Tämä on fakta jonka jokainen Raamatun tunteva joutuu myöntämään. Jumalattomien rangaistus on todella ikuinen. Se rangaistus on ikuinen ero Jumalasta paikassa jossa on ikuisesti itku ja hammasten kiristys. Jumalattomien rangaistus on kuolema, mutta kuolema tarkoittaa eroa Jumalasta, ei olemassaolon loppumista.
Raamattu kertoo että ihminen joka on erossa Jumalasta on kuollut.
Luuk.15:24 "Minun poikani oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa, mutta nyt hän on löytynyt.' Niin alkoi iloinen juhla."
Synnin palkka on ero Jumalasta.
Room.6:23 "Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Kun ihminen kuolee sielu menee välittömästi joko taivaaseen Jumalan luo tai tuonelaan eli helvettiin kärsimään.
Luuk.16:22-31 "Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Sielut taivaassa ja helvetissä eli tuonelassa ovat tietoisessa tilassa. Jeesuksen kerrotaan kuolemansa jälkeen saarnanneen helvetissä vankina olleille sieluille ennen kuin Jeesus nousi taivaaseen Isänsä luo.
1Piet.3:19 "jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille"
1Piet.4:6 "Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumi"
Aikanaan kun ylösnousemus koittaa jokainen saa uuden iankaikkisuusruumiin jolla sielut menevät omasta väliakaisesta taivas- tai helvettikohtalostaan ikuiseen kohtaloonsa. Kristittyjen kohtalo on päästä uuteen Jerusalemiin, jonka kadut ovat kultaa, ja joka laskeutuu taivaasta maan päälle. Jumalattomien kohtalo on mennä ikuiseen kärsimykseen tuliseen järveen.
1Kor.15:52 "yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa. Pasuuna soi, ja kuolleet herätetään katoamattomina ja me muut muutumme."
Dan.12:2 "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen."
Jumalattomien kohtalo on ikuinen piina, tuska joka ei koskaan pääty.
(jatkuu)
Helvetin piina on oikeasti ikuinen
46
748
Vastaukset
- Tämä on totuus
Matt.25:46 "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Ilm.14:11 "Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä"
Matt.22:13 "Siellä itketään ja kiristellään hampaita."
Juud.1:13 "joille ikuisiksi ajoiksi on varattuna synkin pimeys."
Ilm.20:14 "Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi."
Toinen kuolema tarkoittaa lopullista eroa Jumalasta.
Raamatun mukaan helvetin piina on ikuinen.
Annihilationismin kannattajat argumentoivat näkemystään usein sillä että Raamattu kertoo että vain uskovat saavat iankaikkisen elämän. Totuus on silti se että iankaikkinen elämä tarkoittaa iankaikkista yhdessäoloa Jumalan kanssa. Kuolema on vastaavasti ero Jumalasta, ei siis olemassaolon loppuminen niin kuin annihilationismin kannattajat ajattelevat.
Melko yleistä annihilationismia puolustettaessa on myös se että vedotaan niihin Raamatun jakeisiin joissa puhutaan jumalattomien tuhosta. Totuus on kuitenkin että Raamattu kertoo, että maailman lopussa maa tullaan puhdistamaan tulella aivan samalla tavalla kuin Jumala aikanaan puhdisti maan synnintekijöistä vedenpaisumuksella. Silloin tuleen kuolevien sielut eivät katoa niin kuin eivät kadonneet vedenpaisumukseenkaan kuolleiden sielut. He kaikki tulevat joutumaan tuomiolle. Kaikkein parhaiten tämä selviää Matteuksen Evankeliumista luvusta 22 josta selviää että jumalattomat ja heidän rakennuksensa tuhotaan ja vasta sen jälkeen heidät laitetaan paikkaan jossa on itku ja hammasten kiristys. (Löytyy Matt.22:1-13)
Jotkut annihilationistit väittävät että helvetin kärsimykselle määrätään aika ihmisen elämässään tekemien syntien perusteella, koska Raamattu kertoo monissa jakeissa että jumalattomat tuomitaan tekojensa mukaan. Kuitenkin totuus on että tekojen mukaan tuomitseminen tarkoittaa sitä että jumalattomille määrätään erilainen kärsimysrangaistus heidän tekemiensä syntien mukaan, ja sitä kärsimysrangaistusta he joutuvat kärsimään ikuisesti.
Kaikkein parhaimman kokonaiskuvan helvetin kauhuista ja sen ikuisuudesta antaa apokryfikirjoihin kuuluva Pietarin ilmestys, jota voi lukea seuraavasta linkistä:
http://www.apokryfikirjat.com/pietari.htm- OSotCO
Ikuinen kärsimys ei ole tosiasia, jos maailmankaikkeuden ylläpitäjä on positiivinen ja oikeudenmukainen. Tätä asiaa ei voi kiertää millään ajatusrakennelmilla, kirjoituksilla tai niiden tulkinnoilla. Jos jokin olento on tietoisesti ERITTÄIN destrukstiivinen muita kohtaan, saattaa hän toki viettää pitkiä akoja kärsimyksen tilassa - sitä en ollenkaan kiellä.
- 9+3
Tämä maailma on helvetti ja Jumala on paha.
- poiiy
Koska jumala on noin julman sadistinen en halua olla sen kanssa missään tekemisissä. Jos elämää on kuoleman jälkeen, jota ei tosiaankaan kukaan voi tietää, niin se kuuluu ikänä raamatusta tietämättömille afrikan alkuasukkaille kuin tietämättömille. Jos jumala on niin paha ja psykopaattinen ihmisten kiduttaja kuin raamatussa lukee on aivan sairasta fanittaa sitä paskiaista.
Kukin tekojensa mukaan,jumalattomat mitä olette jättäneet-tekemättä näistä minun vähimmistä velistäni sen olette jättäneettemättä minulle.viimeisellä tuomiolla ei katsota jumaltottominen yhtään hyvä tekoa vain mitä ovat jättäneettekemättä.
Vanhurskailla taas katsotaan vain hyvät teot mitä he ovattehneet minun veljelleni,miksi ei huonoja tekoka ei niitä ole kosa ovat saaneet ne anteeksi eläessään ovat tunnustaneet jeesukselle heidät on armahdettu,rakkaus on se joka heissä on laittanut hyviin tekoihin kaikissa uskovissa,se luetaan heilee tekoina jos ymmät Raamatuan sanaa mitä on kirjoitettu siinä on on ero jumalattomana ja uskovan välillä.- 1318
Entä jos ei ole jumalaton, mutta jumalat vain ovat erit? Ja ei, en ole saatananpalvoja, en usko mihinkään kristinuskon taruolennoista.
"Vanhurskailla taas katsotaan vain hyvät teot mitä he ovattehneet minun veljelleni"
Yhä uudelleen kyseenalaistuu kuinka ajatuksella raamatun opit on kirjoitettu. Tuossahan suoraan sanotaan että jos on vanhurskas (uskoo kr-Jumalaan ja omistaa elämänsä hänelle?), ei ole väliä mitä vääryyksiä on tullut tehtyä (ja tulee tehtyä)? Ja tämä totta totisesti näkyy monissa kr-yhteisöissä.
- Tämä on totuus
Tämä on totuus: sinä olet sontakyrpälän runkkuräkä ja uskontosi on huoraavaa kusetusta.
- minakin1
lukisit nyt oikeasti raamatun syntyhistoriaa ja antaisit itsellesi anteeksi. jeesuksessa ei ollut mitaan vikaa muutakuin ihmiset jotka tulivat hanen jalkeensa. lakkaa siis tuomitsemasta ja aloita rakastamaan. tuo siteeraaminen itsessaan on aivan jarjetonta toimintaa.
- vessapiru
Sinun pitäisi käydä kusella! Näet, että Kehon Herra antaa Kultaisen Suihkun
- kysynpävaan
Kysyisin aloittajalta, että minkä takia juuri raamatun näkemys olisi oikeampi kuin esimerkiksi koraanin tai jonkun muun...........?
- En_tiedä_
Onko niin, että ei ole ketään vanhurskasta ihmistä? Jos ihminen pelastuu, niin hän pelastuu armosta, ei omista teoistaan, joiden perusteella hän joutuu helvettiin? Pelastus riippuu Jumalan vapaasta armosta, ei sellaisista asioista, jotka ihminen voi ennustaa? Mitä se meistä riippuu, niin sinä ja minä menemme molemmat helvettiin?
Jokainen saa lopulta omien tekojensa mukaan. Kaikki tuoimitan vanhurskaasti, eikä tässä parane alkaa valehtelemaan itsellen, että hyvät teot eivät eivät mitään merkitse, ja eksyttää siten siteään Jumalan tuntemisesta.
- Anonyymi
mikko.ainasoja kirjoitti:
Jokainen saa lopulta omien tekojensa mukaan. Kaikki tuoimitan vanhurskaasti, eikä tässä parane alkaa valehtelemaan itsellen, että hyvät teot eivät eivät mitään merkitse, ja eksyttää siten siteään Jumalan tuntemisesta.
Jokaisen on tiedettävä minne oma ihmisryhmänsä joutuu:
Danielin kirja sanoi, että "kolmannella pedolla oli neljä päätä ja sille annettiin valta, koska se kykeni samaistumaan ja muuttumaan kolmen muunkin petovallan kaltaiseksikin: Jeesus sanoi Ihmisestä ja Itsestään: "Kaikki valta on annettu Minulle, taivaassa ja maan päällä - JA kaikki jotka Häneen uskovat saavat VOITON kanssaan!" Eli kaikki ihmiset, jotenkin päin uskovat häneen, ja jos väärin päin niin epähuomiossa tyhmyyttään niin valitsevat(Show must Go on) - joutuvat Helvetissäkin viettämään aikaansa! Ihan sama minne joutuu, koska JUMALA tekee oikean tuomion oikeille, sitä en tiedä vielä minkä tuomion tekee väärille, siihen ei helppo logiikka yllä. Evankeliumi on se, että kaikilla Ihmisillä on yhtä hyvä henkinen ohjaaja, koska jokaiseen menee vain sen Henki(montakin voi mennä illuusion vuoksi), mikä sopii kyseisen ihmisen oppimiin asioihin ja ominaisuuksiin, muun luuleminen on - juurikin valhetta ja vääryyttä - se synti ei silti koko ajan toimi, vaikka luulisi heikkoa ja tietämätöntä uskoa - saavansa kauankin höpsäyttää... - Anonyymi
mikko.ainasoja kirjoitti:
Ei välttämättä ole "omaa tekoa - ihmisellä". Omat teot johtuvat ihmiseen menneestä ja tulevasta hengestä, ja ruumiimme on pohjimmiltaan syytön kaikkeen syntiin, mutta on pahojakin henkiä, jotka väittävät, että kääntymys ja armo on turhaa ja vastenmielistä ja he saavat sen luulonsa keston ajan, hetken kiusata ruumiissaan niitä IHMISIÄ, jotka eivät JUURI TUOSTA em. ole samaa mieltä. Lopulta vanhurskas ja pyhäkin voittaa synnin vain tahdonvoimallaan, kun saa Jumalalta luvan sen isonkin himopakotteen pistää jäähylle. Ja jos ei voita silti, niin tuleepa ahkerasta himotouhusta edes hopeaa... Se jolle kaikki voittaminen oli vähän liian yx hailee kolmannelle ja vaikka oli yhtä taitava ja vahva kuin finaaliin päässeet sai vain pimeää pronssia, koska henkensä ei voittanut sitä, joka teki ahdistavat velvollisuutensa, eikä sitäkään, joka suoritti hopeana kaikki suoriteohjeet mestariltaan saatuna oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä ole "omaa tekoa - ihmisellä". Omat teot johtuvat ihmiseen menneestä ja tulevasta hengestä, ja ruumiimme on pohjimmiltaan syytön kaikkeen syntiin, mutta on pahojakin henkiä, jotka väittävät, että kääntymys ja armo on turhaa ja vastenmielistä ja he saavat sen luulonsa keston ajan, hetken kiusata ruumiissaan niitä IHMISIÄ, jotka eivät JUURI TUOSTA em. ole samaa mieltä. Lopulta vanhurskas ja pyhäkin voittaa synnin vain tahdonvoimallaan, kun saa Jumalalta luvan sen isonkin himopakotteen pistää jäähylle. Ja jos ei voita silti, niin tuleepa ahkerasta himotouhusta edes hopeaa... Se jolle kaikki voittaminen oli vähän liian yx hailee kolmannelle ja vaikka oli yhtä taitava ja vahva kuin finaaliin päässeet sai vain pimeää pronssia, koska henkensä ei voittanut sitä, joka teki ahdistavat velvollisuutensa, eikä sitäkään, joka suoritti hopeana kaikki suoriteohjeet mestariltaan saatuna oikein.
Jos haluatte voittaa maailmanmestarin, teidän on toivottava, että maailman huonoin pelaaja voittaa ensin teidät. "Minä Olen Ensimmäinen ja Viimeinen, Alku ja Loppu"!
Toivokaa niin ovelasti, että samoin kuin lapsipelaaja alussa esim. shakissa, huomaa kaikki mestarin aatokset alussa helposti, ette kusetakaan tahallaan huonoa aloittelija pelaajaa miettimällä huonoja vastasiirtoja, ja silloin voi helposti hävitäkin, vaikka se vastus osaisi vasta säännöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos haluatte voittaa maailmanmestarin, teidän on toivottava, että maailman huonoin pelaaja voittaa ensin teidät. "Minä Olen Ensimmäinen ja Viimeinen, Alku ja Loppu"!
Toivokaa niin ovelasti, että samoin kuin lapsipelaaja alussa esim. shakissa, huomaa kaikki mestarin aatokset alussa helposti, ette kusetakaan tahallaan huonoa aloittelija pelaajaa miettimällä huonoja vastasiirtoja, ja silloin voi helposti hävitäkin, vaikka se vastus osaisi vasta säännöt.Oli se Magnus Carlseeninkin shakki-mestaruus kortti SILTI totta?! Hän hävisi Bulletissa Argentiinalaiselle tunarilapselle edes yhden matsin. Sille nauraa tietämättömät - kunnes sekin hymy hyytyy... Tai jos ei hyydy, niin varokaa toki sydänkohtausta, jos räkänaurun räkä tukehduttaa teidät.
Itselläni oli samantapainen shakkikokemus: Hävisin ihan äsken alle 1000 Kanadalaiselle pelaajalle shakkimatisn(RAPID) ja sitten tuli vastaan noin 2000 Svenssoni, jonka voitin tosi helposti. MOT. Itse olen noin 1700 pelaaja, eli 300.400 pistettä paremman voitin mutta hävisin 700 -pistettä heikommalle - edes yhden matsin...
Omituisin pelini oli myös muutama vuosi sitten Canadalaista vastaan, materiatilanne oli -22 pakkasella ja sain silti kahdella viimeisellä upseerillani matin Hänestä - tasapeli - tasavalta - KAIKKI OK! Suomi ei ole välttämättä isottelumaa, koska tasa-arvo on tärkeä asia, ei välttämättä aina tärkein - mitä ateisti ei kyllä hyväksy...
- mark001
Saat 4 kpl Duracell Ultra paristoa vain 1 eurolla! http://fi.quizonaut.com/campaigns/build/?id=BAA5C283-572D-4EDE-BAFD-BE51021733EE&ref=PA_FP&aid=e1f1b72a&bid=a6a5c28c
- kirjojahelvetistä
http://www.kirjaonline.com/search/?q=helvetti
Aiheesta on kirjoitettu erinomaisesti asiaa valaisevia kirjoja. Totta on, että lopulta toiset lähtevät iankaikkiseen elämään ja toiset ikuiseen rangasitukseen, eikä tätä asiaa sovi jättää pois totuudestaan.
Tehkää hyvää, ja hyljätkää kaikki vääryys.- vajakkijahve
5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."
Tervemenoa ikuisuuteen nuoleskelemaan pallifetissisen jumalaolentosi persvakoa! vajakkijahve kirjoitti:
5. Moos. 23:1 "Älköön kukaan, joka on kuohittu musertamalla tai leikkaamalla, pääskö Herran seurakuntaan."
Tervemenoa ikuisuuteen nuoleskelemaan pallifetissisen jumalaolentosi persvakoa!Omaksi häpeäksesi sinä puhut.
Tee parannus.- 3636
"toiset lähtevät iankaikkiseen elämään ja toiset ikuiseen rangasitukseen"
Minun jumalani eivät jakele kuolemanjälkeisiä rangaistuksia. He tyytyvät hallitsemaan tätä maailmaa. Kuoleman jälkeen on eri hallitsijat ja kaikki me menemme samaan paikkaan halusimme tai emme. Vähän käyt sääliksi kun olet sattunut noin julman jumalan hallintaan. - Anonyymi
3636 kirjoitti:
Minun jumalani eivät jakele kuolemanjälkeisiä rangaistuksia. He tyytyvät hallitsemaan tätä maailmaa. Kuoleman jälkeen on eri hallitsijat ja kaikki me menemme samaan paikkaan halusimme tai emme. Vähän käyt sääliksi kun olet sattunut noin julman jumalan hallintaan.Et ole vielä ymmärtänyt mikä virhe on synti.
- Anonyymi
3636 kirjoitti:
Minun jumalani eivät jakele kuolemanjälkeisiä rangaistuksia. He tyytyvät hallitsemaan tätä maailmaa. Kuoleman jälkeen on eri hallitsijat ja kaikki me menemme samaan paikkaan halusimme tai emme. Vähän käyt sääliksi kun olet sattunut noin julman jumalan hallintaan.Sinun Jumalasi puhuu totta, jos et itse tuomitse ketään, "Mutta vaikka silti minäkin tuomitsen, tuomioni on Oikea, koska kanssani on ISÄ (Rakkaus - Hän keksi sen, Äidin suosiollisella avustuksella) Ne jotka eivät tuomitse ketään, saavat tuomiosta riemuvoiton. Mutta jos muut eivät kestä riemuaan, seuraava tilanne on paljon vaikeampi, jos sinua/minä vainotaan ja tuomitaan tuon RIEMUN takia, KESTÄTKÖ SEURAAVAN koetuksesi, vainottuna, ja silloin hymy sinultakin hyytyy?!
- Anonyymi
vajakkijahve kirjoitti:
Tervemenoa ikuisuuteen nuoleskelemaan pallifetissisen jumalaolentosi persvakoa!Seurakuntalahkoilu on usein porttoseurakuntaisuutta, koska vain naittaminen on monienkin seurakuntien mukamas tärkein tehtävä.... Räikeimmin luterilaisilla, jotka sanovatkin rippukoulusta, että sen suorittaminen on "panolupa".
Mooseksen laki ei kiellä transsujen ja kuohittujen tekemästä seurakuntaa edes hiukan eri Herralle, kuin Mooseksen Herralle. Sellainen Herra, joka on ollut kauan itse vammaton, ei sellainen Herra suvaitse vammaisia.... Mooses oli tuolloin vielä ansioajattelu. Jeesus sanoi puolestaan: "Hän oli sairastunut, jotta JUMALAN TEOT tulisivat Hänessä julki" - Anonyymi
Ikuisuus päättyy siihen, että kukaan ei laske aikaa. Saman mittaisen elämän he kokevat, esim, menninkäismönkiäisinä lähellä magmajärveä, ja kukaan jaksa mokomia tuomiota loputtomiin silloinkaan muistella.
Kysykää menninkäiseltä, mitä eroa on vesilähteellä ja magmalähteeltä - (vaikka Sonic The Hedge-Hogilta) - niin tiedätte, että Suomen II maailmansota oli vielä Taivaallinen, koska oli kyse kylmästä vedestä, eikä Helvetin kuumasta magmasta? Mutta napalmia saattoivat jotkut saada päälleen, tai sitten vain sen "Molotovin Cokctailin" Se oli helvetimpi tunne saada jompikumpi silmilleen...
Tai vaikka miinalla jalaka poies, kuten naapurini sotaveteraani Mikko Väisänen näytti tapahtuneen monesti - puujalka-mikko....
- tylsääonelokunsekoaa
Taru Sormusten Herrasta / Raamattu samaa sarjaa ja samat jutut eri aikaan sovitteu vain...
- Anonyymi
On: Raamatun historiikki - viimeisen 6000 vuoden ajalta - on silti helpompi todistaa, kuin se, että ihmiset olivat cromagnon-apina-örkkejä, satoja tuhansia vuosia sitten - vaiko miljoonia?
