Ja minkälaista ääntä korvanne pitävät? Itselläni on soinut nyt 2kk enkä vieläkään ole tottunut, sillä ääni on hiljentynyt mutta samalla muuttunut korkeammaksi tämän alettua... Lisäksi kuuluu myös toinen morsettava ääni johon on hyvin vaikea tottua ):
Miten ja minkä ajan kuluessa totuit tinnitukseen?
5
242
Vastaukset
- mies 52V
Minulla on tinnittävä melukorva vuodelta -92. Sain sen rakennustyömaalta.
En muista tarkkaan miten tinnitukseen tottui, mutta kyllä se pikkuhiljaa jää huomiotta. Normaali elämä ja melun välttäminen on toiminut hyvin. - soivaan
Takana kohta 30v tinniä ja ei siihen totu. Saattaa joskus jollainlailla unohtua, mutta varsinki nukkumaan mennessä haittaa unen saantia. Itellä on korkea- ja matalataajuisia piippauksia ja vinkumisia. Tinni saattaa muuttua paljonki ajan kuluessa, toisilla helpottaa ja toisilla menee hankalammaksi, kuten omalla kohdalla. Tsemppiä!
- asiantuntijalle
Minulla kesti 5 vuotta. Ratkaisevana tekijänä oli pääsy keskussairaalan korvapolin psykologille, joka oli perillä tinnituksesta ja sen aiheuttamista ongelmista. Vajaassa puolessa vuoden keskustelujen jälkeen koin täydellisen muutoksen jolla sain elämäni lähes kokonaan takaisin.
Suosittelen voimakkaasti tinnitukseen erikoistuneen terapeutin etsimistä ja hänen juttusilleen pääsemistä. Se ei ole helppoa, mutta aloita etsiminen vaikka yliopistollisista keskussairaaloista.
Edelleen tinnittää ja kovaa, mutta olen löytänyt näkökulmia ja toimintatapoja joilla tinnituksen häiritsevyys on tippunut asteikolla 0-10, kuutosesta ykköseen ja toisinaan pitkiksi ajoiksi lähes nollaan.- MH123
Vuodenverran menee. Aluksi unohdat sen puoleksi tunniksi, sitten puoleksi päiväksi... Pikkuhiljaa. Aina se sieltä kuuluu, jos kuuntelee. Haittaavuus vaan katoaa. Kuulethan sä oman hengityksesikin , seinäkellot ym. jos kuuntelet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1516294
- 481743
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381404- 451018
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45913Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13899Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384866Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845