Kuulin sellaisia juttuja, jotka sai minut epäilemään huumeiden hallussapidosta. En ole todellakaan varma asiasta joten en uskalla mennä soittamaan mihinkään. Tyyppi asuu samalla paikkakunnalla kuin minä, mutta en ole varma siitäkään, missä talossa. Luulen tietäväni kuitenkin. Netissä luki ettei hätänumeroon voi soittaa ellei ole kiirrellinen asia, mutta mitenkäs sitten kun poliisille ei voi soittaa ellei soita hätänumeroon? Vai voiko? En tiedä, miten tekisin, koska JOS tyyppi pitää hallussa huumetta, niin se on kyllä jo rikos.
Voiko poliisille/hätänumeroon soittaa
9
522
Vastaukset
- jjkl
Soita poliisilaitoksen ilmoitusten vastaanotroon.
- Autakee
Hmm...Olen aika kömpelö, niin että mikähän on se numero sitten?
- 13+13
Soitat keskukseen ja kerrot asiasi, niin keskus yhdistää sinut haluamasi paikkaan.
Tässä esim. Helsingin poliisilaitos
https://www.poliisi.fi/poliisi/helsinki/home.nsf - Ihmealotus
No ei tuo tosiaan kiirellinen asia ole. Jos epäilemäsi henkilö(onko muuten ystäväsi tms?) on huimausaineiden kans tekemisissä, on se sitä vielä viikonkin päästä. Tietty jos haluat vaikka lavastaa jonkun syylliseks ni sitten on kiire ennen ku vihollises löytää sun kätkemän roinan.
- Autakee
Hmm... Huumeet ovat laissa kiellettyjä ja minun mielestä tuollaiset huumehörhöt joutavat poliisin hoiviin! Sinunko mielestä asia ei ole tärkeää ja annan tyypin siellä ihailla kätköjään, niinkö?
- Kaalimaankakarako
No ei sen takia hätänumeroon tartte soittaa. Jos se on diileri tai tosi käyttäjä,on sil sitä roinaa koska vaan kotona. Mut aloitus haiskahtaa vähän,etenkin näin viranomaisen nenään, siltä että voipi olla lavastuskin kyseessä... Mieti sitä!
- Autakee
Poliisit voisivat tehdä kotietsinnän. Tuskinpa olen ainoa joka ilmiantaa huumehörhön. Niitähän on paljon. Miksihän muuten huumediilereitä sitten edes jahdataan? Jos niistä ei kerran saa ilmoittaa...
- Postitele
Jokaisella poliisiasemalla on oma "palvelupäivystys", joka on yleensä vain virka-aikaan auki. Siellä pääsee juttelemaan suoraan poliisimiehen kanssa. Etsi numero netistä tai numerotiedustelusta. Ennen vanhaan oli olemassa puhelinluetteloita ;)
- Jestas..
Soita vaan yxyxkakkoseen ja aloita asiasi: "Hei, tässä on Valo Vasikka RuskeaVako, haluaisin ilmiantaa yhden ehkä tuntemani, ehkä tiedän-missä-asuu, joka ehkä-polttaa-pilveä kaverin..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511