Eli tälläinen http://www.rastor.fi/koulutus Onko kenelläkään tuosta kokemusta? Tuosta kun ei ole mitään infoa etukäteen mitä vaaditaan tuohon koulutukseen pääsemiseksi eli ainoa vaihtoehto on mennä infoon. Joten kysynkin onko kenelläkään etukäteistietoa. Mitkä vaatimukset tuonne on?
Eli jos työskentelee maarakennusalalla ja haluaa edetä esimiestehtäviin, niin onko tuo yksi reitti sinne? Rakennusinsinööri on tietenkin yksi vaihtoehto myös, mutta kiinnostaisi kokemukset tuosta jos pisteet eivät riitä korkeakouluun.
Työteknikko/Rastor
5
1312
Vastaukset
- jokuvaan2
Eikös siinä opiskella samalla erikoisammattitutkinto johon vaaditaan ammattitutkinto pohjalle ja 10v työkokemusta, jos ei ole muuttunut?
- Työteknikko v.2008
Itse kävin tuon 2006-2008 kun halusin lisäkoulutusta perusamiksen päälle (sähköasentaja). Vaatimuksena oli tuolloin 3 vuotta työkokemusta joka taidettiin laskea joustavasti tutkinnon loppuun mennessä.
Itse luokittelen tuon koulutuksen todellakin sellaisille jotka ovat tehneet vuoskymmeniä ammattialisena hommia ja haluavat pätevöityä esimieheksi.Tälläisiä siis suurin osa ryhmästänkin oli; 45 ukkoja jotka halusivat pois haalareista.
Jos on taas nuori ihminen, kannattaa ehdottomasti hakeutua ihan oikeaan amk:hon taikka korkeakouluun. kyseinen tutkinto on loppujen lopuksi aika kirjekurssin asemassa, kun aletaan hakemaan papereilla töitä.
Tuostahan siis saa tosiaan erikoisammattitutkinnon ja Työteknikon - arvonimen.Tosin, kukaan ikinä tiedä tuosta mitään ja aina saa olla selittelemässä. - mie9isse
Oma mieheni on tuollaisen 90-luvulla käynyt enkä oikein tiedä...minusta se vaikutti enemmän vuoden mittaiselta kirjekurssilta, joten sen antamasta pätevyydestä...
Kyse ei ole siis teknillisen opiston tutkinnosta vaan yksityisen tahon rahanlypsy keksinnöstä.
Esim työteknikko vs. entinen koneteknikko eivät vastaa toisiaan millään tasolla.
Vähän epäilen tuosta olevan hyötyä, koska nykyään koulutetummatkin ovat vaikeuksissa työllistyä. Tietysti jos sinulla on kaveri pomona niin mkäs sitten.
Eiköhän tuosa riitä työkokemus, rahaa ne vain haluavat. - Anonyymi
Itse kaksi korkeakoulututkintoa käyneenä nauran tuollaiselle höpöhöpö touhulle, että keksitään keksimällä höpöjä lohdutus palkintoja sellasille järjen tyhmille ihmisille joilla ei ällykkyys osamäärä tai taidot riitä ammattikorkeakouluun. Tuon kuperkeikkakurssin vaatimukset on kaukana mistään oikeasta johtamisesta. Niin se vaan on, että ammattikoulupojat on duunareita ja korkeakoulupojat työnjohtajia, tai keskisarjan ylempiä johtajia. Siinä on suuri ero johtaminen vaatii minusta aivo työskentelyä ja ongelman ratkonta kykyä plus kielten osaamista.
- Anonyymi
Asentajapohjalta olin kolmekymppisenä jo ylempi toimihenkilö että perseestä oli korkeakoulutetut. Helvetin tyhmiä ja osaamattomia!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3187504Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662166- 1761830
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161372- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91241Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551161Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019