D7100 ja takanäyttö

...

Saako D7100 takanäyttöä päälle muuten kuin painamalla i tai infonäppäintä ?
D3100:ssa takanäyttö ( jos oiken muistan ) on päällä heti kun laittaa virran päälle ja myös pysyy päällä kuvan ottamisenkin jälkeen automaattisesti.
Varmaan sama toiminto löytyy D7100:ssa kun vaan löytäisi :-)
Entä löytyykö jostakin asetuksesta toiminto että saisi päällä olevasta ohjauspanelista valoitusmittarin näkyviin, mitä kyllä epäilen.......
Kiitos asiallisista vastauksista !

10

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asetustiedothan ovat D7100:ssa kuten muissakin kehittyneemmissä rungoissa Nikonilla siinä ylänäytössä. Takanäyttöä et tarvitse muuhun kuin otosten katseluun sekä suorakuvauksen rajaukseen.

• ...

Valoitusmittaria olisin kaivannut näkyville muualtakin kuin etsimessä.... En löytänyt sitä ylänäytöstä niin kuin jo aiemmin kerroin.....

• mnnvbv
        ... kirjoitti:

Valoitusmittaria olisin kaivannut näkyville muualtakin kuin etsimessä.... En löytänyt sitä ylänäytöstä niin kuin jo aiemmin kerroin.....

Kyllä sen päälle saa, mutta ei kannata pitää.
        Siihen saa myös sammumisajan, mutta koska minulla ei ole tuota runkoa saat katsoa manuaalista.

• User Manual
        mnnvbv kirjoitti:

Kyllä sen päälle saa, mutta ei kannata pitää.
        Siihen saa myös sammumisajan, mutta koska minulla ei ole tuota runkoa saat katsoa manuaalista.

http://www.nikonusa.com/pdf/manuals/dslr/D7100_EN.pdf

Kts sivu 153,paina LV nappia josta näytön saa päälle. Yleensä kannattaa nuo käyttöohjeet lukea ensin ja sitten vasta kysellä jotain jos ei oikein mene "jakeluun".

• Lv?

Etsitkö kameran takaseinän Lv-näppäintä

• tips
      • ...

En nyt ihan tarkoittanut tätä Lv-näppäintä.... Eli onko näin että tällä kameralla ei saa yhtä aikaa päälle takanäyttöä ja etsintä ( niin kuin esim. D3100 )?
        User Manualille vastaisin että näin juuri tein. Kun ei mennyt jakeluun niin ajattelin kysäistä täältä jos saisin apua.
        Kiitos tips linkistä. Täytyy kohta katsoa olisiko siellä vastaus tähän mun kysymykseen.

• Helppokeino

Jos tarkoituksesi oli siis katsoa/säätää EV arvoa nii kaikkein kätevimmin se
      onnistunee 7000-sarjalaisissa (tehdasasetuksin) siten että, painat kameranpäällä olevaa
      -/ nappia katsot kameran päälläolevasta pikkunäytöstä arvoja vaikkapa 0,7 tai -jotain ja pyörität takimmaista rataspyörää haluamasi lukeman saadaksesi.
      Niitä pyöriä ei ole turhaan laitettu jopa kaksinkappalein kalliimpiin Nikoneihinkaan.
      Oikeesti ne on todella käteviä kun oppii käyttään niitä kameransäätöihin.

• Helppokeino

Jos tarkoituksesi oli siirtyä takanäyttötilaan väännä siitä vivusta tai paina Fn painiketta johon taitaa D7100 mallissa i napilla myös päästä myös. Joistain
        valikoista voit kai säätää ja valita mitä ja kuinka kauan senjälkeen tapahtuu?
        Jos haluat kuvata takanäytöllä ja nähä lukemia samalla väännä siitä vivusta,,,
        Oleellista on jotta noin monimutkaisessa kamerassa kun D7100 on arvot
        valikoissa esi/ säädetty haluamilleen kohille ennen napin painallusta.
        Onnea valintoihin.

• ...
        Helppokeino kirjoitti:

Jos tarkoituksesi oli siirtyä takanäyttötilaan väännä siitä vivusta tai paina Fn painiketta johon taitaa D7100 mallissa i napilla myös päästä myös. Joistain
        valikoista voit kai säätää ja valita mitä ja kuinka kauan senjälkeen tapahtuu?
        Jos haluat kuvata takanäytöllä ja nähä lukemia samalla väännä siitä vivusta,,,
        Oleellista on jotta noin monimutkaisessa kamerassa kun D7100 on arvot
        valikoissa esi/ säädetty haluamilleen kohille ennen napin painallusta.
        Onnea valintoihin.

Kiitos vastauksista Helppokeino. Eiköhän sitä näillä ohjeilla ala pärjätä......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      143
      1741
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1382
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe