Itsekin olen oppinut ja tietojakin runsaasti saanut.
Yhtä ketjuani on ihan pilkattu, kun aloitin variksena riukuaidalla. Omat pohdintani siinä avasivat tiedon ja taidon portit ja näkymät koko suomalaisen yhteiskunnan menneisyyteen. Kirjoittajat tuon tekivät, en minä, mutta ainakin mielihyvää tunsin tuloksesta.Vaikka sanoitkin, että kirjoitan kyllä vääriin kohtiin, väärällä asialla, silti kirjoitan. Muistan tuo variksen riukuaidalla ketjun.
Kerran joku kirjoitti sinusta tipuna, johon minä vastasin että, ei minusta sovi Ruuneperiä nimittää liverteleväksi laululintuseksi. Yhdyn Ruuneperin omaan luonnehdintaan itsestään.
"Kun tuolla riukuaidalla variksena istuin, en tainnut olla kovinkaan kaukana itsestäni.
Nykytiede on tutkimuksissaan osoittanut, että varis ja ehkä vielä paremmin korppi, ovat huomattavan älykkäitä olioita."
Minä taas en ole sattunut näkemään aikoihin riukuaitaa saatikka varista riukuaidalla. Minä pidän variksista, on ne jotenkin viisaanoloisia ja vielä terveyspoliisinakin toimivat ympäristöstämme jätteitä syöden.
Niitä makupaloja etsiessään harmillisesti myös tyhjentelevät roskiksia, varsinkin hampurilaispaikkojen lähettyviltä.
Viisas lintu varis on ja sopeutunut ihmisten kanssa yhteiseloon, mutta ääntään ei voi oikein lauluksi sanoa. Variksen kraakunta on kyllä vaikuttavaa, kun sitä oikein alkaa kuunnella. Minulle tulee mieleen varis kraakkumassa lehdettömän koivun latvassa syyssateessa ja viimassa. Vaakkuessaan se nyökkyy eteenpäin kuin voimaa ääneensä hankkien.
Voi kai varis hyökkääväinenkin olla pesäänsä suojellessaan. Ihmisen päälakea voivat nokkia, siis kypärät päähän pesien lähettyvillä.
Ei nyt muuta tule variksesta mieleen näin ex tempore.katleijanen1 kirjoitti:
Vaikka sanoitkin, että kirjoitan kyllä vääriin kohtiin, väärällä asialla, silti kirjoitan. Muistan tuo variksen riukuaidalla ketjun.
Kerran joku kirjoitti sinusta tipuna, johon minä vastasin että, ei minusta sovi Ruuneperiä nimittää liverteleväksi laululintuseksi. Yhdyn Ruuneperin omaan luonnehdintaan itsestään.
"Kun tuolla riukuaidalla variksena istuin, en tainnut olla kovinkaan kaukana itsestäni.
Nykytiede on tutkimuksissaan osoittanut, että varis ja ehkä vielä paremmin korppi, ovat huomattavan älykkäitä olioita."
Minä taas en ole sattunut näkemään aikoihin riukuaitaa saatikka varista riukuaidalla. Minä pidän variksista, on ne jotenkin viisaanoloisia ja vielä terveyspoliisinakin toimivat ympäristöstämme jätteitä syöden.
Niitä makupaloja etsiessään harmillisesti myös tyhjentelevät roskiksia, varsinkin hampurilaispaikkojen lähettyviltä.
Viisas lintu varis on ja sopeutunut ihmisten kanssa yhteiseloon, mutta ääntään ei voi oikein lauluksi sanoa. Variksen kraakunta on kyllä vaikuttavaa, kun sitä oikein alkaa kuunnella. Minulle tulee mieleen varis kraakkumassa lehdettömän koivun latvassa syyssateessa ja viimassa. Vaakkuessaan se nyökkyy eteenpäin kuin voimaa ääneensä hankkien.
Voi kai varis hyökkääväinenkin olla pesäänsä suojellessaan. Ihmisen päälakea voivat nokkia, siis kypärät päähän pesien lähettyvillä.
Ei nyt muuta tule variksesta mieleen näin ex tempore.Palaat tuohon käsitykseen, että olet "palstanpilaaja" mielipiteinesi. Edellinen tarkoittanee sitä, että puutut liian moniin asioihin mielipiteinesi.
Tiedä häntä! Minä en tuota käsitystä ole saanut, referoin vaan kuulemani.
Meitä hankalia on enemmänkin: Ruuneperi, ruune, ruuna, ryyninperä, ruunanperä ym. Kilpailu nimimerkkien väännöksistä' pitää järjestää.
Sopiva nimimerkki naiselle voisi olla Holopaisen puolison murteellinen käyttönimi, Holopaska.
- ......
Ystävyydessä tärkeintä on luottamus.
Jos luottamus menee, silloin jotain kuolee.
Ystävän kanssa pitää voida olla turvassa.
Kaikkein tärkeintä on luottamus. - Palstaltahan minäkin
Suomi24 profiilissa on mahdollisuus pyytää kaveriksi.
Naamakirjassa pyydetään kavereita, kerätään kavereita, ja ehkä kavereiden kautta tunteekin saavansa arvostusta, vaikka eikavereita keräisikään korostakseen omaa personnalisuuttaan hyvillä kavereilla, tai kavereiden kautta.
Joillekin ihmisille korkeampaa koulutusta saaneet ihmiset ovat kavereina kuin astinlauta itsellekin, tunteehan siinä olevansa piireissä, hyvässä seurassa.
Se piirien asema ja omien kavereiden koulutustausta, tai virka-asema ei välttämättä nosta ao. omaa egoa. Oma ego on mikä on ja se on se joka näkyy ja kuuluu, oli kaverit ketä tahansa.
Itse en ole koskaan hyväksynyt kaveripyyntöjä Suomi24 profiiliin.
En tunne ketään niin hyvin, että kaveri voisin olla, tai he, joita tunnen ja jotka ovat jo täällä live elämässäni kavereitani, eivät mitään julkisia kaverilistoja kaipaa, eivät pyydä kaveriksi, vaikka tiedän, että ovat tosi ystäviä minulle ja minä heille.
Ei kaveruus ja ystävyys kaipaa julkisuutta ja julistamista.
Naamakirjassa julistetaan parisuhdetta. Kun ihminen käy toisen luona pari kertaa kylässä ( yökylässä) ollaan jo parisuhteessa !!!
Se on sitä nopeaa rakkautta jolla on lyhyet askeleet sanon.
Julistamatta ystävistäni, nimeämättä heitä tai heidän tuttaviansa, voin silti sanoa etten ole yksin, minulla on ystävät tukenani ja kaverit apunani aina silloin, kun tukea ja apua kaipaan.- jjoutava
Olen han minäkin naamalla ja jo niin kauan, että muutama kaveri on ulkopuolelta lähipiirin. Enimmäkseen kaverit ovat pyytäneet kaveruutta enkä koulutettuja ole koulutettuuden vuoksi karsinut pois.
Joitakin kiinnostavia ryhmiä myös joihin osallistun jäsenenä ja yritän omaa panosta tuoda sisältöön en maineen, vaan monenlaisten mukavien asioiden takia mitä niissä kirjoitellaan. Facen hyväksyn. Joku mukava artisti joilla 5000 kaveria mukaan lukien.
- akkahan se minä
joutava.
Naamakirjassa minäkin, kavereina kuuluisuuksia, artisteja, tuttuja, sukulaisia, naapureita, harrastuskavereita, ystäviä, tai ketä tahansa, mutta ei minun egoani nosta se kuka ja ketä on kaverina.
Olen monissa ryhmissä ja viihdyn niissä ihan omana itsenäni, en siksi, että niissä on mukana joitain kuuluisuuksiakin. Siellä ja täällä miedän pitäisikin olla saman arvoisia, oman itsenämme.
Ihmettelenkin yhä, miksi täällä ei voisi esiintyä omana itsenään, ilman naamioita ja nimmareita.
Kavereita en hae, niitä vain niitä kaveruuden tunteita syntyy samojen asioiden harrastajien piirissä ja harrastaessa minuna, ei jonain mantana tai uunona.
Olen minä, en se tai tuo, koska minulla on nimi minuna, ei naapurina.
Avoimuus ja rehellisyys, siinä pohjaa kaveruudelle ja ystävyydelle.- sama akka
PS.
Kun kirjoittaa omalla nimellä ja naamalla, ei ole mitään tarvetta kehua ja liioitella, tai muuntaa totuutta, eikä se sitäpaitsi kantaisi pitkälle, alimmalle rappuselle vain arvostuksen askelmilla.
Nämä virtuaalikohtaamiset eri ihmisten kanssa on tätä päivää, jopa meille iäkkäimmillekin. Nyt on tosin nuoriso jo huomannut systeemin ahtaat rajat. Onhan toki riennoissa tapaamiset nuorille luontevampia.
Mitä omiani olen facessa seurannut, saattavat pieniä juttuja ilmoitella, ja loput livenä:)
Meidän ikäpolvella on enemmän aikaa, jos halua riittää. Vieroksun kaikenlaisia kuvitelmia ja luuloja, jo sen mahdottomuuden vuoksi. Ens'alun sekoilun jälkeen, ihan päätin, etten päätäni niillä poluilla vaivaa.
Kuin sivumennen voi ohittaa kränäämisen halukkuudet, mieluimmin iloitsen huumoriini vetoavista jutuista, miks'ei sydämeenikin, ne on tehneet osallisumiseni mielekkääksi.
Opettavaistahan tämä on, tuskin milloinkaan on niin monia tuntemattomia ihmisiä omalla tyylilään ollut ilmaisemassa näkökantojaan.
Facessa taas on vahva perhe, ja perhetuttujen piiri, jokunen kaverikin hyväksyttynä mukana.
Hiljattain sain englantilaiselta mieheltä kaveripyynnön, oli kuviini kai kiinnittänyt huomiota ja kirjoitteli innokkaana haluten tietää kaikkea elämästäni. Annoin sitten kysyessään ymmärtää, etten ole seuraa vailla :D ,joten toivottavasti on laantunut innostus.
Ihan uusi ennenkokematon aamu onkin hiljalleen valkenemassa, mitä tuokaan meille tullessaan:D- Olikohan sama
engl. kaveri, joka minuakin pyysi Twitteriin siirtymään?
- kiusaantunut.
Olikohan sama kirjoitti:
engl. kaveri, joka minuakin pyysi Twitteriin siirtymään?
Minulla gmailiinkin pesinyt tällainen pyyntö, tulee jonkun Zorbian kautta. Taitaa ss kuvitella liikoja kuviensa vetovoimaa.
- akka taas
Minulla on jo englantia puhuvia kavereita monista maista!
Muuttaako se tilanteen, olenko minä kiinnostava, kun minulla ei ole sitä kiinnostavaa kuvamaailmaa, tai on, omia valokuviani.
Mikä hemmetin etuus se on jos on ulkomaisia kavereita, samaa ruokaa ne sielläkin syövät ja ulostavatkin kuten me ja minä.
Mikä heistä tekee erikoisuuksia, sitä kun en tiedä, eikä se kyllä minulle mitään merkkaa. Ovat kavereitani siinä kuin joku muukin, asuu sitten Lontoossa tai Lahdessa.- kuules akka
Nyt kyllä kateus paistaa ja kauas, ss on nimekäs maalaustaiteilija. Ss kertoo aina ulkomaaaisista sukulaisistaan, on kuule Filippiniä myöten ja miten ulkomaalaisia nimiäkin hän aina mainitsee, ketkä kylään tulee.
- zumbaaja
En tiedä mikä ja miksi?
Mutta piti oikeesti naurahtaa!
Eikös olekin ihan positiivista? - jjoutava
Sosiaalinen kanssakäyminen on uutta opeteltavaa minulle ja monelle ikäiselleni. Nautin tästä mahdollisuudesta ja olen nämä 6-7 v ollut oppilaana. Täällä on monta tuttua kirjoittajaa jotka tietävät alkeellisuuteni siinä sos'käytöksessä.
Kuulin sukulaisissani ihmetellyn miten jj on facessa kun niin harvat ikäisistäni viitsii opetella tietokonetta. Siksi tämäkin aloitukseni on tarkoitettu opiksi itselleni ja ehkä toisillekin siitä miten junailla kaveruuksiakin ettei ole kenellekään rasitukseksi se kaveruus idea.- Late Vaan
Mistä tunnet sä ystävän, onko ........................
- minun ei
Tarviiko jokaisen tuntea itsensä niin tärkeäksi, että kaikkeen pitää ottaa osaa, kaikkeen pitää sanoa sanansa, kaikkeen pitää piirtää Eskon puumerkkinsä?
Miksi?- jjoutava
Kysyn sitä myös sinulta? Aloitus on ihmetyttänyt, mutta kaikella on syynsä.
jjoutava kirjoitti:
Kysyn sitä myös sinulta? Aloitus on ihmetyttänyt, mutta kaikella on syynsä.
Juu.... mihinkäs välliin mie mahtusin kertomaan, miten mahottoman paljon miulla on ulkolaisii ystävii, ystävii nimenomaan. No epyktiläiset sukulaiset ensinnäkkii, eiks oo mahtavaa. Entäpä sitten iranilaiset, ainakkii kakskymmentä, sitte niitä arapeja eri maista, ahvakistanikkii on pari ja nyt rupes uuestaan piirittämmään yks Baijerin ukko, joka kävikin 15 vuotta sitten meillä muutaman viikon olemassa. Oli kuulemma sillon vuonna -60 minnuun Saksassa sallaa rakastunu.Siellä Baijerissa ois hällä Gasthausit ja kaik, rikas ukko oiskii.Nii ja Virroonki oisin eelleen tervetullu.Eikä tässä kaikki, parem olla ihan kaikkii kertomatta, voipi joku saaha sytärin harmistuksissaan.
