12/32 asiasta..

yksinhuoltaja

Täällä kun tuo eräs on ottanut oikein elämäntyökseen tämän 12/32 vouhottamisen ja siihen on tullut erittäinkin suuri vastarinta niin ajattelin nyt ihan oman mielipiteeni sanoa..

En usko että kukaan voi tulla sanomaan etteikö pitkä suhde olisi suurempi tae siitä että suhde jaksaa kantaa vielä pidempään ja kestää tulevat.. Mitä pidempään ollaan yhdessä, niin ollaan keretty kokemaan niin huumat kuin kriisitkin. Voihan 12 vuoden suhdekkin loppua, en siinä väitä vastaan! Onhan sitäkin nähty/kuultu kun 30vuoden jälkeen erotaan, mutta antaa tuo pitkä parisuhde paremmat lähtökohdat kuin se että ollaan oltu yhdessä vuosi taikka kaksi.

Lähinnä mua ihmettyttää niin suuresti se kuinka itseään fiksuna pitävä ja tätä asiaa ajava ihminen vajoaa täysin uhmaikäisen tai pahaisen teinin tasolle kun häntä kritisoidaan? Annat itsestäni aivan ääliömäisen kuvan kun alat uhoamaan ja haukkumaan lehmiksi, rumiksi, läskeiksi yms, viet pohjan koko asalta jota ajat takaa! Saisit ehkä parempaa kannatusta asiallesi jos osaisit käyttäytyä! On itseasiassa aika järkyttävää lukea noita sun kommentteja, etkö sä itse tajua kuinka naurunalaiseksi teet itsesi?

Olen kanssasi kuitenkin täysin samaa mieltä siitä, että lapsia tehdään "liian heppoisin perustein" tehdään suhteisiin jotka ovat tuoreita, tehdään pelastaakseen suhteen yms.. Liian moni lapsi jää ilman toista vanhempaa, huostaanotot ovat lisääntyneet ja yksinhuoltajia on paljon. Koskaan ei voi tietää mitä elämässä tapahtuu ja täysin yllättäen elämä voi heittaa kärrynpyörän ja kaikki hyvä muuttuu silmänräpäyksesä, näihin asioihin ei mitenkään pysty vaikuttamaan.. Mutta kuitenkin olisi hyvä miettiä hieman pidempään että onko vielä oikeasti lapsen aika jos suhdetta on ollut kovin vähän takana, ettei ihan "ehdontahdoin" ruveta yksinhuoltajiksi. Itse en henkilökohtaisesti liputa tuon 12/32 säännön perään, mutta liputan vakaan ja kuitenkin jo useamman vuoden kestäneen suhteen perään, ei lasta kuulu tehdä ensihuumassa.

Seuraavaksi kun mun kivetetään tuosta edellisestä mielipiteestä niin voin suoraan sanoa että olen yksinhuoltaja. Lapsen isä ei ole koskaan lastaan tavannut.. Tähän ei olisi kuitenkaan mitkään säännöt vaikuttaneet, koska lapsen isä on kuollut. Mutta siitä huolimatta olen yh, olenko sitten muka huono äiti? En ole. Olen lapselleni hyvä äiti, aivan niinkuin monet muutkin yh:t. Monesti yksinhuoltajia kuitenkin haukutaan ja aliarvioidaan, mutta sitten kun käykin ilmi että toinen on leski niin jopas se mieli sitten muuttuukin.

Täsmmennän vielä, että en todellakaan halua arvostella ketään jotka ovat lapsensa tehneet lyhyeeseen suhteeseen, mutta tuon esille sen että jollain tavalla ymmärrän tuon 12/32 kannan. Itse olen lastensuojelu alalla töissä ja voin sanoa että siellä näkee kaikenlaista, se ei ole kuitenkaan ikään ja parisuhteen kestoon täysin sidonnainen, mutta olisihan sitä monelta vältytty jos oltaisiin hetkeksi aikaa pysähdytty miettimään että onkos musta tähän sitten kuitenkaan, tunnenko tuon tyypin tarpeeksi hyvin siihen että haluan tehdä hänen kanssaan lapsen.. Ehkäpä sitä ei koskaan opi tuntemaan toista tarpeeksi, mutta olisian se hyvä luoda joku pohja suhteelle, rakentaa se yhteinen tulevaisuus jo valmiiksi, asua yhdessä yms.

Mutta mukavaa talven jatkoa teille kaikille kuumeilijoille.

41

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mansikkamäki

      Mun suositus on yli kolme vuotta valmistumisesta ja avioliitto.

      • 12/32

        Mihin valmistumisesta? 12/32-sääntöön? Tarkoitat siis että 15/35 ja avioliitto? Kuulostaa hyvältä :) 12/32 on kuitenkin minimi!
        Hyvässä suhteessa 12 vuotta on hetken hujaus, kun suhteessa asiat pelaa ja viihtyy.


      • Mansikkamäki
        12/32 kirjoitti:

        Mihin valmistumisesta? 12/32-sääntöön? Tarkoitat siis että 15/35 ja avioliitto? Kuulostaa hyvältä :) 12/32 on kuitenkin minimi!
        Hyvässä suhteessa 12 vuotta on hetken hujaus, kun suhteessa asiat pelaa ja viihtyy.

        Normaalit ihmiset lukevat ammatin eli 3 vuotta ammattiin/ yliopistosta valmistumisesta ja luonnollisesti kolme vuotta töitä sekä avioliitto, jota on edeltänyt parin vuoden avoliitto. Epätasapainoiset henkilöt, mt-potilaat kuten 12/32 tuntuu olevan pitäisi tehdä lisääntymiskyvyttömäksi. Voisit siis 12/32 käydä steriloimassa itsesi, kiitos!


      • Mansikkamäki
        Mansikkamäki kirjoitti:

        Normaalit ihmiset lukevat ammatin eli 3 vuotta ammattiin/ yliopistosta valmistumisesta ja luonnollisesti kolme vuotta töitä sekä avioliitto, jota on edeltänyt parin vuoden avoliitto. Epätasapainoiset henkilöt, mt-potilaat kuten 12/32 tuntuu olevan pitäisi tehdä lisääntymiskyvyttömäksi. Voisit siis 12/32 käydä steriloimassa itsesi, kiitos!

        Enkä nyt tarkoita lieviä mt-potilaita, jotka kykenevät normaaliin elämään lääkityksen kanssa, vaan agressiivisia itselleen ja ympäristölle vaarallisia ym.


      • Onko 12/32 muka
        Mansikkamäki kirjoitti:

        Enkä nyt tarkoita lieviä mt-potilaita, jotka kykenevät normaaliin elämään lääkityksen kanssa, vaan agressiivisia itselleen ja ympäristölle vaarallisia ym.

        ympäristölleen vaarallinen ? Pitäisiköhän hänen tulla steriloimaan/lobotoimaan sinut... Onko muuten 12/32 kunnossa ?


      • .....
        Mansikkamäki kirjoitti:

        Normaalit ihmiset lukevat ammatin eli 3 vuotta ammattiin/ yliopistosta valmistumisesta ja luonnollisesti kolme vuotta töitä sekä avioliitto, jota on edeltänyt parin vuoden avoliitto. Epätasapainoiset henkilöt, mt-potilaat kuten 12/32 tuntuu olevan pitäisi tehdä lisääntymiskyvyttömäksi. Voisit siis 12/32 käydä steriloimassa itsesi, kiitos!

        Aika jännä tuo 3 vuotta valmistumisesta, ei huono :) Tietysti tässä jos laskee että 19 vuotias kun pääsee lukiosta, kerralla sisään oikeustieteelliseen/lääkikseen siellä se 7 vuotta, niin ollaan 26 ja siihen kun laittaa lisää tuon kolme vuotta niin ollaankin jo 29, kerralla tärppää niin vuosi tohon lisää ja enenn synnytystä ollaan komeesti 30v joka oli alunperin tämän 12/32 elämänoppi :D


        Mutta siis juu, ei tuolla edellisellä virkkeellä mitään merkitystä ole, kuhan sen tylsyyttäni kirjoitin :) Mielestäni pitäisi pitää kirjottamattomana sääntönä että ammatti ennen lapsia.. Siellä ne ihmiset sitten tekee lapsia ilman koulutusta ja makaa perse homeessa monta vuotta kotona ettei tarttis kouluun lähteä. Sitten reilu 30v tajutaan että ei ole koulutusta, ei päivääkään työkokemusta paitsi jotain työmarkkinatuki pakkotyötä, ei siinä kauheasti ole sitten kehumista. Ammatti ja työkokemusta ennen kun lapsia tehdään, niin ei tarvitse sitten minimillä elää ja jokapennia laskea


      • wdvfg nm
        ..... kirjoitti:

        Aika jännä tuo 3 vuotta valmistumisesta, ei huono :) Tietysti tässä jos laskee että 19 vuotias kun pääsee lukiosta, kerralla sisään oikeustieteelliseen/lääkikseen siellä se 7 vuotta, niin ollaan 26 ja siihen kun laittaa lisää tuon kolme vuotta niin ollaankin jo 29, kerralla tärppää niin vuosi tohon lisää ja enenn synnytystä ollaan komeesti 30v joka oli alunperin tämän 12/32 elämänoppi :D


        Mutta siis juu, ei tuolla edellisellä virkkeellä mitään merkitystä ole, kuhan sen tylsyyttäni kirjoitin :) Mielestäni pitäisi pitää kirjottamattomana sääntönä että ammatti ennen lapsia.. Siellä ne ihmiset sitten tekee lapsia ilman koulutusta ja makaa perse homeessa monta vuotta kotona ettei tarttis kouluun lähteä. Sitten reilu 30v tajutaan että ei ole koulutusta, ei päivääkään työkokemusta paitsi jotain työmarkkinatuki pakkotyötä, ei siinä kauheasti ole sitten kehumista. Ammatti ja työkokemusta ennen kun lapsia tehdään, niin ei tarvitse sitten minimillä elää ja jokapennia laskea

        ei se ammattiin valmistuminen ole työpaikan tae, ja vaikka olisikin, nykypäivänä voit saada potkut tuosta vain, vaikka olisit raskaana 6kk ja sinulla olisi pitänyt olla työpaikka odottamassa kun äitiyslomalta palaat. firma johon olet päässyt töihin voi mennä konkkaan tai kärsiä tappioita niin pahoin että menetät työpaikkasi äitiysloman aikana? kuntapuolella voidaan alkaa tekemään henkilöstöleikkauksia ja näin ollen kukaan ei ole turvassa, vähiten se, joka on alkanut perheenperustamispuuhiin, koska työnantaja saattaa ajatella, että teet sen toisen lapsen heti perään ja sitten lapset sairastavat joten mahdollisesti joutuisit olemaan paljon pois työstä näiden ensimmäisten elinvuosien aikana.
        itselläni on koulutusta, silti olen työtön. alani työllisyystilanne on tällä hetkellä surkea, silti otin riskin ja raskauduin, tarkoituksella.

        aloin myös miettimään tuota alkukirjoitustasi, oikikseen/lääkikseen menosta. aika harva alkaa seurustelemaan tulevan avo/aviokumppaninsa kanssa niin aikaisin, että lääkiksen loputtua ja ehkä sen kunnanlääkäripestin (jollei ole korkeampia tavoitteita) jälkeen olisi se 12 vuotta yhdessäoloa takana. oikeustieteellinen tai lääkis taitaa olla sen verran vaativiakin ettei aikaa seurustelulle paljoa jää, joten luulen, että aika harva näistä harvoista on yhdessä enää sen lääkiksen jälkeen. naisen hedelmöittyminen heikkenee kun ikää alkaa tulemaan, lisäksi luultavasti suuri osa oikikseen tai lääkikseen menevistä käyttää varmasti e-pillereitä tai kierukkaa (tuskin tuhraavat kortsujen kanssa) joiden useiden vuosien käyttö heikentää vielä lisää hedelmöittymisen mahdollisuutta.
        Itse haluaisin saada lapseni niin, etten ole kuudenkymmenen kun he ovat aikuisia, jotta minulla olisi mahdollisesti iloa ja onnea myös lastenlapsista. Minulle on myös tärkeää, että omat vanhempani ovat vielä virkeitä ja kykeneviä kun saavat lapsenlapsia. mutta kukin tavallaan, ketään en tuomitse, enkä arvostele valinnoista, enkä myöskään halua että minuakaan tuomitaan ja arvostellaan sen takia.


    • reuiw

      Naulan kantaan! Toisaalta todella tärkeä asia keskusteltavaksi (onhan kyseessä Suomen syntymättömien lasten tulevaisuus), mutta toisaalta äärimielipiteillä, ja ala-arvoisilla kommenteilla ei saa aikaan kuin uhmaa ja halveksuntaa.

      Minä voisin liputtaa vaikkapa 4/25 puolesta! Olettaen, että parisuhde on vakaa eikä eron partaalla, kummallakaan tulevista vanhemmista ei ole ongelmaa päihteiden kanssa, ja taloustilanne on vakaa.

      • 12/32

        Liputat ja toivot 4/25, koska itse olet siinä?
        Ennustan teille eroa ja epäonnea, sori vain.


      • reuiw
        12/32 kirjoitti:

        Liputat ja toivot 4/25, koska itse olet siinä?
        Ennustan teille eroa ja epäonnea, sori vain.

        Voi kuule, olen 32 ja mieheni kanssa olemme olleet yhdessä kuusi vuotta. Yritämme nyt esikoista, ja mieleeni on hiipinyt ajatus, että liian kauan odotimme. Aika kamalaa ennustella tuntemattomille ihmisille tuollaisia asioita, sen kummemmin tietämättä heidän elämästään mitään. Taidat olla aika katkera ihminen?


      • Mansikkamäki
        reuiw kirjoitti:

        Voi kuule, olen 32 ja mieheni kanssa olemme olleet yhdessä kuusi vuotta. Yritämme nyt esikoista, ja mieleeni on hiipinyt ajatus, että liian kauan odotimme. Aika kamalaa ennustella tuntemattomille ihmisille tuollaisia asioita, sen kummemmin tietämättä heidän elämästään mitään. Taidat olla aika katkera ihminen?

        Ihanaa, olen 30v ja huomenna raskaustesti. Yhdessä neljä vuotta, ollaan toki tunnettu toisemme jo lapsuusajoilta, joten mies ei mitenkään vieras ole. Onnea yritykseen.

        12/32 on todella ärsyttävätyyppi.


      • Kahdeksan vuotta
        Mansikkamäki kirjoitti:

        Ihanaa, olen 30v ja huomenna raskaustesti. Yhdessä neljä vuotta, ollaan toki tunnettu toisemme jo lapsuusajoilta, joten mies ei mitenkään vieras ole. Onnea yritykseen.

        12/32 on todella ärsyttävätyyppi.

        siis puuttuu !? Teillekin voi ennustaa eroa ja epätoivoa...


    • ....

      Minä sanoisin, että viisi, kuusi vuotta yhdessäoloa. Toisaalta jos hankkii yksin lasta, niin ikää enemmän. Eli pariskuntien pitäisi olla yli 25 vuotiaita ja yksinodottajan yli kolmikymppinen.

      • 12/32

        Yksin lapsen hankkiminen pitäisi kriminalisoida!
        Se on tuhoisaa ja itsekästä!


      • ja höpsis
        12/32 kirjoitti:

        Yksin lapsen hankkiminen pitäisi kriminalisoida!
        Se on tuhoisaa ja itsekästä!

        Millä lailla?


    • 12/32

      Kiitos asiallisesta palautteesta ja kritiikistäkin. Totta kirjoitat, olen kyllä lähtenyt joskus mukaan tuohon tyttöjen leikkiin, mutta nimimerkkiäni on myöskin käytetty väärin ihan muiden toimesta mustamaalaamismielessä, siispä kaikki epäasiattomuus ei ole minun näppiksen tuotosta. Kyllä tässä saa vastapuolikin peiliin katsoa, koska siellä ei ole kyetty asiaa käsittelemään fiksusti.

      Minä pidän edelleen kiinni 12/32 -säännöstä. Uskon, että "kampanjani" on saanut monta lastensuojelu- ja avioerolasta estettyä syntymästä kärsimään.
      Myöskin moni nuori nainen tai mies on pelastanut elämänsä pidättäytymällä. Moni tyttö tai poika on myöskin saanut säilyttää vapauden, kun toinen osapuoli on koittanut lapsella kahlita. Naamatusten ihmiset ovat kanssani samaa mieltä, mutta harva nettiin kirjoittaa yhtään mitään epäkohtaa.

      • 12/32

        Aion laajentaa kampanjani ja otan ehdotuksia miten ja missä?
        Olen lasten ja maamme tulevaisuuden asialla. Myöskin omien lasteni tulevaisuuden asialla.


      • Jospa
        12/32 kirjoitti:

        Aion laajentaa kampanjani ja otan ehdotuksia miten ja missä?
        Olen lasten ja maamme tulevaisuuden asialla. Myöskin omien lasteni tulevaisuuden asialla.

        keskittyisit ihan kuulee niihin omiin lapsiin siellä kotona, etkä viettäisi kaikkea aikaasi ruokkien pakkomielteitäsi täällä? Se kaikki aika mitä täällä vietät, on lapsilta pois. Vaikka olen aika satavarma, että olet katkeroitunut lapsettomuudesta kärsivä mies/nainen, mutta voin toki olla väärässä, siksipä tämä neuvo.


      • Mansikkamäki

        Ihan oikeesti kyllö ne lastensuojelun asiakkaat pyörii ihan muilla palstoilla. Mene tekemään kamppanjaasi sissi tai huume, päihdepalstoille. Ei tarvi käristä väärälle kohderyhmälle!


      • Mansikkamäki
        Mansikkamäki kirjoitti:

        Ihan oikeesti kyllö ne lastensuojelun asiakkaat pyörii ihan muilla palstoilla. Mene tekemään kamppanjaasi sissi tai huume, päihdepalstoille. Ei tarvi käristä väärälle kohderyhmälle!

