Focoliftin ohjausnapit eivät toimi

Ant11

Hei kaikille,

Voiko pakkasen takia nappirasia joka on korin ulkopuolella oikealla, jäätyä niin ettei se toimii?? Muistakseni vielä kuukausi sitten oli toiminut ihan normaalisti, nyt vain vasemmalla puolella. Kun painan esim. laskunapin sillä puolella missä ei toimi ohjaus, niin liftin moottorista ei kuulu mitään.

Kiitos etukäteen!

14

6789

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nappi

      Kyllä taitaa olla yhteyskatkos muusta ku pakkasesta johtuvaa,piuha poikki,löysä liitäntä.Voihan toki olla ettei tieto lähde napista eteenpäin,pohja paska.

    • Ant11

      Kiitos vastauksesta! Mukava kun joku pysty neuvomaan. Elikkäs olin väärässä, kun painan laskunapin tai mikä tahansa muu nappi niin kuulu liftin moottorista naksahdus. Eli jossain on yhteys poikki / löysä liitäntä / johdot hapettunet tai ihan vain sulake palannut?? Onko kenellekään sattunut sellaista? Liftina toimii Focolift ML 1000, vuosi malli 2001

      Tarkistin tänään öljyt, johdot kaikki ok, ja muutenkin liftin moottori on loistavassa kunnossa, boxissa kaikki johdot ehjät eikä missään näy pölyä tai lika.

      Kiitos etukäteen ja hyvää työviikkoa kaikkille!

    • suomi24rahtari

      Focolifteissä on ollut ongelmana,että letkujen sisus murtuu ja lähtee kumia liikenteeseen ja tukkii sitten järjestelmän.

      Monesti myös hydrauliikka öljy loppu tai minimissä.

      Tarkista myös kaukosäätimen patterit. Patterien vaihdon jälkeen vaan joutuu koodaamaan uudestaan.

      Focoliftissä muistaakseni nollaantu,kun veti sieltä boksista sulakkeen irti.

      Hollandissa oli muistaakseni jopa reset nappi.

      • Jäbäkreaakoodii

        Jaa, se onpi varmaan meirän virman Focoliftit kaikki rikki kun ei ole koodailla tarvinnu patterinvaihdon yhteydessä.


      • RahtiSepi
        Jäbäkreaakoodii kirjoitti:

        Jaa, se onpi varmaan meirän virman Focoliftit kaikki rikki kun ei ole koodailla tarvinnu patterinvaihdon yhteydessä.

        Juu ei sitä sinistä palikkaa ainakaan tarvitse koodata uudelleen. Lähettimessä ja vastaanottimessa on molemmissa rivi pieniä kytkimiä (ehkä 10kpl), jotka paritetaan samaan asentoon. Ei niiden asento paristoja vaihtaessa muutu, jollei sitten pura koko säädintä nakkisormilla. :)

        Jos releet naksuu eikä ole oma lauta, niin kunnon jysäys moottorin pohjaan esim. kuminuijalla on havaittu toimivaksi korjauskeinoksi kenttäolosuhteissa.


      • rewfwefe

        Hei, olemme Suomessa

        Kaukosäädin on harvinaisuus

        Oikein kytketty kaukosäädin (eli lauta aukeaa, ja menee kiinni säätimestä) on vielä enemmän harvinaisuus.... Jos haluaa että säädin toimii oikein. Asennuttakaa se Suvanto Trucsilla


      • Liikaa pyydetty? ??
        rewfwefe kirjoitti:

        Hei, olemme Suomessa

        Kaukosäädin on harvinaisuus

        Oikein kytketty kaukosäädin (eli lauta aukeaa, ja menee kiinni säätimestä) on vielä enemmän harvinaisuus.... Jos haluaa että säädin toimii oikein. Asennuttakaa se Suvanto Trucsilla

        Oisko liikaa pyydetty että kertoisit missäpäin maata kyseinen firma sijaitsee?? Kaikki pienten kuorma-autojen firmat ei sijaitse varmaankaan siellä samalla seudulla kuin sinä. Toisaalta väitätkö ettei ettei kukaan/mikään muu firma osaa kyseistä härpäkettä asentaa?


      • 5654564
        Liikaa pyydetty? ?? kirjoitti:

        Oisko liikaa pyydetty että kertoisit missäpäin maata kyseinen firma sijaitsee?? Kaikki pienten kuorma-autojen firmat ei sijaitse varmaankaan siellä samalla seudulla kuin sinä. Toisaalta väitätkö ettei ettei kukaan/mikään muu firma osaa kyseistä härpäkettä asentaa?

        SEN verran on tullut noita "vääriä asennuksia" nähtyä että voisin väittää että suurin osa asentaa sen juurikin väärin...

        Juuri mitkään ei mene kiinni kapulasta, suurin osa ei edes aukea.

        Joillekin riittää että painaa contactia kun sulkee laudan säätimestä, jossain pitää sulkea kokonaan käsin "ohjauspaneelista"

        Ja usko tai älä 99% tapauksissa säätimen merkki on TeleRadio vaikka paneelsisa lukeeki usein perälaudan tai korivalmistajan nimi, mutta vyöklipsin alla on siis se säätimen merkki

        Mutta ilmeisesti Suvanto on kummallinen paikka, koska ne osaa käyttää kaksoisrelettä ja tehdä kytkennät AINA oikein


      • Puukengät pakollisiksi!!
        5654564 kirjoitti:

        SEN verran on tullut noita "vääriä asennuksia" nähtyä että voisin väittää että suurin osa asentaa sen juurikin väärin...

        Juuri mitkään ei mene kiinni kapulasta, suurin osa ei edes aukea.

        Joillekin riittää että painaa contactia kun sulkee laudan säätimestä, jossain pitää sulkea kokonaan käsin "ohjauspaneelista"

        Ja usko tai älä 99% tapauksissa säätimen merkki on TeleRadio vaikka paneelsisa lukeeki usein perälaudan tai korivalmistajan nimi, mutta vyöklipsin alla on siis se säätimen merkki

        Mutta ilmeisesti Suvanto on kummallinen paikka, koska ne osaa käyttää kaksoisrelettä ja tehdä kytkennät AINA oikein

        Täällä kehutaan jotain firmaa ymmärtämättä että varmaan 90% kuljetusfirmojen edustajista ei ole kyseisestä firmasta kuullutkaan saati että tietäisi missä Perähikiällä se sijaitsee. Yrittäkää ymmärtää että maamme kuljetusala ei pyöri yksistään siellä missä te niitä romujanne ajatte!


      • rtegerg
        Puukengät pakollisiksi!! kirjoitti:

        Täällä kehutaan jotain firmaa ymmärtämättä että varmaan 90% kuljetusfirmojen edustajista ei ole kyseisestä firmasta kuullutkaan saati että tietäisi missä Perähikiällä se sijaitsee. Yrittäkää ymmärtää että maamme kuljetusala ei pyöri yksistään siellä missä te niitä romujanne ajatte!

        NO kerroin yhden firman joka asentaa kapulan oikein AINA, eli menee kiinni ja aukeaa säätimestä, oli laudan ohjauksessa sitten 3 tai 4 tai jopa 5 nappulaa...

        Kerro sinä joku TOINEN firma joka osaa saman...

        Itse taisin ekan kerran yläasteella tehdä kytkentöjä kaksoisreleellä... monille asentajille se on ylivoimaisen vaikeaa


      • Mynämäki rules!!
        Puukengät pakollisiksi!! kirjoitti:

        Täällä kehutaan jotain firmaa ymmärtämättä että varmaan 90% kuljetusfirmojen edustajista ei ole kyseisestä firmasta kuullutkaan saati että tietäisi missä Perähikiällä se sijaitsee. Yrittäkää ymmärtää että maamme kuljetusala ei pyöri yksistään siellä missä te niitä romujanne ajatte!

        Tämä nimerkki-"rtegerg" joka myös Nolona Sikana aikaisemmin kirjoitteli ja monilla muillakin niceillä on kaveri joka kirjoittelee nimistä,firmoista ja paikoista kuvitellen että kaikki tietäisivät missä ne sijaitsevat ja mitä ne ovat. Ilmeisesti kaverin (työ)elämä pyöriin niin pienissä ympyröisssä ettei ymmärrä miten iso kuljetusala on ja miten paljon eri firmoja on pitkin maata ja samalla luulee että muutkin kuljetusalan ihmiset tietävät samat paikat,nimet ja firmat kuin hänkin. Hän myös kuvittelee ettei kukaan tai mikään muu firma osaa asentaa jotain liftejä tjn. kuin hänen kertomansa. Pohjoisemman Suomen firmoja varmaan pirusti kiinnostaa ja auttaa tieto että joku Focolift Turun seudulla asentaa nostimia. No ei kyseinen kaveri ymmärrä mitään muutakaan. Pieni kiukutteleva ressukka jonka maailma kaatuu jos joutuu työssään ajamaan pikkasen vanhempaa autoa ja saa tyttömäisiä itkupotkuraivareita ja hyppii tasajalkaa jos mielestään autossa on huono ratti tai penkki, autossa ei ole sitä tai autossa ei ole tätä. Siis tyyppi joille muut nauraa kun pikkuinen suustuspäissään puhisee kiukusta. Sellainen tämä pikkuinen puppelipoika on.


      • tyryeeyey
        Mynämäki rules!! kirjoitti:

        Tämä nimerkki-"rtegerg" joka myös Nolona Sikana aikaisemmin kirjoitteli ja monilla muillakin niceillä on kaveri joka kirjoittelee nimistä,firmoista ja paikoista kuvitellen että kaikki tietäisivät missä ne sijaitsevat ja mitä ne ovat. Ilmeisesti kaverin (työ)elämä pyöriin niin pienissä ympyröisssä ettei ymmärrä miten iso kuljetusala on ja miten paljon eri firmoja on pitkin maata ja samalla luulee että muutkin kuljetusalan ihmiset tietävät samat paikat,nimet ja firmat kuin hänkin. Hän myös kuvittelee ettei kukaan tai mikään muu firma osaa asentaa jotain liftejä tjn. kuin hänen kertomansa. Pohjoisemman Suomen firmoja varmaan pirusti kiinnostaa ja auttaa tieto että joku Focolift Turun seudulla asentaa nostimia. No ei kyseinen kaveri ymmärrä mitään muutakaan. Pieni kiukutteleva ressukka jonka maailma kaatuu jos joutuu työssään ajamaan pikkasen vanhempaa autoa ja saa tyttömäisiä itkupotkuraivareita ja hyppii tasajalkaa jos mielestään autossa on huono ratti tai penkki, autossa ei ole sitä tai autossa ei ole tätä. Siis tyyppi joille muut nauraa kun pikkuinen suustuspäissään puhisee kiukusta. Sellainen tämä pikkuinen puppelipoika on.

        No minä pystyin sanomaan TURUSTA yhden firman, mikä varmana osaa asentaa kapulan oikein (tehnyt kai tukkutilauksen releitä)

        Voitko kertoa vastaavan firman esim. Tampereelta ja Helsingistä... meinaan taatusti muutekin firmat osaa tehdä kytkennän oikein...

        Mutta esim NEK:in ja VAK:in asentamat kapulat ei juuri ikinä toimi oikein... tämän saa helposti toki korjattua kääntämällä asentotunnistinta, jolloin aukeaa ja menee kiinni kapulasta, mutta se on laitonta, koska silloin lauta menee myös sisäkapulasta, ja ulkonappuloita kiinni asti yhdellä kädellä.

        "työssään ajamaan pikkasen vanhempaa" pysytellään töissä KUNNON firmoissa... meillä taitaa jokaisen auton omistaa Nordea Rahoitus.. se takaa kunnon kaluston... ei tulisi mieleenkään mennä esim. Laurenille tai Niiniviitalle ajamaan 90 luvun romuja :)

        Ja autoa tärkeämpää on TYÖAIKA ja TYÖPÄIVÄT

        Esim nykyinen työ on tiistaista lauantaihin 21:00-4:00 ihan ok, mutta en suostuisi esim ke-su viikkoon työajan ollessa 12:00-20:00 jäisi oma aika aika vähälle


      • wegweg
        tyryeeyey kirjoitti:

        No minä pystyin sanomaan TURUSTA yhden firman, mikä varmana osaa asentaa kapulan oikein (tehnyt kai tukkutilauksen releitä)

        Voitko kertoa vastaavan firman esim. Tampereelta ja Helsingistä... meinaan taatusti muutekin firmat osaa tehdä kytkennän oikein...

        Mutta esim NEK:in ja VAK:in asentamat kapulat ei juuri ikinä toimi oikein... tämän saa helposti toki korjattua kääntämällä asentotunnistinta, jolloin aukeaa ja menee kiinni kapulasta, mutta se on laitonta, koska silloin lauta menee myös sisäkapulasta, ja ulkonappuloita kiinni asti yhdellä kädellä.

        "työssään ajamaan pikkasen vanhempaa" pysytellään töissä KUNNON firmoissa... meillä taitaa jokaisen auton omistaa Nordea Rahoitus.. se takaa kunnon kaluston... ei tulisi mieleenkään mennä esim. Laurenille tai Niiniviitalle ajamaan 90 luvun romuja :)

        Ja autoa tärkeämpää on TYÖAIKA ja TYÖPÄIVÄT

        Esim nykyinen työ on tiistaista lauantaihin 21:00-4:00 ihan ok, mutta en suostuisi esim ke-su viikkoon työajan ollessa 12:00-20:00 jäisi oma aika aika vähälle

        Tai sanoaan näin että autossa tärkeintä on että se on tehtävään sopiva

        Ei liian iso, jolloin jossain paikoissa pitää kantaa tavaraa tai viedä nokkakärryillä tms. kun auto ei mahdu sisään... hyviä esimerkkejä on Wiklund (3,2 meriä) ja Anttila (oisko 2,8 metriä) monta kertaa huvittuneena kattonut kun kiskotaan lavoja hangessa...

        Auto ei myöskään saisi olla liian pieni, että kokoajan pitäisi vekslata tavaraa edestakaisin, ja pinota lavoja päällekkäin, ja miettiä missä on trukki käytössä ja missä ei... no meillä ei (enää) ole töissä ongelmaa, koska 25 tonnisia Antosia missä on 10,4 metrin koppa löytyy viisi kappaletta, ja pienempiä 18 tonnisia 8,4 metrin kopalla toinen mokoma

        Auton merkillä ei myöskään ole väliä

        Eikä vaihteistollakaan...on tullut ajettua 6 vaihteista, 5 vaihteista aluevaihtajalle, 6 vaihteista puolittaalla, sekä mersun "suoraa" 9 vaihteista, ja automaattia... Ainut mitä en ole ajanut on kytkinpolkimellinen automaatti, tai auto missä on jakaja- ja aluevaihteisto


      • Kova sälli
        wegweg kirjoitti:

        Tai sanoaan näin että autossa tärkeintä on että se on tehtävään sopiva

        Ei liian iso, jolloin jossain paikoissa pitää kantaa tavaraa tai viedä nokkakärryillä tms. kun auto ei mahdu sisään... hyviä esimerkkejä on Wiklund (3,2 meriä) ja Anttila (oisko 2,8 metriä) monta kertaa huvittuneena kattonut kun kiskotaan lavoja hangessa...

        Auto ei myöskään saisi olla liian pieni, että kokoajan pitäisi vekslata tavaraa edestakaisin, ja pinota lavoja päällekkäin, ja miettiä missä on trukki käytössä ja missä ei... no meillä ei (enää) ole töissä ongelmaa, koska 25 tonnisia Antosia missä on 10,4 metrin koppa löytyy viisi kappaletta, ja pienempiä 18 tonnisia 8,4 metrin kopalla toinen mokoma

        Auton merkillä ei myöskään ole väliä

        Eikä vaihteistollakaan...on tullut ajettua 6 vaihteista, 5 vaihteista aluevaihtajalle, 6 vaihteista puolittaalla, sekä mersun "suoraa" 9 vaihteista, ja automaattia... Ainut mitä en ole ajanut on kytkinpolkimellinen automaatti, tai auto missä on jakaja- ja aluevaihteisto

        On se hurja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1857
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1737
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1333
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1151
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      859
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      805
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      745
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      737
    Aihe