neonista -00 virrat kadonnut!!!

katjussa1

voisiko joku auttaa, kun autosta katosi virrat!!! akku ladattu uudestaan, ei mitään vaikutusta? autoon ei syty valoa mittaristoon edes ovea avatessa, eli virrat on kokonaan kadonnut!!

Nyt tarttis apua ja hyviä neuvoja? :)

Kiitos etukäteen!

3

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopa joo

      Ihan äkkiseltään tuli mieleen, että akun napa on löysällä. Sitä voi varovasti kiristää kiintoavaimella. Navat tulee olla myös puhtaat ja niitä voi puhdistuksen jälkeen voidella tarkoitukseen ostettulla akkunaparasvalla. Itse suihkautan CRC: tä kerran viidessä vuodessa enkä käytä rasvaa, koska se kerää likaa. Akun joku johto voi olla nirhautunut rikki. Akku voi olla sökö. Kerran meni napa rikki sieltä akun sisältä; se oli ihan irti ja sitä voi heilutella. Ostin uuden akun. Akku voi olla silleen myös rikki, ettei se ota virtaa vastaan. Niistä laturin mittareista näkyisi jotakin. Sopivalla mittarilla voi myös mitata akun kunnon niistä napojen väleistä. Yleensä noissa akkujutuissa kuuluu naksahdus käynnistysmoottorista, mikä merkitsee, että käynnistysmoottori on ainakin kunnossa. Koska sisävalotkaan ei syty niin vika varmaan on akussa. Kannattaa liikutella sisävalon katkaisijaa, kun ovi on auki. Minulla ei sisävalot syty koskaan, kun olen kääntänyt valokatkasijan asentoon off. Niin pimeää ei ole ollut koskaan, ettenkö olisi löytänyt kuskinpenkkiä ja avainta reikään ilman valoa. Jos olisi joku hyvä kaveri, jolla ompi vanhempi kiesi ja siitä saisi kaapeleilla virtaa, niin voisi sulkea noi muut viat kuin akku ja laturiviat pois. Siis jos se lähtee kaapeleilla käyntiin, niin akku on sökö tai se ei lataa akkua.

      Noin niinkuin ensi alkuun hakisin motonetista uuden akun ja pähkäilisin sitten. Siis jos se vanha akku on vanha niin se voipi olla kaputt (rikki). Niin ja naapurit ei anna niistä bemvuiskoistaan virtaa, koska hajoaa koko kiesi tai auton bemvuskan musta laatikko elikkä sen takia tarvitaan se hyvä kaveri, jolla se vanha sierra noihin kaapeli jutskiin. En muuten anna minäkään; riski on liian iso. Akut kytketään kaapelikäynnistyksessä rinnan eli jos sitäkään ei ymmärrä tai mitä tarkoitan; niin ei kannata yrittää. Jos kytkee sarjaan ja särkyy solenoidit; niin se on molemmat pajalle ja iso lasku.

    • katjussa1

      kiitos vastauksestasi, akku kyllä ei ole vuottakaan vanha, liitännät kunnossa ja piuhat siistit. Ei kuulu naksahdusta, eli olisko se kuitenkin se startti pohja mennyt? sitä kun ei ymmärtääkseni voi muuten todeta kun ostamalla uuden ja kokeilemalla sitte. Ja mitä ne uudet starttipohjat kustantaa? niin joo ja akku on ladattu akkulaturilla ei vaikuttanut mitään.

    • Neon A3

      Ilmeisesti sulla ei tule virtaa mihinkään, esim jos painaa jarrua virrat päällä, syttyykö jarruvalot? Kannattaa tarkistaa se akun -kaapelin kunto myös toisesta päästä, toki siinä voi kokeilla yhtä käynnistyskaapelia -navasta johonki paljaaseen pintaan rungossa/lohkossa. Vahva epäilys on kuitenki PÄÄsulakkeet joita vanhempi korisessa on 3kpl. Siellä akunvieressä olevassa sulakepoxissa. (vanhempi versio).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe