MB E 220 CDI 2012 Lämmitys

epäilevä

Riittääkö vähän kuluttavassa diisselissä lämpö meidän kylmässä pakkasessa?

17

5539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämmöllä E-omist.

      Erinomaisesti. Voit ajella vaikka t-paita päällä ja shortsit jalassa.

      • hypotermia

        Tottakai voi ajaa vaikka alastomana mutta pirun kylmä tulee vaikka olis talvivaatteet päällä.


    • W212 lämpenee erittäin nopeasti. Moottorin lämpö on 60 astetta kolmen kilometrin ajon jälkeen 15 asteen pakkasella. Nopein lämmönnousu verrattuna kaikkiin aikaisempiin E-malleihin.
      Kun sisätila on saavuttanut termostaattilämmön, puhallin hidastuu minimiin. Tämä ei riitä pitämään sivuikkunoita täysin huurtumattomina, jos autossa on kuskin lisäksi myös matkustajia. Puhallin siis pitää ohjata manuaalisesti suuremmille kierroksille.

    • Huh ei pidä ostaa

      Ihan uusimmista en tiedä mutta.

      Täänään olin koeajolla E sarjasella 320 cdi autolla ajettu hieman yli 200000km .

      No pakkasta oli 15 astetta ja autolla ajettiin reilu matka matkaa,ei lämmennyt,vaarallisen kylmänä kävi kone,omistaja ei älynnyt vaikka kerroin ettei nyt pitäisi ajella kun ei nouse lämmöt normaaliin koneessa.

      Ei varmaan mittariin edes 60 astetta saatikka sisälle,kylmä oli ,en suostu tuolaiseen ajamiseen,kylmä kuin ruumiiden säilytys kaappi oli meinaan farmari mersu.

      No istuin toyotan neliveto maasturiin niin lämpenin ,pakkanen nousi 22 asteeseen ja sisälämpö oli 30.9 siis yli kolmekymmentä vaikka auto oli 1993 2.4td eli diesel ja vanha auto.

      Ei tehnyt mieli enään mersua,ihan hulluja ne luuleekin en olisi voinut maksaa tuosta E sarjasesta euroakaan kun ei sillä tee suomessa mitään.

      • Älä osta mersua

        Kerron vielä teille mersujen omistajille,jos lämmöt ei nouse yli 80 asteen niin sillä ei tee mitään,se on kiireen vilkkaan saatava huoltoon tai lopetettava ajo pakkasilla.

        Se syö sen koneen ja on konerikon partaalla jos lämpö on pitemmän aikaa 60 asteen tienoilla eikä nouse.

        Se on saatava nousemaan melkonopeasti mieli säilyttää konetta hyvänä,pitäisi ymmärtää jos autolla ajellaan 60 asteen lämmöllä niin kone kuluu hyvin nopeasti.

        Mersun pitäisi nostaa nopeasti 80 asteeseen ja ylikin jos ei nosta niin se on pahempi juttu vaikka olisi lähes -30 astetta.


      • Onnistuit sitten löytämään kaksi autoa, joissa oli termarivikaa. Itselläni on W211 ja moottori lämpenee muutamassa minuutissa tuonne 90 asteen tuntumiin, sisätilat toki saavuttavat nopeammin säätämäni 21 astetta.

        Lisäksi ainakin itselläni sisätilat pysyvät huuruttomina automaattipuhalluksellakin. Onkohan huurtuvasta autosta muistettu milloin vaihtaa raitisilmasuodattimet?


      • E 220 cdi
        The_Rat kirjoitti:

        Onnistuit sitten löytämään kaksi autoa, joissa oli termarivikaa. Itselläni on W211 ja moottori lämpenee muutamassa minuutissa tuonne 90 asteen tuntumiin, sisätilat toki saavuttavat nopeammin säätämäni 21 astetta.

        Lisäksi ainakin itselläni sisätilat pysyvät huuruttomina automaattipuhalluksellakin. Onkohan huurtuvasta autosta muistettu milloin vaihtaa raitisilmasuodattimet?

        Tuo pitää paikkansa jos auto on ollut yön yli 20 asteisessa autotallissa tai webasto hönkinyt tunnin verran. Mutta jos pihalla seissyt niin väittämäsi on emävale!


    • W212 koneen lämpötila ei tietenkään jää 60 asteeseen, vaan muutaman lisäkilometrin ajon jälkeen lämpötila on n. 90 astetta.
      Suosittelen "Epäilevälle" koeajoa huomenna lähimmässä Mersu-liikkeessä, kun on vielä kunnon pakkanen.

      • Kyllätarkenee

        Kunnossa olevan W212 koneen lämpötila nousee ajettaessa muutama kilometri n ,90 °C:een. Auton sisätilat lämpenevät nopeasti sähkön avulla.

        Pieni kulutus kyllä nousee pakkasten kiristyessä, mutta sehän on normaalia kaikissa lämpöä ja liikettä vaativissa tapahtumissa.

        Huolletun auton suhteen takuuvarmasti tarkenee myös paukkupakkasilla. Etelän tuontiautot kannattanee tarkistuttaa.


      • best or notinki
        Kyllätarkenee kirjoitti:

        Kunnossa olevan W212 koneen lämpötila nousee ajettaessa muutama kilometri n ,90 °C:een. Auton sisätilat lämpenevät nopeasti sähkön avulla.

        Pieni kulutus kyllä nousee pakkasten kiristyessä, mutta sehän on normaalia kaikissa lämpöä ja liikettä vaativissa tapahtumissa.

        Huolletun auton suhteen takuuvarmasti tarkenee myös paukkupakkasilla. Etelän tuontiautot kannattanee tarkistuttaa.

        Tiesin et mersu on edelläkävijä,mut et paris minuutis lämmöt 90???Ei ole edes edes webastol 15min lämmiteltyl mondeol paris minuutis lämmöt ku sinne just 60 asteen paikkeil.Eli mersu on keksinyt fysiikan lait murtavan auton.Paas laskien miten paljon enrgiaa kuluu sen 8-9litran jäähdytysnesteen 90 asteen nostoon.Aste per litra on 1.2 Wh eli nollasta 90 asteeseen tarvittas per litra/kilo noin 108 Wh ja 9 litraa/kiloa nestettä n 972 Wh.Eli se tunnis tarvittava energia määrä.nyt kun tuo lämpenee paris minuutis on kerrottava 30 tuo 972 Wh eli 29160W tuttavallisti 29.1 KW.Webastoni teho on 5kw ja useamman minuutin ajon jälkeen alkaa siis siitä 60 viivalta noussa.Toki autojen lämpötila mittarit näyttää usein 60-100 asteet 90 kojeulaudas ettei kuski ihmettele lämpöjen heilahtelua/huolto täys asiaa valittavia.jos jotain meni väärin,on kouluajoista parikytä vuotta jo


      • isottehot
        best or notinki kirjoitti:

        Tiesin et mersu on edelläkävijä,mut et paris minuutis lämmöt 90???Ei ole edes edes webastol 15min lämmiteltyl mondeol paris minuutis lämmöt ku sinne just 60 asteen paikkeil.Eli mersu on keksinyt fysiikan lait murtavan auton.Paas laskien miten paljon enrgiaa kuluu sen 8-9litran jäähdytysnesteen 90 asteen nostoon.Aste per litra on 1.2 Wh eli nollasta 90 asteeseen tarvittas per litra/kilo noin 108 Wh ja 9 litraa/kiloa nestettä n 972 Wh.Eli se tunnis tarvittava energia määrä.nyt kun tuo lämpenee paris minuutis on kerrottava 30 tuo 972 Wh eli 29160W tuttavallisti 29.1 KW.Webastoni teho on 5kw ja useamman minuutin ajon jälkeen alkaa siis siitä 60 viivalta noussa.Toki autojen lämpötila mittarit näyttää usein 60-100 asteet 90 kojeulaudas ettei kuski ihmettele lämpöjen heilahtelua/huolto täys asiaa valittavia.jos jotain meni väärin,on kouluajoista parikytä vuotta jo

        En jaksanut lukea sanasikiötä, mutta ajamalla auto lämpenee 5 - 8 minuutissa kovallakin pakkasella n.90°C:een. Lämpöä tulee auton sisälle heti kun auto on käynnissä, koska lämpövastukset pitävät siitä huolen.


    • mersumies.

      Hyvin riittää. Autossa on webasto vakiona.

    • Ei ole Webastoa ainakaan minun Mersussani W212. Moottorilämmitin Defa on vesiletkussa ja sisätilalämmitin. Hyvin ovat riittäneet.

      • MB E 2013

        Joo, hyvin tarkenee, tulee liiankin lämmin tuon automaattiilmastoinnin kanssa, manuaalitoiminnolla parempi.


      • Sopivaksi
        MB E 2013 kirjoitti:

        Joo, hyvin tarkenee, tulee liiankin lämmin tuon automaattiilmastoinnin kanssa, manuaalitoiminnolla parempi.

        Kaitpa tuon lämpötila-asetuksen voi valita miellyttäväksi, ainakin minun automaatista löytyy. Auton mukana tulee myös ohjekirja ja verkosta löytyy interaktiivinen ohjekirja.


    • ngcg

      Sisältä kyllä lämpenee nopeesti, mutta kone hitaammin. E220 cdi 2013

    • spoiler

      Ei pidä paikkaansa, että cdi-kone kuluu joutuisasti kylmänä. Tai sitten autossani on poikkeuksellisen luja kone.

      Lokilämmitintä käytän vain muutamankerran talvessa silloin kun lähennellään -30 pakkasastetta.

      Pääsääntöisesti ajan 6km:n työmatkan aamulla ja illalla . Päivällä ajan pitemmän lenkin. Moottori ei ehdi lämmetä työmatkalla joten ajan aina kylmällä moottorilla ja käynnistän aina kylmänä.

      Kaikkien oppien mukaisesti autoni pitäisi olla paalissa ja kone harva kuin haravakone.

      Moottori ei osoita mitään väsymisen merkkejä . Ei kuluta nesteitä ei vuoda ja käynnistyy kovallakin pakkasella välittömasti..

      Autolla on nyt ajettu 505000km. Itse olen ajanut niistä 300000km. Ainoat moottoriakoskevat korjaukset. Yksi suutinrunko(oli hiushalkeama) ja suutinten kupari prikat. Sitten on vaihdettu imusarjan läppien säätömoottori. Rahallisesti korjaukset maksoi noin 1000 eur. Yhteensä.

      Muita korjauksia ei moottorille ole tehty.Eikä ole tiedossa vikoja.

      Joten omat kokemukset on, että cdi kone kestää kylmäkäynnistyksiä ja kylmää ajoa todella hyvin. Toki auto on säännöllisesti huollettu ja öjlyt huippuluokkaa.

      Niin malli on E 220cdi vm-01 143hv.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      306
      6653
    2. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      51
      5817
    3. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      186
      5292
    4. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4073
    5. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3338
    6. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      5
      3323
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      52
      3237
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      29
      3008
    9. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

      Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      11
      2242
    10. Mitäpä ostaisin ja lähettäisin Metsa Manille joulupäkitsiä?

      Vähän vaikea miettiä ja keksiä eikä pelkkää rahalahjaa oikein kehtoo. Kertokaapa te?
      Tuusniemi
      38
      1115
    Aihe