        Sossu, eikä sissi. Puhelin tekee automaattisesti korjauksia.


      • 12/32
        Jospa kirjoitti:

        keskittyisit ihan kuulee niihin omiin lapsiin siellä kotona, etkä viettäisi kaikkea aikaasi ruokkien pakkomielteitäsi täällä? Se kaikki aika mitä täällä vietät, on lapsilta pois. Vaikka olen aika satavarma, että olet katkeroitunut lapsettomuudesta kärsivä mies/nainen, mutta voin toki olla väärässä, siksipä tämä neuvo.

        Kyllä minä lapseni hoidan ja kasvatan. Taitaa nyt taas vähän osua ja upota tämä 12/32 -totuus ;)


      • jahas,,
        12/32 kirjoitti:

        Kyllä minä lapseni hoidan ja kasvatan. Taitaa nyt taas vähän osua ja upota tämä 12/32 -totuus ;)

        Milloin sinä ne lapsesi hoidat? Eikö se ole mahdoton yhtälö, kun nämä palstat näyttävät olevan tärkeämpiä.
        Eikä kaikilla sinulle huomauttelijoilla osu ja uppoa. Se on vain sinun narsistista kuvitelmaa, siitä että sinä et voisi olla väärässä.


      • entäpäs?
        Mansikkamäki kirjoitti:

        Ihan oikeesti kyllö ne lastensuojelun asiakkaat pyörii ihan muilla palstoilla. Mene tekemään kamppanjaasi sissi tai huume, päihdepalstoille. Ei tarvi käristä väärälle kohderyhmälle!

        Olen nähnyt liian läheltä päihdeneuvolassa käyneitä ihmisiä ja sitä mitä he ovat. Osa tietysti on narkkaamatta/juomatta raskausajan, mutta iso osa ei. Aina käryttiin testeissä :( Se on niin suruliista. Nämä ihmiset jotka siellä käy ovat kylläkin useimmiten ollut pitkään yhdessä (narkkarit kun pyörii samoissa piireissä, harvemmin piiriään laajentaa niin ollaan sen saman narkkarikaverin kanssa pitkään) ja jos hengissä säilytään sinne 32v asti niin silloin hyvinkin moni narkomaani täyttää tuon 12/32 säännön, mutta voisin väittää että siellä mahassa kasvavalle lapselle nämä säännön täyttävät vanhemmat eivät ole niitä parhaita?


        Voitko kertoa tähän asiaan 12/32 sen oman mielipiteesi ASIALLISESTI?


      • 12/32
        jahas,, kirjoitti:

        Milloin sinä ne lapsesi hoidat? Eikö se ole mahdoton yhtälö, kun nämä palstat näyttävät olevan tärkeämpiä.
        Eikä kaikilla sinulle huomauttelijoilla osu ja uppoa. Se on vain sinun narsistista kuvitelmaa, siitä että sinä et voisi olla väärässä.

        Jos vittuilen totuuksia ehkä 5min päivässä tänne, niin kyllä tässä ehtii lapset hoitaa:)


      • ...........
        12/32 kirjoitti:

        Jos vittuilen totuuksia ehkä 5min päivässä tänne, niin kyllä tässä ehtii lapset hoitaa:)

        Jos ne olisivat totuuksia sinä laittaisit todisteita. Et ole niitä laittanut, vaikka se lisäisi uskottavuutta.

        Miksi sinä vittuilet? Onko sinulla tapana vittuilla vai etkö osaa muuta. Eikö sinusta vittuilu ole lapsellista. Aikuisena ihmisenä voisit yrittää käyttäytyä.


      • 12/32
        ........... kirjoitti:

        Jos ne olisivat totuuksia sinä laittaisit todisteita. Et ole niitä laittanut, vaikka se lisäisi uskottavuutta.

        Miksi sinä vittuilet? Onko sinulla tapana vittuilla vai etkö osaa muuta. Eikö sinusta vittuilu ole lapsellista. Aikuisena ihmisenä voisit yrittää käyttäytyä.

        Todisteita on n. 35 vuotiaissa ihmisiss, kun kaikki eronneet. Olet niin tyhmä ettet vain tajua. Vittuilen tuollaisille turhille vinkujille ja vittuilijoille aina. Naamatusten olisi kiva vittuilla kaltaisesi kyykkyyn. Vai kuoliaiksi nauruun?


      • ............
        12/32 kirjoitti:

        Todisteita on n. 35 vuotiaissa ihmisiss, kun kaikki eronneet. Olet niin tyhmä ettet vain tajua. Vittuilen tuollaisille turhille vinkujille ja vittuilijoille aina. Naamatusten olisi kiva vittuilla kaltaisesi kyykkyyn. Vai kuoliaiksi nauruun?

        Miten kaikki on eronneet, jos minun tuttavapiirissä vain n. 20% on eronnut. Eli 80% on edelleen naimisissa sen saman kanssa.

        Voi todellakin olla, että kuolisimme nauruun sinut nähdessämme. Todella naurettavaa vittuilla, mutta mitäpä muuta voi odottaa ihmiseltä, joka vinkuu netissä asioista joihin ei voi vaikuttaa.

        Laitatko linkin 12/32 tutkimuksiin. Sinun luuserikaverisi eivät ole tieteellinen tutkimus.


      • vastaahan nyt!!
        entäpäs? kirjoitti:

        Olen nähnyt liian läheltä päihdeneuvolassa käyneitä ihmisiä ja sitä mitä he ovat. Osa tietysti on narkkaamatta/juomatta raskausajan, mutta iso osa ei. Aina käryttiin testeissä :( Se on niin suruliista. Nämä ihmiset jotka siellä käy ovat kylläkin useimmiten ollut pitkään yhdessä (narkkarit kun pyörii samoissa piireissä, harvemmin piiriään laajentaa niin ollaan sen saman narkkarikaverin kanssa pitkään) ja jos hengissä säilytään sinne 32v asti niin silloin hyvinkin moni narkomaani täyttää tuon 12/32 säännön, mutta voisin väittää että siellä mahassa kasvavalle lapselle nämä säännön täyttävät vanhemmat eivät ole niitä parhaita?


        Voitko kertoa tähän asiaan 12/32 sen oman mielipiteesi ASIALLISESTI?

        Eikö sinulla 12/32 ole pokkaa tähän vastata, kun palstalla olet tämän kysymyksen jälkeen useastu kirjoitellut!


      • Johan oli satu
        entäpäs? kirjoitti:

        Olen nähnyt liian läheltä päihdeneuvolassa käyneitä ihmisiä ja sitä mitä he ovat. Osa tietysti on narkkaamatta/juomatta raskausajan, mutta iso osa ei. Aina käryttiin testeissä :( Se on niin suruliista. Nämä ihmiset jotka siellä käy ovat kylläkin useimmiten ollut pitkään yhdessä (narkkarit kun pyörii samoissa piireissä, harvemmin piiriään laajentaa niin ollaan sen saman narkkarikaverin kanssa pitkään) ja jos hengissä säilytään sinne 32v asti niin silloin hyvinkin moni narkomaani täyttää tuon 12/32 säännön, mutta voisin väittää että siellä mahassa kasvavalle lapselle nämä säännön täyttävät vanhemmat eivät ole niitä parhaita?


        Voitko kertoa tähän asiaan 12/32 sen oman mielipiteesi ASIALLISESTI?

        Aika käsittämätön ja uskomaton teoria tullut jollakin keksittyä :)
        Hah. Narkit nyt tuskin ovat yhdessä vuotta pidempään, koska ovat niin itsekkäitä että vaihtavat päihteisiin vaikka puolisonsa ja tekevät kyllä heti lapsen, kun hehän eivät ota vastuuta edes ehkäisystä. Penska siten vain laitokseen ja hyviä sosiaalitukia narkkaamaan.


      • näitä on nähty
        Johan oli satu kirjoitti:

        Aika käsittämätön ja uskomaton teoria tullut jollakin keksittyä :)
        Hah. Narkit nyt tuskin ovat yhdessä vuotta pidempään, koska ovat niin itsekkäitä että vaihtavat päihteisiin vaikka puolisonsa ja tekevät kyllä heti lapsen, kun hehän eivät ota vastuuta edes ehkäisystä. Penska siten vain laitokseen ja hyviä sosiaalitukia narkkaamaan.

        Itse asiassa parisuhteet alkoholisteilla on varsin kestäviä. Monesti siihen liittyy läheisriippuvaisuutta ja yksinolemisen pelkoa. Tunnetaan ettei kukaan välitä, niin on parempi olla sen saman kanssa, vaikka elämä menee huonosti.


    • muistelijain

      Kävin täällä joskus pari vuotta sitten keskustelemassa, kun yritimme esikoistamme. Silloin 12/32 tyyppi mainosti 10/30 asiaa :D Muistaako kukaan? Tai käykö täällä ylipäätään ketään, joka on silloinkin käynyt? Silloin tämä tyyppi oli kaivanut jonkin uutisen, jossa sanottiin aivojen etulohkon (tms) kehittyvän vielä 25-vuotiaaksi asti, ja käytti sitä perusteenaan. Pian juttu muuttui niin, että hänen mukaan aivot kehittyvät 30-vuotiaaksi asti. Veikkaanpa, että vuoden päästä saamme lukea 13/33 asiasta, ymmärrättekö pointtini? :D Joku hullu lapsetonhan tuo on pakostakin, liekkö kärsii lapsettomuudesta, ja on katkera tutuille lapsiperheille, yh-vanhemmille yms.

      • tutkimuksesta

        Minä muistan tuon 10/30 ajan ja myöskin sen kun tuo muuttui 12/32 säännöksi. Syy oli se, että joku tuli kertomaan ihmisen elämän kriiseistä jotka tulevat sykseillä n. 7 vuoden välein (tai jotain.. ) kuitenkin joku parisuhteen kriisi on tuolla 10-12 ajan paikkeilla ja naisilla niinkuin miehilläkin tuppaa olemaan tuota 30kriisiä niin senkin takia tuota sääntöä nostettiin ettei kesken kriisien aleta lapsia vääntämään. Aika pelottavaa että tämän muistan :D

        Tuohon etulohko asiaan, niin joitakin vuosia sitten tosiaankin julkaistin tutkimus jossa oltiin todettu että ihmisen aivojen etulohko (tai joku muu, en muista tätäkään aivan varmasti) kehittyy 30-vuotiaaksi asti ja sen takia joitakin elämän suuria päätöksiä olisi hyvä lykätä sinne asti. Jokainen uskokoon mitä tahtoo ja ajatelkoot miten haluaa, mutta toddellakin tälläinen tukimus on tehty. En vaan löytänyt sitä mistään joku muu etsiköön jos tuntee sen tarpeelliseksi.


      • NI johan on taas :)

        No jatkuiko ne kusipäägeeninne? Jos jatkui, joko on ero tullut vai nytkö yritätte toisella pennuilla pelastaa suhdetta ja saada sisältöä elämäänne?
        Varmasti olisi kiva uskoa että 12/32 on lapseton ja siksi tätä asiaa tuo julki, kun onhan aivojen käyttö Suomessa kiellettyä. No sitä se huono suomalainen itsetunto teettää, että kaikkien pitää elää massana ja tehdä ja puhua samaa.

        Ymmärrän sen, että te tyhmät ette tajua miten tieto ja tiede syntyy. Koko ajan kun tutkitaan asioita, niin tottahan toki tulee uutta tietoa. Mutta teidän tyhmien nyt pitää vaun päässänbw asiat pyöritellä omaksi eduksenne ja puolustukseksi ja uskotella itselleen esim. 12/32:n lapsettomuutta. Niin te tyhmät vain ajattelette :)

        12/32 on asioiden onnistumisen maksimointia ja oma etunne.

        Ja onki lapseton ihminen huonompi? Onko väärin olla lapseton?
        Minulla on lapsia, mutta lapsettomuus ei tee ihmisestä huonompaa, se jopa avartaa maailmankuvaa. Lapsettomat matkustelee ja nauttii elämästä, näkevät maailmaa ja lapsettomat ystävät rikastuttavat elömäntavalkansa meitä lapsellisiakin. On rohkeaa olla lapseton ja erilainen.


      • en tottele tuntematt
        NI johan on taas :) kirjoitti:

        No jatkuiko ne kusipäägeeninne? Jos jatkui, joko on ero tullut vai nytkö yritätte toisella pennuilla pelastaa suhdetta ja saada sisältöä elämäänne?
        Varmasti olisi kiva uskoa että 12/32 on lapseton ja siksi tätä asiaa tuo julki, kun onhan aivojen käyttö Suomessa kiellettyä. No sitä se huono suomalainen itsetunto teettää, että kaikkien pitää elää massana ja tehdä ja puhua samaa.

        Ymmärrän sen, että te tyhmät ette tajua miten tieto ja tiede syntyy. Koko ajan kun tutkitaan asioita, niin tottahan toki tulee uutta tietoa. Mutta teidän tyhmien nyt pitää vaun päässänbw asiat pyöritellä omaksi eduksenne ja puolustukseksi ja uskotella itselleen esim. 12/32:n lapsettomuutta. Niin te tyhmät vain ajattelette :)

        12/32 on asioiden onnistumisen maksimointia ja oma etunne.

        Ja onki lapseton ihminen huonompi? Onko väärin olla lapseton?
        Minulla on lapsia, mutta lapsettomuus ei tee ihmisestä huonompaa, se jopa avartaa maailmankuvaa. Lapsettomat matkustelee ja nauttii elämästä, näkevät maailmaa ja lapsettomat ystävät rikastuttavat elömäntavalkansa meitä lapsellisiakin. On rohkeaa olla lapseton ja erilainen.

        Hyvä yritys....


      • Vedä sutia
        en tottele tuntematt kirjoitti:

        Hyvä yritys....

        Kannattais kyllä totella.


      • En tottele tuntematt
        Vedä sutia kirjoitti:

        Kannattais kyllä totella.

        Miksi? Natsitkin totteli sokeasti tuntematonta ukkoa..


      • Putket poikki
        En tottele tuntematt kirjoitti:

        Miksi? Natsitkin totteli sokeasti tuntematonta ukkoa..

        Ainahan voitte tavata, jos uskallat? Natsit taisivat lisääntyä liikaa, kun olivat itsekkäitä siinäkin. Vähän kuin sinä.


      • en tottele tuntematt
        Putket poikki kirjoitti:

        Ainahan voitte tavata, jos uskallat? Natsit taisivat lisääntyä liikaa, kun olivat itsekkäitä siinäkin. Vähän kuin sinä.

        Selvä anna osoitteesi. Niin kauan kuin en tiedä kuka olet, aion tehdä oman harkintani mukaan. Etkä sinä voi sille yhtään mitään.....


      • muistelijain
        tutkimuksesta kirjoitti:

        Minä muistan tuon 10/30 ajan ja myöskin sen kun tuo muuttui 12/32 säännöksi. Syy oli se, että joku tuli kertomaan ihmisen elämän kriiseistä jotka tulevat sykseillä n. 7 vuoden välein (tai jotain.. ) kuitenkin joku parisuhteen kriisi on tuolla 10-12 ajan paikkeilla ja naisilla niinkuin miehilläkin tuppaa olemaan tuota 30kriisiä niin senkin takia tuota sääntöä nostettiin ettei kesken kriisien aleta lapsia vääntämään. Aika pelottavaa että tämän muistan :D

        Tuohon etulohko asiaan, niin joitakin vuosia sitten tosiaankin julkaistin tutkimus jossa oltiin todettu että ihmisen aivojen etulohko (tai joku muu, en muista tätäkään aivan varmasti) kehittyy 30-vuotiaaksi asti ja sen takia joitakin elämän suuria päätöksiä olisi hyvä lykätä sinne asti. Jokainen uskokoon mitä tahtoo ja ajatelkoot miten haluaa, mutta toddellakin tälläinen tukimus on tehty. En vaan löytänyt sitä mistään joku muu etsiköön jos tuntee sen tarpeelliseksi.

        Pelottavaa kieltämättä, että muistamme tämän :) Yleinen käsitys muistaakseni otsalohkon kehittymisestä on, että se jatkuu 25-vuotiaaksi. Siis näin itse muistan ne uutiset, että nimenomaan 25 -vuotta on se ikä. Koitin googletellakin, ja sellaisiakin löytyi että kehittyy lopulliseen muotoon 25-30 -vuotiaana. Eli voin toki olla väärässä, ja muisti temppuilla, mutta minun mielestäni se uutinen oli nimenomaan että aivojen etulohko kehittyy 25-vuotiaaksi asti, ja tällä palstalla kyseinen ihminen muunsi sen niin, että aivot kehittyvät lopullisesti 30-vuotiaana, ja sitä ennen ei elämän suuria päätöksiä saa tehdä, vaikka tutkimuksissa siis luki, että 25-vuotiaaksi asti (ja silloinkin on vähintään kyseenalaista väittää, ettei 22-vuotias voisi päättää mistään järkevästi).


    • turha valittaa!!!

      kuten oon todennut jo useanmpaan kertaan viime kuukausina täällä:

      kaikki te jotka vastaatte näihin tyypin kirjoituksiin ihan sama sitten haukkumalla tai asiallisesti, niin juurikin te "ruokitte" tätä trollia. Ei hän tosta 12/32 ideologistaan välitä, tarkoitus on vaan provosoida ja aiheuttaa "paskamyrskyjä". Asiallista keskustelua on turha toivoa, koska tyypin tavoite on juurikin päinvastainen.

      Eiköhän se häipyis jos kukaan ei noteerais millään tavoin, mutta turha inistä jos itse lähtee leikkiin mukaan!!!

      • Just näin!!!

        kehottaisin kaikkia googlaamaan "trolli", "trollaus" ja vastaavat termit!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe