Olen 18v. tyttö, joka haluaisi diplomi-insinööriksi konetekniikan puolelle. Ongelmana on se, että tajusin kutsumukseni vasta liian myöhään ja ylppärit kohta tulossa, eikä fysiikasta ole suoritettuna kuin yksi kurssi. Valintakokeet perustuvat lukion viiteen fysiikan kurssiin. Kannattaako minun edes yrittää pyrkiä esimerkiksi Tampereelle, jos fysiikan lukemiseen on vain pari viikkoa aikaa kirjoitusten jälkeen? Olen intohimoinen ja suht nopeasti uusia asioita omaksuva tyyppi, mutta ovatko suunnitelmani jo liian korkealla kenelle tahansa??!
Lukion kemian laaja kemia: onnistuuko kolmessa viikosa?
2
186
Vastaukset
- Hmmmm
Otsikossa puhut kemiasta.. Mutta mokia sattuu.
Meinasin aluksi sanoa, ettei mitään mahkuja, mutta koska kaikken vaikeimpia kursseja ei kuulu alueeseen (mm. 7 kurssi) saattaisi sinulla olla mahdollisuus, mutta en usko, että saat opiskeltua niin paljoa, että pärjäisit syventävissä tehtävissä joista tulee 1/3 pisteistä.
Eli joudut hankkimaan todella hyvät pisteet matikasta, jotta saisit yhteis pisteet tarpeeksi korkeiksi.
Eli jos luulet, että saat kirjotuksista hyvät arvosanat ja olet matikassa hyvä (ainakin E:n tasoa) niin voit hyvin päästä yhteis pisteillä (kirjotukset koe)
Mutta olisi mukava tietää minkä tasoisia numeroita olet saanut tai mitä kirjoituksista on tullut (jos olet jo aikasemmin kirjoittanut) niin olisi helpompi sanoa onko ollenkaan mahkuja.- 11+19
"Meinasin aluksi sanoa, ettei mitään mahkuja, mutta koska kaikken vaikeimpia kursseja ei kuulu alueeseen (mm. 7 kurssi) saattaisi sinulla olla mahdollisuus"
Mutta tänä vuonna on mukana 3. kurssi, mikä tunnetaan yhtenä vaikeimpana kurssina 7. ohella. Pääsykokeissa heijastus ja taittumis laskut ovat yleensä jopa vaikeampia kuin 7. kurssin tehtävät.
AP: Jos matematiikka riittää, että pystyt saamaan pääsykokeista korkeat pisteet ilman lukemista. Koska sun kannattais lukea pelkkää fysiikkaa yo-kokeiden ja pääsykokeiden välissä olevan loman aikana pärjätäkseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019