Alkoholi ja täsmälääke

Mörköpeikkoli

Voiko ottaa migreenilääkkeen, jos on juonut alkoholia? Sumatriptaani käytössä. Vielä ei onneksi ole tullut tilannetta, että migreeni iskisi iloisena iltana. Jostain luin, että näillä ei olisi yhteisvaikutusta, mutta onhan triptaanit hirveitä myrkkyjä. Eikä oikein kuulosta omaan korvaan hyvältä, että alko laajentaa suonia ja triptaani kaventaa.

7

27657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Triptaanititta

Mulla pari kertaa käyny niin, että juhlinnan alkumetreillä alkanut migreeni ja olen ottanut sumatriptaanin, vaikka olenkin jo ehtinyt nauttia alkoholia. Mulle ei tullut mitään sivuvaikutuksia, ihan normisti triptaani auttoi ja migreeni kaikkosi. Ja jatkoin alkoholin nauttimista kohtuudella myös pillerin ottamisen jälkeenkin.
      Ei tuo "yhteiskäyttö" kovin järkevältä kuulosta, mutta siinä on sitten ilta pilalla, jollei nappaa pilleriä.
      Eli en suosittele, mutta voin samalla sanoa kokeilleeni ja saaneeni avun ilman, että tuntisin itseäni sekakäyttösekopääksi :)

• jaska2

lukekaa tuo Acetium ketju, ei ainakaan sivuvaikutuksia ( luonnonlääke) ja ehkäisee asetaldehydialtistumista joka aiheuttaa syöpäriskiä. Acetiumin migreeni tutkimukset vasta käynnistymässä mutta tuote jo apteekeissa ken haluaa kokeilla, parin ehkä kolmen vuoden päästä on varmasti virallista tutkimustietoa.

• migreenikko

Miten niin triptaanit hirveitä myrkkyjä ? Valtavan hyvä lääke näin migreenistä kärsivälle . Olen usein joutunut ottamaan lääkkeen alkoholia kun olen nauttinut , alkoholi saattaa usein lyödä migreenin päälle .

• Mörköpeikkoli

No, jotenkin kuulostaa hurjalta, että lääke supistaa verisuonia ja mulla ainakin triptaanista tulee aikamoiset sivuvaikutukset (jotka kyllä kestää migreeniin verrattuna hyvin: niskajumitusta ja kurkun puristusta). Mun muut lääkkeet on ollu niin kevyttä kamaa ilmeisesti :D

Itelläkin iskee yleensä migreeni krapulassa, mutta triptaani tulee yrjöttyä ulos ennen kuin ehtii vaikuttaa. Täytyy hakea nenäsuihke.

• näin luulen

Olen lukenut että migreeni kipu tulee osittain siitä kun verisuonet laajentuvat siksi migreenilääke supistaa verisuonia

• ei kuulu yhteen

No aika hurja yhdistelmä on. Alkoholihan monella laukaisee päänsäryn, joko tavallisen tai migreenin.
      Toki joskus voi tulla tilanne, että se migreeni on yllättänyt ja on ollut pakko ottaa lääke.
      Usein migreenikohtauksia saavat eivät kyllä käytä alkoholia, jos ovat yhtään järkeviä toimissaan.

• ei_tosikko

No en kyllä anna migreenin "voittaa", jos pari kertaa vuodessa haluan juhlia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe