Miten ja minkä ajan kuluessa totuit tinnitukseen?

inisee123

Ja minkälaista ääntä korvanne pitävät? Itselläni on soinut nyt 2kk enkä vieläkään ole tottunut, sillä ääni on hiljentynyt mutta samalla muuttunut korkeammaksi tämän alettua... Lisäksi kuuluu myös toinen morsettava ääni johon on hyvin vaikea tottua ):

5

327

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 52V

Minulla on tinnittävä melukorva vuodelta -92. Sain sen rakennustyömaalta.
      En muista tarkkaan miten tinnitukseen tottui, mutta kyllä se pikkuhiljaa jää huomiotta. Normaali elämä ja melun välttäminen on toiminut hyvin.

• soivaan

Takana kohta 30v tinniä ja ei siihen totu. Saattaa joskus jollainlailla unohtua, mutta varsinki nukkumaan mennessä haittaa unen saantia. Itellä on korkea- ja matalataajuisia piippauksia ja vinkumisia. Tinni saattaa muuttua paljonki ajan kuluessa, toisilla helpottaa ja toisilla menee hankalammaksi, kuten omalla kohdalla. Tsemppiä!

• asiantuntijalle

Minulla kesti 5 vuotta. Ratkaisevana tekijänä oli pääsy keskussairaalan korvapolin psykologille, joka oli perillä tinnituksesta ja sen aiheuttamista ongelmista. Vajaassa puolessa vuoden keskustelujen jälkeen koin täydellisen muutoksen jolla sain elämäni lähes kokonaan takaisin.

Suosittelen voimakkaasti tinnitukseen erikoistuneen terapeutin etsimistä ja hänen juttusilleen pääsemistä. Se ei ole helppoa, mutta aloita etsiminen vaikka yliopistollisista keskussairaaloista.

Edelleen tinnittää ja kovaa, mutta olen löytänyt näkökulmia ja toimintatapoja joilla tinnituksen häiritsevyys on tippunut asteikolla 0-10, kuutosesta ykköseen ja toisinaan pitkiksi ajoiksi lähes nollaan.

• MH123

Vuodenverran menee. Aluksi unohdat sen puoleksi tunniksi, sitten puoleksi päiväksi... Pikkuhiljaa. Aina se sieltä kuuluu, jos kuuntelee. Haittaavuus vaan katoaa. Kuulethan sä oman hengityksesikin , seinäkellot ym. jos kuuntelet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1365
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      911
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      885
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      85
      799
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      727
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      592
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      591
    8. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    9. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      567
    10. 48
      547
    Aihe