Jos olen sairaslomalla ja irtisanoudun työpaikastani

Neuvoton

Minulla on eläkehakemus vetämässä Joulukuun alusta. Vaikuttaako irtisanomiseni eläkepäätökseen kielteisesti, myönteisesti tai ei lainkaan.

Sairas kun olen pysyvästi eikä valoa siltäosin ole näkyvissä, niin olisi jo reilua työpaikkaakin kohtaan jäädä omasta aloitteesta pois. He ei uskalla irtisanoa sanktioiden uhalla.

Mitä jos eläkettä ei myönnettä, niin en kuitenkaan töihin kykenisi. Mikä edessä,
Jatkuuko sairaspäiväraha silti ja maksetaanko se siinä tapauksessa suoraan minulle. Miten siinä tapauksessa kun tuo sairauspäiväaha kausi loppuu?

Ikä 59 v. 8kk.

7

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvoton täsmentää

      En kehtaa ja pysty olemaan työnanatjan taakkana, sillä tiedän miten kalliksi se tulee työnantajalle ja miten haitallisesti sairaslomani vaikuttaa työyhteisöön.

      Se on niin patti tilanne, joten siksi tosissani pohdin vakavissani irtisanoutumista.

      Sairauspäivärahakauden päättyessä, jollen saa työkyvyttömyyseläkettä ja minulla on sairaslomaa jäljellä, niin minun pitäisi mennä vajaakuntoisesksi työnhakijaksi, vaikka minulla on jo työpaikka, vaan ei työkykyä, joten se on ihan hullua.

      Joten siksi olisi varmaan parasta päästä työnantaja pälkähästä irtisanomalla itseni, koska minulla ei tavallaan ole mitään menetettävää.

      Työkyvyttömyyteni on lopullista.

      Entä tuo sairauspäiväraha jos irtisanoudun kesken päivärahakauden?

      Onko jotain mitä en ole osannut ottaa huomioon?

    • malta

      ÄLÄ IRTISANO ITSEÄSI. EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA. Kelassa neuvo yksi ihminen ja painotti tuota. En kerro enempää mutta älä hel,,,, sano itseäsi irti ennen kuin asiat on lopullisesti päätetty. Saat palkkaa vielä sitten kun olet eläkepäätöksen saanut. Siihen kuuluu lomarahat ym.

    • malta malta

      Siis vielä --- Sinulle kertyy tiliä koko ajan kun olet kirjoilla. Saat lopputilin vielä johon kuuluu tietyt rahat ja etuudet. Älä ole hölmö. Ei sinun työnantajaa pidä miettiä. Tee kuten neuvoin.

    • terv. reumakipuinen

      Kaikenmaailman hulluja sitä lukeekin. Lääkäri ei ole KELA lääkäri ja heillä on ihan toiset kuviot mitä omalääkäri sanoo. Jos virallinen eläkeikä on vaikka 63 tai 64 tms,, joudut liemeen jos nyt irtisanot itsesi. Kuten tuossa sanottiin tee noin sillä sinulle juoksee liksa vaikket töihin kykenekkään.
      Sitten kun on päätös paperilla aika ja milloin alkaa niin viet sen työnantajalle ja he ottavat kopion.
      Pysy kirjoilla ja toivo että edes kaivavat sen eläkeanomuksen parin vuoden sisään esille.
      Älä usko omalääkäriä , he eivät tee päätöksiä.
      KELAN lekurit tekee ja ovat aina työnantajan puolella.
      Jeesus kun ihmiset on hööpöjä ja tietentahtoen pistävät itsensä sossuluukulle.
      Pysy kirjoilla ja odota,,, voi muuten mennä pitkä aika päätökseen nykyään. Enää ei mennä eläkkeelle kuin oikeasti pää kainalossa. Näin sanoi omalääkärini. Siis tödella sairas pitää olla.

    • Lisäpäivät menossa

      Jos irtisanoutuu, voit saada ansiosidonnaista päivärahaa aina 65 vuotiaaksi asti. (Jos täytät vaarittavat työssäolo ehdot ja kuulut liittoon)
      Eläkkeelle pääsyyn ei vaikuta oletko työtön tai työssä, vaan riippuu jäljellä olevasta työkyvystä ja mahdollisuudesta työllistyä työkykyäsi vastaavaan tehtävään.
      Jos olet vielä sairaspäivillä, et voi vielä saada ansiosidonnaista riippumatta irtisanoutumisesta.
      Karenssi napsahtaa 3kk. jos itse irtisanoutuu. Joskus harvoni voi oll,a että lääkärin työkyvystäsi tekemällä hyvällä todistuksella voit epätodennäköisesti säästyä karenssilta.

      • Voimia !!!

        Työelämässä vaatimukset kasvaa ja ihmiset ajetaan ahtaalle. Työpaikoilla varsinkin Sairaat puolikuntoiset joutuvat venymään yli sietokyvyn, JA tässä on lopputulos, sairaat irtisanoutuvat, kun he eivät jaksa, ja kun tuosta eläkehausta on tullut uusi raskas työ. He ovat sitten kirjoilla työnhakijoina, vaikka työkyky ei riitä ja tilastot vääristyy.
        Mutta älä irtisanoudu, yritä kestää, jospa se eläke hyvinkin myönnetään.
        Ajattele itseäsi.


      • työelämässä 41v.
        Voimia !!! kirjoitti:

        Työelämässä vaatimukset kasvaa ja ihmiset ajetaan ahtaalle. Työpaikoilla varsinkin Sairaat puolikuntoiset joutuvat venymään yli sietokyvyn, JA tässä on lopputulos, sairaat irtisanoutuvat, kun he eivät jaksa, ja kun tuosta eläkehausta on tullut uusi raskas työ. He ovat sitten kirjoilla työnhakijoina, vaikka työkyky ei riitä ja tilastot vääristyy.
        Mutta älä irtisanoudu, yritä kestää, jospa se eläke hyvinkin myönnetään.
        Ajattele itseäsi.

        Minä irtisanouduin 1,5v sitten ja karenssia tuli,mutta ei 3kk.1,5kk vain.

        Oli vähän rahaa säästössä,joten ei siinä mitään ongelmia tullut.Siitä asti olen nostanut ansiosidonnaista päivärahaa.

        Työpaikkani oli ihan per....stä.Olisin kuollut jos olisin siellä jatkanut.Sairauksia oli ehtinyt tulla jo kaikenlaisia.Oli kolestroolit koholla,korkea verenpaine lääkkeistä huolimatta,vyöruusua,masennusta,ihottumia y.m.

        Nyt terve tai ei ainakaan noita työpaikasta johtuvia sairauksia ei ole.En edes syö nyt lääkkeitäkään.

        59 vuotiasta ei nyt vain enää oteta mihinkään,mutta eipähän tullut ennenaikaista kuolemaa niinkuin valtiovalta toivoo.

        Me ikääntyneet joudetaan hautaan heidän mielestään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe