Riittääkö vähän kuluttavassa diisselissä lämpö meidän kylmässä pakkasessa?
MB E 220 CDI 2012 Lämmitys
17
5351
Vastaukset
- Lämmöllä E-omist.
Erinomaisesti. Voit ajella vaikka t-paita päällä ja shortsit jalassa.
- hypotermia
Tottakai voi ajaa vaikka alastomana mutta pirun kylmä tulee vaikka olis talvivaatteet päällä.
W212 lämpenee erittäin nopeasti. Moottorin lämpö on 60 astetta kolmen kilometrin ajon jälkeen 15 asteen pakkasella. Nopein lämmönnousu verrattuna kaikkiin aikaisempiin E-malleihin.
Kun sisätila on saavuttanut termostaattilämmön, puhallin hidastuu minimiin. Tämä ei riitä pitämään sivuikkunoita täysin huurtumattomina, jos autossa on kuskin lisäksi myös matkustajia. Puhallin siis pitää ohjata manuaalisesti suuremmille kierroksille.- Huh ei pidä ostaa
Ihan uusimmista en tiedä mutta.
Täänään olin koeajolla E sarjasella 320 cdi autolla ajettu hieman yli 200000km .
No pakkasta oli 15 astetta ja autolla ajettiin reilu matka matkaa,ei lämmennyt,vaarallisen kylmänä kävi kone,omistaja ei älynnyt vaikka kerroin ettei nyt pitäisi ajella kun ei nouse lämmöt normaaliin koneessa.
Ei varmaan mittariin edes 60 astetta saatikka sisälle,kylmä oli ,en suostu tuolaiseen ajamiseen,kylmä kuin ruumiiden säilytys kaappi oli meinaan farmari mersu.
No istuin toyotan neliveto maasturiin niin lämpenin ,pakkanen nousi 22 asteeseen ja sisälämpö oli 30.9 siis yli kolmekymmentä vaikka auto oli 1993 2.4td eli diesel ja vanha auto.
Ei tehnyt mieli enään mersua,ihan hulluja ne luuleekin en olisi voinut maksaa tuosta E sarjasesta euroakaan kun ei sillä tee suomessa mitään.- Älä osta mersua
Kerron vielä teille mersujen omistajille,jos lämmöt ei nouse yli 80 asteen niin sillä ei tee mitään,se on kiireen vilkkaan saatava huoltoon tai lopetettava ajo pakkasilla.
Se syö sen koneen ja on konerikon partaalla jos lämpö on pitemmän aikaa 60 asteen tienoilla eikä nouse.
Se on saatava nousemaan melkonopeasti mieli säilyttää konetta hyvänä,pitäisi ymmärtää jos autolla ajellaan 60 asteen lämmöllä niin kone kuluu hyvin nopeasti.
Mersun pitäisi nostaa nopeasti 80 asteeseen ja ylikin jos ei nosta niin se on pahempi juttu vaikka olisi lähes -30 astetta. Onnistuit sitten löytämään kaksi autoa, joissa oli termarivikaa. Itselläni on W211 ja moottori lämpenee muutamassa minuutissa tuonne 90 asteen tuntumiin, sisätilat toki saavuttavat nopeammin säätämäni 21 astetta.
Lisäksi ainakin itselläni sisätilat pysyvät huuruttomina automaattipuhalluksellakin. Onkohan huurtuvasta autosta muistettu milloin vaihtaa raitisilmasuodattimet?- E 220 cdi
The_Rat kirjoitti:
Onnistuit sitten löytämään kaksi autoa, joissa oli termarivikaa. Itselläni on W211 ja moottori lämpenee muutamassa minuutissa tuonne 90 asteen tuntumiin, sisätilat toki saavuttavat nopeammin säätämäni 21 astetta.
Lisäksi ainakin itselläni sisätilat pysyvät huuruttomina automaattipuhalluksellakin. Onkohan huurtuvasta autosta muistettu milloin vaihtaa raitisilmasuodattimet?Tuo pitää paikkansa jos auto on ollut yön yli 20 asteisessa autotallissa tai webasto hönkinyt tunnin verran. Mutta jos pihalla seissyt niin väittämäsi on emävale!
W212 koneen lämpötila ei tietenkään jää 60 asteeseen, vaan muutaman lisäkilometrin ajon jälkeen lämpötila on n. 90 astetta.
Suosittelen "Epäilevälle" koeajoa huomenna lähimmässä Mersu-liikkeessä, kun on vielä kunnon pakkanen.- Kyllätarkenee
Kunnossa olevan W212 koneen lämpötila nousee ajettaessa muutama kilometri n ,90 °C:een. Auton sisätilat lämpenevät nopeasti sähkön avulla.
Pieni kulutus kyllä nousee pakkasten kiristyessä, mutta sehän on normaalia kaikissa lämpöä ja liikettä vaativissa tapahtumissa.
Huolletun auton suhteen takuuvarmasti tarkenee myös paukkupakkasilla. Etelän tuontiautot kannattanee tarkistuttaa. - best or notinki
Kyllätarkenee kirjoitti:
Kunnossa olevan W212 koneen lämpötila nousee ajettaessa muutama kilometri n ,90 °C:een. Auton sisätilat lämpenevät nopeasti sähkön avulla.
Pieni kulutus kyllä nousee pakkasten kiristyessä, mutta sehän on normaalia kaikissa lämpöä ja liikettä vaativissa tapahtumissa.
Huolletun auton suhteen takuuvarmasti tarkenee myös paukkupakkasilla. Etelän tuontiautot kannattanee tarkistuttaa.Tiesin et mersu on edelläkävijä,mut et paris minuutis lämmöt 90???Ei ole edes edes webastol 15min lämmiteltyl mondeol paris minuutis lämmöt ku sinne just 60 asteen paikkeil.Eli mersu on keksinyt fysiikan lait murtavan auton.Paas laskien miten paljon enrgiaa kuluu sen 8-9litran jäähdytysnesteen 90 asteen nostoon.Aste per litra on 1.2 Wh eli nollasta 90 asteeseen tarvittas per litra/kilo noin 108 Wh ja 9 litraa/kiloa nestettä n 972 Wh.Eli se tunnis tarvittava energia määrä.nyt kun tuo lämpenee paris minuutis on kerrottava 30 tuo 972 Wh eli 29160W tuttavallisti 29.1 KW.Webastoni teho on 5kw ja useamman minuutin ajon jälkeen alkaa siis siitä 60 viivalta noussa.Toki autojen lämpötila mittarit näyttää usein 60-100 asteet 90 kojeulaudas ettei kuski ihmettele lämpöjen heilahtelua/huolto täys asiaa valittavia.jos jotain meni väärin,on kouluajoista parikytä vuotta jo
- isottehot
best or notinki kirjoitti:
Tiesin et mersu on edelläkävijä,mut et paris minuutis lämmöt 90???Ei ole edes edes webastol 15min lämmiteltyl mondeol paris minuutis lämmöt ku sinne just 60 asteen paikkeil.Eli mersu on keksinyt fysiikan lait murtavan auton.Paas laskien miten paljon enrgiaa kuluu sen 8-9litran jäähdytysnesteen 90 asteen nostoon.Aste per litra on 1.2 Wh eli nollasta 90 asteeseen tarvittas per litra/kilo noin 108 Wh ja 9 litraa/kiloa nestettä n 972 Wh.Eli se tunnis tarvittava energia määrä.nyt kun tuo lämpenee paris minuutis on kerrottava 30 tuo 972 Wh eli 29160W tuttavallisti 29.1 KW.Webastoni teho on 5kw ja useamman minuutin ajon jälkeen alkaa siis siitä 60 viivalta noussa.Toki autojen lämpötila mittarit näyttää usein 60-100 asteet 90 kojeulaudas ettei kuski ihmettele lämpöjen heilahtelua/huolto täys asiaa valittavia.jos jotain meni väärin,on kouluajoista parikytä vuotta jo
En jaksanut lukea sanasikiötä, mutta ajamalla auto lämpenee 5 - 8 minuutissa kovallakin pakkasella n.90°C:een. Lämpöä tulee auton sisälle heti kun auto on käynnissä, koska lämpövastukset pitävät siitä huolen.
- mersumies.
Hyvin riittää. Autossa on webasto vakiona.
Ei ole Webastoa ainakaan minun Mersussani W212. Moottorilämmitin Defa on vesiletkussa ja sisätilalämmitin. Hyvin ovat riittäneet.
- MB E 2013
Joo, hyvin tarkenee, tulee liiankin lämmin tuon automaattiilmastoinnin kanssa, manuaalitoiminnolla parempi.
- Sopivaksi
MB E 2013 kirjoitti:
Joo, hyvin tarkenee, tulee liiankin lämmin tuon automaattiilmastoinnin kanssa, manuaalitoiminnolla parempi.
Kaitpa tuon lämpötila-asetuksen voi valita miellyttäväksi, ainakin minun automaatista löytyy. Auton mukana tulee myös ohjekirja ja verkosta löytyy interaktiivinen ohjekirja.
- ngcg
Sisältä kyllä lämpenee nopeesti, mutta kone hitaammin. E220 cdi 2013
- spoiler
Ei pidä paikkaansa, että cdi-kone kuluu joutuisasti kylmänä. Tai sitten autossani on poikkeuksellisen luja kone.
Lokilämmitintä käytän vain muutamankerran talvessa silloin kun lähennellään -30 pakkasastetta.
Pääsääntöisesti ajan 6km:n työmatkan aamulla ja illalla . Päivällä ajan pitemmän lenkin. Moottori ei ehdi lämmetä työmatkalla joten ajan aina kylmällä moottorilla ja käynnistän aina kylmänä.
Kaikkien oppien mukaisesti autoni pitäisi olla paalissa ja kone harva kuin haravakone.
Moottori ei osoita mitään väsymisen merkkejä . Ei kuluta nesteitä ei vuoda ja käynnistyy kovallakin pakkasella välittömasti..
Autolla on nyt ajettu 505000km. Itse olen ajanut niistä 300000km. Ainoat moottoriakoskevat korjaukset. Yksi suutinrunko(oli hiushalkeama) ja suutinten kupari prikat. Sitten on vaihdettu imusarjan läppien säätömoottori. Rahallisesti korjaukset maksoi noin 1000 eur. Yhteensä.
Muita korjauksia ei moottorille ole tehty.Eikä ole tiedossa vikoja.
Joten omat kokemukset on, että cdi kone kestää kylmäkäynnistyksiä ja kylmää ajoa todella hyvin. Toki auto on säännöllisesti huollettu ja öjlyt huippuluokkaa.
Niin malli on E 220cdi vm-01 143hv.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803