On mukava auto ei mitään vikaa ollut ja bensaa menee vähän. Saa ajella huoletta varmaan 300000 km ei nääs laukea turbo eikä dsg. Huollot on halpoja ja palvelu on hyvää.
Toyota Auris 1,6 bensa
70
2190
Vastaukset
- Raatikaineen
OK, ilmeisesti olet tulossa Toyotan luottomyyjää tapaamasta ja hän juurikin pakko syötti pullan syönnin lomassa tuon tarinan.
Toyota Auris ei ole mukava auto ja luuotettavuuden suhteen ei kovin hyvä katsotaan mitä tahansa tutkimuksia ja lAuriksessa on uokkansa suurimpia kulutuksia.
Ylläpitokulut TM vertailun mukaan Toyotassa luokkansa kalleimmat jatkuvasta pajalla roikottamisesta johtuen tai kuten tojomiehet sanoo niitä huolloiksi.- Vaativainen.........
Eikös nuo ole niitä VAG-konsernin autoja joita pajalle
snanmukaisesti roikotetaan sinne pajalle kun jompikumpi
Tsi tai DSG porsivat eikä voi enää ajamalla viedä.
Näin olen kuullut. Silloin ei oikein huollosta voi enää
puhua. Diiliä kuulemma kuitenkin tarjotaan.
Olenko kuullut väärin?
Älä muuta viserrä! Auris on luotettava myös automaattina Multimode 100000KM takana kohta ei ongelmia ! Huoletonta autoilua jo 7vuotta ja jatkuu vaan! Ja syynistä ekalla läpi aina tietty!
- oletko Antti Autoilija ?
Seitsemän vuotta ja 100 tkm oh hoh siinäpä autoilun syvä rintaääni ! No on sulle kokemusta kertynyt, ei ihme että olet kokoajan äänessä täällä. Kyllä tuolla kokemuksella kelpaa. Olet tainnut olla suurimman osan ajasta hoitojaksolla suljetulla ja väliajat kännissä kun ei ole tuon enempää kilometrejä kertynyt. Ja heebo mölyää täällä autoista ja autoilusta, ei hyvää päivää mikä jannu!
- 17+15
oletko Antti Autoilija ? kirjoitti:
Seitsemän vuotta ja 100 tkm oh hoh siinäpä autoilun syvä rintaääni ! No on sulle kokemusta kertynyt, ei ihme että olet kokoajan äänessä täällä. Kyllä tuolla kokemuksella kelpaa. Olet tainnut olla suurimman osan ajasta hoitojaksolla suljetulla ja väliajat kännissä kun ei ole tuon enempää kilometrejä kertynyt. Ja heebo mölyää täällä autoista ja autoilusta, ei hyvää päivää mikä jannu!
15000 km viúodessa, kyllä sillä vuotuisella ajosuoritteella kelpaa kehuskella.
- Mieti itse
17+15 kirjoitti:
15000 km viúodessa, kyllä sillä vuotuisella ajosuoritteella kelpaa kehuskella.
Eikös siinä ole rangaistusta ihan riittävästi.
oletko Antti Autoilija ? kirjoitti:
Kuules nyt aasi ! Mulla on kokemusta autoista ja autoilusta takana yli20 vuotta ja yli 650000KM, kun kaikki ajot lasketaan ! Eli varmasti enemmän ,kuin monella tämän palstan kateellisella suunsoittajalla ! Olen työurani aikana ajanut niin kuorma-autoja ,kuin pakettiautoja ja henkilöautoja ja autokorjaamo kokemustakin on 2v ajalta useista merkeistä 5-20vuotiaista autoista ! Itse olen omistanut 4 Toyotaa eikä kaikki ole suinkaan ollut uusia ostettaessa ! Tällä kokemuksella sanon ,että Toyota on ehdottomasti vähävikaisin ja hinta laatu suhteeltaan paras auto! Jos vaikka verrataan Ranskiksiin ja vw-tuotteisiin! Joten en perusta omia mielipiteitäni mihinkään mutu tuntumaan tai huhupuheisiin vaan yli20 vuoden kokemukseen autoista ja autoilusta! Syy siihen miksi ajan Toyotalla on se, että sen verran olen elämässäni nähnyt muiden ihmisten auto ongelmia ja korjannut niitä ,että en viittis enää omalla ajalla tapella auton kanssa vaan sen on toimittava aina !
- Aasille
nippondenso kirjoitti:
Kuules nyt aasi ! Mulla on kokemusta autoista ja autoilusta takana yli20 vuotta ja yli 650000KM, kun kaikki ajot lasketaan ! Eli varmasti enemmän ,kuin monella tämän palstan kateellisella suunsoittajalla ! Olen työurani aikana ajanut niin kuorma-autoja ,kuin pakettiautoja ja henkilöautoja ja autokorjaamo kokemustakin on 2v ajalta useista merkeistä 5-20vuotiaista autoista ! Itse olen omistanut 4 Toyotaa eikä kaikki ole suinkaan ollut uusia ostettaessa ! Tällä kokemuksella sanon ,että Toyota on ehdottomasti vähävikaisin ja hinta laatu suhteeltaan paras auto! Jos vaikka verrataan Ranskiksiin ja vw-tuotteisiin! Joten en perusta omia mielipiteitäni mihinkään mutu tuntumaan tai huhupuheisiin vaan yli20 vuoden kokemukseen autoista ja autoilusta! Syy siihen miksi ajan Toyotalla on se, että sen verran olen elämässäni nähnyt muiden ihmisten auto ongelmia ja korjannut niitä ,että en viittis enää omalla ajalla tapella auton kanssa vaan sen on toimittava aina !
Se, että auton on toimittava aina ja viitsisi juosta korjaamolla muuta kuin noin 30000 km välein, kun huoltoilmaisin kertoo tarvittavasta huollosta on yksi perusvaatimus. Tämän takia en ole Toyotaa vaivoikseni huolinut ja ajan tietenkin saksalaisella (ei vag)
- aika vähän
nippondenso kirjoitti:
Itse sain ajokortin joulukuussa 1971 ja sen jälkeen olen ajanut autoilla lähes joka päivä inttiaikaa lukuunottamatta. En ole kilometrejä laskenut mutta jossain 1,5-1,6 miljoonan paikkeilla pyöritään. On ollut saksalaisia, ranskalaisia, ruotsalaisia ym. autoja ja yksi onneton Toyota. Tuo Toyota Corolla on Saab 99 ohella ainoa omistamani auto, johon tarvinnut vaihtaa kytkin, Tojosta piti avata myös sylinterikansi tiivisteen palamisen takia. Eniten kilometrejä olen ajanut muuten nuoruudessani Pösö 504:lla, reilut 250 tkm
- surkeita edelleen
Auriksen koeajo oli jo liikaa, ei mitään mukavuutta, eikä ns. munaa
- kaikeeeen
Meillä oli noita auriksia firmassa useitakin. Tuli takaisin kutsuja. Meni ties mitä kaikkea hajalle vuosien varrella. Varsinkin tuosta 1.6 bensasta on kokemuksia. Ja juuri tuo kulutus on oikein helevetillisen hirvee vaikka auto on pieni. Ajettavuus ja muovin määrä ohjaamossa on myös se mistä tuo kiikkuva kinneri tunnetaan...eikä todellakaan hyvässä mielessä. Yaris eli auriksen pikkuveli oli muuten vähän aikaa Sitte listalla ja tittelinä oli se että se on vaarallisimpia autoja liikenteessä. Kolariturvallisuus oli siis aivan omaa luokkaansa..aivan hännille sijoittu.
- P e n t t i
Hieno peli on varmasti. Kuluttaa ihan hiton vähän ja tuskin sitäkään. Ja helvetin luotettava aina korjausten välillä.
- kokemusta löytyy
Yhtä helevettiä ajella varsinkin tuulisella säällä. Mutkissa tuntuu kaatuvan.
- ,,auris
Mä ostin tossa vuoden lopuilla auriksen 1.6 bensa ja automaatilla vm 2013 ja minusta ihan ok peli ajella. Minulla on tässä elämän varrella ollut jos minkälaista menopeliä ja kilometrejä kertyy n,25t prätkällä n 10t Kaikissa autoissa on hyvät ja huonot puolensa,niin tojossa kun mersussakin,mutta ajellaan niillä peleillä mikä jokaisesta tuntuu itsestä hyvältä välittämättä muiden mielipiteistä
- kyllä minäkin
Ajan Auriksella 20 tkm vuodessa ja kynnän Valmetilla 60 hehtaaria vuodessa ja puin saman alan Claasilla. Kyllä Tojo on noista paras ajettava.
- Epäilevä Tuomass
Kuuleppas heppu, en usko alkuunkaan että sinulla on tojo. KUKAAN tojon omistaja ei suhtaudu noin tunteettomasti tojoon. Muuten kirjoituksesi on täyyyä asiaa. Sekin saa epäilemään ettet ole tojo-heimoa.
- turve elvis
Ajan bmw 12000 km ,waltralla suurin piirtein saman.Waltra on lämpöisempi näkyvyys parempi ajomukavuus huomattavasti parempi.Bmw eessä tuntuu kuin ei olis jousia ollenkaan,waltrassa ilmajouset etu akselissa,hytissä ja penkissä.Ei bemari kuskeja ainakaan munuaiskivet vaivaa,on sen verran jyristävä ajettava.Waltra parempi kuin bmw.Tojollakin ajelen,mun mielest waltra ja tojo aika tasan.Waltra syö kyllä hirveästi.
- a siantuntia
tottta toytalla saa ajela huolattta vaika enenmänkin kuin 300 tuhata km louttetavaa teknikkaa ja hyvä ajaa ja edulinen ylä pitää huolot on todelakkin edulisia eikä kojraus kuluja tule ja jällen mynti arvo kin on hyvä
- wv.
Jaa.Mites ne ajo ominaisuudet?
- vagi
Kollo,ne on tietenkin siinä autossa!
- T-55
Auriksen ajo-ominaisuudet ovat samat kuin panssarivaunulla - siis niitä ei ole olemassakaan.
Ja mistä ihmeestä saat halvat huollot Tojotaan - varmaan Tammer-autosta ! Vitsi vitsi, vähän rankempaa huumoria, heh heh !!
Toyotat vaan ovat kalliita autoja omistaa ja huollattaa - ja kulkevat kuin panssarivaunut ! Mutta kait ne tuulipukukansalle sopivat... :)- Huoletonta menoa
alle 200 euroa maksoi 30.000 km huolto Avensikseen.
vanhassa Toyotan merkkihuollossa. Nykyisin huoltaa muitakin.
Onko sinusta kallis? - turhat huollot
Huoletonta menoa kirjoitti:
alle 200 euroa maksoi 30.000 km huolto Avensikseen.
vanhassa Toyotan merkkihuollossa. Nykyisin huoltaa muitakin.
Onko sinusta kallis?onpa kallista, 30 tkm. välein öljynvaihto autooni 60 eur.
- Corolla pappa
Kyllä! Itselläni uudenkarhea Auris 1,6 bensa farmarina, on mahtavan hyvä vehje. Ajettavuus vakaata, penkit mukavat, lämpöä tunkee ohjaamoon kuin saunassa. Kun pistää kolmosta silmään on rekka pikaisesti takana. Kulutus 6 pinnassa. Ja tilat hulppeat. Varusteita piisaa, on ne ksenon valotkin ja automaatti ilmastointi, hienoja laitteita laitettu autoon! Kyllä on kulkenut saunaremontin tarpeet mukavasti mökille kyydissä. Mukava käydä eläkkeellä ollessa viikoittain luottomyyjän kanssa tarinoimassa ja aina tarjolla hyvää juhlapaahtokahvetta ja paakelsia. Elämä on tosi mukavaa kun omistaa Toyotan!
- HSD -10
Olkaamme rehellisiä.
Kyllä se tämä elämä on ihan normaalia duunarin perhe-elämää, ei se uusi toyota ja sen omistaminen sitä yhtään hienommaksi tee.
Mutta hyvä auto se on, lienee hyviä kaikki muutkin uudet autot. - ALV 0%
HSD -10 kirjoitti:
Olkaamme rehellisiä.
Kyllä se tämä elämä on ihan normaalia duunarin perhe-elämää, ei se uusi toyota ja sen omistaminen sitä yhtään hienommaksi tee.
Mutta hyvä auto se on, lienee hyviä kaikki muutkin uudet autot.Heebo on tainnut tulla järkiinsä ja vaihtaa merkkiä kun noin loivaa tekstiä pukkaa. Mutta pakko kompata.
- HSD -10
ALV 0% kirjoitti:
Heebo on tainnut tulla järkiinsä ja vaihtaa merkkiä kun noin loivaa tekstiä pukkaa. Mutta pakko kompata.
Ei olla merkkiä vaihdettu, miksi olisi kun eihän se auto merkkiä vaihtamalla suinkaan parane, todennäköisesti vaan saisi jotain vikaa kaupantekijäisiksi, sen verran luotettavan kuvan tuo -10 mallinen Auris antoi jotta uskalsi jatkaa samassa merkissä.
- Alv 0%
HSD -10 kirjoitti:
Ei olla merkkiä vaihdettu, miksi olisi kun eihän se auto merkkiä vaihtamalla suinkaan parane, todennäköisesti vaan saisi jotain vikaa kaupantekijäisiksi, sen verran luotettavan kuvan tuo -10 mallinen Auris antoi jotta uskalsi jatkaa samassa merkissä.
"Ei olla merkkiä vaihdettu, miksi olisi kun eihän se auto merkkiä vaihtamalla suinkaan parane, todennäköisesti vaan saisi jotain vikaa kaupantekijäisiksi"
Pahoittelen, olin todellakin väärässä. Mihinkäs se koira karvoistaan pääsisi. - HSD -10
Alv 0% kirjoitti:
"Ei olla merkkiä vaihdettu, miksi olisi kun eihän se auto merkkiä vaihtamalla suinkaan parane, todennäköisesti vaan saisi jotain vikaa kaupantekijäisiksi"
Pahoittelen, olin todellakin väärässä. Mihinkäs se koira karvoistaan pääsisi.Älä suotta ole pahoillasi, eiköhän se taivaspaikka aukene Toyotalla siinä kuin Fordillakin.
- paljonko ajoit
HSD -10 kirjoitti:
sillä -10 Auriksella ennen vaihtoa. Voitaisiin se luotettavuus sitten arvioida tarkemmin.
- HSD -10
paljonko ajoit kirjoitti:
sillä -10 Auriksella ennen vaihtoa. Voitaisiin se luotettavuus sitten arvioida tarkemmin.
54000 km ja auto on edelleen "perheessä" nyt siinä on lähes 75000 km ja edelleen menee ilman mitään ylimääräisiä korjaamokäyntejä.
- mitä tarkoittaa
HSD -10 kirjoitti:
54000 km ja auto on edelleen "perheessä" nyt siinä on lähes 75000 km ja edelleen menee ilman mitään ylimääräisiä korjaamokäyntejä.
ylimääräinen korjaamokäynti?
- piinattu rellu
HSD -10 kirjoitti:
Ja nämä samat heebot paukuttelee henkseleitä luottetavuudesta, voi v..ttu. Jopa kakkoskopan Laguna toimii tuon aikaa ilman ylimääräisiä korjaamokäyntejä jos sekin huolletaan 15 tkm välein. Kerroppa rehellisesti tehtiinkö huolloissa muuta kuin huollon normaalit toimenpiteet eli nesteet ja suodattimet.
- valhetta
HSD -10 kirjoitti:
Olet sä korjaamolla käynyt kun määräaikaishuollossa käytät, ja tojoa saa käyttää tiheästi. Vai huollatko itse?
- HSD -10
valhetta kirjoitti:
Olet sä korjaamolla käynyt kun määräaikaishuollossa käytät, ja tojoa saa käyttää tiheästi. Vai huollatko itse?
No tietenkin takuunalaista autoa olen merkkiliikkeellä käyttänyt, ne huollot ovat sen verran lyhkäisiä olleet kestoltaan jotta olen ollut myynnin puolella kahvilla ja yleensä käynyt koeajamassa jonkun esittelyauton mutta mitään ylimääräistä siihen ei ole tehty, ei ainakaan sellaista jonka johdosta auto olisi ollut huollossa pitempään kuin normihuollon ajan.
Ihme venkoilua jälleen kerran näistä tiheistä huoltoväleistä, käytännössä moni eurooppalainenkin auto huolletaan KERRAN vuodessa, ei siinä sen ihmeellisempää.
15 tkm huolto 130 euroa
30 tkm huolto 240 euroa
Katsokaa autolehdistä, ei se tuo toyon huolto ole sen kalliimpaa kuin toisella merkillä joka huolletaan harvemmin, kyllä ne huollot ottavat rahansa olipa se huoltoväli mikä tahansa. - katoppa ite
HSD -10 kirjoitti:
No tietenkin takuunalaista autoa olen merkkiliikkeellä käyttänyt, ne huollot ovat sen verran lyhkäisiä olleet kestoltaan jotta olen ollut myynnin puolella kahvilla ja yleensä käynyt koeajamassa jonkun esittelyauton mutta mitään ylimääräistä siihen ei ole tehty, ei ainakaan sellaista jonka johdosta auto olisi ollut huollossa pitempään kuin normihuollon ajan.
Ihme venkoilua jälleen kerran näistä tiheistä huoltoväleistä, käytännössä moni eurooppalainenkin auto huolletaan KERRAN vuodessa, ei siinä sen ihmeellisempää.
15 tkm huolto 130 euroa
30 tkm huolto 240 euroa
Katsokaa autolehdistä, ei se tuo toyon huolto ole sen kalliimpaa kuin toisella merkillä joka huolletaan harvemmin, kyllä ne huollot ottavat rahansa olipa se huoltoväli mikä tahansa.On katsottu ja tojo on yleensä luokkansa kallein ylläpito ja huoltokuluissa.
- HSD -10
katoppa ite kirjoitti:
On katsottu ja tojo on yleensä luokkansa kallein ylläpito ja huoltokuluissa.
Joo-oo nippa nappa kalliimpi noissa kahdessa mitä mainitsit mutta autoiluun kuuluu paljon muutakin, kesto- ja käyttötestien KOKONAISKULUT sen kertovat, Toyota ei olekkaan kallein.
Eikös sitä kaikki kulut pidä laskea autoiluun eikä vaan huoltokuluja ? ;) - katoppa ite
HSD -10 kirjoitti:
Joo-oo nippa nappa kalliimpi noissa kahdessa mitä mainitsit mutta autoiluun kuuluu paljon muutakin, kesto- ja käyttötestien KOKONAISKULUT sen kertovat, Toyota ei olekkaan kallein.
Eikös sitä kaikki kulut pidä laskea autoiluun eikä vaan huoltokuluja ? ;)Kyllä pitää laskea ja jos otetaan myös ne muut kulut mukaan niin ainakin tekniikan maailman "vertailu vuoksi" osiossa tojo on silti kallein/kalleimpia ylläpitää. Myös noiden käyttö/kestotestin €/km tojo onkallis.
- huoletontamenoa
HSD -10 kirjoitti:
Eikös sitä kaikki kulut pidä laskea autoiluun eikä vaan huoltokuluja ? ;)Minulla maksoi kaksi huoltoa Aveen 15000.nen ja 30.000.n
yhteensä 320 eeroa,ei paha Oljyt ja suodattimet mukaan lukien.
Kerran vuodessa osuu huolto minun kilsoillani. Kaikki toimii kuin
uudessa autossa eikä mitään ole korjattu eikä takaisinkutsuakaaan
ole näkynyt eikä kuulunut. Toyota on kuin hyvä viini,paranee vaan
vanhetessaan,kunnes afrikaanot vievät sen tapellen uuteen elämään
ja etelän lämpöön. Toiset menee paaliin jo täällä pohjan perukoilla.
Monta merkkiä on omistettu mutta halvimmalla on Toyotalla selvitty.
Ford tuli kalleimmaksi ja siinä oli aina jotain vikaa. - Oikeinlaskua
huoletontamenoa kirjoitti:
Minulla maksoi kaksi huoltoa Aveen 15000.nen ja 30.000.n
yhteensä 320 eeroa,ei paha Oljyt ja suodattimet mukaan lukien.
Kerran vuodessa osuu huolto minun kilsoillani. Kaikki toimii kuin
uudessa autossa eikä mitään ole korjattu eikä takaisinkutsuakaaan
ole näkynyt eikä kuulunut. Toyota on kuin hyvä viini,paranee vaan
vanhetessaan,kunnes afrikaanot vievät sen tapellen uuteen elämään
ja etelän lämpöön. Toiset menee paaliin jo täällä pohjan perukoilla.
Monta merkkiä on omistettu mutta halvimmalla on Toyotalla selvitty.
Ford tuli kalleimmaksi ja siinä oli aina jotain vikaa.Mieluummin Toyota 1,6 bensan 4 huoltokäyntiä per 60000km ( joista 2 on öljynvaihtoa menee tunti ja kahvit tarjotaan ) kuin Volkkarin nokkaketju ja dsg remontti 40000 km kohdalla ne ne maksaa hunajata selviääkö alta 8000 euron. Toyotaa huoltaa siihen rahaan 600000 km!
Eli kaikki on suhteellista. - kukin laskee tyylillään
Oikeinlaskua kirjoitti:
Mieluummin Toyota 1,6 bensan 4 huoltokäyntiä per 60000km ( joista 2 on öljynvaihtoa menee tunti ja kahvit tarjotaan ) kuin Volkkarin nokkaketju ja dsg remontti 40000 km kohdalla ne ne maksaa hunajata selviääkö alta 8000 euron. Toyotaa huoltaa siihen rahaan 600000 km!
Eli kaikki on suhteellista.Onhan noita muitakin autoja kuin terskojen pelkäämä vagina. Noissa muissakin on halvempi kilometrikustannus kuin samanluokan tojossa. Tojo on kallis ylläpitää.
- tehtiinkö kaikki
HSD -10 kirjoitti:
15 tkm huolto 130 euroa
30 tkm huolto 240 euroa
Katsokaa autolehdistä, ei se tuo toyon huolto ole sen kalliimpaa kuin toisella merkillä joka huolletaan harvemmin, kyllä ne huollot ottavat rahansa olipa se huoltoväli mikä tahansa.eli 30 tkm/2v huollossa 240 eurolla huolto-ohjelman mukaiset jarrunesteen ja jäähdytysnesteen vaihdot vai olisiko pitänyt maksaa ekstraa ?
- Tuosta vielä
Kiva kun alle euron tarjoilut saat ihmiset hyvälle tuulelle. En viitsi edes käydä liikkeessä kahvilla kun minusta on mukavampi tukea tututn rouvan kotileipomoa ja kahvilaa. Tuore käntty kahvilla vain 2,50 hymyn kera. Toki maksaa enemmän kuin vierailu betonielementtihallissa p*skaa jauhavan geelitukkaisen kravattijätkän luona. Myyjäni oli ihan supliikkiheppu, saihan se minulle auton kaupaksi. Mutta en minä hänelle ystäväksi halua ja tuskin hänkään.
Niin siis tiedossani on että corollapappa on hahmo, ei siitä tarvitse sitten minulle ilmoittaa.
- niinmikäsitten
Annapa konkreettinen esimerkki jostakin autosta, jossa "halvempi kilometrikustannus" kuin saman luokan Toyotassa !
- ttf espoo
katsoppa vaikka TM 1/14 farkku vertailu. TM 20/12 vertaillen osio KORJAUSKULUISSA kallein, jopa paskaksi haukuttua Alfaa kalliimpi, TM 12/12 vertailu avensis toiseksi kallein ainoastaan Chevy muutaman kympin kalliimpi, TM 21/10 aven kestotestin vertaillen osio toiseksi kallein tässä kannattaa erityisesti kiinnittää huomioita täällä paskoiksi haukuttujen Fordin ja Skodan korjauskuluihin ja verrata niitä aveen. Joko noi riittää ?
Eli älä länkytä paskaa tojon halvoista kilometreista ! - HSD -10
ttf espoo kirjoitti:
katsoppa vaikka TM 1/14 farkku vertailu. TM 20/12 vertaillen osio KORJAUSKULUISSA kallein, jopa paskaksi haukuttua Alfaa kalliimpi, TM 12/12 vertailu avensis toiseksi kallein ainoastaan Chevy muutaman kympin kalliimpi, TM 21/10 aven kestotestin vertaillen osio toiseksi kallein tässä kannattaa erityisesti kiinnittää huomioita täällä paskoiksi haukuttujen Fordin ja Skodan korjauskuluihin ja verrata niitä aveen. Joko noi riittää ?
Eli älä länkytä paskaa tojon halvoista kilometreista !Iskutilavuus alle 1600 cm3
17 auton keskiarvo KOKONAISKULUISSA 17.87 €/100km
Toyota Prius HSD KOKONAISKULUT 15.37 €/100km
Eli tässähän tätä Toyotan edullisuutta siis KOKONAISKULUISSA, Ruonansuuta lainaten" arkahan" se on joka laskee vaan huoltokulut.
- P e n t t i
Jos on köyhä ja joutuu tuijottamaan vain kuluihin niin ehkä luikerteleva Tojota on hyvä. Yksinkertaista kotikorjauskelpoista kampi-ja-vipu -tekniikkaa. Suosittu siksi Suomessa. Kuin Lada aikanaan eli ei edes turboa.
Mutta harva rahamies tai rahanainen ajaa Tojolla. Ja kukaan ei halua Tojoa jos saa valita vapaasti.
Hohhoijaa.- Voi Pentti
olet oikea ajatusten Tonava ! Kuka nyt hauaisi mitään muutakaan
Toyotan hintaista autoa jos vapaasti saa valita. Toyota tosin on
AutoBild lehden mukaan valittu jo kuusi kertaa luotettavimmaksi
autoksi. Vag pudotettiin luotettavuudessa lähemmäksi ranskanpatonkeja
eli laatu prakaa aika pahasti. Luotettavan auton haluaa maailmassa
suurin osa ja varsinkin ne jotka itse vastaa kuluista. Täytyy tunnustaa
että olen niin "köyhä" etten halua rikastuttaa pärnästä.
Mistäköhän apukoulun hiekkalaatikolta sinäkin olet karannut? - Voi sinua
Voi Pentti kirjoitti:
olet oikea ajatusten Tonava ! Kuka nyt hauaisi mitään muutakaan
Toyotan hintaista autoa jos vapaasti saa valita. Toyota tosin on
AutoBild lehden mukaan valittu jo kuusi kertaa luotettavimmaksi
autoksi. Vag pudotettiin luotettavuudessa lähemmäksi ranskanpatonkeja
eli laatu prakaa aika pahasti. Luotettavan auton haluaa maailmassa
suurin osa ja varsinkin ne jotka itse vastaa kuluista. Täytyy tunnustaa
että olen niin "köyhä" etten halua rikastuttaa pärnästä.
Mistäköhän apukoulun hiekkalaatikolta sinäkin olet karannut?Mistä kohtaa se Tojo on niin luotettava, ei ainakaan kori, moottori, vaihteisto, jarrut tai iskarit. Ai niin, siihen ei varovaisella ajolla tarvitse vaihtaa halpoja koiranluita eikä raidetangon päitä niin usein.
- Valistusta lisää
Voi sinua kirjoitti:
Mistä kohtaa se Tojo on niin luotettava, ei ainakaan kori, moottori, vaihteisto, jarrut tai iskarit. Ai niin, siihen ei varovaisella ajolla tarvitse vaihtaa halpoja koiranluita eikä raidetangon päitä niin usein.
Jos saksalainen autojulkaisu valitsee japanilaisen auton
luotettavimmaksi ennen omia "premiummerkkejä" niin et
osaa tehdä vielä sittenkään mitään johtopäätöstä ?
Ei oikein taida polla säteillä! Katsastustilastot antaa lisää
vahvistusta jos et itse pysty päättelemään.
- Erkki T
Mulla on ollut Auris jo jonkin aikaa tuolla 1.6 bensakoneella. Ihan mukavaa laiskanpulskeaa menoa. Koeajoin ennen ostoa eikä tullut yllätyksenä. Yksin ajellessa riittävä kone. Kytkin ja vaihteet toimii kuin ajatus. Ratti on höyhenen kevyt eli ylitehostettu, aika olematon tuntuma. Eri autoilla on tullut ajeltua yhteensä puoli miljoonaa kilometriä.
- Laasoska
Samanlaiset kokemukset. Kiehuisin silti ohjausta, sillä vaikka se on kevyt, niin se on tunnokas. Moottori on hyvä varsinkin kun mielenrauhaa tulee kuin ei ole mitää gismoja turboja eikä kaksoiskytkimiä vaan perinteistä rautaa ( kone on oikeasti nykyaikainen vapari !)
- kokeilemaan mars !
Laasoska kirjoitti:
Samanlaiset kokemukset. Kiehuisin silti ohjausta, sillä vaikka se on kevyt, niin se on tunnokas. Moottori on hyvä varsinkin kun mielenrauhaa tulee kuin ei ole mitää gismoja turboja eikä kaksoiskytkimiä vaan perinteistä rautaa ( kone on oikeasti nykyaikainen vapari !)
Muuten hyvä teksti mutta jätä tuo tunnokas ja nykyaikainen pois. Tunnokkaan ohjauksen koet esim.Fordissa ja nykyaikaisen vaparin Mazdassa.
- Erkki T
kokeilemaan mars ! kirjoitti:
Muuten hyvä teksti mutta jätä tuo tunnokas ja nykyaikainen pois. Tunnokkaan ohjauksen koet esim.Fordissa ja nykyaikaisen vaparin Mazdassa.
1.6 on muuten 10 vuotta vanha rakenne. Ei siinä mitään modernia ole. En sano tätä moittiakseni. Ihan hyvä se minulle on ja tuo mielenrauhaa. Jos siinä olisi jotain suunnittelutöppöjä johan niistä olisi saanut 10 vuotta lukea.
- 4+7=12
Erkki T kirjoitti:
1.6 on muuten 10 vuotta vanha rakenne. Ei siinä mitään modernia ole. En sano tätä moittiakseni. Ihan hyvä se minulle on ja tuo mielenrauhaa. Jos siinä olisi jotain suunnittelutöppöjä johan niistä olisi saanut 10 vuotta lukea.
Ei siinä ole ainakaan turboa joka sanoo itsensä irti alle sadan tonnin niinkun VAG:in räpellykset...niistä on sitten saatukin kuulla.
- 838758589087901
Typerää yleistystä, esim. viime TM farkkuvertailussa Focuksen ohjaus haukuttiin surkeaksi ja kaikkein huonoimmaksi.
Mazdan vapari on varmaan nykyaikainen, mutta onko se hyvä tai edes kelvollinen jää nähtäväksi.- vcvjhgghvvjkkbcghkkn
Aivan yhtä typerää kuin tojon laadun ylistys, takaisinkutsujen kuningas.
- hohhhoooiiiiihhhjjaa
Taidat olla itse typerys, Suomessa on esim. Volvolla yli kaksinkertainen määrä takaisinkutsuja.
Sitten on niitä, jotka eivät tee takaisinkutsuja lainkaan, vaikka aihettakin olisi.
Tehdään salassa "kampankakorjauksia" yms.- zipadui kalaui
Volvohan on silloin paljon toitotinta laadukkaampi. Se muuten pitää paikkansa lisäksi Volvo hoitaa tskaisinkutsunsa eikä ainoastaan ilmoita että nyt olisi takaisinkutsu. Tojo paskat välittää romuistaan kunhan on saanut tupa-uunolta rahat pois. Sitten kun osoitetaan vikaa olevan niin tehdään näyttävä takaisinkutsukampanja mitä ei kuitenkaan hoideta. Jos muut merkit korjaavat mokiaan hiljaisesti huoltokäyntien yhteydessä niin mitä sitten ? Sehän on asiakkaasta huolehtimista parhaimillaan, virhe myönnetään ja tuote korjataan. Korjataan lause muotoon tojo hoitamattomien takaisinkutsujenkuningas ja luokkansa kallein ylläpidettävä.
- Kiylia
zipadui kalaui kirjoitti:
Volvohan on silloin paljon toitotinta laadukkaampi. Se muuten pitää paikkansa lisäksi Volvo hoitaa tskaisinkutsunsa eikä ainoastaan ilmoita että nyt olisi takaisinkutsu. Tojo paskat välittää romuistaan kunhan on saanut tupa-uunolta rahat pois. Sitten kun osoitetaan vikaa olevan niin tehdään näyttävä takaisinkutsukampanja mitä ei kuitenkaan hoideta. Jos muut merkit korjaavat mokiaan hiljaisesti huoltokäyntien yhteydessä niin mitä sitten ? Sehän on asiakkaasta huolehtimista parhaimillaan, virhe myönnetään ja tuote korjataan. Korjataan lause muotoon tojo hoitamattomien takaisinkutsujenkuningas ja luokkansa kallein ylläpidettävä.
Ollu tähän mennessä noin 10 autoa. Viimeksi ollut V50 vm 2008, johon olen ollut todella pettynyt. Muutama Toyota ollut ja kaikki olleet varmatoimisia ilman mitään erityisempää vaivoja.
- hohhhoooiiiiihhhjjaa
Et taida olla typerys, olet sitä oikeasti.
Katsastaja ei hyväksy autoa, jos vaarallinen takaisinkutsu on tekemättä !
Takaisinkutsuja on erilaisia, tärkeitä ja vähemmän tärkeitä.
Vähän myytyjen autojen takaisinkutsut on helpompi suorittaa loppuun kuin jos autoja on myyty todella paljon.
Kampanjakorjaukset eivät ole asiakkaalle reiluja, koska ne tehdään salaa.
Jos ei käytä autoa merkkihuollossa ei saa edes tietoa korjauksen tarpeellisuudesta.- zipadui kalaui
Josko se korjaus ei ole silloin välttämätön ? Tojo ei vaan halua tehdä takaisinkutsujaan loppuun. Käyppä katsomassa Trafin sivuilla kuinka vanhoja kutsuja siellä on hoitamatta. Maa on täynnä tojo-huoltoja eikä asiat tule kuntoon, todella säälittävää. Miksiköhän niitä huoltoliikkeitä on joka niemessä ja notkelmassa ? Ai niin tojohan käy huolloissa tiuhaan tahtiin. Oliko se nyt niin että se Volvo on hyvä auto kun sillä on paljon takaisinkutsuja ? Vai onko niin että käännepiste on juuri siinä montako tojolla on ja sen yli on vain paskoja kotteroita. Kun valmistaja/maahantuoja haluaa todella hoitaa takaisinkutsun kuntoon niin asiakkaaseen ollaan yhteydessä aktiivisesti ja asian hoitaminen tehdään mahdolliseksi, siis jos halutaan. Kaikilla sitä halua ei tunnu olevan, no ostavat sitten omaiset rahalla hiljaisiksi, eikö ?
- Jokinenvo
On se hyvä lämpiää hyvin, kuten TM testissäki sisarmalli corolla teki. Loistava ajettavuus ohjaus on kevyt turhaan moittivat tunnottomaksien minä halua tuntea joka koloa tiessä. kulutuslukemat on 6 litraa sekalaisessa ajossa.
Euro kolaritesteissä on luokkansa paras! - jukku2
1.6 patalaiska sen kokoiseen autoon.
- liikaakin tehoa
niihin ajo-ominaisuuksiin.
- Riittövästi kulker
Aivan kuule sama. En hae urheiluauton ominaisuuksia. Liekö vaikea hahmottaa
- Laatikainen
Toyotan 1,6 bensa on loistava moottori vielä 10 vuoden kuluttuakin. Nyt uutena ostetut bensaturbot ja DSGt on montussa 10 v päästä, koska ne eivät kestä eikä niitä kannata korjata 6 vuoden jälkeen, koska auton arvo on alempi kuin korjauskustannukset.
Konservatiivisuus on viisautta. - Lsss
Ja matka jatkuu erittäin luotettava bensa 1,6 eikä öljyä kuluta yhtään
- AURIS
KUN HALUTAAN EGO JA MU... JATKETTA NIIN LAITETAAN MERSU,BMW,AUDI TAI VOLVO SITTEN ITKETÄÄN KUN SEISOVAT KORJAAMON PIHALLA JA OTETTU TOOOOOSI LOIHAKKAASTI VELKAA ETT OIS PITÄNY OSTAA JOKU MUU AUTO ESIM. TOJO
- surkeat tojot
Sama jos auto on heikko eikä kestä, mutta tärkein on ajo ym ominaisuus ja mukavuus, niitä ei tojotissa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265