Työteknikko/Rastor

Harjukainen...

Eli tälläinen http://www.rastor.fi/koulutus Onko kenelläkään tuosta kokemusta? Tuosta kun ei ole mitään infoa etukäteen mitä vaaditaan tuohon koulutukseen pääsemiseksi eli ainoa vaihtoehto on mennä infoon. Joten kysynkin onko kenelläkään etukäteistietoa. Mitkä vaatimukset tuonne on?

Eli jos työskentelee maarakennusalalla ja haluaa edetä esimiestehtäviin, niin onko tuo yksi reitti sinne? Rakennusinsinööri on tietenkin yksi vaihtoehto myös, mutta kiinnostaisi kokemukset tuosta jos pisteet eivät riitä korkeakouluun.

5

1427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan2

Eikös siinä opiskella samalla erikoisammattitutkinto johon vaaditaan ammattitutkinto pohjalle ja 10v työkokemusta, jos ei ole muuttunut?

• Työteknikko v.2008

Itse kävin tuon 2006-2008 kun halusin lisäkoulutusta perusamiksen päälle (sähköasentaja). Vaatimuksena oli tuolloin 3 vuotta työkokemusta joka taidettiin laskea joustavasti tutkinnon loppuun mennessä.

Itse luokittelen tuon koulutuksen todellakin sellaisille jotka ovat tehneet vuoskymmeniä ammattialisena hommia ja haluavat pätevöityä esimieheksi.Tälläisiä siis suurin osa ryhmästänkin oli; 45 ukkoja jotka halusivat pois haalareista.

Jos on taas nuori ihminen, kannattaa ehdottomasti hakeutua ihan oikeaan amk:hon taikka korkeakouluun. kyseinen tutkinto on loppujen lopuksi aika kirjekurssin asemassa, kun aletaan hakemaan papereilla töitä.
      Tuostahan siis saa tosiaan erikoisammattitutkinnon ja Työteknikon - arvonimen.Tosin, kukaan ikinä tiedä tuosta mitään ja aina saa olla selittelemässä.

• mie9isse

Oma mieheni on tuollaisen 90-luvulla käynyt enkä oikein tiedä...minusta se vaikutti enemmän vuoden mittaiselta kirjekurssilta, joten sen antamasta pätevyydestä...
      Kyse ei ole siis teknillisen opiston tutkinnosta vaan yksityisen tahon rahanlypsy keksinnöstä.
      Esim työteknikko vs. entinen koneteknikko eivät vastaa toisiaan millään tasolla.
      Vähän epäilen tuosta olevan hyötyä, koska nykyään koulutetummatkin ovat vaikeuksissa työllistyä. Tietysti jos sinulla on kaveri pomona niin mkäs sitten.
      Eiköhän tuosa riitä työkokemus, rahaa ne vain haluavat.

• Anonyymi

Itse kaksi korkeakoulututkintoa käyneenä nauran tuollaiselle höpöhöpö touhulle, että keksitään keksimällä höpöjä lohdutus palkintoja sellasille järjen tyhmille ihmisille joilla ei ällykkyys osamäärä tai taidot riitä ammattikorkeakouluun. Tuon kuperkeikkakurssin vaatimukset on kaukana mistään oikeasta johtamisesta. Niin se vaan on, että ammattikoulupojat on duunareita ja korkeakoulupojat työnjohtajia, tai keskisarjan ylempiä johtajia. Siinä on suuri ero johtaminen vaatii minusta aivo työskentelyä ja ongelman ratkonta kykyä plus kielten osaamista.

• Anonyymi

Asentajapohjalta olin kolmekymppisenä jo ylempi toimihenkilö että perseestä oli korkeakoulutetut. Helvetin tyhmiä ja osaamattomia!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      5938
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      60
      3545
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2759
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      15
      2705
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2319
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      32
      2245
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      2047
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1885
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1399
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      281
      1332
    Aihe