Julkaisin saman kysymyksen tuola lävistys palstalla mutta luulen että täältä voisi saada paremmin vastauksia. Eli haluaisin vaihtaa alaa luokanopettajaksi tai lastenhoitajaksi, päiväkotitädiksi tai vastaavaksi. Yhteishakuun on vielä aikaa mutta te-toimisto valmis auttamaan saamaan työkokemusta alasta. Kysymys onkin että onko näillä aloilla joku lävistyskielto ? Olen aina pitänyt lävistyksistä ja haluaisin kovasti rei'ittää tuon ylähuulen, mutten sitä ole vielä tehnyt kun en tiedä meneekö ala sitten sivu suun ainoastaan reiän takia ? Korujahan löytyy siistejä, lähes huomaamattomia, kun reikä siis parantunut.
Opettajalla/lastenhoitajalla lävistys ?
2
380
Vastaukset
- Opetartar
Oikeasti? No, ei ole lävistyskieltoa (lähihoitajan työstä en osaa sanoa). Tunnen opettajia, joilla on lävistyksiä ja tatuointeja, eikä siinä mitään. Toki kannattaa ottaa huomioon, että alalla kuin alalla on vielä rekrytoijia, joille lävärit viestivät aikalailla muuta kuin nuoremmalle sukupolvelle.
- Kouluun töihin...
Itse opiskelen koulunkäynnin ohjaajaksi ja minulla on silmäkulmassani koru, suoritin ensimmäisen harjoitteluni juuri siellä ei lävistykseen juurikaan kiinnittäneet huomiota muut kuin lapset. Olen myös miettinyt ehkä tulevaisuudessa opettajan tms. isomman "roolin" työtä mutta lävistyksenkin takia luulen alan jäävän, sillä omasta mielestäni esimerkiksi auktoriteettisella oettajalla ei välttämättä ole hyvä jos on tatuointeja/lävistyksiä liikaa (edes yksikään).
Oma mielipiteeni perustuu sille millaisia reaktioita olen vuosien aikana kohdannut eri työympäristöissä ja varsinkin lasten kanssa. Lapsille lävistykseni oli keskustelun aloittaja ja joidenkin kohdalla kun kerroin sen hankintasyistä yms. olinkin jo liian tuttu ja auktoriteettini vaikutus muutamiin lapsiin hävisi. Opettajana näkisin kyseisen siis tietynlaisena "riskinä".
Toisaalta, lävistys on mielestäni ok, kunhan sen syyt osaa perustella. Lapset kuitenkin haluavat aina tietää heitä opettavista/ohjaavista aikuisista kaiken ja kysymystulva on taattu: Mikä se on? Miksi siinä? Koska sen siihen otit? Miksi sen otit? Sattuiko? Saako sen pois?... jne jne.
Itse harjoittelun ja toivottavasti opintojen jälkeen löytyvän työn ohella muistan aina näyttää siistiltä ja siksi pidänkin useimmiten lasten kanssa ollessani häivekorua joka ei varsinaisesti näy. Mikäli joku lapsista huomaa korun, saatan sen vaihtaa siistiin ja yksinkertaiseen ja silloin se kysymystulva alkaa kun muutkin sen huomaavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828