Ahdistuksen hoitoon Seronil vs. Opamox?

kesääkohtihep

Olen syönyt Serolia muutamaan otteeseen (masennus ahdistus). Se ei kuitenkaan "poista" ahdistuskohtauksia, joita tulee edelleen silloin tällöin. Koko Seronilin käyttö tuntuu turhalta ja alan vähentää sitä kesää kohti pois.

Onko muut saaneet Seronilista apua ahdistukseen?

Sitävastoin Opamox auttaa katkaisemaan ahdistus (tai jopa paniikki-) kohtauksen.

Onko Opamoxin (tai muilla bentsojen) käyttäjillä havaittu samoja pysyviä aivovaurioita, joita SSRI- lääkkeet aiheuttavat (ainakin toisille).

9

506

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ewefwe

Viis vuotta 4mg rivatrilliä syöneenä ei ole mitään haittavaikutuksia ollut. Ahdistus ja paniikkioireet pysyneet poissa. Ja EI OLE! Opamoxista tosin tulee riippuvaiseksi mutta sen ei luulisi haittaavan jos se kerran auttaa.

• kesääkohtihep

Tuo Rivatril ei sopinut mulle. Opamox sitä vastoin toimii, eilen meni 15 mg, mutta tänään tunnun pärjäävän vain 3,75 mg palasella.

Kerrotko vielä, että mihin tuo "EI OLE" oli vastauksena? Seroniliinkö?

• E=E

Kaikki psykoaktiiviset aineet aiheuttavat aivovaurioita ennen pitkään. Kysymys on siitä kuinka kauan kullakin yksilöllä menee aivovaurion muodostumiseen ja sen havaitsemiseen sekä käytettävän aineen toksisuudesta. Aivovauriot ovat sellaisia, että käyttäjä itse ei niitä usein pysty kunnolla havannoimaan, joten lääke- ja huumekäyttäjien omiin näkemyksiin useiden vuosien ja aikaisempien käyttökertojen kokemuksista ja haitattomuudesta kannattaa suhtautua varoen. Moni käyttäjä kylläkin pystyy tunnistamaan aiheutuneet vammat ja heitä kuuntelisinkin tarkkaan.

Mitä tulee noihin kahteen lääkeaineeseen mistä puhut eli bentsodiatsepiineihin ja SSRI:hin. SSRI:t ovat erittäin myrkyllisiä lyhyessäkin käytössä. Muutaman päivän tai viikon käyttö voi aiheuttaa pysyviä aivovaurioita. Bentsoja ei tule edes käyttää muutamaa viikkoa pidempään (katso potilasohje). Bentsot vammauttavat aivot pitkässä käytössä niin ikään, mutta en osaa arvioida kuinka kauan keskimäärin aivovammojen syntymiseen voisi niiden kohdalla kulua. Tunnen itse paremmin SSRI-myrkyt, tai niin kutsutut 'masennuslääkkeet'. Joka tapauksessa bentsojen akuuttikäyttö on huomattavasti turvallisempaa. SSRI:hän ei voida edes käyttää akuutista, sillä niiden vaikutus perustuu aivotoimintojen vammauttamiseen ja toimintahäiriön lopullinen muodostuminen kestää eri tekijöistä riippuen muutaman viikon hence käytön "alkuoireilu". SSRI:t lobotomoivat ja lamaavat käyttäjän aivot, jolloin tuloksena on tunne ja kognitiivisten taitojen vahingoittuminen. Toinen vaikutus mitä SSRI:t voivat tuottaa ennen em. vammoja on stimulaation kautta tuleva keinotekoinen onnen tila eli pilvi (engl. artificial high). Molemmat reaktiot ovat vahingollisia aivoillesi.

• Ggwp

Ensin en meinannut uskoa sanaakaan, mutta tarinasi jälkeen voin hyvillä mielin todeta aivovamman tosiaankin olevan yksi mahdollisuus. :)

Ja nyt foliohattua tiukemmalle, että selvitään taas huomiseen...

• serotoniinin napsija

E=E älä puhu paskaa

• E=E

älä napsi paskaa sanon sulle.

• dfg34333

Opamox täydellä annoksella. Suosittelen 50mg tbl. x2/pv ja cipralex 1tabl./pv minimiannoksella.
      apu taattu!

• sad1

Pysrtyisiköhän täällä joku ihana ihminen auttaa mua ja luopua muutamasta rauhoittavasta.. mulla aika hankala elämänvaihe:( Kiitos...

• Me Zombi!

Mulla serotoniin-lääkitys ahdistukseen ja masennukseen. Aloitin 20mgx1, ja nostin vähitellen 60mg.
      Hyvin toimii. Ahdistus pysyy aisoissa, masennus tiessään. Jaksan elää, opiskella olla normaali ihminen!
      Kai mulla sitten niitä aivovaurioita on vaikka miten. Aivot täysin mädäntyneet ja madonrei`illä. Zombi mikä zombi! :-D

Opamox aiheuttaa nopeasti riippuvuuden ja annosta on nostettava aika nopeasti. En käyttäisi muuta kuin ihan ääritilanteessa, esim. jos millään muuten ei saa nukuttua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      194
      2725
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      151
      2444
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1142
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      101
      1028
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      931
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      244
      837
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      830
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      290
      801
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      91
      796
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      728
    Aihe