Olen flunssassa (nuha, yskä, hieman lämpöä), Viikonloppuna edessä pitkä lento (pakollinen). Onko jollain kokemusta, mistä saisi vähän helpotusta oloon lennolla? Kannattaisiko käydä lääkärissä? Voko lääkäri määrätä jotain lääkettä, joka auttaisi? Eniten pelottaa, miten korvat reagoi. Kokemusta yhdestä tuskaisesta lennosta.
Lentäminen ja flunssa
8
6701
Vastaukset
- 4+17
Onko Duact-niminen nuhalääke tuttu? Sitä lentoemännät käyttävät, jos joutuvat flunssaisina töihin. Vaatii reseptin lääkäriltä.
Lisäksi ennen lentoa Buranaa ja Nasolinia tms., niin lennosta on mahdollista selvitä ilman korvien pauketta. - 6+17
Itse kävin työpaikkalääkärillä ennen lentoa, flunssa korvatulehdus lopuillaan.
Hetken lääkäri spekuloi pitäisikö lähettää korvalääkärille (oletuksen että asennettaisiin ilmaputki tärykalvoon), mutta tulehdus oli jo niin parantunut ettei tarvinnut.
Antoi burana800- ja Duact-reseptit ja suositteli earPlaneseja.
Noilla ohjeiden mukaan sekä meno (suora) että paluu (välilaskulla) menivät ihan ok.
Duact kuivaa limakalvoja, eli pitää korvakäytävän (en tiedä mikä tuo on suomeksi, eustachian tube englanniksi) auki, ja paine pääsee tasaantumaan.- tarkennetaan.
Duact ei kuivata limakalvoja, vaan supistaa limakalvojen verisuonia ja limakalvoturvotus vähenee ja normaali paineentasaus välikorvasta nieluun onnistuu paremmin.
- 3+9
Mene ihmeessä lääkäriin sekä oman että kanssamatkustajien terveyden vuoksi,
lentokoneessa pöpöt leviävät helposti ja sen verran jokaisen pitää toisia huomioida ettei tartuta muita.
Flunssassa lentäminen ei ole helppoa, jotain avaavaa lääkettä ja muuta ja
korvaako matkavakuutus jos tauti pahenee, useissa on rajoitus ettei korvaa kotimaassa alkanutta tautia- Kokenut tietää
Ennen sairastumista otetusta matkavakuutuksesta korvataan peruuntuneen matkan jo maksetut maksut. Jos sairastuu todistettavasti ennen matkaa ja lähtee reissuun, korvausten saanti on kyseenalaista. Mikäli on niin sairas, että harkitsee matkan peruuttamista, pitää hankkia lääkärintodistus eikä missään tapauksessa pidä lähteä kokeilemaan matkaa. Tai sen tekee täysin omalla vastuulla. Nimittäin jos olet aloittanut matkan ja toteat ettet voi jatkaa, niin sitä ei katsota matkan peruuntumiseksi ja keskeytymiseen tarvitsisit uuden lääkärintodistuksen matkan varrella. Samalla voi käydä ilmi että oletkin lähtenyt sairaana, joten taas olet omalla vastuullasi. Minkä kirjoitin on kokemukseen perustuvaa faktaa. Minä en tuota tiennyt ja kahdelta lääkäriltä ennen matkaa saamastani todistuksesta (selkäkipu) huolimatta lähdin kokeilemaan reissua vuorokautta ennen , mutta oli palattava Helsingistä kotiin. Koska olisin ehtinyt vielä kotiin paluuni jälkeen lähteä uudelleen matkalle jos selkäni olisi antanut periksi, vakuutusyhtiön asiakasvaltuutettu otti asian uuteen käsittelyyn ja yhtiö teki uuden kompromissin, jossa lennot Hki - kohdekaupunki - Hki ja hotellimaksut korvattiin. Olen ratkaisuun erittäin tyytyväinen. Mutta vielä kerran. Jos ei ole aivan pakko lähteä, niin älä avaa kotioveasi lähdön merkiksi. Terveenä näyttii paljon enemmän.
- Kokenut tietää
Kokenut tietää kirjoitti:
Ennen sairastumista otetusta matkavakuutuksesta korvataan peruuntuneen matkan jo maksetut maksut. Jos sairastuu todistettavasti ennen matkaa ja lähtee reissuun, korvausten saanti on kyseenalaista. Mikäli on niin sairas, että harkitsee matkan peruuttamista, pitää hankkia lääkärintodistus eikä missään tapauksessa pidä lähteä kokeilemaan matkaa. Tai sen tekee täysin omalla vastuulla. Nimittäin jos olet aloittanut matkan ja toteat ettet voi jatkaa, niin sitä ei katsota matkan peruuntumiseksi ja keskeytymiseen tarvitsisit uuden lääkärintodistuksen matkan varrella. Samalla voi käydä ilmi että oletkin lähtenyt sairaana, joten taas olet omalla vastuullasi. Minkä kirjoitin on kokemukseen perustuvaa faktaa. Minä en tuota tiennyt ja kahdelta lääkäriltä ennen matkaa saamastani todistuksesta (selkäkipu) huolimatta lähdin kokeilemaan reissua vuorokautta ennen , mutta oli palattava Helsingistä kotiin. Koska olisin ehtinyt vielä kotiin paluuni jälkeen lähteä uudelleen matkalle jos selkäni olisi antanut periksi, vakuutusyhtiön asiakasvaltuutettu otti asian uuteen käsittelyyn ja yhtiö teki uuden kompromissin, jossa lennot Hki - kohdekaupunki - Hki ja hotellimaksut korvattiin. Olen ratkaisuun erittäin tyytyväinen. Mutta vielä kerran. Jos ei ole aivan pakko lähteä, niin älä avaa kotioveasi lähdön merkiksi. Terveenä näyttii paljon enemmän.
Viimenen lause pitää kuuluman: Terveenä nauttii paljon enemmän
- 8+11
Kokenut tietää kirjoitti:
Työmatkoja ei voi aina perua ihan pienen flunssan takia. Mutta kuten tässäkin ketjussa on mainittu, Duact ja särkylääkkeet tekevät siitä siedettävää. Kyllä lääkäri kieltää lentämisen, jos näkee sen oikeasti vaaralliseksi ja Duact-reseptin saadakseen sitä lekuria pitää kuitenkin käydä moikkaamassa.
- Yskäiset petiin
Tuskin sen karmeampaa vieruskaveria on kuin hän joka ryskyttää hevosyskäänsä ja räkii lopuntonta limaansa valitten "että en voinut jäädä matkalta kun olin pitkään odottanut". Samalla pitää pärstäänsä toista kohti kuvitellen selostuksensa kiinnostavan muita. Siltä varalta minulla on aina mukana kaasunaamari
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot203375Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe112798- 282454
- 421847
- 511709
- 411441
KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!
Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola101438- 91431
- 521315
Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta
Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule2621135