Narkolepsia ilman katapleksiaa? Onko kokemuksia?

Nukahtelija

Olen yrittänyt etsiä kaikkialta tietoa narkolepsiasta ilman katapleksiaa.
Itselläni oli narkolepsia epäily kunnes likvorissa ei näkynyt katapleksiaan liittyvää jonkun tietyn aineen puutosta.

Minulla on kuitenkin tosi vahvaa väsymystä päivittäin ja nukahtelenkin vähän milloin sattuu.

En kykene tekemään mitään yksitoikkoista työtä 5-20 min pidempään kuin nukahdan.
Olen siis nukahtanut varastotyössä seisaalteen lajitellessani tavaroita, samoin myös kuin piti varastossa tavara hihnaa vahtia, erinlaisissa toimistotöissä nukahtanut kesken kirjoituksen..
Olen nukahtanut kahvipöytään kesken jutustelun, kesken ruokailun, kesken ruuan laitonkin on ollut pakko mennä nukkumaan noin 30 minuutiksi ja sitten taas jatkaa.. Olen nukahtanut myös konsertissa vahvistinta vasten joka on jo aika hyvin.
Näitä mielenkiintoisia nukahtamispaikkoja ja tapoja nyt riittää.

Eihän tämmöinen nyt voi olla normaalia?

Työnteko rupeaa siis olemaan aikamoisen tuskan ja vaivan takana.

Auttakaa, mistä tässä oikein voisi olla kyse :(

5

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmm

      Alentuuko aina oreksiini/hypokretiini narkolepsiassa? Voiko tulos olla normaali vaikka olisikin narkolepsia?

    • Huhuuuu

      Kukaan? :(

    • Asterixi

      Mulla oli tuo hypokretiinipitoisuus kyllä alentunut (jotain 130 muistaakseni kun narkolepsiassa diagnostinen kriteeri on alle 100 kun normaaliarvo on about 200) Minulla on myös samankaltaisia oireita, enkä usko että tämä "sattumalta" olisi alkanut sen pandemrix-rokotteen jälkeen..

      Jos narkolepsiaan liittyy katapleksiaa niin tuo arvo on melko varmasti alentunut, mutta uskon, että jos minulla todettaisiin narkolepsia, se olisi katapleksiatonta muotoa, jossa tuo arvo ei ole välttämättä alentunut. Oletko käynyt nukahtamisviivetestissä? Jos siinä havaitaan REM-unta niin kyseessä on aika varmuudella narkolepsia (olettaen siis että on myös muita sen taudin oireita). Itsellä ei tuossa tutkimuksessa saatu REM-unta näkyviin, mutta tiedän silti että nään noita unia ihan lyhyiden 20min päikkäreidenkin aikana, ei vaan tullut noissa testeissä yhtään REM-unijaksoa noihin puolen tunnin otoksiin :/

    • Nukahtelija

      Kiitos ihan mielettömästi vastauksesta. Olen täällä päivystellyt jos kukaan osaisi auttaa. Itselläni oli hypokretiini täysin normaali. Univiive tutkimuksissa nukahdin joka kerralla n 5-12 min sisään mutta en pysy unessa sillä minua stressaa että vieressä on tuntematon ihminen vahtimassa käyriä ja kaikenmaailman rapsahduksia ja kolahduksia. En yleensä pysty tuon takia ottamaan yövieraitakaan kun stressaannun :D

      Yönunitutkimuksessa taas oli näkynyt että nukahdan rem uneen 14 minuutissa ja että uni on hyvin katkonaista.

      Töissä tästä vaivasta on kyllä eniten riesaa kun olisi paljon paperitöitä mutta ei mene kuin 5-20 min ja nukahdan.

      Vie hirvesti energiaa yrittää pysyä hereillä.

    • Kuinkahan moni vielä

      Jos ei tutkimuksissa narkolepsia mahdollisesti löydy heti, jos oireet kehittyvät hitaasti? Jos sinulla ei ole narkolepsiaa, niin mikä oli lääkärin mukaan syy sinun väsymykseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1103
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      164
      866
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      824
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      804
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe