eli mitä pitää opiskella, tälläiseen ammattiin?
psykologinen sairaanhoitaja
6
376
Vastaukset
- harvinainen amm
En ole koskaan kuullut psykologisesta sairaanhoitajasta. Taisit keksiä sen ihan itse. Voit siis hyvin itse keksiä senkin, mitä ko. ammattiin pitää opiskella.
- ei löydä tietoo
Himangalla toimii sanna kuusisto ja titteli on tuo psykologinen sairaanhoitaja. en mäkään ole ennen kuullut tuollasta ammattinimikettä :)
- Wanhaa Aikaa..
Tarkoitat varmaan nimikettä
Psykiatrinen sairaanhoitaja
Ko. nimikettä ei voi enää suorittaa, se on ollut aikaisemmin koulu- ja opistoasteella.
Ote wikipediasta esimerkkinä kaupalliselta alalta:
"tutkintonimikkeet eivät tutkintouudistuksen myötä kuitenkaan suoraan periytyneet kouluasteelta toiselle asteelle. Esimerkiksi kaupallisella alalla oli kouluasteella merkantin ja opistoasteella merkonomin koulutus. Nykyään merkantin tutkintoa ei ole enää olemassa, ja merkonomi on laskenut toisen asteen tutkinnoksi." - 14+ 17
Nykyään käytännössä pitää mennä opiskelemaan johonkin ammattikorkeakouluun, joka tarjoaa sairaanhoitajan tutkintoa mielenterveystyön suuntautumisella. Kaksi kolmannesta tutkinnosta on silti jotain muuta kuin mielenterveystyötä että siihen kannattaa henkisesti valmistautua.
- nyt löytää tiedon
kiitoksia tiedosta.
- Anonyymi
Mielenkiintoinen tapaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503874
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342811Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262478- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 291578
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91248