Ja Raamattuhan sanoo, että "Jumalalle tuhat vuotta on kuin yksi päivä ja päivä kuin tuhat vuotta!" On mennyt "aikaa" vasta viikko - alle yksi viikko Aadamin ja Eevan lankeemuksesta, Ja nykytiedekäsityksen mukaan niitä tavallisia viikkoja on mennyt turkasen monta.
Kolmas tai neljäs tai jopa viides luomisviikko on menossa, koska Galaktisen materian kannalta yksi luomisviikko kestää 4 miljardia vuotta. Eenokki kirjoitti erääseen kirjaansa, mitä tapahtuu seuraavilla viikoilla. Jos jäisimme tuijottamaan materian aikana tätä maailmankaikkeutta, olisimme liian vanhoja, elollista olentoa ei ole mahdollista materiassa pitää elossa montaa tuhatta vuotta, yksittäisessä elämässä, inkarnaatioiden avulla paljon kauemmin.
- asiaahelvetistä
http://www.kirjaonline.com/product/424/helvettimita-jumala-sanoo-iankaikkisuudesta
Miten rakastava Jumala voisi lähettää ihmisiä helvettiin? Onko ihmisillä vielä kuolemansa jälkeen mahdollisuus uskoa Jeesukseen ja päästä taivaaseen? Helvetti-kirja perehdyttää sinut Raamatun totuuteen, samalla kun yhdessä kirjailijoiden kanssa löydät totuuden lisäksi myös rohkeutta elää sen mukaisesti.- Anonyymi
Rakastava Jumala lähettää Helvettiin ihmisiä juuri siitä syystä, että NE/HE haluavat tuhota ja tappaa rakkauden! "Älkää rakastako vain sanoin ja puheessa, vaan myös teoin ja totuudessa!"
VAINJA MYÖS - oli pakko lisätä, koska muutoin en itse ymmärrä tuota väitettä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakastava Jumala lähettää Helvettiin ihmisiä juuri siitä syystä, että NE/HE haluavat tuhota ja tappaa rakkauden! "Älkää rakastako vain sanoin ja puheessa, vaan myös teoin ja totuudessa!"
VAINJA MYÖS - oli pakko lisätä, koska muutoin en itse ymmärrä tuota väitettä?Ymmärrättehän, Jumalakaan ei aina kieltäydy itsepuolustuksesta...
- kuolemaaeiOle
Helvetin piina on oikeasti ikuinen
Tämä on fakta jonka jokainen Raamatun tunteva joutuu myöntämään. Jumalattomien rangaistus on todella ikuinen. Se rangaistus on ikuinen ero Jumalasta paikassa...
Sinä tunnet raamattusi sillätavoin
Kuten huomaamme muitakin tuntemuksia on. Jokainen tuntee ja tulkitsee kuitenkin aina omalla tavallaan vai pystytkö ajattelemaan kaverisi ajatuksilla.- 1713
Jokainen Harry Potterin lukenut taas tietää sen faktan että jotkut loitsut ovat peruuttamattomia.
- Anonyymi
Helvetti on ikuinen paikka, mutta elävät olennot siellä eivät välttämättä viihdy ikuisesti. Jumala haluaa silti tietää mitä eroa on vesipäähengellä, kusipäähengellä ja tullipäähengellä...
Helvetin luolissa on piruja, lohikäärmeitäkin muutama, ja kirottuja vihreitä menninkäisiä ja tavallisia menninkäisiä, ja Vulcanuksen tiedustelijoita ja Skrullejakin. Ja varsinaisesti siellä on vain luolia....Jotka romahtavat niskaan, ja silloin menninkäisäiti joutuu nussimaan menninkäisisää uudelleen, että saisin senkin hurjapääpenskansa takaisin.
- Anonyymi
Elämän on oltava oppimatka. Ympäristön manipuloinnin ja vasta syntyneen tietämättömyyttä kun ottaa huomioon...... Opittu tietämys riippuu pitkälti siitä mihin syntynyt....
En tiedä mitä robotteja jotkut ovat kun vaikuttavat luulevan asioiden olevan oikea oppisesti tiedossa heti syntyjä.....
Synnytään eri tyyppisien tietolähteiden ja pakotteiden äärelle, asia ei ole henkilön itsensä vika.,... - Anonyymi
Ero on sama kuin lääketieteellisen tiedon puute.
- Anonyymi
Elämän siis tärkein asia on oltava joka aika arka ja loukkaamaton omatunto.
Herramme Jeesuksen Kristuksen verellä lunastettu, ettei elämän peruuttamaton katastrofi; ikuinen tulikivijärvi olisi edessä.- Anonyymi
Missä itse silloin uskot olevasi. Kerropas uskovaisen näkemys?
- Anonyymi
Jos Helvetin rangaistus on ikuinen, niin Taivaspaikkakin on ikuinen? Sietämätöntä - en usko että yhteensyssyyn: Uskon, että koska ihminen tuli tietoiseksi synnistään siellä Paratiisissa, ja siitä on kohta mennyt 6000 vuotta,, Helvetti lämmitellään seuraavan luomisviikon alussa 1000 vuoden päästä, eli 7000 vuotta Aadamin ja Eevan Paratiisista. Ja se Helvetti kestää 7000 vuotta. Ja Jumalan valtakunta on silloin jossakin, kaikkiallako, en tiedä tarkemmin. Jos vain pilvessä kuolleille, niin voitte vertailla, kumpi on kivempaa, olla astraalinen ektoplasmainen Jumalan Karitsa ja pilviveikko vaiko Helvetin tulijärvessä rypevä saastaukko/akka? Varmaan yleensä tasapeli?
Ikuisia nuo tuomiot se on siksi, että vaikka pääisisi Helvetistä poies 7000 vuoden päästä, ihminen mokaa uudestaan, kenties vielä pahemmin... Ja sen jälkeen en tiedä kuinka kauan Helvetti kestää, kun tekee taas syntiä uudet 7000 vuotta - ehkä taas uudestaan Helvetti samaisen 7000 vuotta?! Vuodenajat toistuvat, ja siksi helvettituomiokin vain toistuu, samoin kuin linnakundin temputkin yleensä. Tietenkin joku voi parantua pahuudestaan, ja olla menemättä uudelleen Helvettiin, mutta miten se on mahdollista, niin ainoastaan Jumalan Armon avulla.- Anonyymi
Ymmärrättehän, jopa ateistit: "Jos edes yksi ihminen muistaa teidät kuoltuanne, ette pääse olemattomuuteen kuoltuanne!" Oletteko hänelle kiitollisia silti? Olemattomuuteen vaipuminen on mahdotonta, silloinkin, kun olet salassa tehnyt hyvää, ja Jumala palkitsee unohdukseen joutumisesi - joskus. Toivon että Eenokin kävisi juuri noin hyvin. Teistä monikaa ei ole kai kuullut Hänestä? Hän on Jumalan Vasemmalla puolella, sihteeri.
Jos teet salassa pahaa, niin Jumala saattaa silti paljastaa pahuutesi, tai mikä pahempaa, rankaisee sinua salassa?!
- Anonyymi
On ollut vasta vain yksi ihminen joka kykeni armahtamaan kaikki, jotka edes yhden kerran pyytävät Jeesukselta ja Jumala-Isältä - vilpittömästi poies sielunsa tuhoa, ja "Coronaa niin ruumiistaan kuin hengestään poies". Ihmiselle pitää tulla immuniteetti, kuoleman sairautta vastaan ja siihen on kaksi vaihtoehehtoa: Lusii itse koko syntinsä rangaistuksen => helvettiläiset => ja ne jotka huomasivat tulleensa vain paholaisen eksyttämäksi, eivät ota kunniaa itselleen synnistään => he saavat Armon, jos voittavat syntinsä tekemisen pakotteen => vapaaehtoiseksi, joka yleensä tarkoittaa koko homman lopettamistakin, tai syntivirheen korjaamista oikeaksi toiminnaksi, mitä vaaditaan KOKO HELVETTINSÄ AJAN, niin Väärältä Profeetalta, Pedolta kuin Saatanaltakin. Miettikääpä sitten minkä synnin teki väärä profeetta, minkä Peto ja minkä Saatana/Perkele: Saatana tuli tappamaan, varastamaan ja tuhoamaan, Peto syö kaikki tappamansa raadot ja pelästyttää kaikkia, ja nk. Väärä Profeetta henkisesti valehteli aivan kaikesta mahdollisesta ja mahdottomastakin. Se milloin vitsi-juksauttelua, tai hätävalhetta pahempi valehtelu on vääryyttä, niin vain silloin, jos joku todella paha ennuste ja valheet toteutuu => silloin vääryyteen mieltyneet lähtevät epätoivonsa takia seuraamaan juuri häntä/sitä.
- Anonyymi
Saatana kuoli Jumalattomaksi, silloin kun sen ISÄ GODZILLA kuoli, vanhuuteensa. Älkää te tehkö samaa syntiä, tai jos välttämättä haluatte isoveljeä- Seemiläistä ja Saatana - nussia ja kilpailla kanssaan, niin tehkää toki ERI SYNTI? Itse toivoisin, että saisitte syntinne anteeksi, ja aivan UUDEN ALUN?!
Itse asiassa olen itse nussinut seemiläistä naista, tämä on totta, mutta ei täysin lapsen arvoisesti, vaikka mieleeni tuli pikkupoika myöhemmin juttelemaan tosi pitkäksi ajaksi, ja pahoittelee, ettei hänellä ole vasta kun mielen luoma ruumis?! EI massan. Äitikin juuttele koko ajan vaikka kuoli 15 vuotta sitten, mitä isä näyttää mieluiten vain kuvansa - kerta toisensa jälkeen, Isä kuoli 89:nä viime vuonna, mutta kuvajaisestaan oli eniten huolissaan, se pitää pystyä muistamaan.... Tai ette ole itsekään kuoltuanne Paratiisin tai pikemminkin inkarnaationkaan arvoisia.
- Anonyymi
Onko avaajalla henk koht kokemusta asiasta?
- Anonyymi
Pakko vähän takoa järkeä? Jos Helvetti/Taivas-kohtalo on ikuinen, maanpäällisen elämän jälkeen, niin Johannes kertoi ilmestyksessään, vanhassa käännöksessä, että AIKAA EI OLE ENÄÄ OLEVA, Kerro sitten ääretön lukema vaikkapa nollalla, niin saat Helvetin/Taivaan keston sillä, kumpi, jaettava/jakaja derivoituu vakioksi ja helpstikin alle äärettömäksi toisinaan?! Älkää pelätkö lyhyttä visiittiä Helvetissä, jopa miljoona vuotta Helvetissä, se on silti miljardiin vuoteen verrattuna lyhyt aika?!
Ja samainen Johannes kertoi, että eräällä seurakunnalle, että "joudutte olemaan 10 päivää ahdingossa!" Jos ne on luomispäivä, se voi olla jopa 10000 vuotta?!
Voitatte helvettiläiset jos olette yli luomisviikon Jumalanne Taivaan tms. paikan Ahdingossa kauemmin kuin helvettiläiset Helvetissään?! Luultavasti sillä voitolla ole suuremmalti väliä. - Anonyymi
Älkää uskoko rangaistukseen, vaan siihen että Jumala Armahtaa silti. Jos joku ei usko Jumalan Armoon, niin silloin ihminen uskoo rangaistukseen. Jos väittää ettei usko kumpaankaan - sitä ihmistä ei ole edes olemassa kauaa... Sitäkö ateisti tavoittelee ja buddhalainen?
- Anonyymi
Tuomioiden ja Armon osittelu on vaikea oppi. Uskoo itse saavansa Armon osakseen, mutta sitten arvelee että tuo ei saa jos hän ei usko Jeesuksen Kristukseen? Mutta tunteenko itsekään silloin Jeesusta oikein? Jeesus armahtaa automaationa nekin, jotka eivät usko Jeesuksesta omituisia asioita suuruudenhulluksi häntä tehden... Se normaali turvallinen ihmisen viisastelu on Jeesuksellekin tutumpaa kuin hulluttelu kaikkitietävänä Jumalana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1366228
- 574396
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282888- 592871
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161885- 151544
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271456Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹371447- 311261
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431161