Jopas oli mukava saaha kehhuu rellestää.....nii-ih.
Naurattamaan alkoi minuakin:D minkäs isoäidit voi, kun maailmalta ilmaantuu nuorison kolutessa taitoineen ympäri planeettaa, sulhaspoikia! Hyvä vaan kun menekkiä heillä on, mutta että, vanhaa isoäitiä lähestytään kiinnostuneena, nuori lesbo Afrikasta ja toinen onnenonkija Englannista, on itselleni ihmettelyn aihe.
Oppia ikä kaikki:D vieläkin naurattaa, on kai meidän nimet noille ulkomaalaisille yhtä erikoisia. Eilenkin oli Isossa Ompussa juutalainen myyjä, sikäläisiä ihonhoitotuotteita esittelemässä. No, pysähdyin kuuntelemaan ja eikös tuo kiskaissut minut kokeilemaan eri öljyjä kämmenselälle ja istui vastapäätä kumartuen niin lähelle, että oli sanottava:
En pidä siitä, pysy kauempana, jolloin hän nauraen totesi onko nyt parempi? ja pysyi puolen metrin päässä:D Eikös tuo "bisnessmies" vielä kysynyt nimeänikin, ja jäi sitä tavailemaan hah, by by vain vilkutin, että eroon pääsin, vaikka sujuvaa ja hauskaa olikin! Hyvälaatuista oli öljy, ja suolasaippuan halusi antaa vielä lahjaksi. Se niistä hepuista ! sano granma, moi- Ratsastaja
Onneksi olet järkevä! Moni isoäiti-ikäinen ei silti vain tahdo ymmärtää, että ei miehet ole enää kiinnostuneita. Miksi olisivatkaan? Luonnonvastaista sellainen olisi että miestä kiinnostaisi kurttuinen roikkuva nahka. Vanhakin mies hakee mieluummin nuorta, jos vain saisi. Ja jos kaveria tarvitsee, mies miehelle on mummua parempi siinä.
- mummo vaan
Kyllä meidän nuorilla on ollut "menekkiä" ihan kotimaassa, ei ne kaukaisten kulttuurien yhdistämiset niin helppoja ole, monet ylimääräiset mutkat. Kun ei ole yhteistä kieltäkään, on siinäkin yksi painolasti. Minkä kulttuurin mukaan lapset kasvatetaan jne. Paljon on lapsia viety ulkomaille laittomasti, monessa maassa kun lapsi kuuluu aina isälle. Voisi hälytyskellot soida, kun kehitysmaasta haluaa poika lähteä Suomeen tytön sulhasena, avioliitto takaa että maahan saa jäädä.
mummo vaan kirjoitti:
Kyllä meidän nuorilla on ollut "menekkiä" ihan kotimaassa, ei ne kaukaisten kulttuurien yhdistämiset niin helppoja ole, monet ylimääräiset mutkat. Kun ei ole yhteistä kieltäkään, on siinäkin yksi painolasti. Minkä kulttuurin mukaan lapset kasvatetaan jne. Paljon on lapsia viety ulkomaille laittomasti, monessa maassa kun lapsi kuuluu aina isälle. Voisi hälytyskellot soida, kun kehitysmaasta haluaa poika lähteä Suomeen tytön sulhasena, avioliitto takaa että maahan saa jäädä.
Pitänee kertoa, että Filippiniläinen poikani vävy on kristillisestä perheestä, jossa perhearvoja kunnioitetaan. Ennen nuorten kihlautumista kävi poikani vaimoineen 6 viikon lomalla Filippiineillä, tutustumassa perheeseen siellä, ja pitivät heistä.
Pieni Rain Elo poika 10 kk. ottaa jo ensiaskeleitaan, äidin ja isän hellässä huomassa, ja heittäytyy isän syliin:)
- ei kavereita!
Kaikki on ehdollista, kuin kauppaa..
- jjoutava
Mainos kaupan ikkunassa. "Päivän tarjous, Palaneet munkit. 0 e
- edellinen5
Ettei menisi vakavaksi nii tuon Korpimarketin' tarjousilmoituksen lainasin. Kai saan anteeksi sen rikomuksen.
- ....
Eikös KIUSAAMIS asian esilleottaminen täälläkin vielä ole merkki siitä, että kiusaamisen vaikutukset ulottuvat kauas? Jos ei ole joutunut kiusatuksi, ei edes ymmärrä, mitä se merkitsee. Ja onhan meillä monella lapsenlapsia, asia on siksikin ajankohtainen. Ei pidä olla ilkeä kellekään missään iässä!
