Hyvä ortopedi Tampereen Koskiklinikalla

Urheiluhullu

Osaatteko suositella hyvää lääkäri Koskiklinikalta??
Minulla pitää leikata näillä näkymin molemmat polvet ja haluaisin päästä pätevän lääkärin leikattavaksi, jotta tulisivat kuntoon enkä joudu luopumaan jo näin nuorena (20v.) urheilusta!!!
Kiitos!

28

16682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vinkki

      Tapio Tarvainen on hyvä. Hän on kokenut ortopedi. Kokeile muutamaa, saat selville herättää luottamuksesi.

    • entinen asiakas

      Raine Sihvonen ,polvivaivojen asiantuntija ,ymmätää urheiluvammojen päälle.

      • Joinks

        Raine Sihvosesta taasen huono kokemus. Ei ottanut tosissaan, ei suostunut hoitamaan eikä aluksi edes kuvaamaan ja antoi venyttelyohjeet ja pisti kotio. Kyseessä oli urheilussa kaatumisen seurauksena murtunut sääriluun yläosan ja muuta oheisvikaa.


      • polvetvaivaa

        samat sanat


      • Anonyymi
        polvetvaivaa kirjoitti:

        samat sanat

        Samoin. Ei osannut neuvoa.


    • polvisairas

      Tapio Tarvaisesta olen minäkin kuullut lehuja, kokemusta ei ole. Mutta Markku
      Härkönen on leikannut mun polven kahdesti, on pirkanmaan parhaaksikin polviortopediksi kutsuttu. Mikava ja pätevä, ei väheksy kipua, mutta ei myöskään syötä lääkkeitä turhaan tai leikkaa turhaan. Yksi hyvä, ns. Nousrva tähti on Jussi Elo.
      Mutta Härkönen mun ykkösvaihtoehto!

      • valinnan vapaus

        Itsellä yksi kokemus Tarvaisesta: vaivani oli todellinen, mutta hän ei sitä uskonut. Lisäksi sain oikein kunnon tylytyksen enkä hoitoa. Ehkä oli huono päivä Tapsalla, mene ja tiedä. Itse äänestin jaloillani ja menin Mehiläiseen ortopedille, jossa vaivanikin diagnosoitiin ja sain asiallisen kohtelun. Nimim. Ei enää ikinä Tarvaiselle.


      • Vähäänkö tyytyä

        Mikäs hyvä se sellainen on, joka joutuu kahdesti korjaamaan yhtä vikaa.
        Oli varmaan kuitenkin tarkoitus korjata kerralla kuntoon.


      • Väsynyt polvipotilas
        valinnan vapaus kirjoitti:

        Itsellä yksi kokemus Tarvaisesta: vaivani oli todellinen, mutta hän ei sitä uskonut. Lisäksi sain oikein kunnon tylytyksen enkä hoitoa. Ehkä oli huono päivä Tapsalla, mene ja tiedä. Itse äänestin jaloillani ja menin Mehiläiseen ortopedille, jossa vaivanikin diagnosoitiin ja sain asiallisen kohtelun. Nimim. Ei enää ikinä Tarvaiselle.

        Joo, samantyyppinen kokemus. Ulosanti ei ole hänellä selkeimmästä päästä ja ainakin mulle on jäänyt se kokemus, että en oireiden suhteen ole tullut kuunnelluksi ja otetuksi riittävän vakavasti, vaikka magneettikuvissa (joihin pääsyä jouduin vaatimaan) ongelmia selvästi näkyy. Neuvoja siihen, mitä pitäisi tehdä, olen joutunut lypsämään (enkä niitä silti ole saanut). Tässä juuri itsekin arvon, keneltä menisin kuulemaan Toisen Mielipiteen.


      • polvisairas
        Vähäänkö tyytyä kirjoitti:

        Mikäs hyvä se sellainen on, joka joutuu kahdesti korjaamaan yhtä vikaa.
        Oli varmaan kuitenkin tarkoitus korjata kerralla kuntoon.

        Äläpä mene puhumaan, kun et tiedä mistä on kyse. Mun tapauksessa alkuperäisessä tähystyksessä tehty toimenpide oli hyvä, mutta polveen tuli uutta vaivaa, joka vaati toimenpiteen. Miten sellaisen voi hoitaa, mitä ei ekalla kerralla ole hoidettavaksi?
        Sitä paitsi kaikki vammat nyt ei vaan ole sellaisia, jotka paranevat itsestäänselvänä asiana pienen tähystystoimenpiteen jälkeen. Oma vaivani on hankala ja haasteellinen, ja paranemiseen vaikuttaa tähystyksessä tehdyn toimenpiteen ja kuntouttamisen lisäksi myös puhtaasti biologia. Miten keho korjaa, vai korjaako ollenkaan.

        Kokemusta on siitä, ettei ortopedit ota vakavasti, ja Härkönen olikin ensimmäinen, joka niin itselleni teki. Arvostan sitä, että hän ottaa vammani vakavasti, mutta myös toimiin niin, että säästää polvea mahdollisimman paljon. Koskaan siitä ei tule enää tervettä, vaan jokin vamma jää joka tapauksessa.


      • Ei_enää
        valinnan vapaus kirjoitti:

        Itsellä yksi kokemus Tarvaisesta: vaivani oli todellinen, mutta hän ei sitä uskonut. Lisäksi sain oikein kunnon tylytyksen enkä hoitoa. Ehkä oli huono päivä Tapsalla, mene ja tiedä. Itse äänestin jaloillani ja menin Mehiläiseen ortopedille, jossa vaivanikin diagnosoitiin ja sain asiallisen kohtelun. Nimim. Ei enää ikinä Tarvaiselle.

        Kävin kanssa Tarvaisella. Ei tutkinut jalkaa ollenkaan, vaan teki silmämääräisesti arvion että minua ei mikään vaivaa, jos vaivaisi niin jalkani ei näyttäisi siltä kuin näyttää. Teki myös selväksi, että kyseisen ongelman takia ei lääkäriin kannata tulla. Kysyin myös kuntoutuksesta ja mitä saa tehdä, kaikki kuulemma sallittua. Onneksi sain asiantuntevammat ohjeet toisaalta. Seuraavalla kerralla kun kävely ei onnistu ilman tukea suuntaan varmasti jollekin osaavammalle, joka ei vähättele ongelmia.


      • Anonyymi
        valinnan vapaus kirjoitti:

        Itsellä yksi kokemus Tarvaisesta: vaivani oli todellinen, mutta hän ei sitä uskonut. Lisäksi sain oikein kunnon tylytyksen enkä hoitoa. Ehkä oli huono päivä Tapsalla, mene ja tiedä. Itse äänestin jaloillani ja menin Mehiläiseen ortopedille, jossa vaivanikin diagnosoitiin ja sain asiallisen kohtelun. Nimim. Ei enää ikinä Tarvaiselle.

        Olen Käynyt Tarvaisen luona 15vuoden ajan. Hän on Todella hyvä ortopedi. Leikannut polveni 2 kertaa laittanug sirrännäisen. Aina olen saanut tarvittavaa hoitoa,kipupiikkiä ja lääkettä riittävästi. Suosittelen


    • harjotus leikkaus

      Halunnet polvesi kuntoon. Älä valitse harjoittelijoita.

      Turussa on Orava johon voit luottaa. Ajattele, jos terveys on tärkeä.

