Voisiko yhtenä kriteeriona uskontoja tarkastellessa olla se, että onko lähtökohtasi, menetelmäsi ja päämääräsi sinä ja vain sinä, ilman ulkoisia auktoriteetteja?
Minusta buddhalaisuus täyttää nämä kriteeriot ja hindulaisuuskin, ainakin jos ajattelee joogaa. Mutta Krishna-liike ei täytä näitä kriteerioita. Siinä uskotaan ennen kaikkea gurun succesioon. Tällä tavalla ihmiset saadaan tottelemaan auktoriteettia sokeasti, kritiikittömästi. Kuka lienee sellaisen takana, jossa annetaan elämän ohjakset jollekin? Ettei vaan pimeyden voimat. Itsensä oivaltaminen ei ole sokeaa uskoa.
Haluan vain keskustelua siitä, mikä on bona fidee uskonto.
eri tapoja
35
1184
Vastaukset
- Bhaga
Itse pidan Krishna-liikkeessa juuri siita, etta kaiken voi kyseenalaistaa ja aina saa loogisen vastauksen. En tosin ole asenteeni vuoksi enaa tervetullut Krishna-liikkeen Suomen temppeliin, mutta nykyaan kuulunkin IRM:iin. Lisaa irmi:sta sivuilla: http://www.iskconirm.com
On totta, etta joukko "guruja" teki vallankaappauksen ISKCON:issa 80-luvun alussa, mutta silti on viela paljon niita, jotka ajattelevat omilla aivoillaan, eivatka seuraa sokeasti naita guruheppuja. Tassa yksi: http://www.pratyatosa.com
Hare Krishna!- Jermy
Minkähän asenteen vuoksi? Olisi mielenkiintoista tietää, mikä asenne voi olla sellainen, joka ei sovi pakkopaitaan? Ilmeisesti asut englanninkielisessä maassa, kun et kirjoita ään pisteitä.
- Bhaga
Jermy kirjoitti:
Minkähän asenteen vuoksi? Olisi mielenkiintoista tietää, mikä asenne voi olla sellainen, joka ei sovi pakkopaitaan? Ilmeisesti asut englanninkielisessä maassa, kun et kirjoita ään pisteitä.
Olen talla hetkella toissa Hollannissa. Niin siita asenteesta. Kysyin Helsingin temppelin johtajalta, miksi Srila Prabhupadan (ISKCON:in perustaja) testamenttia ei noudatettu hanen jatettyaan taman planeetan. Testamentissa luki, etta vain Srila Prabhupadan oppilaat saavat toivia eraissa ISKCON:in johtotehtavissa, mutta kuitenkin nykyaan naissa tehtavissa on paljon muiden gurujen oppilaita, mika on siis vastoin testamentin suoria maarayksia. Pyysin selitysta asiaan, jolloin minut pyydettiin akkia sivummalle toimistoon ja kehotettiin kysymaan tallaisia kysymyksia hiljempaa. Sitten temppelin johtaja totesi, etta taidan olla itse paastani vialla, kun kuvittelen, etta ISKCON:in opetuksissa tai toimintatavoissa olisi jotain vialla. Han ei kuitenkaan osannut vastata kysymykseeni ja siita asti han ei enaa tervehtinyt minua ja katsoi minua todella vihaisesti kun vierailin temppelissa. Pitaisi varmaan joskus kysaista sama kysymys sunnuntaijuhlassa. :D
Srila Prabhupadan testamentti loytyy osoitteesta:
http://www.pratyatosa.com/Prabhupadas_Will.htm
Hare Krishna! - harinamananda108
Haribol!
Katso www.iskconirmfinland.se olisi kiva joskus tavata!
Terveisin, Henrik Dahlström, Tammisaari
- Vaisnava
Eräs muslimiystävistäni on ihmetellyt, miten ihminen voi tietää tekevänsä oikein jos hän ei seuraa pikkutarkkaa uskonnollista sääntöjärjestelmää (jollainen löytyy esim. Koraanista). Tämä sisäinen epävarmuus on yksi, mikä ajaa ihmiset gurujen helmoihin. On niin helppoa antaa jonkun toisen päättää puolestaan.
Bhagavad Gita ei kuitenkaan ole ehdottomien sääntöjen kirja. Se on soveltajan kirja, joka kehottaa aina etsimään vähiten väärää vaihtoehtoa. Joissakin tapauksissa jopa tappaminen voi olla tällainen vaihtoehto.
Gitan opetusten ymmärtämiseen voi tarvita jonkun, joka elää jo sen opetusten mukaan. Krishna neuvookin näin tekemään, etsimään opettajia. Ikävä kyllä se, joka julistaa olevansa tällainen opettaja, voi olla jotain ihan muuta...
Itse olen kiitollisuudenvelassa ennen kaikkea eräälle toiselle muslimilleystävälleni siitä, että sain Gitan sanoista otteen. Hän eli Islamin mukaan mutta esitteli siitä huolimatta minulle Gitan sanomaa käytännössä - miten eletään ihan tavallista elämää Jumalan palvelijana, miten avataan sydän niin että Jumala voi tuhota sisäisen ahdistuksen. Näíssä puuhissa ei ole niin tärkeää, minkä uskonnon sääntöjä seuraa, vaan muutos lähtee sisältä ja säteilee Jumalan valoa kaikkialle sydämestä käsin.
Tuo ihminen on ollut minulle guru jos joku, mutta en minä häntä silti lähtisi sokeasti ja kritiikittömästi seuraamaan ;) enkä kääntymään muslimiksi vaikka hän siitä ilahtuisikin. - Vrinda
Minulle guru on ikäänkuin matkaopas, joka osaa neuvoa tien paikkaan, jonne haluan mennä. Jos opas ei ole tehtävänsä tasalla hän taatusti johtaa opastettavansa harhaan. Toisaalta eksyminen voi onnistua varsin hyvin myös omin avuin, vaikka kuinka olisi tarkkana ja yrittäisi pitää silmänsä auki...
Bona fide uskonto on minulle jotain sellaista, joka avaa silmiä, avartaa ja pehmentää sydäntä, tekee ihmisestä suvaitsevaisemman ja lempeämmän. Pidän lopputulosta tärkeämpänä kuin menetelmää jolla määränpää saavutetaan...- Jeremy
Pidätkö lopputulosta tärkeämpänä kuin menetelmää jolla päämäärä saavutetaan? Really?
Tämä on iänikuinen tie harhaan - tarkoitukset pyhittää keinot. Muslimit pääsevät taivaaseen tappamalla vääräuskoiset jne. Jo aloituksessa painotan, että menetelmä ja päämäärä eivät ole erillisiä. Menetelmä = päämäärä. Se ei ole jossain kaukana tulevaisuudessa.
Ajattelemalla noin joudut hirveään suohon ja gurusi tulee väittämään, että olet hyvällä tiellä. Tuolla tavalla oikeutetaan juutalaisten hirmuteot jne. Koska päämäärä on luvattu maa, niin julmuudet sallitaan. Terveen järjen käyttö on kiellettyä. - Vrinda
Jeremy kirjoitti:
Pidätkö lopputulosta tärkeämpänä kuin menetelmää jolla päämäärä saavutetaan? Really?
Tämä on iänikuinen tie harhaan - tarkoitukset pyhittää keinot. Muslimit pääsevät taivaaseen tappamalla vääräuskoiset jne. Jo aloituksessa painotan, että menetelmä ja päämäärä eivät ole erillisiä. Menetelmä = päämäärä. Se ei ole jossain kaukana tulevaisuudessa.
Ajattelemalla noin joudut hirveään suohon ja gurusi tulee väittämään, että olet hyvällä tiellä. Tuolla tavalla oikeutetaan juutalaisten hirmuteot jne. Koska päämäärä on luvattu maa, niin julmuudet sallitaan. Terveen järjen käyttö on kiellettyä.No, minä uskon, että on olemassa yksi Jumala, jonka luokse johtaa monenlaisia teitä. Yksi etsii Jumalaa älynsä avulla, toinen rakastaa Jumalaa tekemällä hyviä tekoja, kolmas ehkä omistaa elämänsä suoremmin ja kokonaisvaltaisemmin Jumalan palvelemiseen.
Koen turhana kiistelyn siitä, mikä tie (=menetelmä) näistä on korkein ja paras. Jokainen niistä voi olla täydellinen omalla tavallaan ja "paras" tietynlaisille ihmisille. Menetelmä ja päämäärä eivät ole erilliset. (Jumalan valtakunta on jo läsnä tässä ja nyt.) Kuitenkin näkisin, että menetelmissä voi olla tiettyä variaatiota kun taas päämäärä on kaikessa muuttuvaisuudessaankin ikuinen ja muuttumaton.
Itse en ole kenenkään gurun initioitu oppilas enkä myöskään kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön tai yhteisöön. Toisaalta koen, että olen kasvanut ihmisenä paljon juuri sen takia, että olen saanut kohdata itseäni viisaampia ihmisiä ja keskustella heidän kanssaan uskoon ja elämään liittyvistä kysymyksistä. Minulle guru ei ole pelkästään henkilö, joka sijoittuu tietyn uskonnollisen hierarkian yläpäähän. Guru tarkoittaa minulle jokaista ihmistä, jolta voin oppia jotakin uutta. Esimerkiksi minusta tuntuu, että omat yläasteikäiset oppilaani ovat opettaneet minulle ehkä jopa enemmän kuin aikanaan koulussa opettajat. :)
Uskon toki, että jumalalliset ominaisuudet ja jumalallinen viisaus on meissä jokaisessa valmiina jo olemassa. Itse taidan kuitenkin tarvita toisten apua niiden löytämiseen. Jos Sinä selviät matkallasi yksin, olen tietenkin onnellinen puolestasi. :) - Anonyymi
Vrinda kirjoitti:
No, minä uskon, että on olemassa yksi Jumala, jonka luokse johtaa monenlaisia teitä. Yksi etsii Jumalaa älynsä avulla, toinen rakastaa Jumalaa tekemällä hyviä tekoja, kolmas ehkä omistaa elämänsä suoremmin ja kokonaisvaltaisemmin Jumalan palvelemiseen.
Koen turhana kiistelyn siitä, mikä tie (=menetelmä) näistä on korkein ja paras. Jokainen niistä voi olla täydellinen omalla tavallaan ja "paras" tietynlaisille ihmisille. Menetelmä ja päämäärä eivät ole erilliset. (Jumalan valtakunta on jo läsnä tässä ja nyt.) Kuitenkin näkisin, että menetelmissä voi olla tiettyä variaatiota kun taas päämäärä on kaikessa muuttuvaisuudessaankin ikuinen ja muuttumaton.
Itse en ole kenenkään gurun initioitu oppilas enkä myöskään kuulu mihinkään uskonnolliseen järjestöön tai yhteisöön. Toisaalta koen, että olen kasvanut ihmisenä paljon juuri sen takia, että olen saanut kohdata itseäni viisaampia ihmisiä ja keskustella heidän kanssaan uskoon ja elämään liittyvistä kysymyksistä. Minulle guru ei ole pelkästään henkilö, joka sijoittuu tietyn uskonnollisen hierarkian yläpäähän. Guru tarkoittaa minulle jokaista ihmistä, jolta voin oppia jotakin uutta. Esimerkiksi minusta tuntuu, että omat yläasteikäiset oppilaani ovat opettaneet minulle ehkä jopa enemmän kuin aikanaan koulussa opettajat. :)
Uskon toki, että jumalalliset ominaisuudet ja jumalallinen viisaus on meissä jokaisessa valmiina jo olemassa. Itse taidan kuitenkin tarvita toisten apua niiden löytämiseen. Jos Sinä selviät matkallasi yksin, olen tietenkin onnellinen puolestasi. :)Viestiketju poistettu:
Ajan ja avaruuden faktori - - Suomi24 Keskustelut
Palautetaan- nyt jo moninkertaisena.
Viestiketju poistettu:
Elämämme oli tiedossa tuhansia vuosia sitten viimeistä yksityiskohtaa myöten. - - Suomi24 Keskustelut
Kymmeniin eri ketjuihin - jossakain ne pysyy, kaikkia ei voida poistaa.
Miksi aika nopeutuu ja mitä sille voidaan tehdä?
B.S. Swami, fyysikko vastaa tähän kysymykseen.
Käännösvirheet suomen kielellä ja tämä lyhyt ote hänen luennostaan:
Vastaus: Usein ihmiset joutuvat ajattomuuden tilaan, kun ihminen ei ymmärrä, mitä tehdä, mitä tapahtuu, aika näyttää menneen hulluksi, kiihtyneen. Nykyään on monessa suhteessa tällainen ajattomuuden tila, kun vanha, kaikille selkeä muodostelma on melkein ohi, siirrytään uuteen muodostelmaan, sivilisaatioon, ja monet ihmiset eivät tiedä, mitä tehdä, miten sopeutua uuteen muodostelmaan. Vedoissa sanotaan, että kun ajanpyörä saavuttaa alimmillaan pisteen, jossa siirrytään uuteen sykliin, sillä hetkellä ajan kulku kiihtyy jyrkästi. Aika tiivistyy, aikasyklien risteyskohtaan, jolloin totutut rakenteet eivät toimi. Nyt meillä on juuri tällainen tilanne - aiemmat hoitomenetelmät eivät toimi, jotkin sosiaaliset rakenteet eivät toimi, johtamisjärjestelmät eivät toimi, eli ihmiset yrittävät soveltaa jotakin aiemmin kehitettyä, mutta se on tehotonta. Itse asiassa ne, jotka ymmärtävät aikaa, eli ymmärtävät, miten aika liittyy älyyn, pystyvät selviytymään tästä tilanteesta. Tietyn luovuuden ansiosta ihminen voi päästä mukaan tilanteeseen ja olla menestyvä ja onnellinen. Ajan risteys on eräänlainen erityinen muutoskonfiguraatio, kun ihmiset siirtyvät luovaan vaiheeseen, koska kaikki muu kuin luovuus ei toimi (on hyödytöntä). Jos et kytkeydy päälle, kuulut luusereiden luokkaan.
Mitä ovat sisäinen ja ulkoinen aika?
B.S.Swami, fyysikko vastaa:
Kysymys: Mitä on sisäinen ja ulkoinen aika?
Vastaus: Kun henkilöllä on ulkoinen aika, joka näkyy kellon osoittimena, mutta ei sisäistä aikaa, se tarkoittaa, että henkilö on levottomuuden tilassa. Tämä on ajattomuudessa olevan ihmisen psykologinen perustila, kun ihminen ei ole ottanut vastuuta itsestään, elämästään ja odottaa ongelmiensa ratkeavan ulkoisessa rakenteessa. Tämä tila on sisäisen ajan ryöstäjä. Ja silloin ihminen rikkoo mittaamisen lakia: hän lakkaa huomaamasta läheisten ihmisten elämää. Sisäinen aika on kykyä kytkeytyä pois aistien objekteista, ulkoisista olosuhteista ja nähdä asiat sellaisina kuin ne ovat.
Miten käsitys ajasta eroaa länsimaisen ja itäisen sivilisaation välillä?
Kysymys: Mikä ero on länsimaisen ja itäisen sivilisaation aikakäsityksessä?
Vastaus: Kyse on pohjimmiltaan erilaisesta näkemyksestä. Länsimaisessa sivilisaatiossa aikaa tarkastellaan menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden näkökulmasta. Menneisyys on silloin mahdollisuuksia, joita ei ole hyödynnetty. Nykyhetkeä ei länsimaisessa sivilisaatiossa pidetä tekijänä. Eli itse asiassa ihminen ei ole olemassa nykyhetkessä. Osoittautuu, että tällaisessa sivilisaatiossa aika on jakautunut menneisyyteen ja tulevaisuuteen. Tällainen ihminen haaveilee tulevaisuudesta tai katuu menneisyyttä. Itäisessä kulttuurissa menneisyyttä ja tulevaisuutta tarkastellaan nykyisyydessä. Ja tällainen ihminen ajattelee ja tuntee, että hänen tulevaisuutensa riippuu siitä, miten hän ajattelee ja tuntee nyt. Siitä, miten hän suhtautuu ympäröivään maailmaan nyt. Tulevaisuutta hänen ei silloin tarvitse suunnitella. Aika suunnittelee, koska aika on ihmisen suunnitelmien yläpuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestiketju poistettu:
Viestiketju poistettu:
Elämämme oli tiedossa tuhansia vuosia sitten viimeistä yksityiskohtaa myöten. - - Suomi24 Keskustelut
Miksi aika nopeutuu ja mitä sille voidaan tehdä?
Vastaus: Usein ihmiset joutuvat ajattomuuden tilaan, kun ihminen ei ymmärrä, mitä tehdä, mitä tapahtuu, aika näyttää menneen hulluksi, kiihtyneen. Nykyään on monessa suhteessa tällainen ajattomuuden tila, kun vanha, kaikille selkeä muodostelma on melkein ohi, siirrytään uuteen muodostelmaan, sivilisaatioon, ja monet ihmiset eivät tiedä, mitä tehdä, miten sopeutua uuteen muodostelmaan. Vedoissa sanotaan, että kun ajanpyörä saavuttaa alimmillaan pisteen, jossa siirrytään uuteen sykliin, sillä hetkellä ajan kulku kiihtyy jyrkästi. Aika tiivistyy, aikasyklien risteyskohtaan, jolloin totutut rakenteet eivät toimi. Nyt meillä on juuri tällainen tilanne - aiemmat hoitomenetelmät eivät toimi, jotkin sosiaaliset rakenteet eivät toimi, johtamisjärjestelmät eivät toimi, eli ihmiset yrittävät soveltaa jotakin aiemmin kehitettyä, mutta se on tehotonta. Itse asiassa ne, jotka ymmärtävät aikaa, eli ymmärtävät, miten aika liittyy älyyn, pystyvät selviytymään tästä tilanteesta. Tietyn luovuuden ansiosta ihminen voi päästä mukaan tilanteeseen ja olla menestyvä ja onnellinen. Ajan risteys on eräänlainen erityinen muutoskonfiguraatio, kun ihmiset siirtyvät luovaan vaiheeseen, koska kaikki muu kuin luovuus ei toimi (on hyödytöntä). Jos et kytkeydy päälle, kuulut luusereiden luokkaan.
Mitä ovat sisäinen ja ulkoinen aika?
B.S.Swami, fyysikko vastaa:
Kysymys: Mitä on sisäinen ja ulkoinen aika?
Vastaus: Kun henkilöllä on ulkoinen aika, joka näkyy kellon osoittimena, mutta ei sisäistä aikaa, se tarkoittaa, että henkilö on levottomuuden tilassa. Tämä on ajattomuudessa olevan ihmisen psykologinen perustila, kun ihminen ei ole ottanut vastuuta itsestään, elämästään ja odottaa ongelmiensa ratkeavan ulkoisessa rakenteessa. Tämä tila on sisäisen ajan ryöstäjä. Ja silloin ihminen rikkoo mittaamisen lakia: hän lakkaa huomaamasta läheisten ihmisten elämää. Sisäinen aika on kykyä kytkeytyä pois aistien objekteista, ulkoisista olosuhteista ja nähdä asiat sellaisina kuin ne ovat.
Miten käsitys ajasta eroaa länsimaisen ja itäisen sivilisaation välillä?
Kysymys: Mikä ero on länsimaisen ja itäisen sivilisaation aikakäsityksessä?