- jjoutava
Ymmärtämättömyydettömyydestästähän siinä enimmäkseen onkin kysymys. Ei ymmärretä että toinen kiusautuu ja se siitä voi kehittyä vakavammaksi.
Ja jjoutavalle suukko poskelle omana itsenään olemisesta, eihän ihmisenä olemiseen muuta tarvitakaan. Hei, nähhään taas!
- Atolfia
Enpä nyt viitsi noilla ulkolaisilla sukulaisilla rellestämään. Eikös tämä ketju käsitellyt kavereita.
On ollut niin monenlaisia kavereita. Oli ennen koulukavereita. Ne ovat kadonneet ympäri maailmaa. Sitten on ollut monen moisia työkavereita. On ollut hyviä ja huonoja kavereita, mutta enimmäkseen hyviä.
Nykyään on jumppakavereita, lenkkikavereita ja tuttavakavereita.
Löytyyhän näitä. Aina joku vastaan tulee ja juttelemaan tulee jäätyä, niin että ukko aina hieman huolissaan, että minnehän se on taas jäänyt. Onhan se tuo ukkokin melkonen kaveri vai onko hän nyt sitten mieluummin elämänTOVERI. No eikä pidä unohtaa naapureita, hekin ovat jonkinlaisia juttukavereita.
Hyvää Yötä!- Ramoona*
Elämäntoveri tuntuu niin tutunturvalliselta, siihen sisältyy sydänystävyys, jatkuva kaveeraus ja vakava YYA-sopimus. Elämänkumppanistakin puhutaan, mutta onhan toveri aatteellisestikin komeasti kalskahtava sana. Eikös siinä ole venäjän sana tavarits pohjana, kaverit on näitä germaanisia kamraatteja.
Naapuruuskin velvoittaa ja ystävystyttää. Kesällä tulee paljon juteltua aidan yli, jokainen kun touhuaa puutarhassaan. Siinä voi hyvässä lykyssä saada kutsun maistelemaan jotain puutarhan tuotetta tai lämpimäistä. Pakkasessakin muutama ystävällinen sana aina lämmittää puolin ja toisin.
Jumppaus on hyvinkin yhdistävä, samassa rääkissä ja zumbailun kuvioissa toinen toistamme kannustaen olemme monet jo vuosikymmenenkin hikoilleet.
- jjoutava
Mistä nämä kaikki tuntee, niin että kavariksi asti tituleeraa. Oli ne sitte mistä hyvänsä, mutta itelle tärkeitä jos on niin sillon ne on hyviä.
Minulle oli yllätys kun joku sanoi, Eihän sulla ole ainoatakaan kaveria. Tosiaankin, sepähän oli oikeassa, sellaista oikein veljeilykaveria ei olekaan. Gentlemannikaan minä en ole, josko luonteessa on vikaa. Luonteeni rippeillä yritän veljeillä naisten kanssa. Miehet, ne on vaan tuttuja.
Huomenta suukkoja naisille. - itsenäni
Tunsin kerran ihmisen jolla oli pelkkiä kavereita, ystäviksi ei kaikkia työkavereitakaan voi kutsua, vai voiko.
Jos ihmisellä ei ole kuin yksi ystävä, tuntee siinä itsensä kuin kävelykengäksi joka on pakko laittaa jalkaan aina kun löhtee liikkeelle, eli, olis pitänyt olla aina mukana.
Nyt olen kaksi kenkää ja kuljen omaa tietäni.Nuorilla tyttökaverit ja poikakaverit. Aikuisilla on kalakaverit niinkuin oli Katri Helenallakin, mutta se kaveruus muuttui sitten ystävyydeksi ja lopulta rakkaudeksi.
Minusta kaverilla ja ystävällä on selvä ero.
Kerrostalonaapurit ovat tuttuja, jotkut vain hyvänpäivän tuttuja, toisista tulee juttukavereita. Talvella satunnaisesti toisiimme törmätään, mutta kesällä ollaan kunnon juttukavereita tuolla pihakeinussa ja penkeillä. Voihan joistakin tulla hyviäkin ystäviä.
Kaveri nimitys palstalla ei minusta ole ihan nasta jotenkin. Jokainen sen kokee eri tavoin. Onhan siinä jonkinmoinen juttukaveruus kuitenkin, lupa viestitellä ja vaihtaa ajatuksia. Jokainen itse päättää kanssakäymisen muodot ja ehdot. Ne varmaan vaihtelevat. Jotkut keräävät paljon kavereita toiset ei yhtään.
Minulle riittää pari kolme ja viestivälitkin ovat pitkiä ja hyvä niin.
Ystävä on aika vaativa rooli palstakaverille, mutta ystävällinen palstakaveri on ihan jees, kaikki on vapaaehtoista yhteydenpidon toistuvuuskin. Kaveria ei pidä velvoittaa mihinkään.
Kaveruuden voi lopettaa, mutta kohteliasta on sopia siitä kaverin kanssa ettei toinen jää ihmettelemään.
- *Kukkahame*
Minusta ystävyys on mainio asia, siihen sisältyy itkut ja ilot, ja ystävä ymmärtää ja lohduttaa tai nauraa kanssasi.
Mitään vakava ja kiusallisesti sitova se ei saa olla, eikä toinen jaa ohjeita ja sääntöjä.
Ystävälle voi kertoa hyvät ja huonot asiat, kun jakaa vastoinkäymiset ja ilot ymmärrystä löytyy.
On vain löydettävä kanssakulkeva ihminen, paljolti samoin ajatteleva mutta unohtamatta että hänelläkin on päivänsä jolloin sinuakin tarvitaan.
Minusta pelkkä palstakirjoittelu ei ole riittävä oikeaan ystävyyteen! - jjoutava
Tämähän on sellainen vapaa kirjoittelupaikka, pitäis olla. Pelipyyntöjä tulee kun laitetaan kaverit pyynnön kohteeksi. En pelaa kun en osaa ja aikaakaan ei ole siihen harrastukseen.
Joku sanoi älkää loukkautuko jos en pelaa. Voisiko kavereille sanoa kun ei ole voimaa eikäaikaa olla kaveri, älkää loukkautuko.Noin voit sanoa, paljon parempi on sanoa kuin olla sanomatta. Aivan pätevä on perustelusi. Kaveruus on sovittu molemmin puolin siksi on fiksua se yhdessä lopettaa silloinkin jos vain toinen tekee aloitteen
katleijanen1 kirjoitti:
Noin voit sanoa, paljon parempi on sanoa kuin olla sanomatta. Aivan pätevä on perustelusi. Kaveruus on sovittu molemmin puolin siksi on fiksua se yhdessä lopettaa silloinkin jos vain toinen tekee aloitteen
Olet oikeassa katleijanen 1, tuo nettikaveruus on ihan paikallaan, ei tule ainakaan kaveria loukanneeksi, jos kavereita ollaan. Ja tuo sanontasi, fiksua jos yhdessä lopettaa kaveruuden. Minulle käynyt huonommin, pari kaveria lopetti, enkä vieläkään tiedä miksi. No onneksi noita kavereita on, ja uusiakin tullut, vaikeaa onkin uusia menetettyn kaverin kaveruus.
minusta tuntuu että keskustelu on taas kerran ajautunut sivupolulle. Jjoutavan alustus käsitteli keskustelijain keskenäistä kunnioitusta enmemmäm kuin minä tunnen yhden, joka tuntee yhden, joka melkein tuntee -leikkiä. Todellinen ystävä uskaltaa myös huomauttaa tilanteissa, joissa jotkut kuvittelevat vääränlaisen lojaalisuuden oleva ainoa oikea ratkaisu.
- funtsin minäkin
Kuka täällä on pätevä määräilemään, miten saa kirjoittaa. Ystävyys on niin monipuolinen juttu, että kyllä nämä kaikki siihen jotenkin liittyvät. Tuo sinun kommenttisi on itsestään selvä asia, ystävyyteen kuuluu rehellisyys ja luottamus ettei ystävä suutu asiallisesta rehellisestä palautteesta. Jotkut kuvittelevat aina vaikka mitä ja ipottaa vaikka istä, se nyt tiedetään.
funtsin minäkin kirjoitti:
Kuka täällä on pätevä määräilemään, miten saa kirjoittaa. Ystävyys on niin monipuolinen juttu, että kyllä nämä kaikki siihen jotenkin liittyvät. Tuo sinun kommenttisi on itsestään selvä asia, ystävyyteen kuuluu rehellisyys ja luottamus ettei ystävä suutu asiallisesta rehellisestä palautteesta. Jotkut kuvittelevat aina vaikka mitä ja ipottaa vaikka istä, se nyt tiedetään.
sori, kuvittelin hetken, että heti aloituksen jälkeinen vastaaja aloitti keskustelun vesittämisen tavalla, joka muistuttaa eduskunnan kyselytunnilla käytettävää sanahelinää, enää en kuvittele.
- ahaa, nyt ymmärrän
Ahaa, siis kyse "vesittäjän" persoonasta.
- ystävänä
Kun on kaveri ja kaverilla kaveri, meitä on jo kolme, mutta jos se kaverin kaveri ei ole minun kaverini, voi olla, että meitä onkin kaksi, tai yksi, kuka sitä nyt kilpailemaan kaveruudesta.
Vielä jos ne kaverit ovat omahyväisiä, itseriittoisia ja omanarvontuntoisia, ei mitätön minä voi millään kelvata kaveriksi kaverin kaverille.
Kinkkisiä juttuja.
Minulla on vain muutama ystävä, mutta kavereita, työ-, harrastus-, ja reissukavereita on vuosien mittaan kertynyt useampiakin. Harmi, ettei ole varaa aina olla reissussa.
Kotonakin on kyllä hyvä olla, vaikka ei yhtään kaveria, villakoiria kyllä, mutta nekin selviävät hoidotta ja huomiotta.
Voisivat karata nekin, jos liikaa siivoisin. Pitäähän sitä joitain elämän merkkejä kodissa olla, leivänmuruja pöydällä ja villakoiria sängyn alla. - Atolfia
Kaverit on ihan mukavia, kun ei ala käyttämään hyväksi. Olen huomannut monta kertaa, kun jollakin on hyvä kaveri, joka on käsistään kätevä, hänellä yritetään teettää puoli-ilmaiseksi tai mieluummin ilmaiseksi kaikenlaisia pikku rakennushommia. Tässä aivan äskettäin törmäsin tapaukseen, kun kaveri valitti, ettei nyt suostunutkaan tuo entinen naapuri tekemään hälle tarvittavia puutöitä. Olisi kuulemma ottanut taksan mukaan. Sanoi, että nyt taitaa olla kaveruus poikki. Sanoin hänelle, että mielestäni työmies on palkkansa ansainnut. Taisi loukkaantua minuunkin.
Toinen tapaus, kun eräs naispelikaveri kutsui pelijoukkueen kotiinsa iltaa istumaan, mutta halusi näiden ensin talkoilla pesevän ikkunat koko talosta.
Olivat pesseet, mutta se olikin sitten viimeinen kerta, kun suostuivat tulemaan iltaa istumaan. Arvelivat, että saattavat joutua suursiivouksen tekemään.
Jos olisikin kysymys köyhistä ihmisistä, mutta melko rikkaista kummassakin tapauksessa. Saituus on ikävä ominaisuus, jos se menee hyväksikäytön tasolle.
Sellaista tuli mieleen kaveruudesta.
Hyvää Yötä! - katleija
Kaverit on kätevä tapa säännöstellä kenelle näyttää profiilinsa ja kenen kanssa haluaa viestitellä. Silloin ei tarvitse torjua ketää erikseen. Voihan asetuksissa päättää näytätkö kaverisi muille vai et.
Harvemmilla on aikaa ja halua yhteydenpitoon kovin monen kaverin kanssa. Kaveripyynnöstä voi ihan hyvin myös kieltäytyä.- jjoutava
Onhan miettimistä jos kaveruudesta pidetään kiinni kynsinhampain. ymmärrän sellaista joka profiilissaan ilmoittaa kavereita ei ole, enkä ota. Joku taas voi haluta kavereita mukavan kirjoittelumahdollisuuden takia, mutta siinäkin on vaarana kaveri joka alkaa julkisesti täyttämään kaverin sivua eikä luovuta mistään hinnasta.
Katleija sinä osaat suhtautua oikealla tavalla ja tiedät näistä asetuksista ja itseni kohdalla voin ajatella tarkennuksia niihin. Ei kaveruuksien niin vakavia asioita pitäisi olla, mutta tulipahan nyt esille näitä puolia.
- Face-face
Jokaisella rekisteröityneellä on mahdollisuus käyttää Suomi24 sähköpostia jonka saa kun rekisteröityy.
Kun tänne kirjoittaa rekisteröitynä, jokainen lukija voi, vaikka ei ole itse rekisteröitynytkään, mennä profiiliin ja katsoa tiedot, ( ellei ole piilotettu profiili ) jotka kirjoittaja on profiiliinsa antanut julkisiksi.
Rekisteröityneelle voi kirjoittaa sähköpostia. Minä jos olen rekattuna vaikkapa "hiiri" on sp. osoite silloin ja silleen.
Olen rekisteröitynä kirjoittaessani avoimesti minä, vaikka nimimerkin takana. Eipä täällä parane jakaa ihan kaikkia tietojansa, koska pian on yksityisyys ruodittu.
En ota kavereita, mutta kuka tahansa voi minulle kirjoittaa ja vastaan kaikille pikkupostiakin lähettäneille, nehän voi kirjoittaa profiilin viestilaatikkoon, ja siihen ei paljon vaadita, tietenkin pitää kirjoittajan olla rekisteröitynä. Oman harkintani mukaan jatkan yhteydenpitoa tai lopetan sen, ilman mitään kaverisidonnaisuuksia.
Olin kaveri, ja pian sain huomata, että minut olikin sidottu parisuhteeseen, vaikka sellaisessa en ollut. Kaveri voi siis tehdä sellaistakin ja siksipä kaveruudet eivät ole palstoilla minun heiniäni.
Täällä live elämässä kaveruudet ovat ihan toista, mutta tutustuminenhan on voinut alkaa täällä palstalla. Onpa minulle sellaisiakin kavereita, ihan vuosien takaa.
Kiitos heille jotka ovat kavereita, ja surullista kun jopa henkilökohtaisia tietoja levitetään, kun ne on saatu kaveruuden myötä tietoonsa.
Kyllä ihminen pitää tavata face / face saadakseen oikean kuvan ja oppiakseen tuntemaan, luottamaan ja todelliseen ystävyyteen.
Kaveri on kaveri, ystävä on enemmän, tuntuu että lähempänä.Rekkautuneen käyttäjätunnus on osoitteen alkuosassa. Jos nikki=käyttäjätunnus on vaapukka niin osoite on ([email protected]). Periaatteessa kuka vaan voi siihen postia lähettää, ainoastaan vastaanottajan on oltava rekattu, jotta pääsee kirjautumaan postiin
Palstalla voi siis rekkautumatonkin lähettää viestin noihin suomiposteihin, mutta jos haluat vastauksen on sinun annettava oma postiosoitteesi sille rekatulle.
Suomipostissakin on suodatin eli voit estää postin tulon keneltä haluat. Ei siis tarvitse häirintään alistua.
Ole oma itsesi. poista epäystävällisen ajatusten ja onnettomien tunteiden siemenet. Karsi kaikki ennakkoluulot ja murheet: liää tähän vankka usko,
että elämä on elämisen arvoista. Sekoita joukkoon hyvin ajatus siitä,että olet joku.
Korista huumorilla ja optimismilla ja makeuta rakkaudella. Lisää lopuksi
luja päätös elää täysillä päivän jokainen tunti,tulkoon mitä tahansa..
Tarjolla hyväntahtoisuuden ja rohkeuden kera....Pane merkille vaikutus.- ,,,,,,,,,,,,,
Suuri ajattelija tuo hevat.
- tiedän tuon.
Katleija.
Sähköpostia voi lähettää kuka tahansa, mistä tahansa sp.palvelimesta (gmail. esim)
mutta rekisteröityneen profiilissa olevaan viestikenttään voi kirjoittaa vain toinen rekisteröitynyt !
Siitä olikin kysymys rekisteröityuneiden viestittelyissä, siis kaksi rekattua voi lähettää pikkuposteja ja viestejä profiiliin!Näin on kuten sanot
Minun viestini sai kimmokkeen Face-face.n viestistä, jossa hän kirjoitti Suomi24 postista ja oli tosin melkein kertausluontoinen.
Minulla on ystävä jolla on edelleen suomi24 posti vaikka ei ole vuosiin enää palstalla kirjoitellut.
- tuohon sp.asiaan
jos lähettää sähköpostia, kenelle tahansa, on oltava sähköpostiosoite, ei vain silloin jos haluaa vastauksen.
Ellei ole sähköpostia itsellä, minkä palvelimen kautta tahansa, gmail, msn, hotmail, suomi24, tms, ei voi lähettää sähköpostia kellekään, ei edes haukkumapostia.
Jos ilman, että on sp. laatikko itsellä, voisi postia lähettä toisen sp:tiin, olisihan se aika villiä meinikiä täälläkin.
Nuo kaksi, vai onko kolme, saiasivat sontaa laatikkoihinsa ja tuntemattomalta lähettäjältä.
Onneksi se ei ole missään muodossa mahdollista ilman, että molemmilla on sähköpostiosoite ja se aina näkyy sekä lähetyksessä, että vastaanottajalla.Niin tietysti, höpöjä kirjoitin. Puolustuksena flunssa ja huonosti nukuttu yö. ;)
Osoitehan siinä näkyvissä toki. Saaja sitten vastaa tai ohjaa roskapostiin jos sonnaksi viestin katsoo.
Aikaisemmassa viestissä joku puhui kaverista ja kaverin kaverista ja jos oma mitätön minä ei kelpaa kaverin kaverille.
Tämän tilanteen voi välttää piilottamalla Kavereidensa kuvat profiilissaan. Itse tietää kaverinsa eikä ala hämmentää kavereiden asioita keskenään. Tämän moni oppii kantapään kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle422850Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362601Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532574Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt962144Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle432000Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3131752- 1501536
- 731388
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231158Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281135