      • Anonyymi

        Mulle sattui erikoistuva lääkäri, kun menin selän takia(on ahtauma, pullistuma, nikamasiirtymä alaselässä) käynnille Avohoitotaloon. Piti ensin käydä röntgenkuvassa vaikka alaselästä oli jo magneettikuva otettu ja sitten oli tuo 10min pläjäys erikoistuvan lääkärin käyntinä. Kyseisellä lekuriharjoittelijalla oli kova kiire, vauhdilla teetätti muutamat liikeratatestit, oli kovakourainen naiseksi, kun puristeli jalkateriä yhdessä vaiheessa. Jotain puhetta leikkauksesta, aikoi tarkistaa voiko leikkausta painon takia tehdä ja aikoi soittaa seuraavana päivänä asiasta ja siinäpä se käynti olikin. Odotinkuin idiootti sen viikon ett soittaisi, no ei soittanut. Oli kirjannut omakannan sivuille ett oli muka enempi tehnyt niitä liiketestejä kuin oikeasti teetätti, kopioi sen mitä terveyskeskuslääkäri oli sinne aiemmin kirjannut, mitään mainitaan painoon liittyen ei ollut, mutt sitten oli kirjannut, ett kun oli reflekseissä häikkää jalkojen alueella, niin pitäisikö selkä kuvata ylempäänkin, aikoi kysyä muilta selkäortopeilta asiasta ja ilmoittaa potilaalle. No, ei mitään kuulunut silloinkaan, omakannasta sitten huomasin, ett oli merkitty joku aika tuonne ortopedipuolelle, kävin Oysin omasta sivustosta katsomassa ja siellä oli magneettikuvaus selän alueelle ja lekurikäyntikin merkitty, eikä mitään infottu potilaan suuntaan. Ehkä tuolle nk.lekurille ei potilas ole minkään arvoinen, sivuseikka, ei potilaan tarvi mitään tietää omasta asiasta. Jotenkin ei tunnu siltä, ett olen hyvissä käsissä, jos tuo leikkaa mun selän ja silloinkin sillä sattuu olemaan kiire ja hutaisee paketin kasaan, niin mä sen hutasun jäljet kropassa kannan. Terveyskeskuslääkäri oli hyvä, kuunteli mua, kirjasi mun kertomia asioita ylös, mutt tuo erikoistuva lääkäri ei joutanut kuuntelemaan, oli kiire jonnekin. Oli luuri korvassa jo ennenkuin käynti oli loppu ja lähti samalla ovenaukaisulla ulos huoneesta kuin mäkin. Käyntiajaksi oli merkitty puoli tuntia, kesto oli jotain 10minuuttia, jäi hölmistynyt ja paska fiilis koko jutusta. Jospa ei tarvitsisi leikata, tai se siirtyisi eteenpäin, tulis joku parempi lääkäri kohdalle, joka joutaa potilasta kuuntelemaan ja auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle sattui erikoistuva lääkäri, kun menin selän takia(on ahtauma, pullistuma, nikamasiirtymä alaselässä) käynnille Avohoitotaloon. Piti ensin käydä röntgenkuvassa vaikka alaselästä oli jo magneettikuva otettu ja sitten oli tuo 10min pläjäys erikoistuvan lääkärin käyntinä. Kyseisellä lekuriharjoittelijalla oli kova kiire, vauhdilla teetätti muutamat liikeratatestit, oli kovakourainen naiseksi, kun puristeli jalkateriä yhdessä vaiheessa. Jotain puhetta leikkauksesta, aikoi tarkistaa voiko leikkausta painon takia tehdä ja aikoi soittaa seuraavana päivänä asiasta ja siinäpä se käynti olikin. Odotinkuin idiootti sen viikon ett soittaisi, no ei soittanut. Oli kirjannut omakannan sivuille ett oli muka enempi tehnyt niitä liiketestejä kuin oikeasti teetätti, kopioi sen mitä terveyskeskuslääkäri oli sinne aiemmin kirjannut, mitään mainitaan painoon liittyen ei ollut, mutt sitten oli kirjannut, ett kun oli reflekseissä häikkää jalkojen alueella, niin pitäisikö selkä kuvata ylempäänkin, aikoi kysyä muilta selkäortopeilta asiasta ja ilmoittaa potilaalle. No, ei mitään kuulunut silloinkaan, omakannasta sitten huomasin, ett oli merkitty joku aika tuonne ortopedipuolelle, kävin Oysin omasta sivustosta katsomassa ja siellä oli magneettikuvaus selän alueelle ja lekurikäyntikin merkitty, eikä mitään infottu potilaan suuntaan. Ehkä tuolle nk.lekurille ei potilas ole minkään arvoinen, sivuseikka, ei potilaan tarvi mitään tietää omasta asiasta. Jotenkin ei tunnu siltä, ett olen hyvissä käsissä, jos tuo leikkaa mun selän ja silloinkin sillä sattuu olemaan kiire ja hutaisee paketin kasaan, niin mä sen hutasun jäljet kropassa kannan. Terveyskeskuslääkäri oli hyvä, kuunteli mua, kirjasi mun kertomia asioita ylös, mutt tuo erikoistuva lääkäri ei joutanut kuuntelemaan, oli kiire jonnekin. Oli luuri korvassa jo ennenkuin käynti oli loppu ja lähti samalla ovenaukaisulla ulos huoneesta kuin mäkin. Käyntiajaksi oli merkitty puoli tuntia, kesto oli jotain 10minuuttia, jäi hölmistynyt ja paska fiilis koko jutusta. Jospa ei tarvitsisi leikata, tai se siirtyisi eteenpäin, tulis joku parempi lääkäri kohdalle, joka joutaa potilasta kuuntelemaan ja auttamaan.

        Magneettikuvassa tuli käytyä. Lääkärin takia joutui puoli tuntia odottelemaan, ei ollut toimittanut ohjeistusta kuvausta varten. Tunnin piti kapeassa putkessa maata, pään ympärillä oli suojakotelo, kai pitämässä asentoa suorana selän alueella niskan seudulta. Kiva fiilis, kun ei tietoa mitä selästä etsitään ja pelkokin, ett jotain onkin pahasti vialla. Mulla ei ole luottoa kyseiseen lääkäriin tai pitäiskö sanoa erikoistuvaan lääkäriin. Jotenkin tunne ettei potilas merkitse tuolle lekurille yhtään mitään, pelkästään oma päteminen ja kaikesta huokuu ett potilas on pakkopullaa tuolle lekurille, ei voi yksityispuolella kouluttautua erikoislääkäriksi vaan pitää julkisella puolella tehdä se ja samalla pitää hoitaa merkityksettömiä ihmisiä, yksityisellä puolella on vara valita ketä hoitaa.


    • Jepppps

      Tarvainen hoiti polvivammani kuntoon syksyllä 2016, tutkittuaan lähetti magneettikuviin, joista näkyi että eturistiside poikki. Leikkaus hoidettiin nopealla aikataululla ammattimaisesti jälkitarkastuksineen päivineen. Lopputulos oli onnistunut, suosittelen.

      • Anonyymi

        Leikkaus hoidettiin ammattimaisesti!!!

        Minulle on tehty monia leikkauksia, todella isojakin operaatioita. Kaikki hoidettu ammattimaisesti! Alan lääkäri tai useampi aina tekijänä julkisessa sairaalassa.


    • Eläkemuori

      Ei ainakaan Tarvainen! Jouduin menemään kiireisesti vastaanotolle pyörätuolilla, kun meni jalat alta. Tohtori Tarvainen oli ainoa, jolla oli tilaa. Vastaanottoajan hän käytti haukkumiseen välineestä eikä olisi millään lähettänyt magneettikuvaukseen, johon olin saanut omalääkäriltä pyynnön. Kuulemma teeskentelin. Itku siinä pääsi. Vihdoin pääsin kuvaukseen ja TAYS:n osaavan ortopedin Ilkka Marttisen operaatioon, jossa puhdistettiin tukkeutunut selkäydinkanava ja luudutettiin nikamasiirtymät. Nyt kävelen ihan itse.

    • Anonyymi

      Koskiklinikka ortopedi Tapio Tarvainen aivan järkyttävän kamalaa asiakas palvelua, vaimo vei isäänsä hirveissä kivuissa ja mitä tämä kusipää sanoi vaimolle:
      "Sinä et ole isäsi holhoaja, en kuuntele sinua" Isä ei pystynyt puhumaan itse kipujensa takia.

      Tämä kyrpä jatkoi vielä: "mitä te täällä teette, menkää julkiselle."

      Ei vittu, vain suomessa voi palvella maksavaa asiakasta näin.

      Jakakaa oikein hitosti eteenpäin tätä!

      Emme ansaitse enään tätä!


      Kangasalan terpparissa lääkäri Kaaja, löysi seuraavaa, kuume 39° pika CRP 140, asiakas lähti lanssilla TAYS! Koska siellä kirurgit töissä! Potilaalla oli avosydän leikkaus joulukuussa!

    • Anonyymi

      Minulla taasen on erittäin hyvä kokemus Tarvaisesta. Suhtautuminen inhimillinen ja lämpimä. Olen todella yllättynyt että täällä moititaan häntä. En usko pätkän vertaa moitteisiin, koska olen käynyt hänen vastaanotollaan ja hän on poikkeuksellisen inhimillinen ja ymmärtää myös muun kuin fysiologisen vaivan.

    • Anonyymi

      Älä vaan mene Raine Sihvoselle ja varo niitä muitakin samassa paikassa. Tekee lumeleikkauksia, täys huijari! Kyllä ortopedin täytyy kertoa potilaalle, ettei polvea tarvitse leikata!

    • Anonyymi

      Tapio Tarvainen tänä päivänä yli 70v. Sellaisilla ortopedeillä ei pidä käydä.
      Kirurgin pitää olla alle 60v.

    • Anonyymi

      Miki Sipiläinen, nuori, perusteellinen itsekin huipputasolla jalkapalloa pelannut.

      • Anonyymi

        Olen myös käynyt Sipiläisen vastaanotolla. Erittäin ystävällinen ja tutkii vaivan perusteellisesti. Osasi selittää maallikolle mistä vaiva johtuu. Suosittelen!


    • Anonyymi

      Erittäin loistava kirurgi, välilevyn leikkasi aikoinaan Hatanpäällä; edelleenkin toimin, ja kävelen. 1996 oli tämä, Vuoden ehdin olla morfiinissa petipotilaana ennen leikkausta. Nimim. edelleenkin kiitollinen taidostaan🥰

    • Anonyymi

      Miki Sipiläisestä vahva suositus. Osaava, ystävällinen ja tutkii perusteellisesti vaivan. Leikkasi polveni ja tuli erittäin hyvään kuntoon.

    • Anonyymi

      Miki Sipiläiselle iso 👍 Leikkasi polveni ja tuli hyvään kuntoon. Erittäin ystävällinen ja perusteellinen lääkäri.

    • Anonyymi

      Täältä myös suositus Sipiläiselle. Hän on ymmärtääkseni entinen huipputason urheilija itsekin. Ymmärtää selvästi urheiluvammoja hyvin. On hoitanut lapsieni vammoja useaan otteeseen. Asiantunteva lääkäri.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe