Taidan luopua Linuxista :(

exergy

Linux toimii nykyään paljon huonommin kuin ennen :( :( :(

Nää kaikki saatanan grafiikat kait on tehneet siitä ihan liian sekavan. Siinä missä ennen oli X Window niin nyt on kaikenlaisia mateita ja gnome kolmosia puhumattakaan Ubuntun grafiikkavirityksistä. Asiat on menneet liian monimutkaisiksi.

Parannuksia on tullut ajuritukeen kaikinpuolin, todellakin, mutta JUMALAUTA ellei linux-pc kykene yhdistymään androidluuriin medialaitteena niin jo on helvetti!

Halusin vaan saada anteroluurista muutaman valokuvan USB-kaapelilla Debian-puuseehen.. ja mitä vittua, jatkuvaa virhettä, error -60, error -53, error -1.. kameraa ei voi alustaa.. kameraa ei voi liittää.. yms yms virhettä pukkaa. Ei toimi tiedostonhallinnasakaan enää, saati Shotwellissä joka taitaa olla ihan paska ohjelma.

Kaikki mahdolliset säädöt on nyt kokeiltu ja virhettä pukkaa, YHDEN valokuvan sain imuroitua luurista koneelle kun tein sen rootina, sen jälkeen sekin alko ilmottelemaan samoja virheitä. Googlekaan ei oikein tiedä mistä on kysymys. Mutta saatanan turhauttavaa. Ja KAIKKEIN turhauttavinta on että duunin Win7-kone osasi liittää luurin heti mediana ja sain siellä kuvat ulos vaikka oon pelkkä User. Ennen asia oli ihan toisinpäin, wintoosa ei tajunnut asiasta mitään siinä missä Linux loisti kyvyllään liittää mediat.

Mitä helvettiä ne jätkät nykyään koodaa? Kaikki jotain Mate, Särki ja Hauki työpöytiä jotka vaan sotkee kaiken eikä asioissa oo enää mitään logiikkaa.

Ikävä sanoa poijjaat mutta jos homma ei heti pian parane niin joudun hankkimaan windows-koneen, se on nyt kyllä tässä hommassa helpompi ja parempi kuin nää nykyiset sekavat linux-viritykset. Saatanan idiootit graafikot pilas koko homman, vittu!

Haluaisin vain saada lapsistani otetut valokuvat luurista koneelle ja ftp:llä serverille, tuntuu vaan olevan nykyään ylivoimaista linuxilla, ainakin debianilla. Windows sen sijaan toimii oikein mikä on outoa.

MITÄ TAPAHTUI??

Haluan luurilla otetut kuvani omalle ftp-servulle jaettaviksi, ennen Linux oli oikein welho tässä, nyt ei toimi enää mikään. Mitä vittua! Ikävä sanoa mutta juu, tiliäni ei ole murrettu vaan tää on totta. Tarttis imuroida ja tiskata ja järjestellä kämppää muutenkin, nyt on koko ilta menny debianin ja androidin kanssa tapellessa. Kohta unohdan periaatteeni ja meen sieltä missä aita on matalin. Help!

130

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tai siis "mediaa" ei voi liittää tms. kokeilin kyllä luuristakin USB:n liittämistapaa muuttaa mutta ei apuja.. Microsoft tulee voittamaan tän sodan jos nää *nix vehkeet alkaa toimiin tälleen. Eikä näin vanha ukko jaksa enää tapella, menen sieltä mistä pääsen helpoimmin, pelkkä seksi imee energiaa niin paljon ettei sitä nyt enää riitä vittu säätämiseen. Että tehkää nyt helkkari jotain että linuxlaitteet ees toimii keskenään yhteen.

      • Viimeinen lisäys; tämän takia Apple sai hyvää etumatkaa muihin kun sen laitteet toimii keskenään yhteen, audio-soitin, luuri ja personal computer.. ne osas yhdistää keskenään toisiinsa joten datan siirto niiden välillä oli helppoa.. onko linux kulkemassa täysin eri suuntaan. Microsoft on ottanut opikseen ja yhdistelee asioita oikeasti niin että niiden eri laitteet toimii yhteen saumattomasti, toki tekevät sen eteen vielä työtä.

        Linux-leirissä taidetaan mennä ihan väärään suuntaan vaikka puheet standardeista olivatkin isoja.

        Pakko sanoa näin jos kaksi linux-ytimistä laitetta ei osaa keskustella keskenään.. jossain on ihan saatanasti vikaa ja olen siitä VIHAINEN!


      • 0 haittaohjelmaa WIN
        exergy kirjoitti:

        Viimeinen lisäys; tämän takia Apple sai hyvää etumatkaa muihin kun sen laitteet toimii keskenään yhteen, audio-soitin, luuri ja personal computer.. ne osas yhdistää keskenään toisiinsa joten datan siirto niiden välillä oli helppoa.. onko linux kulkemassa täysin eri suuntaan. Microsoft on ottanut opikseen ja yhdistelee asioita oikeasti niin että niiden eri laitteet toimii yhteen saumattomasti, toki tekevät sen eteen vielä työtä.

        Linux-leirissä taidetaan mennä ihan väärään suuntaan vaikka puheet standardeista olivatkin isoja.

        Pakko sanoa näin jos kaksi linux-ytimistä laitetta ei osaa keskustella keskenään.. jossain on ihan saatanasti vikaa ja olen siitä VIHAINEN!

        Suuntaus on selvä.

        Jopa pinttyneet linuks-käyttäjätkin huomavat sen toimimattomuudet ja siirtyvät pikku hiljaa, vaivihkaa Windowsiin, koska se toimii niin erinomaisesti!

        Mutta näistä ei julkisesti niin hirveästi puhuta - se on sen verran nöyryyttävää.


      • Anonyymi

        Mikähän tässä viestissä oikein häiritsee hihhulia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä viestissä oikein häiritsee hihhulia?

        Hyvä kysymys, sillä silloin alkaa silmitön spämmääminen tänne muilla viesteillä!


      • Anonyymi

        Arvostan suuresti (ex) exergyn purkausta. Mielestäni se kertoo kaiken linuksien toimimattomuuksista - myös tänä päivänä!


      • Anonyymi

        Nyt on kyllä pakko nostaa hattua exylle avoimesta ja rehellisestä kokemuksen tuomasta kerronnasta. Tuon kaltaista tekstiä ei yleensä siitä leiristä tule, alkaa yhteisö muuten hylkimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyllä pakko nostaa hattua exylle avoimesta ja rehellisestä kokemuksen tuomasta kerronnasta. Tuon kaltaista tekstiä ei yleensä siitä leiristä tule, alkaa yhteisö muuten hylkimään.

        Microsoft on haudannut kaikki aloituksen ikäiset "hyvin toimineet, HeH" Windowsit HeH HeE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Microsoft on haudannut kaikki aloituksen ikäiset "hyvin toimineet, HeH" Windowsit HeH HeE.

        No ainakin siellä osataan tehdä se. Osaisipa linuksin tehdä perässä. Mutta kun ei niin ei, aina vaan samoja toimimattomuuksia tulee perä perän jälkeen......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin siellä osataan tehdä se. Osaisipa linuksin tehdä perässä. Mutta kun ei niin ei, aina vaan samoja toimimattomuuksia tulee perä perän jälkeen......

        Ethän sinä ole edes ikinä käyttänyt muuta koin tuttia ja Windowsia, kunhan trollaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän tässä viestissä oikein häiritsee hihhulia?

        Lukeehan se siellä. Kaikenlaiset toimimattomuudet ja tuohon aikaan, kun oli Windows 7 huippu ja on sitä edelleen, hän vertasi linuksiin ja se oli aivan ylivertainen!


      • Anonyymi
        0 haittaohjelmaa WIN kirjoitti:

        Suuntaus on selvä.

        Jopa pinttyneet linuks-käyttäjätkin huomavat sen toimimattomuudet ja siirtyvät pikku hiljaa, vaivihkaa Windowsiin, koska se toimii niin erinomaisesti!

        Mutta näistä ei julkisesti niin hirveästi puhuta - se on sen verran nöyryyttävää.

        Kaikilla tubutinpojilla on Windows koneessaan. Mutta kaikilla Windows miehillä ja naisilla ei todellakaan ole linuksia koneellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla tubutinpojilla on Windows koneessaan. Mutta kaikilla Windows miehillä ja naisilla ei todellakaan ole linuksia koneellaan.

        Linukseja on nykyisin vaivaiset 0,01% kaikista työasemista.


    • Älä vain asenna sitä kamalaa win-kurttausta, pois siitä!

      Minulla on aina mennyt niin päin että win-rypistyksessä tarvitsee jotain ajureita kaikkeen, esimerkiksi android-puhelimen USB-internet-jakoon - Linuxissa se onnistui ilman yhtään ajuria!

      Kerro siis puhelimesi merkki ja malli, kiinnostaa mikä puhelin noin huonosti toimii...

      Tai sitten olet vain kädetön!

      Tekstisi on niin sekavaa kiroilua, että töissä sen win-tubuttimen toimimattomuudet ovat tainneet sekottaa pääsi...

      Linux on k ä y t t ö j ä r j e s t e l m ä !

      • vilkaisepa exergyn profiili ja selaa vanhoja keskusteluja. Kyseessä on pesunkestävä linuks hihhuli..... tai ainakin oli..


      • Tee haku nimimerkilläni nin huomaat että olen ollut Linux-palstoillakin liian kauan, puhumattakaan sodat-palstasta :D

        Linuxkäyttäjä olen ollut siis jo pitkään mutta nyt on merkit huonot. Toki ymmärrän että penttinelosia ja fedejä mun avaus kiihottaa ihan saatanasti. Mutta puhun nyt vain totta, en oo päässy ihan sinuiksi näiden uusien grafiikoiden kanssa. Esim. Debianista on jätetty liian monta työkaluohjelmaa pois oletuksena, sen sijaan kaikkea turhaa paskaohjelmaa on survottu sisään. Hyvänä esimerkkinä tuo mainitsemani Shotwell että se on oletusohjelma joka avaa kuvat. En diggaa siitä että käyttäjää painostetaab jolain tietyllä softalla, haluaisin valita oletukset itse. (huuh onpas kamalan vaivalloista). Toinen ärsytys jakeluissa on Evolution.. miksen ite saa valita millä jokin tiedosto avataan.. menee liian windowspuolelle siinäkin.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        vilkaisepa exergyn profiili ja selaa vanhoja keskusteluja. Kyseessä on pesunkestävä linuks hihhuli..... tai ainakin oli..

        LOL yritin sanoa samaa.. no, pistän saunan tulille ja meen rauhottumaan sinne :D


      • exergy kirjoitti:

        Tee haku nimimerkilläni nin huomaat että olen ollut Linux-palstoillakin liian kauan, puhumattakaan sodat-palstasta :D

        Linuxkäyttäjä olen ollut siis jo pitkään mutta nyt on merkit huonot. Toki ymmärrän että penttinelosia ja fedejä mun avaus kiihottaa ihan saatanasti. Mutta puhun nyt vain totta, en oo päässy ihan sinuiksi näiden uusien grafiikoiden kanssa. Esim. Debianista on jätetty liian monta työkaluohjelmaa pois oletuksena, sen sijaan kaikkea turhaa paskaohjelmaa on survottu sisään. Hyvänä esimerkkinä tuo mainitsemani Shotwell että se on oletusohjelma joka avaa kuvat. En diggaa siitä että käyttäjää painostetaab jolain tietyllä softalla, haluaisin valita oletukset itse. (huuh onpas kamalan vaivalloista). Toinen ärsytys jakeluissa on Evolution.. miksen ite saa valita millä jokin tiedosto avataan.. menee liian windowspuolelle siinäkin.

        Kyllä minä tiedän - kolleegani tri-windows-mieli-ala on ollut täällä melko kauan, eri nickeillä tosin!


      • silmät putoo....
        tri-liinus-mielipuoli kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän - kolleegani tri-windows-mieli-ala on ollut täällä melko kauan, eri nickeillä tosin!

        Tulikos mulkosilmälle nyt hätä käteen, kun kuuluisa aateveli meinaa häippäistä ihan kokonaan poijjes palstalta!


      • No--
        exergy kirjoitti:

        Tee haku nimimerkilläni nin huomaat että olen ollut Linux-palstoillakin liian kauan, puhumattakaan sodat-palstasta :D

        Linuxkäyttäjä olen ollut siis jo pitkään mutta nyt on merkit huonot. Toki ymmärrän että penttinelosia ja fedejä mun avaus kiihottaa ihan saatanasti. Mutta puhun nyt vain totta, en oo päässy ihan sinuiksi näiden uusien grafiikoiden kanssa. Esim. Debianista on jätetty liian monta työkaluohjelmaa pois oletuksena, sen sijaan kaikkea turhaa paskaohjelmaa on survottu sisään. Hyvänä esimerkkinä tuo mainitsemani Shotwell että se on oletusohjelma joka avaa kuvat. En diggaa siitä että käyttäjää painostetaab jolain tietyllä softalla, haluaisin valita oletukset itse. (huuh onpas kamalan vaivalloista). Toinen ärsytys jakeluissa on Evolution.. miksen ite saa valita millä jokin tiedosto avataan.. menee liian windowspuolelle siinäkin.

        Sanotaan nyt tuosta Shotwellistä vaikka sen verran että aloittelevalle kuvaajalle se se on varsin hyvä ja helppokäyttöinen ohjelma opetella kuvien valotus- ja rajaamisvirheiden opettelua ennen siirtymistä kehittyneempiin ohjelmiin. Etenkin jos kuvailee vaikkapa jollain superzoomarila.

        Ja mikä hiton pakko sinun on edes shottwellillä kuviasi katsella, onhan sovellusvalikoimassa kuvankatselu ja käsittelyohjelmia pilvin pimein :)


      • aika järkevä veto
        exergy kirjoitti:

        LOL yritin sanoa samaa.. no, pistän saunan tulille ja meen rauhottumaan sinne :D

        toi sauna-juttu täs jo muutenkii aika arveluttavas linkkura-tilantees, kannattas ehkä täsä samalla myöskii luopuu siitää nii tosi halvasta antero-linkkura luurista iha kokonansa tahi antaa se niillen jollekkii vielää alle 6-vuotialle lapsille leikkikaluksi, akku siitää linkkura-lelusta kannattanee kuitennii enstee iha kokonansa poistaa ku on se ainaa varsin iso linkkura-riski vieläkii olemass että sekii nii tosi halpa linkkura-laite saattaa ykskaks yllättäi vaikka syttyy jopa iha palamaa, näitähä linkkura-tappauksii on jo varsin lukuisii maalimalla ainakii nähtynnä ja suomessaki jo ainakii muutamii ja siirtyy sitte jo aika kiireellän iha pelkästee niiku simmottii winkku-luurin käyttäjäksen, tietokii saattasi sitte vähäsen kätevämmin siirtyy winkku-luurista vaikkapa jollekii winkku-pc-eelle ja iha iliman mittää linkkura-tulipalo-vaaraakii vielää ..


      • exergy kirjoitti:

        LOL yritin sanoa samaa.. no, pistän saunan tulille ja meen rauhottumaan sinne :D

        Se on oikein laittaa sauna tulille. Kunpa pääsisi itsekin... :(


      • ,mhkdjgjh
        exergy kirjoitti:

        Tee haku nimimerkilläni nin huomaat että olen ollut Linux-palstoillakin liian kauan, puhumattakaan sodat-palstasta :D

        Linuxkäyttäjä olen ollut siis jo pitkään mutta nyt on merkit huonot. Toki ymmärrän että penttinelosia ja fedejä mun avaus kiihottaa ihan saatanasti. Mutta puhun nyt vain totta, en oo päässy ihan sinuiksi näiden uusien grafiikoiden kanssa. Esim. Debianista on jätetty liian monta työkaluohjelmaa pois oletuksena, sen sijaan kaikkea turhaa paskaohjelmaa on survottu sisään. Hyvänä esimerkkinä tuo mainitsemani Shotwell että se on oletusohjelma joka avaa kuvat. En diggaa siitä että käyttäjää painostetaab jolain tietyllä softalla, haluaisin valita oletukset itse. (huuh onpas kamalan vaivalloista). Toinen ärsytys jakeluissa on Evolution.. miksen ite saa valita millä jokin tiedosto avataan.. menee liian windowspuolelle siinäkin.

        Vika on siinä, että kaikki apinoi windowsia.
        Linux kehittäjätkään ei enää ole unix guruja, vaan windowskarkureita, jotka on saaneet oppinsa MS:ltä.
        Tai vielä pahempaa MS kätyreitä.
        Kun linux toimii ja näyttää windowsilta, niin mitä ideaa siinä enää on, kun samanlaisen "windowsin" saa koneen mukana?


    • tyytyytyytyt

      Hyvä hyvä. Täältä saa vieroitusoireisiin vinkkejä tohtoritason ihmisiltä.

    • Ubutubutin

      kyllä ne tubuttimet on ollut pitkään juurikin tuollaisia, mikään ei pelaa Ubuntussa.

    • Linuxilla puhtaasti

      Android voi saastua, jos käytät sitä windowsilla. Ei tuokaan ole sitten oikein juhlavaa toimintaa.

    • Kuit van Hunttelaar

      Jos Mint Debian olisi koko totuus Linux-pc:stä olisin exergyn kanssa samoilla linjoilla. Mutta onneksi on olemassa Mint ja Ubuntu LTS-versioilla. Eikä tuo openSUSE ole kovinkaan paljon "epävakaampi".

      Debianin vakaudesta on paljon juttua mutta joskus minusta tuntuu että nirppanokkien vähättelemät Mint ja Ubuntu olisivat paljon sopivampia kuin old-fashioned Debian.

      Debian ei ole helppo, mutta Mint ja Ubuntu ovat. Eikä openSUSE:kaan ole niin vaikea. Fedora menee hieman astetta vaikeammaksi mutta roadmapiin tutustuminen auttaa kummasti.

      • No, olen vuosia käyttänyt joko ubuntua tai debiania. Ennen Debiankin oli helpompi kun sitä pysty itse konffaamaan helpommin, samoin oli Ubuntu. Nyt nää uudet työpöytäjutut on tehneet niistä helpompia aloittelijoille mutta vaikeampi kokeneemmille käyttäjille. Näin ainakin minä näen asian.

        Ja mikä erityisesti vituttaa asiaa on että joku W7 löytää mun Androin-luurin mediana mutta Debian ei enää löydä.. tai löytää mutta pukkaa liittämisvirheitä.. saatana rasittavaa.

        no, on tästä vielä matkaa ennenkuin alan mitään wintoosaa käyttään mutta alkoi vaan turhauttamaan tää vääntäminen näinkin yksinkertaisessa asiassa, siitä vouhottaminen. Mutta jos lyön emännän LG:n mun Sampan sijaan niin se osaa taaskin yhdistää heti. Mitä kuraa tää Samppa oikein tekee? Eli tässä on kyse myös siitä kuka sen ANdroidin valmisti.. emännän LG kysyy vaan että millä tavalla USB liitetään, lataamiseksi vai massamediana.. ja tää kurasamppa liittää sen mediana sekä alkaa latamaan heti eli tekee kahta asiaa samaan aikaan eikä Debian pääse siihen kiinni. Otin myös kaikki ruudun lukituksetkin pois päältä mut ei apuja.. erroria pukkaa.

        Voihan se olla että oma tietotaito ei taas riitä, että systeemi onkin fiksumpi enkä pääse kärryille.. mutta aika vaikeaksi menee. Ehkä W7 on niin typerä että liittää sen suoraan tiedostonhallintaan ja vaarantaa turvalisuuden.. niin en tiä kun ei löydy ohjeita mistään eikä jaksais ite tutkia kaikkea.. mutta ikävä totuus on etten nyt saa muutamaa valokuvaa ulos luurista, sen yhden sain ja siihen taas hyyty :( Joskus tekniikka on turhan vaikeaa.


      • exergy kirjoitti:

        No, olen vuosia käyttänyt joko ubuntua tai debiania. Ennen Debiankin oli helpompi kun sitä pysty itse konffaamaan helpommin, samoin oli Ubuntu. Nyt nää uudet työpöytäjutut on tehneet niistä helpompia aloittelijoille mutta vaikeampi kokeneemmille käyttäjille. Näin ainakin minä näen asian.

        Ja mikä erityisesti vituttaa asiaa on että joku W7 löytää mun Androin-luurin mediana mutta Debian ei enää löydä.. tai löytää mutta pukkaa liittämisvirheitä.. saatana rasittavaa.

        no, on tästä vielä matkaa ennenkuin alan mitään wintoosaa käyttään mutta alkoi vaan turhauttamaan tää vääntäminen näinkin yksinkertaisessa asiassa, siitä vouhottaminen. Mutta jos lyön emännän LG:n mun Sampan sijaan niin se osaa taaskin yhdistää heti. Mitä kuraa tää Samppa oikein tekee? Eli tässä on kyse myös siitä kuka sen ANdroidin valmisti.. emännän LG kysyy vaan että millä tavalla USB liitetään, lataamiseksi vai massamediana.. ja tää kurasamppa liittää sen mediana sekä alkaa latamaan heti eli tekee kahta asiaa samaan aikaan eikä Debian pääse siihen kiinni. Otin myös kaikki ruudun lukituksetkin pois päältä mut ei apuja.. erroria pukkaa.

        Voihan se olla että oma tietotaito ei taas riitä, että systeemi onkin fiksumpi enkä pääse kärryille.. mutta aika vaikeaksi menee. Ehkä W7 on niin typerä että liittää sen suoraan tiedostonhallintaan ja vaarantaa turvalisuuden.. niin en tiä kun ei löydy ohjeita mistään eikä jaksais ite tutkia kaikkea.. mutta ikävä totuus on etten nyt saa muutamaa valokuvaa ulos luurista, sen yhden sain ja siihen taas hyyty :( Joskus tekniikka on turhan vaikeaa.

        Nyt on aika pistää sauna tulille ja miettiä asiat uusiks siellä lämmössä :)


      • American dynamo
        exergy kirjoitti:

        Nyt on aika pistää sauna tulille ja miettiä asiat uusiks siellä lämmössä :)

        Morjesta .exe :)


        "olen vuosia käyttänyt joko ubuntua tai debiania"

        Olisiko vika juuri siinä?

        Itsekin käytin Ubuntua ennen, mutta Ubuntu alkoi luopumaan periaatteistaan jotka se kuitenkin oli julkistanut ja joilla se oli mainostanut. Siitä seurasi laatuongelmia, maksullisuutta, mainoksia ja käyttäjien tietoturvakaan ei enää ollut mikään itsestäänselvyys, vaan myytävissä.

        Debian puolestaan ei koskaan ole ollutkaan loppukäyttäjälle optimoitu, kuten hyvin tiedät, vaan sen periaatteet ovat vakautta ja laajaa prosessoriarkkitehtuurin tukea.


        No, tuskinpa nuo ongelmasi käyttöjärjestelmäpohjaisia edes ovat;
        "Eli tässä on kyse myös siitä kuka sen ANdroidin valmisti."

        Eikä edes välttämättä noin. Liittimetkin hajoilee ja pätkii, kuten kaikki muukin. Toimiiko toisella piuhalla? Mites bluetoothilla? Entä saatko kuvasi Ubuntu Oneen? Mites Skype; pakkaat kuvakansiosta yksittäisen tiedoston ja laitat menemään itsellesi.


        "pelkkä seksi imee energiaa niin paljon ettei sitä nyt enää riitä ***** säätämiseen"

        Ok. Nyt tarvitaan järeää rationalisointia. Naita luurisi emännän luurin kanssa (molemmissa bluetooth) ja paina menemään. Saat kuvat luurista toiseen sen avulla. Myönnän, on turha riesa, mutta ainakin saat kuvasi talteen.

        Koska (käyttis-)sodat-palstalla ollaan, niin mikäli käyttistä kuitenkin epäilet, miksi et kokeile esim. Mintiä? Onhan se Ubuntua soveliaampi työpöytäkäyttöön - ja nimenomaan sellaiselle, joka haluaa mukavuuden vakiona. Debian-miehelle voittajan valinta voi olla Linux Mint Debian Edition (LMDE), etenkin jos uuden update packin tultua laittaa sen pakettivarastot osoittamaan vakaaseen jakeluun. LMDE on hieman karheampi kuin Ubuntu-pohjaiset distrot, mutta sen kehitys menee parempaan suuntaan kuin Ubuntulla. Oikeastaan LMDE:ssä häiritsee vain se, että vaikuttaisi olevan tiimin projekteista lapsipuolen asemassa.



        "nää uudet työpöytäjutut on tehneet niistä helpompia aloittelijoille mutta vaikeampi kokeneemmille käyttäjille"

        Tuo on juuri noin. Canonical yksinkertaisesti sössäsi. Se uhrasi päätuotteensa käyttäjät saadakseen paljon tyytyväisiä asiakkaita. Nerokasta.


        "Joskus tekniikka on turhan vaikeaa."

        Niin kauan kuin on tekniikkaa, on myös teknisiä ongelmia. Niin kauan kuin on Windows, on myös olemassa paitsi Windows-, mutta myös Linux-ongelmia.


      • Ubuntu on paras
        American dynamo kirjoitti:

        Morjesta .exe :)


        "olen vuosia käyttänyt joko ubuntua tai debiania"

        Olisiko vika juuri siinä?

        Itsekin käytin Ubuntua ennen, mutta Ubuntu alkoi luopumaan periaatteistaan jotka se kuitenkin oli julkistanut ja joilla se oli mainostanut. Siitä seurasi laatuongelmia, maksullisuutta, mainoksia ja käyttäjien tietoturvakaan ei enää ollut mikään itsestäänselvyys, vaan myytävissä.

        Debian puolestaan ei koskaan ole ollutkaan loppukäyttäjälle optimoitu, kuten hyvin tiedät, vaan sen periaatteet ovat vakautta ja laajaa prosessoriarkkitehtuurin tukea.


        No, tuskinpa nuo ongelmasi käyttöjärjestelmäpohjaisia edes ovat;
        "Eli tässä on kyse myös siitä kuka sen ANdroidin valmisti."

        Eikä edes välttämättä noin. Liittimetkin hajoilee ja pätkii, kuten kaikki muukin. Toimiiko toisella piuhalla? Mites bluetoothilla? Entä saatko kuvasi Ubuntu Oneen? Mites Skype; pakkaat kuvakansiosta yksittäisen tiedoston ja laitat menemään itsellesi.


        "pelkkä seksi imee energiaa niin paljon ettei sitä nyt enää riitä ***** säätämiseen"

        Ok. Nyt tarvitaan järeää rationalisointia. Naita luurisi emännän luurin kanssa (molemmissa bluetooth) ja paina menemään. Saat kuvat luurista toiseen sen avulla. Myönnän, on turha riesa, mutta ainakin saat kuvasi talteen.

        Koska (käyttis-)sodat-palstalla ollaan, niin mikäli käyttistä kuitenkin epäilet, miksi et kokeile esim. Mintiä? Onhan se Ubuntua soveliaampi työpöytäkäyttöön - ja nimenomaan sellaiselle, joka haluaa mukavuuden vakiona. Debian-miehelle voittajan valinta voi olla Linux Mint Debian Edition (LMDE), etenkin jos uuden update packin tultua laittaa sen pakettivarastot osoittamaan vakaaseen jakeluun. LMDE on hieman karheampi kuin Ubuntu-pohjaiset distrot, mutta sen kehitys menee parempaan suuntaan kuin Ubuntulla. Oikeastaan LMDE:ssä häiritsee vain se, että vaikuttaisi olevan tiimin projekteista lapsipuolen asemassa.



        "nää uudet työpöytäjutut on tehneet niistä helpompia aloittelijoille mutta vaikeampi kokeneemmille käyttäjille"

        Tuo on juuri noin. Canonical yksinkertaisesti sössäsi. Se uhrasi päätuotteensa käyttäjät saadakseen paljon tyytyväisiä asiakkaita. Nerokasta.


        "Joskus tekniikka on turhan vaikeaa."

        Niin kauan kuin on tekniikkaa, on myös teknisiä ongelmia. Niin kauan kuin on Windows, on myös olemassa paitsi Windows-, mutta myös Linux-ongelmia.

        Ubuntu 12.04 LTS on tutkitusti turvallisin OS, joten höpinäsi turvattomuudestao n jotain sairaan fiktiota. Olen käytellyt Ubuntua vuodesta 2004 ja en ole nähnyt turvattomuutta saati muuta mistä höpiset. Ubuntu on turvallisempi kuin Debian, kun Debianissa toimii "Hand Of Thief", mutta Ubuntussa ei.

        Tutkijoiden mukaan Ubuntu on turvallisin loppukäyttäjien käyttöjärjestelmä
        http://www.mato78.com/uutiset/tutkijoiden-mukaan-ubuntu-on-turvallisin-loppukayttajien-kayttojarjestelma/


      • <Ubuntu 12.04 LTS>
        American dynamo kirjoitti:

        Morjesta .exe :)


        "olen vuosia käyttänyt joko ubuntua tai debiania"

        Olisiko vika juuri siinä?

        Itsekin käytin Ubuntua ennen, mutta Ubuntu alkoi luopumaan periaatteistaan jotka se kuitenkin oli julkistanut ja joilla se oli mainostanut. Siitä seurasi laatuongelmia, maksullisuutta, mainoksia ja käyttäjien tietoturvakaan ei enää ollut mikään itsestäänselvyys, vaan myytävissä.

        Debian puolestaan ei koskaan ole ollutkaan loppukäyttäjälle optimoitu, kuten hyvin tiedät, vaan sen periaatteet ovat vakautta ja laajaa prosessoriarkkitehtuurin tukea.


        No, tuskinpa nuo ongelmasi käyttöjärjestelmäpohjaisia edes ovat;
        "Eli tässä on kyse myös siitä kuka sen ANdroidin valmisti."

        Eikä edes välttämättä noin. Liittimetkin hajoilee ja pätkii, kuten kaikki muukin. Toimiiko toisella piuhalla? Mites bluetoothilla? Entä saatko kuvasi Ubuntu Oneen? Mites Skype; pakkaat kuvakansiosta yksittäisen tiedoston ja laitat menemään itsellesi.


        "pelkkä seksi imee energiaa niin paljon ettei sitä nyt enää riitä ***** säätämiseen"

        Ok. Nyt tarvitaan järeää rationalisointia. Naita luurisi emännän luurin kanssa (molemmissa bluetooth) ja paina menemään. Saat kuvat luurista toiseen sen avulla. Myönnän, on turha riesa, mutta ainakin saat kuvasi talteen.

        Koska (käyttis-)sodat-palstalla ollaan, niin mikäli käyttistä kuitenkin epäilet, miksi et kokeile esim. Mintiä? Onhan se Ubuntua soveliaampi työpöytäkäyttöön - ja nimenomaan sellaiselle, joka haluaa mukavuuden vakiona. Debian-miehelle voittajan valinta voi olla Linux Mint Debian Edition (LMDE), etenkin jos uuden update packin tultua laittaa sen pakettivarastot osoittamaan vakaaseen jakeluun. LMDE on hieman karheampi kuin Ubuntu-pohjaiset distrot, mutta sen kehitys menee parempaan suuntaan kuin Ubuntulla. Oikeastaan LMDE:ssä häiritsee vain se, että vaikuttaisi olevan tiimin projekteista lapsipuolen asemassa.



        "nää uudet työpöytäjutut on tehneet niistä helpompia aloittelijoille mutta vaikeampi kokeneemmille käyttäjille"

        Tuo on juuri noin. Canonical yksinkertaisesti sössäsi. Se uhrasi päätuotteensa käyttäjät saadakseen paljon tyytyväisiä asiakkaita. Nerokasta.


        "Joskus tekniikka on turhan vaikeaa."

        Niin kauan kuin on tekniikkaa, on myös teknisiä ongelmia. Niin kauan kuin on Windows, on myös olemassa paitsi Windows-, mutta myös Linux-ongelmia.

        Mint on vain harrasteviritys ja ei oikein pärjää Ubuntulle mukavuudessa. Bugeja piisaa ja tukikin on lapsenkengissä, kun sitä vetää muutama harrastelija.
        Windows taas maksaa ja on siltikin turvattomampi kuin Ubuntu, joten ei siitäkään ole vastusta.
        Eli kyllä vaan edelleen ilmainen ja avoin Ubuntu on se paras vaihtoehto jokaiselle.


      • American dynamo
        Ubuntu on paras kirjoitti:

        Ubuntu 12.04 LTS on tutkitusti turvallisin OS, joten höpinäsi turvattomuudestao n jotain sairaan fiktiota. Olen käytellyt Ubuntua vuodesta 2004 ja en ole nähnyt turvattomuutta saati muuta mistä höpiset. Ubuntu on turvallisempi kuin Debian, kun Debianissa toimii "Hand Of Thief", mutta Ubuntussa ei.

        Tutkijoiden mukaan Ubuntu on turvallisin loppukäyttäjien käyttöjärjestelmä
        http://www.mato78.com/uutiset/tutkijoiden-mukaan-ubuntu-on-turvallisin-loppukayttajien-kayttojarjestelma/

        "Tutkijoiden mukaan Ubuntu on turvallisin loppukäyttäjien käyttöjärjestelmä"

        Tiedän mitä tarkoitat, mutta sinä puolestasi et ollut selvillä mitä tällä tarkoitin:
        "käyttäjien tietoturvakaan ei enää ollut mikään itsestäänselvyys, vaan myytävissä".


        "Ubuntu 12.04 LTS on tutkitusti turvallisin"

        Ihan kiva. Se nyt vaan ei ole Canonicalin ainoa eikä viimeisin tuote. Lukaisepa:


        "FREE SOFTWARE PIONEER Richard Stallman has asked a South American free software association not to promote Ubuntu Linux at its events because it "spies on its users" by collecting its users' desktop search activity and selling the data to Amazon.

        Canonical released Ubuntu 12.10 last October with Amazon search integrated into its Dash desktop search function."
        http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2257118/richard-stallman-says-ubuntu-linux-is-spyware

        Kyse ei ole siitä voiko 12.04:sta luonnehtia juuri noin vahvalla termillä kuin spyware, vaan siitä miten Canonical JULISTI tietyt hyvät periaatteet Ubuntulle, mutta luopui niistä. Verrataanpa vuosien 2006 ja 2008 lupauksia:

        2006: "Ubuntu is entirely committed to the principles of free software development; we encourage people to use free and open source software, improve it and pass it on."

        2008: "Ubuntu CDs contain only free software applications; we encourage you to use free and open source software, improve it and pass it on."
        http://lwn.net/Articles/385947/
        (En löytänyt pikaisesti lupausten alkulähdettä.)


        Kerropa mitä tietoturvaa se edistää kun etsit työpöytähaulla tietoja koneesi syövereistä koskien itsesi taikka läheistesi yksityisasioita ja samat tiedot kulkeutuvat nettiin mm. mainostajille? Kyseinen ominaisuus saadaan kyllä pois päältä, mutta se on oletuksena päällä. Pitäisi olla tasan päinvastoin, että koneen juoruilut saa päälle eikä niin että se kailottaa kaiken julki, vieläpä useimpien koneen omistajien tietämättä.


      • hihhulille....
        American dynamo kirjoitti:

        "Tutkijoiden mukaan Ubuntu on turvallisin loppukäyttäjien käyttöjärjestelmä"

        Tiedän mitä tarkoitat, mutta sinä puolestasi et ollut selvillä mitä tällä tarkoitin:
        "käyttäjien tietoturvakaan ei enää ollut mikään itsestäänselvyys, vaan myytävissä".


        "Ubuntu 12.04 LTS on tutkitusti turvallisin"

        Ihan kiva. Se nyt vaan ei ole Canonicalin ainoa eikä viimeisin tuote. Lukaisepa:


        "FREE SOFTWARE PIONEER Richard Stallman has asked a South American free software association not to promote Ubuntu Linux at its events because it "spies on its users" by collecting its users' desktop search activity and selling the data to Amazon.

        Canonical released Ubuntu 12.10 last October with Amazon search integrated into its Dash desktop search function."
        http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2257118/richard-stallman-says-ubuntu-linux-is-spyware

        Kyse ei ole siitä voiko 12.04:sta luonnehtia juuri noin vahvalla termillä kuin spyware, vaan siitä miten Canonical JULISTI tietyt hyvät periaatteet Ubuntulle, mutta luopui niistä. Verrataanpa vuosien 2006 ja 2008 lupauksia:

        2006: "Ubuntu is entirely committed to the principles of free software development; we encourage people to use free and open source software, improve it and pass it on."

        2008: "Ubuntu CDs contain only free software applications; we encourage you to use free and open source software, improve it and pass it on."
        http://lwn.net/Articles/385947/
        (En löytänyt pikaisesti lupausten alkulähdettä.)


        Kerropa mitä tietoturvaa se edistää kun etsit työpöytähaulla tietoja koneesi syövereistä koskien itsesi taikka läheistesi yksityisasioita ja samat tiedot kulkeutuvat nettiin mm. mainostajille? Kyseinen ominaisuus saadaan kyllä pois päältä, mutta se on oletuksena päällä. Pitäisi olla tasan päinvastoin, että koneen juoruilut saa päälle eikä niin että se kailottaa kaiken julki, vieläpä useimpien koneen omistajien tietämättä.

        12.04 ei sisällä mitään internethakuja. 12.10 on kehitysversio ja 13.10:ssä toimii internethaut jo anonyymisti.
        Kun avaat Dashin niin siitä voi valita mistä haet. Tarkempaan hakuun käytetään toista hakukonetta esimerkiksi Nautiluksen....
        Kyllä minä nautin tästä Ubuntun käyttämisestä paljon enemmän kuin ennen :)


      • American dynamo
        hihhulille.... kirjoitti:

        12.04 ei sisällä mitään internethakuja. 12.10 on kehitysversio ja 13.10:ssä toimii internethaut jo anonyymisti.
        Kun avaat Dashin niin siitä voi valita mistä haet. Tarkempaan hakuun käytetään toista hakukonetta esimerkiksi Nautiluksen....
        Kyllä minä nautin tästä Ubuntun käyttämisestä paljon enemmän kuin ennen :)

        "12.10 on kehitysversio"

        Vrt.

        kate.stewart at ubuntu.com
        "Codenamed "Quantal Quetzal", 12.10 continues Ubuntu's proud tradition
        of integrating the latest and greatest open source technologies into a
        high-quality, easy-to-use Linux distribution."
        https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-announce/2012-October/000164.html

        Ei tuossa ei muussakaan sanota saati tunnusteta 12.10:n olevan mitenkään raakile.


        "13.10:ssä toimii internethaut jo anonyymisti"

        Kannattaako tuollaisella leveillä?


        "Kyllä minä nautin tästä Ubuntun käyttämisestä paljon enemmän kuin ennen :)"

        Käsittämättömän tyhjänpäiväinen letkautus. Ubuntu 10.04 oli selkeästi vielä suunnattu työpöytäkäyttöön. Sen jälkeen piti opettaa ihmisille uusia käyttötottumuksia. Kuinka kukaan voi suositella jotain käyttöjärjestelmää mukavampana kuin toista, jos se muuttuu koko ajan ja käyttäjiltä ei kysytä mihin suuntaan sitä halutaan viedä?

        Ole vain onnellinen, minäkin olin Ubuntun kanssa, mutta työpöytäkäyttöön en sitä enää suosi saati suosittele.

        Ai niin, sori jos olen joskus piessyt ja muiluttanut sinut kailottamaan anonyymien ihmemaahan.


      • hihhulille......
        American dynamo kirjoitti:

        "12.10 on kehitysversio"

        Vrt.

        kate.stewart at ubuntu.com
        "Codenamed "Quantal Quetzal", 12.10 continues Ubuntu's proud tradition
        of integrating the latest and greatest open source technologies into a
        high-quality, easy-to-use Linux distribution."
        https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-announce/2012-October/000164.html

        Ei tuossa ei muussakaan sanota saati tunnusteta 12.10:n olevan mitenkään raakile.


        "13.10:ssä toimii internethaut jo anonyymisti"

        Kannattaako tuollaisella leveillä?


        "Kyllä minä nautin tästä Ubuntun käyttämisestä paljon enemmän kuin ennen :)"

        Käsittämättömän tyhjänpäiväinen letkautus. Ubuntu 10.04 oli selkeästi vielä suunnattu työpöytäkäyttöön. Sen jälkeen piti opettaa ihmisille uusia käyttötottumuksia. Kuinka kukaan voi suositella jotain käyttöjärjestelmää mukavampana kuin toista, jos se muuttuu koko ajan ja käyttäjiltä ei kysytä mihin suuntaan sitä halutaan viedä?

        Ole vain onnellinen, minäkin olin Ubuntun kanssa, mutta työpöytäkäyttöön en sitä enää suosi saati suosittele.

        Ai niin, sori jos olen joskus piessyt ja muiluttanut sinut kailottamaan anonyymien ihmemaahan.

        12.10-13.10 on kehitysversioita, etkös huomaa että hakutoimintokin on kehittynyt.

        "Ubuntu 10.04 oli selkeästi vielä suunnattu työpöytäkäyttöön. Sen jälkeen piti opettaa ihmisille uusia käyttötottumuksia. Kuinka kukaan voi suositella jotain käyttöjärjestelmää mukavampana kuin toista, jos se muuttuu koko ajan ja käyttäjiltä ei kysytä mihin suuntaan sitä halutaan viedä?"
        Työpöytäkäyttö on kovasti muuttunut entisestä ja käyttikseltä vaaditaan kykyä soveltua nykyaikaisille tietokoneille ja näytöille, kuin myös nykyinternetin käyttöön.
        Olen käyttänyt perinteistä Gnomea kauemmin kuin Unityä, mutta pisteet vie kotiin Unity. Muutamassa päivässä totut käyttämään, tosin asenne pitää olla oikea :)


      • American dynamo
        hihhulille...... kirjoitti:

        12.10-13.10 on kehitysversioita, etkös huomaa että hakutoimintokin on kehittynyt.

        "Ubuntu 10.04 oli selkeästi vielä suunnattu työpöytäkäyttöön. Sen jälkeen piti opettaa ihmisille uusia käyttötottumuksia. Kuinka kukaan voi suositella jotain käyttöjärjestelmää mukavampana kuin toista, jos se muuttuu koko ajan ja käyttäjiltä ei kysytä mihin suuntaan sitä halutaan viedä?"
        Työpöytäkäyttö on kovasti muuttunut entisestä ja käyttikseltä vaaditaan kykyä soveltua nykyaikaisille tietokoneille ja näytöille, kuin myös nykyinternetin käyttöön.
        Olen käyttänyt perinteistä Gnomea kauemmin kuin Unityä, mutta pisteet vie kotiin Unity. Muutamassa päivässä totut käyttämään, tosin asenne pitää olla oikea :)

        "12.10-13.10 on kehitysversioita"

        Canonical ei missään tuotelanseerauksessa ole ainakaan ennen käyttänyt moista ilmaisua. Vakaiksi ovat kehuneet.


        "Muutamassa päivässä totut käyttämään"

        Tottumiseni ei liity aiheeseen mitenkään. Muutos muutoksen vuoksi on turhantärkeille kehittäjille hyve, käyttäjille se on vain riesa. Ubuntu yrittää olla niin toimiva kaikkialle ettei se ole optimaalinen oikein mihinkään. Kuten mainittiin, työpöytäkäytöstä oli kyse. Lisäksi käyttäjä ei voi luottaa siihen, että tämän mielipiteitä arvostetaan, vaikka takana olisi joukkovoimaa, vaan joutuu tyytymään Canonicalin mielivaltaan.


        "käyttikseltä vaaditaan kykyä soveltua nykyaikaisille tietokoneille ja näytöille"

        Voit siis lopettaa sen väittämisen, että Ubuntu olisi helppo omaksua. Mikään sellainen ei ole helppo omaksuttava, joka muuttuu alati tunnistamattomaan muotoon jokaisen kotkotuksen myötä.


      • hihhulille......
        American dynamo kirjoitti:

        "12.10-13.10 on kehitysversioita"

        Canonical ei missään tuotelanseerauksessa ole ainakaan ennen käyttänyt moista ilmaisua. Vakaiksi ovat kehuneet.


        "Muutamassa päivässä totut käyttämään"

        Tottumiseni ei liity aiheeseen mitenkään. Muutos muutoksen vuoksi on turhantärkeille kehittäjille hyve, käyttäjille se on vain riesa. Ubuntu yrittää olla niin toimiva kaikkialle ettei se ole optimaalinen oikein mihinkään. Kuten mainittiin, työpöytäkäytöstä oli kyse. Lisäksi käyttäjä ei voi luottaa siihen, että tämän mielipiteitä arvostetaan, vaikka takana olisi joukkovoimaa, vaan joutuu tyytymään Canonicalin mielivaltaan.


        "käyttikseltä vaaditaan kykyä soveltua nykyaikaisille tietokoneille ja näytöille"

        Voit siis lopettaa sen väittämisen, että Ubuntu olisi helppo omaksua. Mikään sellainen ei ole helppo omaksuttava, joka muuttuu alati tunnistamattomaan muotoon jokaisen kotkotuksen myötä.

        Olen asentanut Ubuntu lapsista-->vaareihin ja kenelläkään ei ole ollut ongelmia käytön suhteen, vaikka ovat siirtyneet suoraan windowsista. Tosin joukossa ei ole ollut yhtäkään hihhulia taikka trollia, niin siinä varmaan syy ;)
        Olen myös päivittänyt Ubuntua 10.04-->12.04 eikä silloinkaan kenelläkään ole ollut ongelmaa. Kyllä Ubuntu on liiankin helppo omaksua, vaatii vaan oikeaa asennetta, mutta toki oikean asenteen omaksuminen, voi olla joillekin todella hankalaa.


      • American dynamo
        hihhulille...... kirjoitti:

        Olen asentanut Ubuntu lapsista-->vaareihin ja kenelläkään ei ole ollut ongelmia käytön suhteen, vaikka ovat siirtyneet suoraan windowsista. Tosin joukossa ei ole ollut yhtäkään hihhulia taikka trollia, niin siinä varmaan syy ;)
        Olen myös päivittänyt Ubuntua 10.04-->12.04 eikä silloinkaan kenelläkään ole ollut ongelmaa. Kyllä Ubuntu on liiankin helppo omaksua, vaatii vaan oikeaa asennetta, mutta toki oikean asenteen omaksuminen, voi olla joillekin todella hankalaa.

        Olen käyttänyt Ubuntua vuodesta 2005 ja ollut pääosin tyytyväinen. Sen kehityssuuntaa en ole voinut kehua, en myöskään rikottuja lupauksia. Mitä trolleihin tulee, niin omien viestieni kommentit olen taustoittanut. Sinulla homma ei mene niin. Perustelusi ovat yksinomaan väitteitä, eivätkä ne kuvasta reaalisesti tietokoneen käyttöä. Ongelmia tulee - tietenkin - ja monista eri syistä. Keskustelupalstoilla sen voi havaita.

        Varsinainen vitsi on nimimerkkisi. Se on osoitteleva ja loukkaavaksi tarkoitettu, kääntyy itseänsä vastaan, ja piilottelee kirjoittajaansa, joka lienee saanut takkiinsa useammassakin väittelyssä eikä siten halua enää nöyryyttää itseänsä julkisesti. Sinua lohduttaa, ettet julkisesti joudu pelleksi, vaan saat pitää tuon tiedon itsestäsi itselläsi.

        Tuon analyysin sait ilmaiseksi, mutten ruoki sinua enempää.


      • win-hihhulille......
        American dynamo kirjoitti:

        Olen käyttänyt Ubuntua vuodesta 2005 ja ollut pääosin tyytyväinen. Sen kehityssuuntaa en ole voinut kehua, en myöskään rikottuja lupauksia. Mitä trolleihin tulee, niin omien viestieni kommentit olen taustoittanut. Sinulla homma ei mene niin. Perustelusi ovat yksinomaan väitteitä, eivätkä ne kuvasta reaalisesti tietokoneen käyttöä. Ongelmia tulee - tietenkin - ja monista eri syistä. Keskustelupalstoilla sen voi havaita.

        Varsinainen vitsi on nimimerkkisi. Se on osoitteleva ja loukkaavaksi tarkoitettu, kääntyy itseänsä vastaan, ja piilottelee kirjoittajaansa, joka lienee saanut takkiinsa useammassakin väittelyssä eikä siten halua enää nöyryyttää itseänsä julkisesti. Sinua lohduttaa, ettet julkisesti joudu pelleksi, vaan saat pitää tuon tiedon itsestäsi itselläsi.

        Tuon analyysin sait ilmaiseksi, mutten ruoki sinua enempää.

        Hihhulia selvästi ketuttaa, kun pitää toistaa samaa passkaa. Vuodesta 2004 olen käyttänyt Ubuntua ja on tullut useampi asennettua ihmisille joilla ei ole ollut asennevammaa, vaan ovat olleet erittäin tyytyväisiä Ubuntuun, kuten minäkin.

        Vittuilet nyt myös open-source yhteisölle:

        About the Ubuntu project
        We believe in fast, effective computing for everyone. Created by the open-source community and Canonical, Ubuntu is free to use and share, at home and in business.

        The Ubuntu Promise
        Ubuntu is free. Always has been and always will be. From the operating system to security updates, storage to software.

        http://www.ubuntu.com/about/


      • American dynamo
        win-hihhulille...... kirjoitti:

        Hihhulia selvästi ketuttaa, kun pitää toistaa samaa passkaa. Vuodesta 2004 olen käyttänyt Ubuntua ja on tullut useampi asennettua ihmisille joilla ei ole ollut asennevammaa, vaan ovat olleet erittäin tyytyväisiä Ubuntuun, kuten minäkin.

        Vittuilet nyt myös open-source yhteisölle:

        About the Ubuntu project
        We believe in fast, effective computing for everyone. Created by the open-source community and Canonical, Ubuntu is free to use and share, at home and in business.

        The Ubuntu Promise
        Ubuntu is free. Always has been and always will be. From the operating system to security updates, storage to software.

        http://www.ubuntu.com/about/

        Sainpa naurut, joten kiitos vain. Windowsia en ole käyttänyt ties kuinka moneen vuoteen. Viimeinen Windows itselläni oli XP.

        Ubuntu ei ole ilmainen. Se vain ei maksa rahaa, yksityisyyden kyllä, mutta enpä vieläkään halua alkaa väittelemään itsestäänselvyyksistä.


      • Luopiolle....
        American dynamo kirjoitti:

        Sainpa naurut, joten kiitos vain. Windowsia en ole käyttänyt ties kuinka moneen vuoteen. Viimeinen Windows itselläni oli XP.

        Ubuntu ei ole ilmainen. Se vain ei maksa rahaa, yksityisyyden kyllä, mutta enpä vieläkään halua alkaa väittelemään itsestäänselvyyksistä.

        Kumma että kovasti haukut Ubuntua, vaikka sitä ylläpitää myös open-source yhteisö. Winhihhuli olet ainakin olemukseltasi, koska et arvosta Linux-käyttäjien työtä.

        Ubuntu ei vie yksityisyyttä, koska siinä on erikseen ohjelmakin, jolla sitä voi hallita.
        Ubuntu 12.04:ssä ei vielä ole, mutta siltikin se on tutkitusti turvallisin OS.

        Kerro mitä itse käytät, kun tunnut pitävän sitä turvallisena.


      • American dynamo kirjoitti:

        "12.10 on kehitysversio"

        Vrt.

        kate.stewart at ubuntu.com
        "Codenamed "Quantal Quetzal", 12.10 continues Ubuntu's proud tradition
        of integrating the latest and greatest open source technologies into a
        high-quality, easy-to-use Linux distribution."
        https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-announce/2012-October/000164.html

        Ei tuossa ei muussakaan sanota saati tunnusteta 12.10:n olevan mitenkään raakile.


        "13.10:ssä toimii internethaut jo anonyymisti"

        Kannattaako tuollaisella leveillä?


        "Kyllä minä nautin tästä Ubuntun käyttämisestä paljon enemmän kuin ennen :)"

        Käsittämättömän tyhjänpäiväinen letkautus. Ubuntu 10.04 oli selkeästi vielä suunnattu työpöytäkäyttöön. Sen jälkeen piti opettaa ihmisille uusia käyttötottumuksia. Kuinka kukaan voi suositella jotain käyttöjärjestelmää mukavampana kuin toista, jos se muuttuu koko ajan ja käyttäjiltä ei kysytä mihin suuntaan sitä halutaan viedä?

        Ole vain onnellinen, minäkin olin Ubuntun kanssa, mutta työpöytäkäyttöön en sitä enää suosi saati suosittele.

        Ai niin, sori jos olen joskus piessyt ja muiluttanut sinut kailottamaan anonyymien ihmemaahan.

        "Ei tuossa ei muussakaan sanota saati tunnusteta 12.10:n olevan mitenkään raakile."

        http://www.ubuntu.com/download/desktop

        "Ubuntu 13.10 will be supported for 9 months and includes cutting-edge new features that make your music, videos, documents and apps much easier to access."

        Etkö osaa lukea? Siinähän sanotaan selvästi että cutting-edge. Eli leikkaava terä jolla voi hyvin helposti vahingossa teloa itsensä kun ei ole kunnolla testattu. Tästä karmeampi taso on bleeding-edge joka on niin uutta ja epävarmaa, että veri lentää jokseenkin varmasti.

        "Sen jälkeen piti opettaa ihmisille uusia käyttötottumuksia."

        Opettaminen aloitettiin jo 10.04 LTS:ssä. Tässä siirrettiin ikkunan sulkemisnapit vasempaan ylänurkkaan ja tuotiin se ilmoituslaatikko. 12.04 LTS:ssä saatiin muutostyö jokseenkin valmiiksi käyttöliittymän osalta. Tulevien Ubuntu LTS julkaisujen käyttöliittymä tulee pysymään pitkään vastaavanlaisena.

        "Kuinka kukaan voi suositella jotain käyttöjärjestelmää mukavampana kuin toista, jos se muuttuu koko ajan ja käyttäjiltä ei kysytä mihin suuntaan sitä halutaan viedä?"

        Käyttöjärjestelmän kehittäjäorganisaatio päättää viimekädessä minkälaiseksi sitä kehitetään ja joka käyttöjärjestelmällä on oma visio mihin suuntaavat tuotetta. Käyttäjillä on rajallinen vaikutusmahdollisuus. Joissakin enemmän, joissakin vähemmän. Omalla kehityspanoksella voi vaikuttaa eniten.

        Eli, Ubuntu on oikein hyvä, mutta visio on se, että sama alusta toimii kaikissa laiteluokissa ja käyttöliittymä skaalautuu myös kaikkiin laiteluokkiin. Kohdemarkkinat ovat virtuaalipalvelimet ja yhtenäinen alusta päätelaitteissa. Suunnattu vahvasti pienille ja keskisuurille yrityksille sekä kuluttajille, pöytäkoneiden, läppäreiden, taulutietokoneiden ja kännykköjen yhtenäiseen käyttökokemukseen.


      • American dynamo
        M-Kar kirjoitti:

        "Ei tuossa ei muussakaan sanota saati tunnusteta 12.10:n olevan mitenkään raakile."

        http://www.ubuntu.com/download/desktop

        "Ubuntu 13.10 will be supported for 9 months and includes cutting-edge new features that make your music, videos, documents and apps much easier to access."

        Etkö osaa lukea? Siinähän sanotaan selvästi että cutting-edge. Eli leikkaava terä jolla voi hyvin helposti vahingossa teloa itsensä kun ei ole kunnolla testattu. Tästä karmeampi taso on bleeding-edge joka on niin uutta ja epävarmaa, että veri lentää jokseenkin varmasti.

        "Sen jälkeen piti opettaa ihmisille uusia käyttötottumuksia."

        Opettaminen aloitettiin jo 10.04 LTS:ssä. Tässä siirrettiin ikkunan sulkemisnapit vasempaan ylänurkkaan ja tuotiin se ilmoituslaatikko. 12.04 LTS:ssä saatiin muutostyö jokseenkin valmiiksi käyttöliittymän osalta. Tulevien Ubuntu LTS julkaisujen käyttöliittymä tulee pysymään pitkään vastaavanlaisena.

        "Kuinka kukaan voi suositella jotain käyttöjärjestelmää mukavampana kuin toista, jos se muuttuu koko ajan ja käyttäjiltä ei kysytä mihin suuntaan sitä halutaan viedä?"

        Käyttöjärjestelmän kehittäjäorganisaatio päättää viimekädessä minkälaiseksi sitä kehitetään ja joka käyttöjärjestelmällä on oma visio mihin suuntaavat tuotetta. Käyttäjillä on rajallinen vaikutusmahdollisuus. Joissakin enemmän, joissakin vähemmän. Omalla kehityspanoksella voi vaikuttaa eniten.

        Eli, Ubuntu on oikein hyvä, mutta visio on se, että sama alusta toimii kaikissa laiteluokissa ja käyttöliittymä skaalautuu myös kaikkiin laiteluokkiin. Kohdemarkkinat ovat virtuaalipalvelimet ja yhtenäinen alusta päätelaitteissa. Suunnattu vahvasti pienille ja keskisuurille yrityksille sekä kuluttajille, pöytäkoneiden, läppäreiden, taulutietokoneiden ja kännykköjen yhtenäiseen käyttökokemukseen.

        "Etkö osaa lukea? Siinähän sanotaan selvästi että cutting-edge. Eli leikkaava terä jolla voi hyvin helposti vahingossa teloa itsensä"

        cutting-edge
        Webbikääntäjä: huippuluokan

        Sanakirja.org:
        Käännös
        Adjektiivit
        1. huippu-
        2. kärki-
        Määritelmät
        representing the forefront, or position of greatest advancement in some field.



        "Opettaminen aloitettiin jo 10.04 LTS:ssä."

        Eivät ihmiset halua opetella uutta, vaan pysyttäytyä tutussa ja totutussa ympäristössä. Mikäli muutoksia tulee, ne pitää voida havaita paremmiksi varsin nopeasti. Muussa tapauksessa käyttökokemus jää pysyvästi kielteiseksi. Käyttäjät haluavat, että alusta on toimiva ja vakaa, mutta samalla heidän pitää voida itse valita mitä uusimpia ohjelmia käyttävät.

        Nuo ohjelmat haetaan ymmärrettävästi mieluiten Ubuntun omista pakettivarastoista. On kestämätön ajatus, että saadakseen kelvollisen käyttöjärjestelmän täytyy pitäytyä totaalisen vanhentuneissa pakettivaraston ohjelmissa. Gimp muuttui paljon versiosta 2.6 versioon 2.8. Joissakin toisissa ohjelmissa vanha versio ei juuri edes auttanut uuden opettelussa tehtyjen muutoksien ollessa niin radikaaleja.



        "Käyttöjärjestelmän kehittäjäorganisaatio päättää viimekädessä minkälaiseksi sitä kehitetään" & "visio on se, että sama alusta toimii kaikissa laiteluokissa".

        Ei noihin ole kellään nokan koputtamista, muttei ole siihenkään kun toteaa ettei tuollainen yleisoptimointi palvele työpöytäkäyttäjää parhaalla tavalla. Sitähän olen tässä kirjoittanut koko ajan: Ubuntun kehityssuunta ei ole työpöytäkäyttäjän kannalta ollut lainkaan hyvä, tai ainakaan optimaalinen.

        Tuossa asiapuoli. Huumoriosastosta huolehdit itse:

        ""Ei tuossa ei muussakaan sanota saati tunnusteta 12.10:n olevan mitenkään raakile."

        http://www.ubuntu.com/download/desktop

        "Ubuntu 13.10 will be supported for 9 months and includes cutting-edge new features that make your music, videos, documents and apps much easier to access."

        Etkö osaa lukea?"


        Katsopa tarkemmin. Lainasit itse sitä mitä kirjoitin versiosta 12.10, kysyt enkö osaa lukea ja argumentoit sillä mitä versiosta 13.10 kirjoitetaan - ja senkin vuodatit ymmärrettyäsi termin cutting-edge väärin.


      • American dynamo kirjoitti:

        "Etkö osaa lukea? Siinähän sanotaan selvästi että cutting-edge. Eli leikkaava terä jolla voi hyvin helposti vahingossa teloa itsensä"

        cutting-edge
        Webbikääntäjä: huippuluokan

        Sanakirja.org:
        Käännös
        Adjektiivit
        1. huippu-
        2. kärki-
        Määritelmät
        representing the forefront, or position of greatest advancement in some field.



        "Opettaminen aloitettiin jo 10.04 LTS:ssä."

        Eivät ihmiset halua opetella uutta, vaan pysyttäytyä tutussa ja totutussa ympäristössä. Mikäli muutoksia tulee, ne pitää voida havaita paremmiksi varsin nopeasti. Muussa tapauksessa käyttökokemus jää pysyvästi kielteiseksi. Käyttäjät haluavat, että alusta on toimiva ja vakaa, mutta samalla heidän pitää voida itse valita mitä uusimpia ohjelmia käyttävät.

        Nuo ohjelmat haetaan ymmärrettävästi mieluiten Ubuntun omista pakettivarastoista. On kestämätön ajatus, että saadakseen kelvollisen käyttöjärjestelmän täytyy pitäytyä totaalisen vanhentuneissa pakettivaraston ohjelmissa. Gimp muuttui paljon versiosta 2.6 versioon 2.8. Joissakin toisissa ohjelmissa vanha versio ei juuri edes auttanut uuden opettelussa tehtyjen muutoksien ollessa niin radikaaleja.



        "Käyttöjärjestelmän kehittäjäorganisaatio päättää viimekädessä minkälaiseksi sitä kehitetään" & "visio on se, että sama alusta toimii kaikissa laiteluokissa".

        Ei noihin ole kellään nokan koputtamista, muttei ole siihenkään kun toteaa ettei tuollainen yleisoptimointi palvele työpöytäkäyttäjää parhaalla tavalla. Sitähän olen tässä kirjoittanut koko ajan: Ubuntun kehityssuunta ei ole työpöytäkäyttäjän kannalta ollut lainkaan hyvä, tai ainakaan optimaalinen.

        Tuossa asiapuoli. Huumoriosastosta huolehdit itse:

        ""Ei tuossa ei muussakaan sanota saati tunnusteta 12.10:n olevan mitenkään raakile."

        http://www.ubuntu.com/download/desktop

        "Ubuntu 13.10 will be supported for 9 months and includes cutting-edge new features that make your music, videos, documents and apps much easier to access."

        Etkö osaa lukea?"


        Katsopa tarkemmin. Lainasit itse sitä mitä kirjoitin versiosta 12.10, kysyt enkö osaa lukea ja argumentoit sillä mitä versiosta 13.10 kirjoitetaan - ja senkin vuodatit ymmärrettyäsi termin cutting-edge väärin.

        "cutting-edge
        Webbikääntäjä: huippuluokan

        Sanakirja.org:
        Käännös
        Adjektiivit
        1. huippu-
        2. kärki-
        Määritelmät
        representing the forefront, or position of greatest advancement in some field."

        Niin, se on uusinta uutta. Mutta se on suomeksi "leikkaava terä" just sen takia koska tämän kaltainen uusin viritys on heikosti testattua ja epäluotettavaa.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Bleeding_edge_technology

        Eli, cutting edge on markkinointitermi sille että on uutta ja epäluotettavaa mutta kuullostaa vaan hienolta.

        "Eivät ihmiset halua opetella uutta, vaan pysyttäytyä tutussa ja totutussa ympäristössä."

        No siksi vaan käyttää sitä Ubuntu 12.04 LTS:ää, ei ole mikään kiire vaihtaa tästä pois, ei yli kolmeen vuoteen. 14.04 LTS on vastaavanlainen ja odotettavasti myös 16.04 LTS.

        Muutos on kuitenkin välttämättöntä, aina välillä, että voi kehittyä eteenpäin. Muuten pitäisi käyttää kynää ja paperia eikä tietokoneita.

        "On kestämätön ajatus, että saadakseen kelvollisen käyttöjärjestelmän täytyy pitäytyä totaalisen vanhentuneissa pakettivaraston ohjelmissa."

        Juurihan itse sanoit, että ei pitäisi muuttaa totuttua vaan pysyä samassa! Näinhän sitä tehdään, Ubuntu 12.04 LTS:ssä ei ole isoja muutoksia koko tämän 5v elinkaaren aikana. GIMP:iä esimerkiksi ei muuteta vaan muutos tehdään sitten kun uusitaan käyttis, joskus 14.04 LTS:n tai 16.04 LTS:n. Ei tule niitä ikäviä muutoksia vaan voi pysyä totutussa. Ei myöskään ole mitään vanhentuneita, edelleen ylläpidetään sitä GIMP:iä.

        "Ei noihin ole kellään nokan koputtamista, muttei ole siihenkään kun toteaa ettei tuollainen yleisoptimointi palvele työpöytäkäyttäjää parhaalla tavalla."

        Tottakai palvelee. Saa valmiin, käyttöön suunnitellun toimivan paketin ettei tarvitse säätää. Ja Ubuntussa linjaus on hyvin selkeä, että halutaan universaali käyttöliittymä mikä skaalautuu kaikkiin laiteluokkiin ja sama alusta palvelimeen.

        "Sitähän olen tässä kirjoittanut koko ajan: Ubuntun kehityssuunta ei ole työpöytäkäyttäjän kannalta ollut lainkaan hyvä, tai ainakaan optimaalinen."

        Ubuntun kehityksessä ei tehdä optimointia yhden yksittäisen ohjelman tai käyttöskenaarion kannalta vaan on enemmän sitä mainstreamia. Nykyään kun ihmisillä on taulutietokonetta, taskutietokonetta, läppäriä ja sen sellaista. Yleisissä mainstream käyttötarkoituksissa käytetään näitä kaikkia joten Ubuntu yleisoptimoi niin että tälläisessä käytössä käyttö olisi mahdollisimman sujuvaa.

        "Käyttäjät haluavat, että alusta on toimiva ja vakaa, mutta samalla heidän pitää voida itse valita mitä uusimpia ohjelmia käyttävät."

        Saa Ubuntuun asentaa vapaasti erillisohjelmia, ei mikään estä. Eli saa 5v alustan jossa on valmiina ohjelmia ja saa lisättyä alustalle erillisohjelmia.

        Canonical ei tietenkään käy säätämään niitä erillisohjelmia. Ubuntussa ne tuetut ohjelmat voidaan katsoa osaksi alustaa, niitä ylempiä kerroksia koska niissä tehdään myös integraatioita, että ne ohjelmat kommunikoi keskenään. Esim. se GIMP sisältää mahdollisuuden piirtoalustalle, tuo RAW kuvia ja sen sellaista kivaa ja erilaisia laajennoksia, ne tarvitsee tietysti myös sitä vakautta. Jos GIMP:n versio muuttuu niin tuollaiset asiat voi tietysti mennä rikki.

        Sinä nyt vissiin oletat, että jos jotain sovellusta muuttelee eri versioihin että kaikki mitkä muodostaa riippuvuuden tähän jatkaisi jotenkin itsestään selvästi toimintaansa mutta eihän se niin mene.

        "Lainasit itse sitä mitä kirjoitin versiosta 12.10, kysyt enkö osaa lukea ja argumentoit sillä mitä versiosta 13.10 kirjoitetaan - ja senkin vuodatit ymmärrettyäsi termin cutting-edge väärin."

        Kumpikin on niitä kehitysversioita. Se valmis versio on LTS, eli versiot ovat menneet 6.06 LTS, 8.0.4 LTS, 10.04 LTS, 12.04 LTS ja pian tulee 14.04 LTS. Nuo cutting-edge kuraversiot tulee siinä välissä. Parin vuoden välein siis muuttuu mutta nykyään voi mennä joka toisessa helposti, aikaisemmin vaati paljon enemmän ylläpitoa joka toisessa julkaisussa meneminen.


    • Ubuntu toimii!

      Kannattaako käyttää sellaista järjestelmää jonka asentaminen ei ole helppoa ja jota joutuu säätämään? Onko se sen vaivan väärtti että sitten voi kehua jollekin Ubuntu- tai ChromeBook-käyttäjälle käyttävänsä "vakaata" Debiania?

      Ettei kaikentakana olisi se sama tympeä hienostelu joka oli 1970-luvun progressiivisen rokin ystävissä: tavaton ahdasmielisyys yksinkertaista mutta toimivaa kolmen soinnun ihmettä kohtaan?

    • linux toimii

      Jaa, ompa kumma. Itse yritin päivittää tablettiini uudempaa Androidia, kahden tunnin ajurien metsästyksen ja säädön jälkeen tulin tulokseen että ei toimi Windowsissa ja kaivoin vanhan Linux-koneeni esiin, joka kas kummaa, tunnisti laitteen heti eikä mennyt pitkään niin jo oli Android päivitetty.

    • Säästäkää ihan rauhassa ubuntu- ja mintohjeenne, ei ne toimi debianissa samalla tavalla. Kiitos kuitenkin vaivannäöstä.

      Silloin kun mulla oli tässä debianissa pykälän vanhempi kernel ja androidissa vanhempi versio niin sain kuvat luurista ulos.. nyt on uudempi androidversio ja uudempi kernel niin eikö niiden kaiken järjen mukaan pitäisi toimia entistä paremmin yhteen? Eli syksyllä vielä sain kuvat luurista ihan vaan pistämällä usb-piuhan laitteiden välille. Nyt pukkaa vaan erroria ja kaikkea kakkaa.. eihän tää oo mitään kehitystä vaan päinvastoin vajoamista pohjamutiin ja käyttäjien kiusaamista.

      Vanhemilla laiteilla/versioilla siis toimi mutta ei enää kun systeemit on päivitetty.. siis eihän tämmönen oo yhtään mistään kotoisin että asiat huononee kun siirtyy uudempiin versioihin?

      Sen takia tää just vituttaa kun ennen hommat toimi mutta nykyään tarvis kaikki taas opetella uudestaan.. ei näin, ei näin.

      • Franken

        Pakkoko on sitten käyttää Debiania, säätää ja tulla itkemään... Käytä sellaista joka on riittävän simppeli ja toimii.


      • Franken kirjoitti:

        Pakkoko on sitten käyttää Debiania, säätää ja tulla itkemään... Käytä sellaista joka on riittävän simppeli ja toimii.

        Miten niin "säätää" .. kun just minähän en ole mitään säätänyt, Google ja Debianin kehittäjät tai Linuxin kehittäjät on säätänyt mun puolesta. Minä en ole tehnyt muuta kuin ostanut pakosta uuden puhelimen ja päivittänyt käyttöjärjestelmääni kuten yleensä kuuluu tehdäkin.

        Enkä mä mitään itke vaan valitan, sitä mitä aiemmin sanoin. Kun tekniikka kehittyy niin sen pitäisi toimia entistä paremmin, eihän se muuten mitään kehitystä ole.


    • Toisekseen luurilla se ftp-softan vääntäminen on vielä niin tuskallista etten viitte alkaa. Duunin puolesta liian hidas mobiiliyhteys ja näyttö on turhan pieni, menee ihan kynsimiseksi sekin kun on tottunut linuxin jouhevuuteen pöytäkoneella, ftp-softa auki, yhteys ja dataa liikenteeseen. Periaatteessa en viitte alkaa luurin kanssa käyttämään ftp-softaa, olen kyllä kokeillut, ei ollu kivaa.

      On tietysti se mahdollisuss että hankin oman nopean mobiililittymän ja kunnollisella näytöllä olevan luurin ja siihen ftp-softan niin homma alkais toimimaan. Mutta en oo vielä raaatinu kun tarvii oma netti, lasten mobiililittymät yms. maksaa nin oon koittanu pärjätä työnantajan hitaalla yhtydellä ja halvalla sampalla. Ehkä se on virhe.

    • mac-käyttäjä.

      Tökkäsin iPhone 5s luurin USB-kaapelilla MacBook Airiin ja sieltä ne mediat on tulossa koneelle :) Iiisi biiisi!

      • liian hint(aht)avaa

        Kyllä tuolla rahalla luulisikin tiedostojen siirto onnistuvan. Tökippä sitä muihin käyttiksiin.
        Kun hankin Ubuntu Phonen, tai asennan Androidin päälle, niin luulen sen sopivan heittämällä Ubuntu-tietokoneeni kanssa, mutta aika edullisesti ;)


    • Vanha-Ketku

      Ahaa. Minä tiedän mistä kenkä puristaa. Sinulla on erektion kanssa ongelmia? Kiäh, kiäh...

    • linkkura on

      tosijaa simmottii iha tosi tahmee sekunda-käyttis rypistys jossa siitää tietoturvastakaa ei oll vieläkää juurikaa mittää tietovakaa mutta toisaalta onha se sitte myöskii kuitennii simmottii aika halpa sekunda-tekele vaikka sillää ei juuri mittää järkevää niiku sitte kuitenkaa pystykkää juurikaa tekemää niiku tääkii yksi linkku-urpo exergykii on jo nui iha käytännösä ja vielää iha oma kantapää kautta kokenu ja huomannu reppana, nämät neti käytön yksinkertasimmat perus-jutut niiku tää nytte vaikka tätä nettiselailua, googletusta, sosiaalista mediaa ja youtube-videoiden katselemista kun tarkastelemme saattavatten ainakii jotennii myöskii sillää nii tosi halvalla sekunda-käyttis linkkuran-reuhkalla onnistuu mutta tiijä häntä ku ei oll tullu vielää koskaa tätäkää nii tosi halpaa linkkura-juttuu kokkeiltua ku tää xp sp3 näetsen linkku-urpo vielää pelittää nii tosi kätevästen ja luotettavasten netinkii selailussa mokkulalla, ajattelin tosa kerran testata myöskii tämmöttii freebsd 10 linkkura-rypistystä mutta eihä siinäkää linkkura-hommassa päässy juurikaa alkuu ptemmälle ku jo mustaa linkkura-ruutuu lykkäsi taasen se nii tosi halpa linkkuran-reuhka ja siihe tyssäsi jo taasen iha totaalisestin tosi halpa linkkura-tekele, ei suostunu siis käynnistymää siihe live-cd tilaa niiku iha ollenkana tämmöttiissä kitennii aika uutessa dual-core konneessa jossa kaikki kokkeillut winkut ovatten kuitennii pelittäneet iha ongelmitta, jopa tää xp sp3 jotta sillee linkku-urpot, asentamaa en sitte kyll ala sitä nii jumittavata linkkurata ainakaa iha kovi kiireellä, mahtasiko tuo onnistuukkaa ku varmaa taasen joku tarvittava laitetuki puuttuu siitää nii tosi halvasta sekunda-tekele linkkuran-reuhkasta niiku ylleensä lhes aina on tilanne näijen nii tosi halpojen sekunda-käyttis linkkuran-reuhkoin kaa tilanne, no saapi tuonkii sitte nähhä ..

    • 12ja8

      Pakkoko niitä karkkeja on katsella. U 12.04 LTS ja Gnome Classic. Niitä mulla ainakin on enimmäkseen.

      Puhelimien ja 7 tuuman tabletinkin akkunat on niin pieniä, ettei niitä viitsi tihrustella.

    • Tota--

      etkö osannut laittaa täppää sine andoidin asetuksiin jossa kysytään haluako liittä sen luurin tai tabun medialaitteena vai kamerana?

      Ainakaan tässä ubuntussa homma hoituu usbin kautta heittämällä Shotwellin ja toimii myös toisinpäin eli koneelta tabuun ilman mitää koneelle tehtäviä asennuksia.
      Jotenkin alan epäilemään että et kovin kauan ole linuxin kanssa tekemisissä ollut kun tälläinen eläkepapparainen nuo jutut selvittää helposti :)

      • Kuules, molempia täppiä on tökitty hartaan ahkerasti ja Shotwellin sekä Nautiluksen käynnistänyt root-terminaalin kautta pääkäyttäjänä mutta sekään ei tuonut ongelmaan ratkaisua. Alkuun uumoilin että kyseessä on jokin käyttäjäoikeuksien ongelma mutta kunpa eipä häntä vaan ole :D Ubuntussa on pelkkä terminaali, Debianissa on myös root-terminaali, siis noin oletuksena koska tässä ei ole sudoa, oletuksena.


      • Peräti--
        exergy kirjoitti:

        Kuules, molempia täppiä on tökitty hartaan ahkerasti ja Shotwellin sekä Nautiluksen käynnistänyt root-terminaalin kautta pääkäyttäjänä mutta sekään ei tuonut ongelmaan ratkaisua. Alkuun uumoilin että kyseessä on jokin käyttäjäoikeuksien ongelma mutta kunpa eipä häntä vaan ole :D Ubuntussa on pelkkä terminaali, Debianissa on myös root-terminaali, siis noin oletuksena koska tässä ei ole sudoa, oletuksena.

        merkillistä. Minulla on Samsung galaxy 2 tabu ja 12.04 lts ubuntu ja kuvien vaihto noitten vehkeiden välillä onnisttui heti kun piuhan koneitten väliin tökkäsin. No lisäksi mulla on molemmissa dropox jolla noita kuvia voin jakaa muillekin. Samoin Olympuksen SP-820UZ n kuvat koneelle lähti kun piuhan kiinni laitoin. Ei tarvinnut kameran mukana tullutta CDtä asemaan laittaa eikä se kyllä sitä edes olis lukenutkaan ilman vineä. Pelkästään haittaohjelmasta olis varoittanut.

        Jospa pitäisit näppisi erossa tuosta terminaalista kun se kerran näyttää menevän yli kykyjesi tyydy tähän varmaan KISS metodiin. Siis Keep it simple, Stupid


    • No--

      Voishan ton kuvien vaihdon tietyst tehä Dropoxillakin jos ei viitti piuhaa kiinni laittaa :)

      Mut eihän nää Windows nuoret jos ei joku vanhus neuvo :)

    • Tempest&&

      Tässä perjantaina asentelin Mintin vetelään Vista-koneeseen antamaan koneen omistajalle uskoa huomiseen. Se illan merkittävimmät annit olivat siinä että

      1. Linux Mint (kuten tietysti myös Ubuntu) menee oikein komiasta heittämällä 4G mobiililinjalle, eikä Saunalahti tee poikkeusta.

      2. Olin hyvin vaikuttunut kun asuinalueen 4G-verkko perjantain alkuillasta oli odottamattoman nopea. Latasin asennuksen jälkeiset päivitykset n. 580 mb:n verran paketteja alle 3 minuutissa.

      Kateeksi kävi kun itsellä ei tuo 4G toimi vaikka asun kaupungin tuntumassa. Tuli mieleen myös se ajatus että toimisiko Linux-työasema mobiiliverkossa sittenkin jouhevammin kuin tuo kurttuinen Windows, esim. Visva.

    • Ei helppoa voittoa

      Itse en aio luopua koskaan Linuxista minkään turhanpäiväisen syyn takia enkä suo toisille ihmisille sitä voittoa, että he pääsisivät katsomaan miten luovun siitä mikä on vapautta ja riippumattomuutta.

      Se päivä, jonka olen pakotettu luopumaan Linuxista on samalla viimeinen elinpäiväni. Lähden tuona synkkänä päivänä kuten miehen tulee lähteä tästä maailmasta: teen seppukun (haragiri) hyvän ystävän avustamana.

      Budo-lajien harjoittajana kannan oman käteni kautta vevollisuuteni osoittaa hallitsevalle eliitille milloin eliitti on väärässä.

      Hän tekee sen mikä on kunniakasta ja oikein:

      https://www.youtube.com/watch?v=--BP__Z9QRs

      Olen sanonut tämän ennenkin. Viholliselle en anna helppoa voittoa, mutta kun häviän, teen sen japanilaisen miehen kunnialla.