Vastaus: Kyse on pohjimmiltaan erilaisesta näkemyksestä. Länsimaisessa sivilisaatiossa aikaa tarkastellaan menneisyyden, nykyisyyden ja tulevaisuuden näkökulmasta. Menneisyys on silloin mahdollisuuksia, joita ei ole hyödynnetty. Nykyhetkeä ei länsimaisessa sivilisaatiossa pidetä tekijänä. Eli itse asiassa ihminen ei ole olemassa nykyhetkessä. Osoittautuu, että tällaisessa sivilisaatiossa aika on jakautunut menneisyyteen ja tulevaisuuteen. Tällainen ihminen haaveilee tulevaisuudesta tai katuu menneisyyttä. Itäisessä kulttuurissa menneisyyttä ja tulevaisuutta tarkastellaan nykyisyydessä. Ja tällainen ihminen ajattelee ja tuntee, että hänen tulevaisuutensa riippuu siitä, miten hän ajattelee ja tuntee nyt. Siitä, miten hän suhtautuu ympäröivään maailmaan nyt. Tulevaisuutta hänen ei silloin tarvitse suunnitella. Aika suunnittelee, koska aika on ihmisen suunnitelmien yläpuolella.Viestiketju poistettu:
Viestiketju poistettu:
Vastaus: Muinaisilla tietäjillä on syvyyttä, joka meiltä nykyään puuttuu. Idän ja lännen yhdistelmä antaa hämmästyttävän tuloksen - elämän tarkoituksen ymmärtämisen ja mukavuuden, ulkoisen harmonian luomisen. Aineelliset saavutukset eivät kuitenkaan tee meistä edistyksellisempiä, vaan pikemminkin päinvastoin - tuhoisampia ja vähemmän onnellisia. Muinaisina aikoina ihmiset näkivät elämän tarkoituksen siinä, että he tekivät jotain kaunista yhdessä. Tämän merkityksen ytimessä oli aikomus - herättää ympärillä olevien sydämissä inspiraation ja luovan lennon tunne. Jotta ihminen voisi olla onnellinen, tarvitaan vain kaksi asiaa - lempipuuhaa ja ystäviä, joiden kanssa hän tekisi lempipuuhaansa.
Kysymys: Mikä on älyn ja sisäisen ajan suhde?
B.S.Swami:
Vastaus: Äly on suoraan yhteydessä aikaan. Järkevä ihminen on ihminen, joka ymmärtää ajan luonteen, hän tekee yhteistyötä ajan energian kanssa. Tämä on älyn määritelmä. Kiinalaisilla on tällainen sanonta: Jos haluat tuhota vihollisen, istu joen rannalla ja odota, kunnes se ui ohitsesi. Toisin sanoen itämaisen ajattelun luonteeseen kuuluu, ettei taistella, ei vastustaa, vaan yksinkertaisesti tuntea yhteys. Äly on funktio, jonka avulla ihminen voi tuntea maailman eheyden ja suhteiden eheyden. Hän ei jaa tätä maailmaa vihamielisiin ja ystävällisiin, hän ymmärtää, ettei ystäviä ja vihollisia ole. Tämä jako on luontainen länsimaiselle ajattelulle, joka toimii ulkoisen ajan tilassa. Henkinen äly toimii sisäisen ajan tilassa, ja se on oppilaan hallussa.
Kysymys: Mitä tapahtuu henkilölle, joka on väärällä henkisellä polulla?
B.S.Swami:
Vastaus: Jos henkinen polku on väärä ja henkilö omaksuu jonkin uskonnon, jonka sisällä hän haluaa näyttäytyä parempana kuin on, kyseessä on väärä henkisyys. Syntyy uskonnollinen ylevöityminen. Ihmisellä on jo ongelmia, hän hyväksyy uskonnon ja nyt hänen on mukauduttava johonkin standardiin, edustukseen, sisäiseen kuvaan. Kaikki muuttuu vielä monimutkaisemmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestiketju poistettu:
Viestiketju poistettu:
Vastaus: Muinaisilla tietäjillä on syvyyttä, joka meiltä nykyään puuttuu. Idän ja lännen yhdistelmä antaa hämmästyttävän tuloksen - elämän tarkoituksen ymmärtämisen ja mukavuuden, ulkoisen harmonian luomisen. Aineelliset saavutukset eivät kuitenkaan tee meistä edistyksellisempiä, vaan pikemminkin päinvastoin - tuhoisampia ja vähemmän onnellisia. Muinaisina aikoina ihmiset näkivät elämän tarkoituksen siinä, että he tekivät jotain kaunista yhdessä. Tämän merkityksen ytimessä oli aikomus - herättää ympärillä olevien sydämissä inspiraation ja luovan lennon tunne. Jotta ihminen voisi olla onnellinen, tarvitaan vain kaksi asiaa - lempipuuhaa ja ystäviä, joiden kanssa hän tekisi lempipuuhaansa.
Kysymys: Mikä on älyn ja sisäisen ajan suhde?
B.S.Swami:
Vastaus: Äly on suoraan yhteydessä aikaan. Järkevä ihminen on ihminen, joka ymmärtää ajan luonteen, hän tekee yhteistyötä ajan energian kanssa. Tämä on älyn määritelmä. Kiinalaisilla on tällainen sanonta: Jos haluat tuhota vihollisen, istu joen rannalla ja odota, kunnes se ui ohitsesi. Toisin sanoen itämaisen ajattelun luonteeseen kuuluu, ettei taistella, ei vastustaa, vaan yksinkertaisesti tuntea yhteys. Äly on funktio, jonka avulla ihminen voi tuntea maailman eheyden ja suhteiden eheyden. Hän ei jaa tätä maailmaa vihamielisiin ja ystävällisiin, hän ymmärtää, ettei ystäviä ja vihollisia ole. Tämä jako on luontainen länsimaiselle ajattelulle, joka toimii ulkoisen ajan tilassa. Henkinen äly toimii sisäisen ajan tilassa, ja se on oppilaan hallussa.
Kysymys: Mitä tapahtuu henkilölle, joka on väärällä henkisellä polulla?
B.S.Swami:
Vastaus: Jos henkinen polku on väärä ja henkilö omaksuu jonkin uskonnon, jonka sisällä hän haluaa näyttäytyä parempana kuin on, kyseessä on väärä henkisyys. Syntyy uskonnollinen ylevöityminen. Ihmisellä on jo ongelmia, hän hyväksyy uskonnon ja nyt hänen on mukauduttava johonkin standardiin, edustukseen, sisäiseen kuvaan. Kaikki muuttuu vielä monimutkaisemmaksi.Kysymys: Mikä on ominaista länsimaiselle aikakäsitykselle?
B.S.Swami:
Vastaus: Kun jätämme huomiotta sisäisen ajan, meistä tulee ”länsimainen” ihminen. ”Länsimainen” ihminen ajattelee, että huomenna on parempi (eli nyt ei ole niin kuin haluaisimme, mutta huomenna on parempi). Ihmettelen - mistä hän saa tämän? Tällaista kysymystä ei kannata kysyä ”länsimaiselta” ihmiseltä, koska se pelottaa häntä. Hän ajattelee, että huomenna on parempi, koska olen suunnitellut sen niin; olen oppinut menneisyyden virheistä, en aio toistaa niitä uudelleen, joten huomenna kaikki on hyvin. Mutta tärkein virhe, jota hän ei tunnista ja jonka vuoksi huomenna ei tule olemaan parempi, on se, että hän ei koe nykyhetken tunnetta, eli hän ei koe yhtenäisyyden tunnetta, harmonian tunnetta.
Huomenna hän käsittelee karmansa, eikä ole niin tärkeää, onko se hyvä vai huono. Jos ihmisellä on hyvä karma, hän saa joitakin tuloksia, hedelmiä, ja hän kiintyy näihin hedelmiin, koska hänellä ei ole sisäistä tilaa, hänen sisäinen ulottuvuutensa ei ole päällä. Toisin sanoen hän ei omista toimintansa hedelmiä jollekin korkeammalle voimalle, vaan hän ajattelee, että kaikki hedelmät kuuluvat hänelle. Luonnollisesti hän kiintyy näihin hedelmiin ja kehittää tietynlaisen asenteen tätä kaikkea kohtaan. Hän pelkää menettävänsä ne, ja sen seurauksena hän kokee kärsimystä. Jos karma on huono, ihminen epäonnistuu. Näissä tapauksissa henkilö on yli laidan, hän alkaa alentua, hänellä on alemmuuskompleksi. Seuraavaksi henkilö kääntyy psykologin puoleen, koska hänen on selviydyttävä ulkoisesta ajasta, ja psykologi antaa hänelle mahdollisuuden rentoutua, ajatella positiivisia asioita. Näin ”länsimainen” ihminen yrittää ratkaista ulkoisen ajan ongelman. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys: Mikä on ominaista länsimaiselle aikakäsitykselle?
B.S.Swami:
Vastaus: Kun jätämme huomiotta sisäisen ajan, meistä tulee ”länsimainen” ihminen. ”Länsimainen” ihminen ajattelee, että huomenna on parempi (eli nyt ei ole niin kuin haluaisimme, mutta huomenna on parempi). Ihmettelen - mistä hän saa tämän? Tällaista kysymystä ei kannata kysyä ”länsimaiselta” ihmiseltä, koska se pelottaa häntä. Hän ajattelee, että huomenna on parempi, koska olen suunnitellut sen niin; olen oppinut menneisyyden virheistä, en aio toistaa niitä uudelleen, joten huomenna kaikki on hyvin. Mutta tärkein virhe, jota hän ei tunnista ja jonka vuoksi huomenna ei tule olemaan parempi, on se, että hän ei koe nykyhetken tunnetta, eli hän ei koe yhtenäisyyden tunnetta, harmonian tunnetta.
Huomenna hän käsittelee karmansa, eikä ole niin tärkeää, onko se hyvä vai huono. Jos ihmisellä on hyvä karma, hän saa joitakin tuloksia, hedelmiä, ja hän kiintyy näihin hedelmiin, koska hänellä ei ole sisäistä tilaa, hänen sisäinen ulottuvuutensa ei ole päällä. Toisin sanoen hän ei omista toimintansa hedelmiä jollekin korkeammalle voimalle, vaan hän ajattelee, että kaikki hedelmät kuuluvat hänelle. Luonnollisesti hän kiintyy näihin hedelmiin ja kehittää tietynlaisen asenteen tätä kaikkea kohtaan. Hän pelkää menettävänsä ne, ja sen seurauksena hän kokee kärsimystä. Jos karma on huono, ihminen epäonnistuu. Näissä tapauksissa henkilö on yli laidan, hän alkaa alentua, hänellä on alemmuuskompleksi. Seuraavaksi henkilö kääntyy psykologin puoleen, koska hänen on selviydyttävä ulkoisesta ajasta, ja psykologi antaa hänelle mahdollisuuden rentoutua, ajatella positiivisia asioita. Näin ”länsimainen” ihminen yrittää ratkaista ulkoisen ajan ongelman.Epäsymmetrinen dialektiikka on ollut olemassa aina. Mitä tämä tieto on? Se on tietoa siitä, millä tavoin henkisyys on tiedettä.
Mikä on teknologian merkitys? Jotta tämä tieto voitaisiin muotoilla, oli käytävä läpi toisenlainen logiikka. Koska tässä maailmassa, jossa elämme, ihmiset tuntevat periaatteessa vain kahdenlaista logiikkaa: se on muodollinen logiikka tai muodollis-matemaattinen logiikka, joka kuvaa kuolleita rakenteita. Se on dialektista logiikkaa, joka kuvaa luontoa sen binäärisessä tilassa, kaksinaisuuden tilassa, jossa vastakohdat kumoavat toisensa ja ruokkivat toisiaan, ne muodostavat vaihtelun kudoksen.
Itse asiassa logiikkaa on monenlaista, mutta ne kaikki sopivat enemmän tai vähemmän joko dialektiseen paradigmaan tai se on muodollis-loginen paradigma. Pointtina on se, että mikään näistä logiikoista ei kuvaa, ei anna tieteellistä perustaa hengelliselle maailmankuvalle, koska dialektinen logiikka kuvaa muuttuvuuden aluetta, mikä tarkoittaa, että se ei kuvaa ikuisuuden aluetta, se ei kuvaa tietoisuutta. Lisäksi tietoisuus määritellään aineen funktiona, jonkinlaisena aineen tuottamana.
Tästä syystä ihmiset puhuvat tietoisuudesta jonkinlaisena asiana, joka ei ole ensisijainen. Ensisijainen on aine. Mitä tapahtui? Epäsymmetrinen dialektiikka kuvaa aivan toisenlaista konstruktiota, tai pikemminkin ei edes konstruktiota, vaan se antaa toisenlaisen määritelmän ihmisen olemassaolon peruskäsitteille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epäsymmetrinen dialektiikka on ollut olemassa aina. Mitä tämä tieto on? Se on tietoa siitä, millä tavoin henkisyys on tiedettä.
Mikä on teknologian merkitys? Jotta tämä tieto voitaisiin muotoilla, oli käytävä läpi toisenlainen logiikka. Koska tässä maailmassa, jossa elämme, ihmiset tuntevat periaatteessa vain kahdenlaista logiikkaa: se on muodollinen logiikka tai muodollis-matemaattinen logiikka, joka kuvaa kuolleita rakenteita. Se on dialektista logiikkaa, joka kuvaa luontoa sen binäärisessä tilassa, kaksinaisuuden tilassa, jossa vastakohdat kumoavat toisensa ja ruokkivat toisiaan, ne muodostavat vaihtelun kudoksen.
Itse asiassa logiikkaa on monenlaista, mutta ne kaikki sopivat enemmän tai vähemmän joko dialektiseen paradigmaan tai se on muodollis-loginen paradigma. Pointtina on se, että mikään näistä logiikoista ei kuvaa, ei anna tieteellistä perustaa hengelliselle maailmankuvalle, koska dialektinen logiikka kuvaa muuttuvuuden aluetta, mikä tarkoittaa, että se ei kuvaa ikuisuuden aluetta, se ei kuvaa tietoisuutta. Lisäksi tietoisuus määritellään aineen funktiona, jonkinlaisena aineen tuottamana.
Tästä syystä ihmiset puhuvat tietoisuudesta jonkinlaisena asiana, joka ei ole ensisijainen. Ensisijainen on aine. Mitä tapahtui? Epäsymmetrinen dialektiikka kuvaa aivan toisenlaista konstruktiota, tai pikemminkin ei edes konstruktiota, vaan se antaa toisenlaisen määritelmän ihmisen olemassaolon peruskäsitteille.Muinainen tieto, jonka tietäjät näkivät intuitiivisesti, eri historiallisina aikakausina tietäjät esittivät tietoa, Vedoja, myöhempiä jonkinlaisia tutkielmia, joissa maailmankaikkeuden rakenne ja kaikki, mikä liittyy ihmisen tarkoitukseen, hänen ominaisuuksiinsa eli ihmisluonnon erityispiirteisiin ja niin edelleen, ihmisten välisiin suhteisiin, ihmisyhteiskunnan laitteisiin, rakentuu näiden määritelmien varaan.
Kaikki tämä tieto esiteltiin vuosituhansia sitten. Tämä tieto on nykyihmiselle saavuttamattomissa. Ensinnäkin siksi, että nykyihminen uskoo kehittyneensä, toisin sanoen hän uskoo olevansa edistyksellisempi näkemyksissään luonnosta ja ihmisen kohtalosta kuin tuhansia vuosia sitten eläneet tietäjät. En puhu kaikista, mutta on yleinen näkemys, että olemme teknologisesti edistyneempiä aineellisessa mielessä, joten olemme edistyneempiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muinainen tieto, jonka tietäjät näkivät intuitiivisesti, eri historiallisina aikakausina tietäjät esittivät tietoa, Vedoja, myöhempiä jonkinlaisia tutkielmia, joissa maailmankaikkeuden rakenne ja kaikki, mikä liittyy ihmisen tarkoitukseen, hänen ominaisuuksiinsa eli ihmisluonnon erityispiirteisiin ja niin edelleen, ihmisten välisiin suhteisiin, ihmisyhteiskunnan laitteisiin, rakentuu näiden määritelmien varaan.
Kaikki tämä tieto esiteltiin vuosituhansia sitten. Tämä tieto on nykyihmiselle saavuttamattomissa. Ensinnäkin siksi, että nykyihminen uskoo kehittyneensä, toisin sanoen hän uskoo olevansa edistyksellisempi näkemyksissään luonnosta ja ihmisen kohtalosta kuin tuhansia vuosia sitten eläneet tietäjät. En puhu kaikista, mutta on yleinen näkemys, että olemme teknologisesti edistyneempiä aineellisessa mielessä, joten olemme edistyneempiä.Tämä tieto on saavuttamattomissa siitä syystä, että ymmärtääkseen ihmisen on havaittava logiikka.
Jos tietoisuus on lepotilassa, elämässä ei voida muuttaa mitään
Sanoitte, että on olemassa armon tie ja kärsimyksen tie. Kärsimyksen polku on ymmärrettävää: loppujen lopuksi elämä pakottaa teidät ennemmin tai myöhemmin muuttumaan, jos ette halua. Mutta mikä on armon tie? Voitteko selittää tarkemmin? Mitä se ilmentää?
Millaiset olosuhteet olisi luotava opetuslapseutta varten? Mutta loppujen lopuksi opetuslapseus on kausaalinen kategoria, se ei riipu olosuhteista.
Vastaus:
Syynä on ihmisen päätös siitä, ettei hän halua enää elää niin. Ihminen tekee päätöksen itse, sieluna. Olosuhteet eivät tee päätöstä hänen puolestaan - häntä on jälleen kerran lyöty takorautaisella saappaalla ja hän on päättänyt muuttua. Sellaista ei ole olemassa. On ihmisiä, jotka elävät kurjuudessa vuosikausia, eivätkä he muuta mitään. Pelkästään se, että ihminen kärsii, ei ole syy siihen, että hän tulee parannukseen. Syy on hänen sisäinen päätöksensä.
Aloitimme keskustelun siitä, että syy on sisällä, ulkopuolella on vain symmetrisiä suhteita, vääriä syitä ja vääriä vaikutuksia, mutta todellinen syy on ihmisen sisällä. Kun ihminen siis tekee todellisen päätöksen, hän ei aloita muuttamalla ulkoisia olosuhteita, vaan hän aloittaa muuttamalla suhtautumistaan olosuhteisiin. Tämä on hyvin erilainen lähestymistapa.
Ihmisen on ymmärrettävä, että hänen on lanseerattava tietoisuutensa tilanteessa olevaan ongelmaan, ja hänelle tulee opettaa, miten hänen tietoisuutensa herätetään. Sillä jos tietoisuus on horroksessa, ja tietoisuus on kausaalikategoria, ette voi muuttaa mitään elämässänne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä tieto on saavuttamattomissa siitä syystä, että ymmärtääkseen ihmisen on havaittava logiikka.
Jos tietoisuus on lepotilassa, elämässä ei voida muuttaa mitään
Sanoitte, että on olemassa armon tie ja kärsimyksen tie. Kärsimyksen polku on ymmärrettävää: loppujen lopuksi elämä pakottaa teidät ennemmin tai myöhemmin muuttumaan, jos ette halua. Mutta mikä on armon tie? Voitteko selittää tarkemmin? Mitä se ilmentää?
Millaiset olosuhteet olisi luotava opetuslapseutta varten? Mutta loppujen lopuksi opetuslapseus on kausaalinen kategoria, se ei riipu olosuhteista.
Vastaus:
Syynä on ihmisen päätös siitä, ettei hän halua enää elää niin. Ihminen tekee päätöksen itse, sieluna. Olosuhteet eivät tee päätöstä hänen puolestaan - häntä on jälleen kerran lyöty takorautaisella saappaalla ja hän on päättänyt muuttua. Sellaista ei ole olemassa. On ihmisiä, jotka elävät kurjuudessa vuosikausia, eivätkä he muuta mitään. Pelkästään se, että ihminen kärsii, ei ole syy siihen, että hän tulee parannukseen. Syy on hänen sisäinen päätöksensä.
Aloitimme keskustelun siitä, että syy on sisällä, ulkopuolella on vain symmetrisiä suhteita, vääriä syitä ja vääriä vaikutuksia, mutta todellinen syy on ihmisen sisällä. Kun ihminen siis tekee todellisen päätöksen, hän ei aloita muuttamalla ulkoisia olosuhteita, vaan hän aloittaa muuttamalla suhtautumistaan olosuhteisiin. Tämä on hyvin erilainen lähestymistapa.
Ihmisen on ymmärrettävä, että hänen on lanseerattava tietoisuutensa tilanteessa olevaan ongelmaan, ja hänelle tulee opettaa, miten hänen tietoisuutensa herätetään. Sillä jos tietoisuus on horroksessa, ja tietoisuus on kausaalikategoria, ette voi muuttaa mitään elämässänne.Viestiketju poistettu:
Viestiketju poistettu:
Vastaus: Asia on niin, että ihmisillä, sinulla ja minulla, on kaksi käsitystä ajasta. Toinen käsitys ajasta on ulkoinen aika, fyysinen aika, jolloin kaikki yksinkertaisesti kulkee eteenpäin menneisyydestä tulevaisuuteen. Ja tämän fyysisen ajan varaan on itse asiassa rakennettu koko käsitys elämästä. Eli ihminen elää, hän kasvaa, yhteiskunta etenee jonnekin eteenpäin, ja ihminen itse asiassa käy läpi eri kehitysvaiheita, yhteiskunta käy läpi eri kehitysvaiheita. Mitä me ajattelemme ajasta? Kysytäänpä itseltämme kysymys - mitä aika on meille? Mitä tulevaisuus on meille? Mitä näemme tulevaisuudessa? Kehitystä, eikö niin? Kun ajattelemme tulevaisuutta, mitä tunnemme sydämessämme? Toivoa. Meillä on jonkinlainen käsitys onnellisuudesta, jonkinlainen käsitys löytämättömistä mahdollisuuksista, joita löydämme. Entä kun ajattelemme menneisyyttä, mitä tunteita se herättää meissä? Kiitollisuutta.
Milloin ajattelemme nykyhetkeä? Eihän ole aikaa ajatella, vai onko? Ei ole aikaa tuntea. Huomatkaa, tämä on hyvin tärkeä kohta. Katsomme tulevaisuuteen suurella mielihyvällä, meillä on hyvin voimakas taipumus katsoa menneisyyteen, eli ihmiset katsovat menneisyyteen, ja kun he katsovat menneisyyteen, he kokevat tiettyjä, hyvin voimakkaita tunteita. Ihmiset, jotka ovat jaloja, kokevat kiitollisuutta, ihmiset, jotka ovat onnettomia, kokevat katumusta. He ajattelevat esimerkiksi: ”Jos olisin matkustanut kaksikymmentä vuotta tai edes viisi vuotta taaksepäin, olisin tehnyt asiat toisin”, eikö niin? Useimmat ihmiset tuntevat niin. Mutta vakuutan teille, että jos matkustaisitte viisi vuotta taaksepäin, tekisitte samoin. Koska juuri nyt, tässä hetkessä, teemme samaa kuin silloin - teemme samoja virheitä.
Koska juuri nyt, juuri tällä hetkellä, teemme samaa kuin silloin - teemme samoja virheitä. Toisin sanoen ajattelemme, että jos meille annetaan enemmän aikaa, teemme jotain ihmeellistä, mutta juuri nyt, juuri tällä hetkellä, teemme samaa. Ja samalla tavalla ihminen ajattelee, että tulevaisuudessa tapahtuu edistystä, mutta on mielenkiintoinen asia - haluan kertoa teille tänään yhden salaisuuden. Tiedättekö, että ajassa on yksi mielenkiintoinen piirre? Se on se, että aika on silmukka, eli aika, tämä fyysinen aika menneisyydestä tulevaisuuteen on olemassa ihmisen käsityksessä, mutta se... sitä ei ole olemassa maailmankaikkeudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestiketju poistettu:
Viestiketju poistettu:
Vastaus: Asia on niin, että ihmisillä, sinulla ja minulla, on kaksi käsitystä ajasta. Toinen käsitys ajasta on ulkoinen aika, fyysinen aika, jolloin kaikki yksinkertaisesti kulkee eteenpäin menneisyydestä tulevaisuuteen. Ja tämän fyysisen ajan varaan on itse asiassa rakennettu koko käsitys elämästä. Eli ihminen elää, hän kasvaa, yhteiskunta etenee jonnekin eteenpäin, ja ihminen itse asiassa käy läpi eri kehitysvaiheita, yhteiskunta käy läpi eri kehitysvaiheita. Mitä me ajattelemme ajasta? Kysytäänpä itseltämme kysymys - mitä aika on meille? Mitä tulevaisuus on meille? Mitä näemme tulevaisuudessa? Kehitystä, eikö niin? Kun ajattelemme tulevaisuutta, mitä tunnemme sydämessämme? Toivoa. Meillä on jonkinlainen käsitys onnellisuudesta, jonkinlainen käsitys löytämättömistä mahdollisuuksista, joita löydämme. Entä kun ajattelemme menneisyyttä, mitä tunteita se herättää meissä? Kiitollisuutta.
Milloin ajattelemme nykyhetkeä? Eihän ole aikaa ajatella, vai onko? Ei ole aikaa tuntea. Huomatkaa, tämä on hyvin tärkeä kohta. Katsomme tulevaisuuteen suurella mielihyvällä, meillä on hyvin voimakas taipumus katsoa menneisyyteen, eli ihmiset katsovat menneisyyteen, ja kun he katsovat menneisyyteen, he kokevat tiettyjä, hyvin voimakkaita tunteita. Ihmiset, jotka ovat jaloja, kokevat kiitollisuutta, ihmiset, jotka ovat onnettomia, kokevat katumusta. He ajattelevat esimerkiksi: ”Jos olisin matkustanut kaksikymmentä vuotta tai edes viisi vuotta taaksepäin, olisin tehnyt asiat toisin”, eikö niin? Useimmat ihmiset tuntevat niin. Mutta vakuutan teille, että jos matkustaisitte viisi vuotta taaksepäin, tekisitte samoin. Koska juuri nyt, tässä hetkessä, teemme samaa kuin silloin - teemme samoja virheitä.
Koska juuri nyt, juuri tällä hetkellä, teemme samaa kuin silloin - teemme samoja virheitä. Toisin sanoen ajattelemme, että jos meille annetaan enemmän aikaa, teemme jotain ihmeellistä, mutta juuri nyt, juuri tällä hetkellä, teemme samaa. Ja samalla tavalla ihminen ajattelee, että tulevaisuudessa tapahtuu edistystä, mutta on mielenkiintoinen asia - haluan kertoa teille tänään yhden salaisuuden. Tiedättekö, että ajassa on yksi mielenkiintoinen piirre? Se on se, että aika on silmukka, eli aika, tämä fyysinen aika menneisyydestä tulevaisuuteen on olemassa ihmisen käsityksessä, mutta se... sitä ei ole olemassa maailmankaikkeudessa.Universaalinen aika on silmukka. Mitä se tarkoittaa?
Se tarkoittaa, että tulevaisuudessa meille tapahtuu sama asia, joka tapahtui menneisyydessä.
Aika on siis silmukka.
Aion paljastaa tämän kohdan nyt, älkää pelästykö, olkaa hyvä. On olemassa syklisyys, se ilmenee elämässämme, se ilmenee esimerkiksi siinä, että olemme nyt ... olemme illalla, eikö niin?
Olemme illalla, pian tulee yö ja sitten tulee seuraava sykli, tulee taas aamu, tulee taas ilta ja tulee taas yö. Tämä on aika, eli me todella havaitsemme sen syklin muodossa. On olemassa vuosisykli, päiväsykli, elinkaari, ja näin ollen siirrymme jatkuvasti syklistä toiseen. Tämä on suhteemme aikaan. Meillä ei ole aikaa menneisyydestä tulevaisuuteen, vaan aikaa on syklistä toiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Universaalinen aika on silmukka. Mitä se tarkoittaa?
Se tarkoittaa, että tulevaisuudessa meille tapahtuu sama asia, joka tapahtui menneisyydessä.
Aika on siis silmukka.
Aion paljastaa tämän kohdan nyt, älkää pelästykö, olkaa hyvä. On olemassa syklisyys, se ilmenee elämässämme, se ilmenee esimerkiksi siinä, että olemme nyt ... olemme illalla, eikö niin?
Olemme illalla, pian tulee yö ja sitten tulee seuraava sykli, tulee taas aamu, tulee taas ilta ja tulee taas yö. Tämä on aika, eli me todella havaitsemme sen syklin muodossa. On olemassa vuosisykli, päiväsykli, elinkaari, ja näin ollen siirrymme jatkuvasti syklistä toiseen. Tämä on suhteemme aikaan. Meillä ei ole aikaa menneisyydestä tulevaisuuteen, vaan aikaa on syklistä toiseen.Tulevaisuus on menneisyyden toistoa.
Kysymys:Viime aikoina olen havainnut, että erilaiset ennustajat ovat hyvin kiinnostuneita, ihmiset, jotka pystyvät jotenkin ottamaan yhteyttä tulevaisuuteen, näkemään sen - astrologit, ennustajat, poliitikot, erilaiset näkijät. Mikä on mielestänne syy siihen, että ihmiset ovat niin vakavasti kiinnostuneita tulevaisuudesta? Mistä tämä halu tuntea se, ymmärtää sitä, päästä kosketuksiin sen kanssa johtuu?
Erittäin mielenkiintoinen kysymys, kiitos paljon. Kyse on siitä, että on olemassa tietty psykologinen siirtyminen - ihmisen kiintymys tulevaisuuteen, tulevaisuudessa ihminen saa inspiraatiota. Kun hänelle kerrotaan, että edessä on valoisa tulevaisuus, hän tuntee, että se innostaa häntä.
Mikä tässä on psykologinen siirtymä? Tosiasia on, että tulevaisuus on todellinen aineellisessa maailmassa, maailmassa, jossa me elämme. Tässä tulevaisuudessa on menneisyyden toistumista. Toisin sanoen aineellisessa maailmassa, koska aika on sykli, se, mikä tulee tulevaisuudessa, on jossakin uudessa kuoressa sen toistoa, mitä on jo ollut eri yksityiskohtaisuustasoilla. Ja realistisesti ajatellen, miksi ihminen on inspiroitunut? Koska hän luulee, että tulevaisuudessa jokin on luovaa.
Itse luomisen idea, itse luomisen energia juontaa juurensa ihmisen henkiseen olemukseen, toisin sanoen hänen henkeensä. Koska henki on ruumiillistunut, ihminen luulee voivansa saavuttaa tämän merkityksen aineessa ymmärtämättä, että luova toiminta tapahtuu itse asiassa alalla, jossa ihmisellä ei ole vapautta, ei vapautta luoda. Siksi päädymme parhaimmillaankin puolivillaisiin ratkaisuihin, jotka ovat tavallaan parempia, tavallaan huonompia kuin se, mitä on jo ollut, ja todellinen tulevaisuus on itse asiassa se, mikä innostaa ihmistä, se on se, mitä kutsumme sanalla "nykyisyys".
Toisin sanoen nykyisyys on henkisen olemassaolon todellisuutta, ei aineellista olemassaoloa. "Todellinen" sanalla on venäjän kielessä kaksi merkitystä: se, jolla on arvoa, ja se, mitä meillä todella on. Toisin sanoen, nykyhetkessä olemme olemassa tässä, ja tulevaisuus ja menneisyys ovat mielemme fantasiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulevaisuus on menneisyyden toistoa.
Kysymys:Viime aikoina olen havainnut, että erilaiset ennustajat ovat hyvin kiinnostuneita, ihmiset, jotka pystyvät jotenkin ottamaan yhteyttä tulevaisuuteen, näkemään sen - astrologit, ennustajat, poliitikot, erilaiset näkijät. Mikä on mielestänne syy siihen, että ihmiset ovat niin vakavasti kiinnostuneita tulevaisuudesta? Mistä tämä halu tuntea se, ymmärtää sitä, päästä kosketuksiin sen kanssa johtuu?
Erittäin mielenkiintoinen kysymys, kiitos paljon. Kyse on siitä, että on olemassa tietty psykologinen siirtyminen - ihmisen kiintymys tulevaisuuteen, tulevaisuudessa ihminen saa inspiraatiota. Kun hänelle kerrotaan, että edessä on valoisa tulevaisuus, hän tuntee, että se innostaa häntä.
Mikä tässä on psykologinen siirtymä? Tosiasia on, että tulevaisuus on todellinen aineellisessa maailmassa, maailmassa, jossa me elämme. Tässä tulevaisuudessa on menneisyyden toistumista. Toisin sanoen aineellisessa maailmassa, koska aika on sykli, se, mikä tulee tulevaisuudessa, on jossakin uudessa kuoressa sen toistoa, mitä on jo ollut eri yksityiskohtaisuustasoilla. Ja realistisesti ajatellen, miksi ihminen on inspiroitunut? Koska hän luulee, että tulevaisuudessa jokin on luovaa.
Itse luomisen idea, itse luomisen energia juontaa juurensa ihmisen henkiseen olemukseen, toisin sanoen hänen henkeensä. Koska henki on ruumiillistunut, ihminen luulee voivansa saavuttaa tämän merkityksen aineessa ymmärtämättä, että luova toiminta tapahtuu itse asiassa alalla, jossa ihmisellä ei ole vapautta, ei vapautta luoda. Siksi päädymme parhaimmillaankin puolivillaisiin ratkaisuihin, jotka ovat tavallaan parempia, tavallaan huonompia kuin se, mitä on jo ollut, ja todellinen tulevaisuus on itse asiassa se, mikä innostaa ihmistä, se on se, mitä kutsumme sanalla "nykyisyys".
Toisin sanoen nykyisyys on henkisen olemassaolon todellisuutta, ei aineellista olemassaoloa. "Todellinen" sanalla on venäjän kielessä kaksi merkitystä: se, jolla on arvoa, ja se, mitä meillä todella on. Toisin sanoen, nykyhetkessä olemme olemassa tässä, ja tulevaisuus ja menneisyys ovat mielemme fantasiaa.Mikä on totuus?
Totuus sisältää kaiken, mikä on pohjimmiltaan todellisuutta. Olosuhteista ja ajasta riippumaton, tilan ja ajan ulkopuolella. Esimerkiksi se, että synnymme ja kuolemme, on totuus.
Vaikka jotkut sanovat, että voimme tehdä ihmisistä kuolemattomia, se on väärä väite. Ihmisolennot kuolevat. Ihmiset eivät halua ajatella sitä, koska he ovat yleensä kiinnostuneita jostain näennäisistä asioista, ohittavat tämän puolen, koska kukaan ei halua ajatella, että tässä elämässä on tehtävä jotain sellaista, mikä ylittää jotkin intressit, koska kaikki intressit jäävät tänne. Syntyy eräänlainen ristiriita.
Totuus on se, mikä on tilan ja ajan tuolla puolen. Absoluuttinen totuus menee tuon tuolle puolen. Siihen liittyy ilmentyminen tilassa ja ajassa. Jos esimerkiksi kerrotte jollekin ihmiselle, että olette sielu ettekä keho. Se on totuus, koska ihminen on elämänsä aikana ikuinen, hän on ikuinen kuoleman jälkeen, koska hänen persoonallisuutensa ei muutu elämänsä aikana. Hänen esityksensä muuttuu, hänen ruumiinsa muuttuu, mutta itse persoonallisuus pysyy. Se on totuus.
Absoluuttinen totuus on pohjimmiltaan yhteys Jumalaan, kun olet yhteydessä Häneen, silloin alat tuntea, milloin voit sanoa tämän asian ja miten voit sanoa tämän asian niin, että ihminen ymmärtää, mistä on kyse. Toisin sanoen absoluuttinen totuus ei ole vain henkeä, ei vain tietoisuutta, se on myös luonto, se on myös se, jonka kautta se ilmaistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on totuus?
Totuus sisältää kaiken, mikä on pohjimmiltaan todellisuutta. Olosuhteista ja ajasta riippumaton, tilan ja ajan ulkopuolella. Esimerkiksi se, että synnymme ja kuolemme, on totuus.
Vaikka jotkut sanovat, että voimme tehdä ihmisistä kuolemattomia, se on väärä väite. Ihmisolennot kuolevat. Ihmiset eivät halua ajatella sitä, koska he ovat yleensä kiinnostuneita jostain näennäisistä asioista, ohittavat tämän puolen, koska kukaan ei halua ajatella, että tässä elämässä on tehtävä jotain sellaista, mikä ylittää jotkin intressit, koska kaikki intressit jäävät tänne. Syntyy eräänlainen ristiriita.
Totuus on se, mikä on tilan ja ajan tuolla puolen. Absoluuttinen totuus menee tuon tuolle puolen. Siihen liittyy ilmentyminen tilassa ja ajassa. Jos esimerkiksi kerrotte jollekin ihmiselle, että olette sielu ettekä keho. Se on totuus, koska ihminen on elämänsä aikana ikuinen, hän on ikuinen kuoleman jälkeen, koska hänen persoonallisuutensa ei muutu elämänsä aikana. Hänen esityksensä muuttuu, hänen ruumiinsa muuttuu, mutta itse persoonallisuus pysyy. Se on totuus.
Absoluuttinen totuus on pohjimmiltaan yhteys Jumalaan, kun olet yhteydessä Häneen, silloin alat tuntea, milloin voit sanoa tämän asian ja miten voit sanoa tämän asian niin, että ihminen ymmärtää, mistä on kyse. Toisin sanoen absoluuttinen totuus ei ole vain henkeä, ei vain tietoisuutta, se on myös luonto, se on myös se, jonka kautta se ilmaistaan.Absoluutti on kahden prinsiipin liitto: alun perin maskuliininen Prinsiippi, Jumala, Luoja.
Ja feminiininen Alku: tämä on luonto, nämä ovat ne muodot, joissa olemus ilmenee.
Absoluuttinen totuus on rakastava, Jumalallinen Liitto, jossa on kaksi maailman Alkua: Luoja ja Luonnon Äiti. Eli maailman feminiininen Alku. Luonto on suhdeyhteyden sfääri, muotojen sfääri, ja Jumala ja Hänen osastonsa ovat merkityksiä, energiaa, inspiraatiota, luomista, kaikkea siihen liittyvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Absoluutti on kahden prinsiipin liitto: alun perin maskuliininen Prinsiippi, Jumala, Luoja.
Ja feminiininen Alku: tämä on luonto, nämä ovat ne muodot, joissa olemus ilmenee.
Absoluuttinen totuus on rakastava, Jumalallinen Liitto, jossa on kaksi maailman Alkua: Luoja ja Luonnon Äiti. Eli maailman feminiininen Alku. Luonto on suhdeyhteyden sfääri, muotojen sfääri, ja Jumala ja Hänen osastonsa ovat merkityksiä, energiaa, inspiraatiota, luomista, kaikkea siihen liittyvää.Viestiketju poistettu:
Viestiketju poistettu:
Aineellisen kosmoksen pienintä hiukkasta, joka on jakamaton eikä muodosta erillistä kehoa, kutsutaan atomiksi (paramah-anuh). Silmälle näkymätön atomi on olemassa aina, jopa kaikkien muotojen tuhoutumisen jälkeen. Aineellinen ruumis ei ole mitään muuta kuin tällaisten atomien tietty yhdistelmä, mutta tavallinen ihminen ymmärtää sen luonteen väärin.
Srimad-Bhagavatamissa annettu kuvaus atomista on lähes identtinen nykyaikaisen atomistisen teorian oppien kanssa; näitä asioita käsitellään yksityiskohtaisemmin Kanadan opetuksissa, Paramanu-vadassa. Nykyaikaiset tiedemiehet pitävät atomeja myös pienimpinä jakamattomina hiukkasina, joista maailmankaikkeus rakentuu. Srimad-Bhagavatam sisältää tietoa monista tiedonaloista, myös atomistisesta teoriasta. Atomi on ikuisen ajan pienin hienojakoinen muoto.
Atomi on ilmenneen maailmankaikkeuden alkeisyksikkö. Atomeja puhtaassa muodossaan, jotka eivät ole yhdistyneet yhdeksi tai toiseksi fyysiseksi kehoksi, kutsutaan äärettömäksi ykseydeksi. Varmasti on olemassa monia erilaisia fyysisiä kehoja, mutta pelkästään atomit muodostavat kaiken perustan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viestiketju poistettu:
Viestiketju poistettu:
Aineellisen kosmoksen pienintä hiukkasta, joka on jakamaton eikä muodosta erillistä kehoa, kutsutaan atomiksi (paramah-anuh). Silmälle näkymätön atomi on olemassa aina, jopa kaikkien muotojen tuhoutumisen jälkeen. Aineellinen ruumis ei ole mitään muuta kuin tällaisten atomien tietty yhdistelmä, mutta tavallinen ihminen ymmärtää sen luonteen väärin.
Srimad-Bhagavatamissa annettu kuvaus atomista on lähes identtinen nykyaikaisen atomistisen teorian oppien kanssa; näitä asioita käsitellään yksityiskohtaisemmin Kanadan opetuksissa, Paramanu-vadassa. Nykyaikaiset tiedemiehet pitävät atomeja myös pienimpinä jakamattomina hiukkasina, joista maailmankaikkeus rakentuu. Srimad-Bhagavatam sisältää tietoa monista tiedonaloista, myös atomistisesta teoriasta. Atomi on ikuisen ajan pienin hienojakoinen muoto.
Atomi on ilmenneen maailmankaikkeuden alkeisyksikkö. Atomeja puhtaassa muodossaan, jotka eivät ole yhdistyneet yhdeksi tai toiseksi fyysiseksi kehoksi, kutsutaan äärettömäksi ykseydeksi. Varmasti on olemassa monia erilaisia fyysisiä kehoja, mutta pelkästään atomit muodostavat kaiken perustan.Atomi on ilmenneen maailmankaikkeuden alkeisyksikkö. Puhtaassa muodossaan olevia atomeja, jotka eivät ole yhdistyneet yhdeksi tai toiseksi fyysiseksi kehoksi, kutsutaan äärettömäksi yhtenäisyydeksi. Tietenkin on olemassa monia erilaisia fyysisiä kehoja, mutta atomit itsessään ovat kaiken perusta.
Aika voidaan laskea suhteuttamalla se atomeista koostuvien fyysisten kappaleiden liikkeeseen. Aika on sen kaikkivaltiaan Jumalan energiaa, joka hallitsee kaikkia fyysisten kappaleiden liikkeitä, vaikka Hän itse pysyy aineellisessa maailmassa näkymättömissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Atomi on ilmenneen maailmankaikkeuden alkeisyksikkö. Puhtaassa muodossaan olevia atomeja, jotka eivät ole yhdistyneet yhdeksi tai toiseksi fyysiseksi kehoksi, kutsutaan äärettömäksi yhtenäisyydeksi. Tietenkin on olemassa monia erilaisia fyysisiä kehoja, mutta atomit itsessään ovat kaiken perusta.
Aika voidaan laskea suhteuttamalla se atomeista koostuvien fyysisten kappaleiden liikkeeseen. Aika on sen kaikkivaltiaan Jumalan energiaa, joka hallitsee kaikkia fyysisten kappaleiden liikkeitä, vaikka Hän itse pysyy aineellisessa maailmassa näkymättömissä.Kāla, Mahākāla edustaa Shiva. Shiva on Mahākāla, ajan ja avaruuden (tilan) faktori.
Olemme tottuneet ajattelemaan ajassa ja tilassa - deśakālassa - koska emme tiedä, mitä ikuisuus on.
Sielu taas on tuon maailman, tuon maan, asukas, joka on ikuinen. On syntynyt vääristynyt näkemys, jonka mukaan sielu on osa katoavaa maailmaa, aikaa ja avaruutta, ahankaraa, ja nyt tietoisuutemme suuntautuu ulospäin, tuomiten itsemme tähän katoavaan aineelliseen maailmaan. Todellinen kotimme on kuitenkin sielun valtakunta, joten pystymme irrottautumaan olemassaolon negatiivisesta aspektista.
Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kāla, Mahākāla edustaa Shiva. Shiva on Mahākāla, ajan ja avaruuden (tilan) faktori.
Olemme tottuneet ajattelemaan ajassa ja tilassa - deśakālassa - koska emme tiedä, mitä ikuisuus on.
Sielu taas on tuon maailman, tuon maan, asukas, joka on ikuinen. On syntynyt vääristynyt näkemys, jonka mukaan sielu on osa katoavaa maailmaa, aikaa ja avaruutta, ahankaraa, ja nyt tietoisuutemme suuntautuu ulospäin, tuomiten itsemme tähän katoavaan aineelliseen maailmaan. Todellinen kotimme on kuitenkin sielun valtakunta, joten pystymme irrottautumaan olemassaolon negatiivisesta aspektista.
Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī MahārājKaikki kappaleet auringosta atomiin ovat Kāla-chakran, ikuisen ajan pyörän, vaikutuksen alaisina, ja jokaisella on kiinteä kiertoaika, jota kutsutaan samvatsaraksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kappaleet auringosta atomiin ovat Kāla-chakran, ikuisen ajan pyörän, vaikutuksen alaisina, ja jokaisella on kiinteä kiertoaika, jota kutsutaan samvatsaraksi.
Auringon, Kuun, tähtien ja taivaanrannan valopilvien kiertoratoja kutsutaan viidellä eri nimellä. Jokaisella näistä taivaankappaleista on erilainen samvatsara.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auringon, Kuun, tähtien ja taivaanrannan valopilvien kiertoratoja kutsutaan viidellä eri nimellä. Jokaisella näistä taivaankappaleista on erilainen samvatsara.
1. Yksi truti - 8/13500 sekuntia
2. Yksi Vedha - 8/135 sekuntia
3. Yksi laava - 8/45 sekuntia
4. Yksi nimesha - 8/15 sekuntia
5. Yksi kshana - 8/5 sekuntia
6. Yksi kashtha - 8 sekuntia
7. Yksi laghu - 2 minuuttia
8. Yksi danda - 30 minuuttia
9. Yksi prahara - 3 tuntia
10. Yksi päivä - 12 tuntia
11. yksi yö - 12 tuntia
12. yksi paksha - 15 päivää
jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9. Yksi prahara - 3 tuntia
10. Yksi päivä - 12 tuntia
11. yksi yö - 12 tuntia
12. yksi paksha - 15 päivää
jne.Maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen, joka tapahtuu jokaisen Brahman päivän lopussa, ei vaikuta kaikkiin planeettajärjestelmiin.
Planeetat, joilla asuu suuria viisaita, kuten Sanaka ja Bhrigu, eivät tuhoudu kalpan lopussa.
Eri planeetat ovat erilaisten Kāla-chakrojen alaisia, toisin sanoen ne ovat erilaisten ikuisen ajan viitejärjestelmien alaisia.
Aika kulkee eri tavalla Maassa kuin korkeammilla planeetoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen, joka tapahtuu jokaisen Brahman päivän lopussa, ei vaikuta kaikkiin planeettajärjestelmiin.
Planeetat, joilla asuu suuria viisaita, kuten Sanaka ja Bhrigu, eivät tuhoudu kalpan lopussa.
Eri planeetat ovat erilaisten Kāla-chakrojen alaisia, toisin sanoen ne ovat erilaisten ikuisen ajan viitejärjestelmien alaisia.
Aika kulkee eri tavalla Maassa kuin korkeammilla planeetoilla.Kuu on kauempana kuin Aurinko - puolijumalien näkökulmasta.
Koska Veda-tekstit eivät ole vain ihmisiä koskevia, vaan niissä on tekstejä myös muille eläville olennoille muilla planeetoilla. Monia asioita ei anneta ihmisen näkökulmasta, vaan korkeampien planeettojen asukkaiden näkökulmasta jne.
Riippuu siitä, miltä puolelta asiaa tarkastelee. Jos katsotte Maasta tai korkeammilta planeetoilta, kaikki Veda-tekstien selitykset eivät keskity maapalloon.
Planeetta Maa ei ole kaiken keskipiste.
Veda-tekstit eivät koske vain maapalloa. On olemassa muitakin alueta, joita voidaan kutsua rinnakkaismaailmoiksi. Myös korkeampia planeettoja. Veda-tekstit ovat mahtava kokonaisuus. Tieto on kirjoitettu monimutkaiseen muotoon, tieto on usein koodattu ja salattu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuu on kauempana kuin Aurinko - puolijumalien näkökulmasta.
Koska Veda-tekstit eivät ole vain ihmisiä koskevia, vaan niissä on tekstejä myös muille eläville olennoille muilla planeetoilla. Monia asioita ei anneta ihmisen näkökulmasta, vaan korkeampien planeettojen asukkaiden näkökulmasta jne.
Riippuu siitä, miltä puolelta asiaa tarkastelee. Jos katsotte Maasta tai korkeammilta planeetoilta, kaikki Veda-tekstien selitykset eivät keskity maapalloon.
Planeetta Maa ei ole kaiken keskipiste.
Veda-tekstit eivät koske vain maapalloa. On olemassa muitakin alueta, joita voidaan kutsua rinnakkaismaailmoiksi. Myös korkeampia planeettoja. Veda-tekstit ovat mahtava kokonaisuus. Tieto on kirjoitettu monimutkaiseen muotoon, tieto on usein koodattu ja salattu.Maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen, joka tapahtuu jokaisen Brahman päivän lopussa, ei vaikuta kaikkiin planeettajärjestelmiin.
Aika kulkee eri tavalla Maassa kuin korkeammilla planeetoilla.
Näitä neljää aikakautta kutsutaan nimillä Satya-yuga, Treta-yuga, Dvapara-yuga ja Kali-yuga. Niiden kokonaiskesto on kaksitoista tuhatta vuotta puolijumalien kronologian mukaan.
Yksi puolijumalien vuosi kestää 360 maanpäällistä vuotta. Edellä lueteltujen neljän aikakauden kokonaiskesto yhdessä siirtymäkausien, yuga-sandyojen, kanssa on puolijumalien 12 000 vuotta, eli neljän yugan täydellinen sykli kestää 4 320 000 aurinkovuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen, joka tapahtuu jokaisen Brahman päivän lopussa, ei vaikuta kaikkiin planeettajärjestelmiin.
Aika kulkee eri tavalla Maassa kuin korkeammilla planeetoilla.
Näitä neljää aikakautta kutsutaan nimillä Satya-yuga, Treta-yuga, Dvapara-yuga ja Kali-yuga. Niiden kokonaiskesto on kaksitoista tuhatta vuotta puolijumalien kronologian mukaan.
Yksi puolijumalien vuosi kestää 360 maanpäällistä vuotta. Edellä lueteltujen neljän aikakauden kokonaiskesto yhdessä siirtymäkausien, yuga-sandyojen, kanssa on puolijumalien 12 000 vuotta, eli neljän yugan täydellinen sykli kestää 4 320 000 aurinkovuotta.Satya-yuga kestää 4 800 puolijumalien vuotta, Treta-yuga kestää 3 600 puolijumalien vuotta, Dvapara-yuga kestää 2 400 vuotta ja Kali-yuga kestää 1 200 puolijumalien vuotta.
Kuten jo todettiin, yksi puolijumalien vuosi on 360 ihmisvuotta. Näin ollen Satya-yugan kesto on 4 800x360 eli 1 728 000 vuotta. Treta-yuga kestää 3 600x360 eli 1 296 000 vuotta. Dvapara-yuga kestää 2 400x360 eli 864 000 vuotta. Lopuksi Kali-yuga kestää 1 200x360 eli 432 000 vuotta.
Tämä laskelma perustuu siis ihmisen kronologiaan.
Jokaista aikakautta edeltävät ja päättyvät siirtymäkaudet kestävät useita satoja puolijumalien vuosia.
Asiantuntevat tähtitieteilijät kutsuvat näitä ajanjaksoja Yuga-sandhoiksi eli kahden aikakauden yhtymäkohdiksi.
Yksi päivä Brahman planeetalla, joka sijaitsee kolmen planeettajärjestelmän ulkopuolella, kestää tuhat neljän jugan sykliä, ja Brahman yö kestää saman verran, jonka aikana maailmankaikkeuden luoja on uppoutunut uneen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Satya-yuga kestää 4 800 puolijumalien vuotta, Treta-yuga kestää 3 600 puolijumalien vuotta, Dvapara-yuga kestää 2 400 vuotta ja Kali-yuga kestää 1 200 puolijumalien vuotta.
Kuten jo todettiin, yksi puolijumalien vuosi on 360 ihmisvuotta. Näin ollen Satya-yugan kesto on 4 800x360 eli 1 728 000 vuotta. Treta-yuga kestää 3 600x360 eli 1 296 000 vuotta. Dvapara-yuga kestää 2 400x360 eli 864 000 vuotta. Lopuksi Kali-yuga kestää 1 200x360 eli 432 000 vuotta.
Tämä laskelma perustuu siis ihmisen kronologiaan.
Jokaista aikakautta edeltävät ja päättyvät siirtymäkaudet kestävät useita satoja puolijumalien vuosia.
Asiantuntevat tähtitieteilijät kutsuvat näitä ajanjaksoja Yuga-sandhoiksi eli kahden aikakauden yhtymäkohdiksi.
Yksi päivä Brahman planeetalla, joka sijaitsee kolmen planeettajärjestelmän ulkopuolella, kestää tuhat neljän jugan sykliä, ja Brahman yö kestää saman verran, jonka aikana maailmankaikkeuden luoja on uppoutunut uneen.Kun Brahma vaipuu uneen yön koittaessa, Brahmalokan alapuolella olevat kolme planeettajärjestelmää kätkeytyvät universaalin vedenpaisumuksen alle. Unessaan Brahma näkee Garbhodakasayi Vishnun, ja Herra antaa hänelle ohjeita, joissa hän selittää, miten tulvan alle jäänyt avaruuden osa voidaan palauttaa.
Kun Brahman yö päättyy ja hänen päivänsä koittaa, hän luo uudelleen kaikki kolme maailmaa. Näiden kolmen maailman olemassaolon aikana niissä vaihtuu neljätoista Manua, ihmiskunnan kantaisät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Brahma vaipuu uneen yön koittaessa, Brahmalokan alapuolella olevat kolme planeettajärjestelmää kätkeytyvät universaalin vedenpaisumuksen alle. Unessaan Brahma näkee Garbhodakasayi Vishnun, ja Herra antaa hänelle ohjeita, joissa hän selittää, miten tulvan alle jäänyt avaruuden osa voidaan palauttaa.
Kun Brahman yö päättyy ja hänen päivänsä koittaa, hän luo uudelleen kaikki kolme maailmaa. Näiden kolmen maailman olemassaolon aikana niissä vaihtuu neljätoista Manua, ihmiskunnan kantaisät.Jokaisen Manun elämän päättyessä tapahtuu myös maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen, joskin pienemmässä mittakaavassa.
Kukin Manu nauttii elämästä hieman yli seitsemänkymmentäyksi neljän aikakauden sykliä.
Vishnu Puranan mukaan Manun elämä kestää seitsemänkymmentäyksi neljän aikakauden sykliä, mikä tarkoittaa, että Manu elää noin 852 000 puolijumalan vuotta eli 306 730 000 maanpäällistä vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokaisen Manun elämän päättyessä tapahtuu myös maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen, joskin pienemmässä mittakaavassa.
Kukin Manu nauttii elämästä hieman yli seitsemänkymmentäyksi neljän aikakauden sykliä.
Vishnu Puranan mukaan Manun elämä kestää seitsemänkymmentäyksi neljän aikakauden sykliä, mikä tarkoittaa, että Manu elää noin 852 000 puolijumalan vuotta eli 306 730 000 maanpäällistä vuotta.Kun Brahma vaipuu uneen yön koittaessa, Brahmalokan alapuolella olevat kolme planeettajärjestelmää kätkeytyvät universaalin vedenpaisumuksen alle. Unessaan Brahma näkee Garbhodakashayi Vishnun, ja Herra antaa hänelle ohjeita, joissa hän selittää, miten tulvan alle jäänyt avaruuden osa voidaan palauttaa.
Kun Brahman yö päättyy ja hänen päivänsä koittaa, hän luo uudelleen kaikki kolme maailmaa. Näiden kolmen maailman olemassaolon aikana niissä vaihtuu neljätoista Manua, ihmiskunnan kantaisät.
Jokaisen Manun elämän päättyessä tapahtuu myös maailmankaikkeuden osittainen tuhoutuminen, joskin pienemmässä mittakaavassa.
Vishnu Puranan mukaan Manun elämä kestää seitsemänkymmentäyksi neljän aikakauden sykliä, mikä tarkoittaa, että Manu elää noin 852 000 puolijumalan vuotta eli 306 730 000 maanpäällistä vuotta.
Kun taas yksi Manu kuolee, hänen tilalleen tulee seuraava Manu. Kunkin Manun jälkeläisistä tulee hallitsijoita maailmankaikkeuden eri planeetoilla, mutta seitsemän maineikasta viisasta, Indran kaltaiset puolijumalat ja heidän kumppaninsa, kuten gandharvat, ilmestyvät samaan aikaan kuin Manu.
Yhden Brahman päivän aikana vaihtuu neljätoista Manua, ja jokaisella on omat jälkeläisensä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun Brahma vaipuu uneen yön koittaessa, Brahmalokan alapuolella olevat kolme planeettajärjestelmää kätkeytyvät universaalin vedenpaisumuksen alle. Unessaan Brahma näkee Garbhodakashayi Vishnun, ja Herra antaa hänelle ohjeita, joissa hän selittää, miten tulvan alle jäänyt avaruuden osa voidaan palauttaa.
Kun Brahman yö päättyy ja hänen päivänsä koittaa, hän luo uudelleen kaikki kolme maailmaa. Näiden kolmen maailman olemassaolon aikana niissä vaihtuu neljätoista Manua, ihmiskunnan kantaisät.
Vishnu Puranan mukaan Manun elämä kestää seitsemänkymmentäyksi neljän aikakauden sykliä, mikä tarkoittaa, että Manu elää noin 852 000 puolijumalan vuotta eli 306 730 000 maanpäällistä vuotta.
Kun taas yksi Manu kuolee, hänen tilalleen tulee seuraava Manu. Kunkin Manun jälkeläisistä tulee hallitsijoita maailmankaikkeuden eri planeetoilla, mutta seitsemän maineikasta viisasta, Indran kaltaiset puolijumalat ja heidän kumppaninsa, kuten gandharvat, ilmestyvät samaan aikaan kuin Manu.
Yhden Brahman päivän aikana vaihtuu neljätoista Manua, ja jokaisella on omat jälkeläisensä.Brahman päivän käsittävän luomisvaiheen aikana kolme planeettajärjestelmää - Svarga, Martya ja Patala - luodaan ja tuhoutuvat määräajoin, ja niiden asukkaat (alemmat eläimet, ihmiset, puolijumalat ja pithat) syntyvät ja kuolevat niittäen karmansa tuloksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brahman päivän käsittävän luomisvaiheen aikana kolme planeettajärjestelmää - Svarga, Martya ja Patala - luodaan ja tuhoutuvat määräajoin, ja niiden asukkaat (alemmat eläimet, ihmiset, puolijumalat ja pithat) syntyvät ja kuolevat niittäen karmansa tuloksia.
Brahman päivän päätteeksi, tietämättömyyden gunan pienen murto-osan vaikutuksesta, valtava maailmankaikkeus vaipuu yön pimeyteen. Tottelemalla ikuisen ajan tahtoa lukemattomat elävät olennot katoavat tuhon kuiluun, ja maailmassa vallitsee hiljaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Brahman päivän päätteeksi, tietämättömyyden gunan pienen murto-osan vaikutuksesta, valtava maailmankaikkeus vaipuu yön pimeyteen. Tottelemalla ikuisen ajan tahtoa lukemattomat elävät olennot katoavat tuhon kuiluun, ja maailmassa vallitsee hiljaisuus.
Maha-Vishnun katse kuljettaa myös Kālaa eli ajan energiaa.
Ajan vaikutuksesta kaikki aineellisessa maailmassa syntyy ja tuhoutuu, myös itse maailmankaikkeus.
Ajan vaikutuksesta kaikki täällä on väliaikaista, ja aineelliset universumit käyvät läpi luomisen ja tuhoutumisen syklejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst18811113Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i484552Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58694238Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat2063698PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1023514Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1003363Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.732010Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis161345Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1561050Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun2781005