    • Perun puheeni, en aio luopua :D Ainahan näitä pieniä vastoinkäymisiä tulee tietokoneiden kanssa riippumatta OS:tä. Aion selvittää mikä hommassa maksaa, enköhän mä siihen jonkun ratkaisun löydä. Kuvat on nyt joka tapauksessa jemmassa. Tästä tälleen eteenpäin ;)

      • Yritin vaan syöttää fedelle ja muille trolleille vähän armopalaa ettei niiltä ihan lopu ravinto kesken :P


      • exergy kirjoitti:

        Yritin vaan syöttää fedelle ja muille trolleille vähän armopalaa ettei niiltä ihan lopu ravinto kesken :P

        Tosinkin, mitä alkujaan sanoin niin olen edelleen samaa mieltä ja sitä mieltä että jutussa on perää. Kehitys kehittyy huonompaan suuntaan tällä hetkellä. Toivotaan että tulee parempia aikoja.. en viitteis mitään Fluxboxia alkaa konffailemaan. Tosin teen sen jos hommat ei muutu pikaseen :D :D Harmi kun oon hukannu vanhat konffit.


      • exergy kirjoitti:

        Tosinkin, mitä alkujaan sanoin niin olen edelleen samaa mieltä ja sitä mieltä että jutussa on perää. Kehitys kehittyy huonompaan suuntaan tällä hetkellä. Toivotaan että tulee parempia aikoja.. en viitteis mitään Fluxboxia alkaa konffailemaan. Tosin teen sen jos hommat ei muutu pikaseen :D :D Harmi kun oon hukannu vanhat konffit.

        Openbox olis kyllä jo oletuksena vähän vähemmän työläs.. hmmm.. täytyy harkita asiaa.


      • "pallistille".......
        exergy kirjoitti:

        Openbox olis kyllä jo oletuksena vähän vähemmän työläs.. hmmm.. täytyy harkita asiaa.

        Sinähän muutat mieltäsi edestakaisin, kun kaappirunkkari "hepin" nahkaa !


      • hieno vedädys :)
        exergy kirjoitti:

        Yritin vaan syöttää fedelle ja muille trolleille vähän armopalaa ettei niiltä ihan lopu ravinto kesken :P

        Piti ihan kokeilla, että onko jutussa mitään perää. Kun usb-piuhan tökkäsi koneeseen, niin Android aukesi suoraan tiedostonhallinnassa. En tiedä oliko merkitystä, mutta paketit libmtp-runtime libmtp-common mtpfs ovat asennettuna?

        http://aijaa.com/2kNR78


      • hieno vedädys :) kirjoitti:

        Piti ihan kokeilla, että onko jutussa mitään perää. Kun usb-piuhan tökkäsi koneeseen, niin Android aukesi suoraan tiedostonhallinnassa. En tiedä oliko merkitystä, mutta paketit libmtp-runtime libmtp-common mtpfs ovat asennettuna?

        http://aijaa.com/2kNR78

        Aukesi ne mullekin mutta en päässyt vaan käsiksi niihin. Ei tässä ole mitään vedätystä. Ihan kuule rehellisesti vaan kerroin.


      • Hienoa Exergy!
        exergy kirjoitti:

        Aukesi ne mullekin mutta en päässyt vaan käsiksi niihin. Ei tässä ole mitään vedätystä. Ihan kuule rehellisesti vaan kerroin.

        Hatunnostoinen suoritus Exergyltä!
        Oli fani tai ei, niin rehellisesti pitää voida kertoa eteen tulleista ongelmista. Lisää kummasti ns. katu-uskottavuutta.


    • Ainoa USB-kaapelini tohon luuriin on nyt työpaikalla joten en voi kytkeä ja ottaa vastaavia kuvakaappauksia mutta jos vaadit niin voin sen tehdä tämän viikon aikana :)

      • Tää S24 tökkii taas lahjakkaasti, jälleen sen seitsämännen kerran. Paska saitti!


      • USB rikki?

        Mitäpä jos vika onkin USB-kaapelissasi? Itse törmäsin äskettäin tuollaiseen, kaapelin vaihto auttoi.


    • '''''

      Ainoa mahdollisuus käyttää Linux-jakeluita on ostaa kone Linux-jakelulla esiasennettuna. Muuten silkkaa hakuammuntaa, eikä mitään takeita ole toimimisesta.

      • Noin--

        sanoo sellainen jolla on varma käsitys mutta ei tietoa :)
        Esim Ubuntun asentamisen osaa kuka tahansa joka osaa lukea ja myös luetun ymmärtää :)


      • Ymmärsit väärin
        Noin-- kirjoitti:

        sanoo sellainen jolla on varma käsitys mutta ei tietoa :)
        Esim Ubuntun asentamisen osaa kuka tahansa joka osaa lukea ja myös luetun ymmärtää :)

        Ymmärsit väärin; jos pelkkä asentaminen olisi kynnys, niin ongelmia ei juurikaan olisi. On kuitenkin selvitettävä toimivuus ja se on usein se asia, joka katkaisee kamelin selän.

        Sanoin tuon kokemukseni vuoksi: monet kerrat olen palstoilta lukenut, kuinka komponentit eivät toimi. Niiden toimivuus onkin selvitettävä erikseen ja onhan se haastavaa käydä jokaista komponettia erikseen läpi.

        Voi käydä esim. niin, että Henkilön A mielestä näytönohjain 'toimii'. Sitten hiukan myöhemmin henkilö B huomauttaa, että vaikka kone tunnistaakin näytönohjaimen, niin ajurit eivät toimikaan sillä erityisen hyvin eli käytännössä koneella ei sitten katsotakaan ilman framien menetystä kuin 480p- tai 720p-videoita.

        "Esim Ubuntun asentamisen osaa kuka tahansa joka osaa lukea ja myös luetun ymmärtää :)"

        No asentamisen osaa nyt kuka tahansa ameebakin mutta siitä tässä ei ollut kyse. Sinäkin osaat asentaa Snow Leopardin ilman ohjeita, mutta saatko sen toimimaan Windows-läppärissä? Entä mistä selvität luotettavasti, onko esim. näytönohjaimen ajurituki riittävän hyvä? Ubuntu Certified on valitettavasti huono kyhäelmäsivusto, josta esim. puuttuu useita läppärimerkkejä (vars. uusimpia) joten paras ratkaisu on ostaa suoraan sellainen kone, jossa on esim. Mint tai jokin muu Linux-jakelu asennettuna. Se on ainoa keino varmistaa, että jokainen komponentti varmasti toimii, eikä kyseessä ole mitkään harrastelijaporukan vapaa-ajallaan reverse engineering -periaatteella tekemät ajurit (jotka oli tehtävä harrastelijoiden toimesta kun yritys X ei tietoja ajureista antanut). Harrastelijoiden ajureilla ei videoita katsella bluray-tarkkuudella, eikä pelata pelejä saatikka muokata videoita.


      • Korjausta
        Noin-- kirjoitti:

        sanoo sellainen jolla on varma käsitys mutta ei tietoa :)
        Esim Ubuntun asentamisen osaa kuka tahansa joka osaa lukea ja myös luetun ymmärtää :)

        No toki joudun myöntämään, että muotoilin tuon lauseeni hölmösti. Siis tämän lauseen: "Ainoa mahdollisuus käyttää Linux-jakeluita on ostaa kone Linux-jakelulla esiasennettuna." Linux-jakeluita voi toki käyttää Windows-koneilla, mutta tarkoitin nimenomaan sitä, että mitään takeita Linux-jakeluiden toimimiselle ei valitettavasti ole, ellei varmista kaikkien komponenttien toimivuutta erikseen. Edelleen paras keino on ostaa esim. Ubuntu-läppäri. Vai oletko sitä mieltä, että on hyvä tukea Microsoftia ostamalla ensin Windows-kone, johon sitten yrittää asentaa Linux-jakelun? Hullun hommaa moinen, joten parempi, että antaa ne rahat suoraan haluamalleen taholle ja ostaa koneen, joka on ensisijaisesti suunnattu Linux-jakelulle. Tällöin jokainen komponentti toimii hyvin ja samalla tulee ostaneeksi palvelun eli jos jokin ei jostakin kumman syystä toimikaan, niin voit ottaa valmistajaan yhteyttä.


      • rypäle
        Korjausta kirjoitti:

        No toki joudun myöntämään, että muotoilin tuon lauseeni hölmösti. Siis tämän lauseen: "Ainoa mahdollisuus käyttää Linux-jakeluita on ostaa kone Linux-jakelulla esiasennettuna." Linux-jakeluita voi toki käyttää Windows-koneilla, mutta tarkoitin nimenomaan sitä, että mitään takeita Linux-jakeluiden toimimiselle ei valitettavasti ole, ellei varmista kaikkien komponenttien toimivuutta erikseen. Edelleen paras keino on ostaa esim. Ubuntu-läppäri. Vai oletko sitä mieltä, että on hyvä tukea Microsoftia ostamalla ensin Windows-kone, johon sitten yrittää asentaa Linux-jakelun? Hullun hommaa moinen, joten parempi, että antaa ne rahat suoraan haluamalleen taholle ja ostaa koneen, joka on ensisijaisesti suunnattu Linux-jakelulle. Tällöin jokainen komponentti toimii hyvin ja samalla tulee ostaneeksi palvelun eli jos jokin ei jostakin kumman syystä toimikaan, niin voit ottaa valmistajaan yhteyttä.

        ainoa asia missä tehdään virheitä, on säästäminen. Säästetään vaikka 50euroa prosessorissa ja ostetaan amd-prosessori, joku emolevy, ja joku näytönohjain joka hintalaatusuhteelta kelpuutetaan. Sitten huomataan, että sepä ei ollutkaan niin kuin vaikka intelin z77 jonka ajurit on valmiina linuxissa , ja sen näytönohjaimen hinta/tehosuhde ei päde linuxmaailmassa, kun valmistajaa ei niin hirveästi kiinnosta. Oheiskomponentteja on helppo löytää, niissähän lukee tyyliin; vaatii vähintään kernelin 2.62 tms.


    • No--

      mul täs kokoelmas kirpparilt löytyny kotelo ja poveri, Asrocin emo, prossuna ammu ja GeForcen näytönohjain. Enkä mä mitään ajureita oo ettiin joutunu :)

      • ;Sattumoisin;

        Niin en minäkään joutunut ensimmäiseen koneeseeni. Toisen koneeni kun hankin niillä Ubuntu-evankelistien tiedoilla, että "Ubuntussa on aina kaikki ajurit valmiina", niin huomasinkin, että verkkokortti ei toiminut, eikä näytönohjainkaan (nVidian Optimus) pelittänyt. Jotkut umpisurkeat takaisinmallinnetut ajurit tuolle näytönohjaimelle saa jos haluaa asennella apupyöriä. Mitään tarkkoja videoita sillä ei kuitenkaan voi katsella.


      • 11ja11
        ;Sattumoisin; kirjoitti:

        Niin en minäkään joutunut ensimmäiseen koneeseeni. Toisen koneeni kun hankin niillä Ubuntu-evankelistien tiedoilla, että "Ubuntussa on aina kaikki ajurit valmiina", niin huomasinkin, että verkkokortti ei toiminut, eikä näytönohjainkaan (nVidian Optimus) pelittänyt. Jotkut umpisurkeat takaisinmallinnetut ajurit tuolle näytönohjaimelle saa jos haluaa asennella apupyöriä. Mitään tarkkoja videoita sillä ei kuitenkaan voi katsella.

        Ompas jollakin käynyt huono tuuri. Itse olen asentanut linuxeja vissiin pariin kymmeneen koneeseen, niin AMD kuin Intelkin, eikä vielä ole ongelmia tullut.

        Mutta jos yhtään on perää jutuissa http://keskustelu.suomi24.fi/node/12023972 , niin kaipa jatkossa tilanne paranee sinunkin osallasi.


      • Empäs--
        ;Sattumoisin; kirjoitti:

        Niin en minäkään joutunut ensimmäiseen koneeseeni. Toisen koneeni kun hankin niillä Ubuntu-evankelistien tiedoilla, että "Ubuntussa on aina kaikki ajurit valmiina", niin huomasinkin, että verkkokortti ei toiminut, eikä näytönohjainkaan (nVidian Optimus) pelittänyt. Jotkut umpisurkeat takaisinmallinnetut ajurit tuolle näytönohjaimelle saa jos haluaa asennella apupyöriä. Mitään tarkkoja videoita sillä ei kuitenkaan voi katsella.

        muista että olisin verkkokorttiin ajuria asentanut sen jälkeen kun vinkusta eroon pääsin.

        Huvitti kerran pojan ajurien metästys kun kokoamalleen koneelle seiskan asensi ja sitä yritti nettiin saada :) Eikä näytön ohjaimen levyäkään mistään löytyä meinannut :)


      • jooopajoo
        ;Sattumoisin; kirjoitti:

        Niin en minäkään joutunut ensimmäiseen koneeseeni. Toisen koneeni kun hankin niillä Ubuntu-evankelistien tiedoilla, että "Ubuntussa on aina kaikki ajurit valmiina", niin huomasinkin, että verkkokortti ei toiminut, eikä näytönohjainkaan (nVidian Optimus) pelittänyt. Jotkut umpisurkeat takaisinmallinnetut ajurit tuolle näytönohjaimelle saa jos haluaa asennella apupyöriä. Mitään tarkkoja videoita sillä ei kuitenkaan voi katsella.

        ""Ubuntussa on aina kaikki ajurit valmiina", niin huomasinkin, että verkkokortti ei toiminut, eikä näytönohjainkaan (nVidian Optimus) pelittänyt."
        Missä Ubuntu versiossa ei toiminut?


      • ;Sattumoisin;
        jooopajoo kirjoitti:

        ""Ubuntussa on aina kaikki ajurit valmiina", niin huomasinkin, että verkkokortti ei toiminut, eikä näytönohjainkaan (nVidian Optimus) pelittänyt."
        Missä Ubuntu versiossa ei toiminut?

        2012 ladattu silloin uusin LTS. Piti kone hommata nopeasti, niin en ehtinyt selvittelemään toimivuuksia erikseen, eikä Ubuntu Certified -sivustolta löytynyt läpyskämerkkini tarkkaa mallia.

        Jos et usko, niin en mahda mitään. Ei sille Optimukselle ole valitettavasti varmaan vieläkään kunnollisia virallisia ajureita. Viimeksi kun tarkistin, niin virallinen ajuri oli tyyliä alpha tai beta.

        Mulla ei muuten koskaan ollut ekassa koneessani Ubuntun osalta käytössä muita kuin LTS-julkaisuja.


      • _bumblebee_
        ;Sattumoisin; kirjoitti:

        2012 ladattu silloin uusin LTS. Piti kone hommata nopeasti, niin en ehtinyt selvittelemään toimivuuksia erikseen, eikä Ubuntu Certified -sivustolta löytynyt läpyskämerkkini tarkkaa mallia.

        Jos et usko, niin en mahda mitään. Ei sille Optimukselle ole valitettavasti varmaan vieläkään kunnollisia virallisia ajureita. Viimeksi kun tarkistin, niin virallinen ajuri oli tyyliä alpha tai beta.

        Mulla ei muuten koskaan ollut ekassa koneessani Ubuntun osalta käytössä muita kuin LTS-julkaisuja.

        Se on toiminut jo ennen 12.04 versiota.


      • ;Sattumoisin; kirjoitti:

        Niin en minäkään joutunut ensimmäiseen koneeseeni. Toisen koneeni kun hankin niillä Ubuntu-evankelistien tiedoilla, että "Ubuntussa on aina kaikki ajurit valmiina", niin huomasinkin, että verkkokortti ei toiminut, eikä näytönohjainkaan (nVidian Optimus) pelittänyt. Jotkut umpisurkeat takaisinmallinnetut ajurit tuolle näytönohjaimelle saa jos haluaa asennella apupyöriä. Mitään tarkkoja videoita sillä ei kuitenkaan voi katsella.

        Onhan siinä Ubuntussa ajurit valmina. Tässä on lista mihin luvataan yhteensopivuus Ubuntun puolesta: http://www.ubuntu.com/certification/

        Helppoa siis, ostaa laitteet listan mukaan ja asentaa Ubuntun, ei tarvitse miettiä mitään ajureita ja toimii varmasti.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Onhan siinä Ubuntussa ajurit valmina. Tässä on lista mihin luvataan yhteensopivuus Ubuntun puolesta: http://www.ubuntu.com/certification/

        Helppoa siis, ostaa laitteet listan mukaan ja asentaa Ubuntun, ei tarvitse miettiä mitään ajureita ja toimii varmasti.

        "
        Helppoa siis, ostaa laitteet listan mukaan ja asentaa Ubuntun, ei tarvitse miettiä mitään ajureita ja toimii varmasti. "

        Paitsi että toi "sertifiointikin" on täyttä kusetusta eikä millään ole mitään väliä kun tulee Ubuntu kyseeseen :)


      • Windows 8 kirjoitti:

        "
        Helppoa siis, ostaa laitteet listan mukaan ja asentaa Ubuntun, ei tarvitse miettiä mitään ajureita ja toimii varmasti. "

        Paitsi että toi "sertifiointikin" on täyttä kusetusta eikä millään ole mitään väliä kun tulee Ubuntu kyseeseen :)

        Missä se kusetus on? Selkeästi luvataan missä toimii ja on todettu, että toimii kuten luvataan.


    • Exergy on ollut minulla hoidossa ja se on tehonnut!

      Hän on nyt huomannut, kun silmänsä ovat avautuneet, linuksin valtavat moni-toimimattomuudet ja meinaa ihan oikeasti luopua siitä!

      Ottakaan tästä miehestä mallia muutkin linuks-hihhulit, niin päästte vielä pitkälle tässä elämässä!

    • Minulla on ratkaisu tähän seksiongelmaan, laita puhelin vaimon sisälle, värinä päälle - Sitten soitat siihen toisella puhelimella!

      Kiäh Kiäh Kiäh.....



      Vanha-Ketku

    • tuplamakia

      Ajatella.

      Minun nokiat N8, N9, 610, 710 JA LUMIA 900 näkyy ja toimii hyvin ihan laitenimellä
      Ubuntussa, Jopa TOM TOM navigaattori näkyy hyvin.

    • Anonyymi

      Tämä viestiketju on jo vanha, mutta jotenkin ajankohtainen myös! Lieköhän Mika toteuttanut tuolloisen uhkauksensa?

      • Anonyymi

        Heinät kasvaa ja puutakin ajetaan metsistä paljon joten puutaheinää saattaa taas esiintyä.


      • Anonyymi

        Joskus nuorempana oli noita hoitoja mutta nykyisin vähemmän.


    • Anonyymi

      Annoitko sille anaterolle oikeudet yhdistyä koneeseen.
      Olen siirrellyt usealla anterolla tiedostoja linuxiin, viimeksi antero 9.
      Toimii, mutta pitää joka kerta painaa hyväksyn, hyväksyn muutaman kerran, ennenkuin toimii.
      En käytä ubuntua.

      • Anonyymi

        Aloituksesta voimme päätellä, että toinen palstan vakio linukshihhuleista on lopettanut tubuttimensa käytön jo aikaa sitten.
        Mutta uusi kysymys kuuluukin, että miksi hän sitten jatkaa trollailuaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksesta voimme päätellä, että toinen palstan vakio linukshihhuleista on lopettanut tubuttimensa käytön jo aikaa sitten.
        Mutta uusi kysymys kuuluukin, että miksi hän sitten jatkaa trollailuaan?

        Lähinnä siksi, ettei Mika ole lopettanut tubuttimensa tai siis deputtimensa käyttöään.


    • Anonyymi

      Tämä viestiketju paljastaa, kuka on se todellinen tuhannen palstan linukshihhuli! Aina kun tämän nostaa ykköseksi, alkaa silmitön massapostaus, jotta juuri tämä viestiketju putoaisi seuraavalle sivulle - Mikahan se on!

      • Anonyymi

        "Kohta unohdan periaatteeni ja meen sieltä missä aita on matalin. Help!"

        Hienosti Mika sanottu. Nyt kun vain noudatat tuota lentävää lausettasi.


    • Anonyymi

      Kenelle tahansa tekisi hyvää luopua linuksista. Tervehtyminen alkaa siitä, sekä mielen että tietokoneen!

    • Anonyymi

      En ymmärrä, miksi eivät kaikki muutkin linuksia käytävät halua luopua siitä erityisen toimimattomasta rypistyksestään, kun onhan Mikakin jo kypsynyt niiden ultra-toimimattomuuksiin.

      • Linuksi on hyvin sitouttava ja ahdasmielinen.


      • Anonyymi
        Linuksi_Pakko-Mieli kirjoitti:

        Linuksi on hyvin sitouttava ja ahdasmielinen.

        Niinpä näkyy olevan......


    • Anonyymi

      Kaikkien näiden tunnettujen ja vähän tuntemattomampienkin ongelmien ollessa nyt tiedossa, aloittajan päätös luopua linuksista on erittäin järkevä ja ajankohtainen!

      • Anonyymi

        Suosittelen Linux Minttiä kyllä ehdottomasti ja joviaalisti


    • Anonyymi

      Hatun nosto Mikalle rehellisestä kannanotosta! Moni muukin on tuota mieltä vieläkin ja tänä päivänä.

    • Anonyymi

      Täällä meukaavat linuksista luopumista suosittelevat ottakaa ihmeessä pikimmiten yhteyttä Microsoftiin.

      • Anonyymi

        Voihan sitä vaihtaa Macciinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä vaihtaa Macciinkin.

        Meinaakko että Microsoft vaihtaisi Maciin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaakko että Microsoft vaihtaisi Maciin?

        Macci ei ole muuta kuin Microsoftin Windows hinta kertaa 2. Linuksi ei taasen toimimattomuuksillaan käyttökelvoton.


    • Anonyymi

      Aloittajalta pääsi vahingossa totuus julki, vaikkei ehken sitä ihan tarkoittanutkaan. Linuks on juuri tuollainen ja pahempikin.

    • Anonyymi

      Mikan rehellinen kommentti vuodelta 2014 kertoo oleellisesti kaiken. Linuks ei tule koskaan toimimaan työasemissa tai kotikoneissa.

      • Anonyymi

        Arvostan tätä aloitusta, koska se on rehellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostan tätä aloitusta, koska se on rehellinen.

        Ihan yhtä rehellinen kuin kaikki miljoonan-valheen-Windows-trollin horinat.
        Taisi sillä olla käytössä "maailman paras" Windows 8.
        Kaikkeen on korjaus " Osta uusi kone " sanoo Microsoft, taas nyt.


    • Anonyymi

      7 ja puoli vuotta sitten mika oli tuota mieltä ja taitaa olla vieläkin!

    • Anonyymi

      Kylläpäs on mukava lukea totuudenmukaista tekstiä ja suoraan linuks-mieheltä.

    • Anonyymi

      Naukkaa sinolia niin windowsin kuvansumennus ei einää haittaa ja sitten klikkaa itsellesi yhdellä klikkauksellä pääkäyttäjän oikeudet windowsissa!

    • Anonyymi

      Täten minä myönnän mikalle tästä uutisesta bulizer palkinnon, rehellisyydestä!

      • Anonyymi

        On ihan hyvä välillä muistuttaa tästäkin aloituksesta, joka on tehty siis 8 vuotta sitten. Se on linuks-käyttäjän rehellinen mielipide linuksista, jota ei ole syytä väheksyä, sillä se pitää edelleen hyvin paikkansa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ihan hyvä välillä muistuttaa tästäkin aloituksesta, joka on tehty siis 8 vuotta sitten. Se on linuks-käyttäjän rehellinen mielipide linuksista, jota ei ole syytä väheksyä, sillä se pitää edelleen hyvin paikkansa!

        Kyllä. Aloitus kuuluu rehellisimpiin lausuntoihin, mitä linuks-käyttäjä on koskaan kirjoittanut täällä tai muillakaan suomi24:n palstoilla.


    • Anonyymi

      Jo 9 vuotta sitten herra Exergy huomasi sen linuksin toimimattomuuden, johon kaikki muutkin sitten törmäsivät yrittäessään asentaa sitä koneelleen ja käyttää sitä. Eihän sillä mennyt muu kuin hermot.

    • Anonyymi

      Pojot Mikalle rehellisestä esilletulostaan, linuksin suhteen!

    • Anonyymi

      Vakaumuksellinen linuksfani exergy huomasi linuksin toimimattomuuden jo vuonna 2014. Tarvitseeko enempää sanoa.

    • Anonyymi

      Tässä aloituksessa meidän Mika exergy on jo huomannut upuntun huononnuksen eli se uusi unity työpöytä meni pilalle jo heti aloituksessa.

      • Anonyymi

        Jep. Tuo aloitus tuli kokeneeltä linuks-käyttäjältä ja on täten puoöueeton lausunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Tuo aloitus tuli kokeneeltä linuks-käyttäjältä ja on täten puoöueeton lausunto.

        yli 10 vuotta sitten annettu puolueeton lausunto upuntusta ja sen kokeneelta käyttäjältä, todistaa linuksin epäonnistumiset kaikilla rintamilla.


    • Anonyymi

      hmm.. ftpd:n asentaminen ei edelleenkään mitään rakettitiedettä ole. Tälläkin hetkellä vsftpd koneella pyörimässä - sen peruskonfiguraatio on lisäksi kohtuullisen helppo. Nykyään /etc/vsftpd.conf:iin kannattaa laittaa:
      listen=no
      listen_ipv6=yes
      anonymous_enable=NO
      dirmessage_enable=YES
      use_localtime=YES
      xferlog_enable=YES
      connect_from_port_20=YES
      secure_chroot_dir=/var/run/vsftpd/empty
      rsa_cert_file=/etc/ssl/certs/ssl-cert-snakeoil.pem
      rsa_private_key_file=/etc/ssl/private/ssl-cert-snakeoil.key
      ssl_enable=NO
      utf8_filesystem=YES
      -eli hommat toimii samalla tavalla kuin ennenkin, mitä nyt mahdollista lisätä ssl-sertifikaatteja, utf8-koodausta, ipv6:ta yms. mukavaa.
      -mahtasko tuo port-20 olla se kompastuskivi eli et ole routteriasi konffannut oikein?
      -vai jätitkö vsftpd:n konffaamatta? Silloin se ei luultavasti toimi.
      Tämän perusteella sanoisin, että nykyinen toiminta on valovuosia edellä siitä mitä se on joskus aiemmin ollut. Jos jotain erikoisempaa konfiguraatiota tarvitset, kuten anonyymiserveri, niin 'man vsftpd.conf.5'

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe