Palveluohjaajan palkka?

...

Paljonko te palveluohjaajat saatte palkkaa?

68

12176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-palveluohjaaja

      SIlloin olin palveluohjaajana, niin palkkaus 3 luokan palkka, vastuulisänä 1,01€/h sekä 5% pohjapalkkaan lisää siivoustyönohjaajan erikoisammattitutkinnosta. Koiran virka tuolla palkalla, ja liian suuri vastuu, joten lähdin kiitämään muualle..

      • ohjaa

        sama palkka täälläkin. vastuulisää saan tosiaan vain 3,5 tunnilta. / päivä. Harkitsen juuri itseni irtisanomista.. ei jaksa stressata ja ottaa isoa vastuuta näin pienellä palkalla. Paska duuni paska palkka. työtä ei arvosteta.. ja saa stressata joka päivä sitä että kaikki työt saadaan järjestettyä..


    • JannaJokunen

      Oma palkkani oli lähes sama kuin siivoojan palkka vaikka töitä oli varmaan tuplaten enemmän, plus stressit ja vastuu päälle! Ei kannata! (10,50€/h)

      • työnorja

        onpas huonot palkat teillä. itse palveluohjaajana 8 palkkaluokka. palkka varmaan vaihtelee eri firmoilla aika paljonkin näköjään.. tämäkin tuntuu pieneltä työn määrään verrattuna..


      • Minä
        työnorja kirjoitti:

        onpas huonot palkat teillä. itse palveluohjaajana 8 palkkaluokka. palkka varmaan vaihtelee eri firmoilla aika paljonkin näköjään.. tämäkin tuntuu pieneltä työn määrään verrattuna..

        Millä firmalla olet? Onko sinulla oikein ammatti työhösi? Olen juuri hakenut ohjaajaksi firmaan joka maksaa vain 1700€kk...


      • jos3
        Minä kirjoitti:

        Millä firmalla olet? Onko sinulla oikein ammatti työhösi? Olen juuri hakenut ohjaajaksi firmaan joka maksaa vain 1700€kk...

        Esimies päättää palkkasi, usein palkkaa maksetaan liian vähän. Onko työehtosopimuksessa määritelty ohjaajan palkka? En ole varma... Suosittelen firman vaihtoa.. Palkkasi saattaa nousta.


      • siivous
        jos3 kirjoitti:

        Esimies päättää palkkasi, usein palkkaa maksetaan liian vähän. Onko työehtosopimuksessa määritelty ohjaajan palkka? En ole varma... Suosittelen firman vaihtoa.. Palkkasi saattaa nousta.

        Siivoustyönohjaaja ja palkka 11e tunti


      • yksi
        siivous kirjoitti:

        Siivoustyönohjaaja ja palkka 11e tunti

        Millä perusteella palkka lasketaan? Itse saan samaa palkkaa kuin siivoojat vastuu lisä. Mielestäni palkka on todella huono!! Tuskin kauan viitsin tehdä ohjaustyötä kun pelkästä siivouksesta saisin saman rahan, eikä tarvii stressata!! En suosittele kenellekkään kyseistä työtä,jos ei kunnon palkkaa makseta.


      • siivoilija
        yksi kirjoitti:

        Millä perusteella palkka lasketaan? Itse saan samaa palkkaa kuin siivoojat vastuu lisä. Mielestäni palkka on todella huono!! Tuskin kauan viitsin tehdä ohjaustyötä kun pelkästä siivouksesta saisin saman rahan, eikä tarvii stressata!! En suosittele kenellekkään kyseistä työtä,jos ei kunnon palkkaa makseta.

        Olis kiva tietää tuon palkkauksen peruste? Suuresti näyttää vaihtelevan ihmisillä. Itse koulut käyneenä (laitoshuoltaja ja siivoustyönohjaajan ammattitutkinnot) juuri valmistunut. palkka on surkea 3 luokkaa. Ei nappaa työt enää.. Luulin että koulutuksen myötä palkkaryhmä nousee.. Mutta saankin van 5% lisän. Vanhaan tuntipalkkaan. Eli sama palkka kuin siivoojillakin.


      • rava
        jos3 kirjoitti:

        Esimies päättää palkkasi, usein palkkaa maksetaan liian vähän. Onko työehtosopimuksessa määritelty ohjaajan palkka? En ole varma... Suosittelen firman vaihtoa.. Palkkasi saattaa nousta.

        Siivousfirmat maksaa kaikista huonointa mahdollista palkkaa.. Vaihdoin kunnalle töihin ja palkkani melkein tuplaantui.. Suosittelen!


      • 6+5
        rava kirjoitti:

        Siivousfirmat maksaa kaikista huonointa mahdollista palkkaa.. Vaihdoin kunnalle töihin ja palkkani melkein tuplaantui.. Suosittelen!

        olen siivooja suuressa siivousfirmassa ja luin näitä keskusteluja. nyt en enää ihmettele sitä, että ohjaajat vaihtuvat koko ajan.


      • ...
        6+5 kirjoitti:

        olen siivooja suuressa siivousfirmassa ja luin näitä keskusteluja. nyt en enää ihmettele sitä, että ohjaajat vaihtuvat koko ajan.

        Juu ei palveluohjaajan työ ole mitään herkkua. Se on oikeasti paljon rankempaa kuin siivoojana olo. Puhun tästä kokemuksen äänellä. Aion paiskia töitä joko siivoojana tai ohjaajana kunnes pääsen kouluun opiskelemaan aivan jotain muuta alaa! Jos olisin siivooja eläkeikään asti, eläke olisi todella surkea eikä se nappaa. Haluan myös kun teen töitä, palkasta jää jotain käteenkin laskujen jälkeen...


      • joutsen5
        ... kirjoitti:

        Juu ei palveluohjaajan työ ole mitään herkkua. Se on oikeasti paljon rankempaa kuin siivoojana olo. Puhun tästä kokemuksen äänellä. Aion paiskia töitä joko siivoojana tai ohjaajana kunnes pääsen kouluun opiskelemaan aivan jotain muuta alaa! Jos olisin siivooja eläkeikään asti, eläke olisi todella surkea eikä se nappaa. Haluan myös kun teen töitä, palkasta jää jotain käteenkin laskujen jälkeen...

        8 palkkaluokka. mielestäni palkka on ihan hyvä.


      • haluan myös
        joutsen5 kirjoitti:

        8 palkkaluokka. mielestäni palkka on ihan hyvä.

        missä maksetaan 8 palkkaa??


      • haluan myös
        haluan myös kirjoitti:

        missä maksetaan 8 palkkaa??

        luulen, että minua kusetetaan minulle kuuluvasta palkasta. itse saan 3 luokkaa.


      • palkasta
        Minä kirjoitti:

        Millä firmalla olet? Onko sinulla oikein ammatti työhösi? Olen juuri hakenut ohjaajaksi firmaan joka maksaa vain 1700€kk...

        Älä mene tuolla palkalla. Kaupungilla töissä palkka yli 2000 e. Päivä työ.


      • Exiss
        haluan myös kirjoitti:

        missä maksetaan 8 palkkaa??

        Iss


      • Anonyymi
        Minä kirjoitti:

        Millä firmalla olet? Onko sinulla oikein ammatti työhösi? Olen juuri hakenut ohjaajaksi firmaan joka maksaa vain 1700€kk...

        Almansiivouspalvelu maksaa 13 eh siivoojalle, vaatii tosin alankoulutuksen ja työkokemuksen. Ajokortin
        Helsinki, espoo, vantaa


      • Anonyymi
        työnorja kirjoitti:

        onpas huonot palkat teillä. itse palveluohjaajana 8 palkkaluokka. palkka varmaan vaihtelee eri firmoilla aika paljonkin näköjään.. tämäkin tuntuu pieneltä työn määrään verrattuna..

        Hakekaa työhön jossa maksetaan kunnolla ja arvotetaan työntekijää.
        Almansiivouspalvelu Helsinki hakee siivoojaa 13 eh, koulutus , ajokortti vaaditaan. Päivätyö , toisen työparina, auto talosta,


      • Anonyymi
        Exiss kirjoitti:

        Iss

        Kyllä ISS maksetaan tuo 8 luokan palkka ja joillain saattaa olla siihenkin vielä kohdelisät päälle


    • noopas

      Itselläkin ollut tämä palkka asia mielessä, koska tiedän, että saman firman toinen palveluohjaaja saa parempaa palkkaluokkaa. Onko syrjintää? Pomon lempi työntekijälle maksetaan, ja toisille ei. Samaa työtä tehdään eri kohteissa kyllä.. Tekisi mieli haistattaa pomolle pitkät ja vaihtaa vaikka alaa kokonaan. Jotkin pelisäännöt pitäisi ihmisten palkan suhteen olla, mutta tuntuu että palkka maksetaan niille, joiden naama miellyttää eniten. Mitä työehto sopimus sanoo palkasta. Itse en ole löytänyt sieltä kohtaa jossa se mainittaisiin... Jotain pisteytys sääntöjä kyllä, jotka ovat aika tulkinnan varaisia.. Siivousala on epäreilu!!

      • IhmetteleväOhjaaja

        Aivan. Eräässä firmassa missä olin ohjaajana, yksi meistä sai 2100/kk (eli n. 13 €/h) ja me muut sellaisen 10-10,50 tunnilta. Hiukan epäreilua koska me kaikki teimme samaa työtä! Naamaanko palkka perustuu?!


      • palkas
        IhmetteleväOhjaaja kirjoitti:

        Aivan. Eräässä firmassa missä olin ohjaajana, yksi meistä sai 2100/kk (eli n. 13 €/h) ja me muut sellaisen 10-10,50 tunnilta. Hiukan epäreilua koska me kaikki teimme samaa työtä! Naamaanko palkka perustuu?!

        Palkan pitäisi perustua työn vaativuuteen, harvassa paikassa on edes tehty työntekijän työstä vaativuus arviointi. Työnantaja arvioi työn ja siitä syntyy pisteet, joiden perusteella palkka maksetaan. Työntekijällä on oikeus nähdä oman työnsä vaativuuden arviointi ja palkkansa peruste. Vaadi tätä nähtäväksi pomoltasi, ilman tätä arviointia ei työnantaja maksa oikeaa palkkaa. Yleensä näitä vaativuusarviointeja pimitetään/ ei ole tehty. Juuri palkkojen vuoksi. Eli vaatikaa kaikki, että teille näytetään oman työn vaativuuden arviointi.


      • jep jep
        palkas kirjoitti:

        Palkan pitäisi perustua työn vaativuuteen, harvassa paikassa on edes tehty työntekijän työstä vaativuus arviointi. Työnantaja arvioi työn ja siitä syntyy pisteet, joiden perusteella palkka maksetaan. Työntekijällä on oikeus nähdä oman työnsä vaativuuden arviointi ja palkkansa peruste. Vaadi tätä nähtäväksi pomoltasi, ilman tätä arviointia ei työnantaja maksa oikeaa palkkaa. Yleensä näitä vaativuusarviointeja pimitetään/ ei ole tehty. Juuri palkkojen vuoksi. Eli vaatikaa kaikki, että teille näytetään oman työn vaativuuden arviointi.

        Kiinnitin huomiota lauseeseen työnantaja arvioi työn vaativuuden. Eli työnantaja saa päättää palkkasi?? Miksi työehtosopimuksessa ei ole mainittu sanallakaan palveluohjaajan palkkauksesta??


      • epäreilu palkkaus
        jep jep kirjoitti:

        Kiinnitin huomiota lauseeseen työnantaja arvioi työn vaativuuden. Eli työnantaja saa päättää palkkasi?? Miksi työehtosopimuksessa ei ole mainittu sanallakaan palveluohjaajan palkkauksesta??

        Epäreilu palkka ainakin yhdessä firmassa, jossa olin töissä. Ohjaajille maksettiin eri palkka luokkaa.. Verrattiin palkkoja toisen ohjaajan kanssa ja hänelle maksettiin 500€ enemmän kuukaudessa. Lähdin menemään tästä firmasta. Nyt opiskelen aivan toista alaa.. Siivous ala todellakin on epäreilu, kuten tässä keskustelussa moni on todennut.


      • palkastani
        epäreilu palkkaus kirjoitti:

        Epäreilu palkka ainakin yhdessä firmassa, jossa olin töissä. Ohjaajille maksettiin eri palkka luokkaa.. Verrattiin palkkoja toisen ohjaajan kanssa ja hänelle maksettiin 500€ enemmän kuukaudessa. Lähdin menemään tästä firmasta. Nyt opiskelen aivan toista alaa.. Siivous ala todellakin on epäreilu, kuten tässä keskustelussa moni on todennut.

        Saan 3 palkkaa.. Palkka on sama kuin siivoojilla. Lisäksi saan vastuu lisää 1€ 3,5h päivässä.huono palkka!!!! Mikä firma maksaa enemmän???


      • Pveli

        Almansiivouspalvelu maksaa alan tessin mukaista palkkaa. Päivätyö
        Kaverini on töissä siellä...


      • Anonyymi

        Palkkaa saa sen verran kuin kehtaa vaatia työtä hakiessa, koska kyseessä on neuvottelutilanne. Jos ei vaadi mitään, niin saa aika huonon tarjouksen. Totta kai se palkkavaatimus vaikuttaa siihen, että kuka palkataan.


    • PROPAM

      Kuulin että palveluohjaaja on toimihenkilö ja kuuluu eri ammattiliittoon kuin normi siivooja eli, yleensä siivoojat ovat PAM:ssa mutta palveluohjaajat kuuluvat PRO:hn

      • että sillä tavalla

        Palveluohjaajia on kahdenlaisia: toimihenkilöitä, jotka ovat palveluohjaajia ja palveluohjaajia, jotka eivät ole toimihenkilöitä. Jos työ on kokopäivätyötä, sen kuuluisi olla toimihenkilötyö. Yritykset kiertävät tätä laittamalla palveluohjaajan työksi osan vain päivästä ja osan päivästä siivoojan työtä, jolloin palkka on paljon pienempi ja se tulee yritykselle paljon halvemmaksi.


      • ...
        että sillä tavalla kirjoitti:

        Palveluohjaajia on kahdenlaisia: toimihenkilöitä, jotka ovat palveluohjaajia ja palveluohjaajia, jotka eivät ole toimihenkilöitä. Jos työ on kokopäivätyötä, sen kuuluisi olla toimihenkilötyö. Yritykset kiertävät tätä laittamalla palveluohjaajan työksi osan vain päivästä ja osan päivästä siivoojan työtä, jolloin palkka on paljon pienempi ja se tulee yritykselle paljon halvemmaksi.

        Tuo oli minulle täysin uutta tietoa! Kävin palveluohjaaja paikan työhaastattelussa (kokopäiväinen) ja "kehtasin" pyytää 2100/kk palkkaa niin se pomo oli että "mistäs sinä tämmöisen summan keksit, on niin korkea". Minusta tuo summa ei ole korkea kun ottaa huomioon ohjaajan työnkuvan ja vastuun.


      • olen ohjaaja
        että sillä tavalla kirjoitti:

        Palveluohjaajia on kahdenlaisia: toimihenkilöitä, jotka ovat palveluohjaajia ja palveluohjaajia, jotka eivät ole toimihenkilöitä. Jos työ on kokopäivätyötä, sen kuuluisi olla toimihenkilötyö. Yritykset kiertävät tätä laittamalla palveluohjaajan työksi osan vain päivästä ja osan päivästä siivoojan työtä, jolloin palkka on paljon pienempi ja se tulee yritykselle paljon halvemmaksi.

        On ihan uutta tietoa tämä toimihenkilö asia. Teen koko päiväisesti ohjaajan töitä ja saan vaan 3,5h rv lisän. Vaikka koko päivä ohjaajan töitä silti maksetaan vaan 3,5 tunnilta. Kusetusta!! Joskus joutuu siivoamaan, mutta niin joutuu myös esimieheni..


      • ...
        olen ohjaaja kirjoitti:

        On ihan uutta tietoa tämä toimihenkilö asia. Teen koko päiväisesti ohjaajan töitä ja saan vaan 3,5h rv lisän. Vaikka koko päivä ohjaajan töitä silti maksetaan vaan 3,5 tunnilta. Kusetusta!! Joskus joutuu siivoamaan, mutta niin joutuu myös esimieheni..

        Joo toi kuulostaa kyllä kusetukselta! En suostuisi mokomaan! Jos joudut koko päiväisesti tekemään ohjaajan töitä, silloin sinulle pitäisi lain mukaan kuulua myös ohjaajan lisä kaikille tehdyille työtunneille. Oletko ottanut asiaa puheeksi esimiehen kanssa?


      • olen ohjaaja
        ... kirjoitti:

        Joo toi kuulostaa kyllä kusetukselta! En suostuisi mokomaan! Jos joudut koko päiväisesti tekemään ohjaajan töitä, silloin sinulle pitäisi lain mukaan kuulua myös ohjaajan lisä kaikille tehdyille työtunneille. Oletko ottanut asiaa puheeksi esimiehen kanssa?

        Asiasta on keskusteltu esimiehen kanssa. Hän ei kuulemma palkkaukseen pysty vaikuttamaan. Vaan palkan määrää joku ylemmältä taholta. luulisi esimiehellä jotain valtaa palkkani suhteen olevan, mutta näin minulle on sanottu..


      • en ymmärrä
        olen ohjaaja kirjoitti:

        Asiasta on keskusteltu esimiehen kanssa. Hän ei kuulemma palkkaukseen pysty vaikuttamaan. Vaan palkan määrää joku ylemmältä taholta. luulisi esimiehellä jotain valtaa palkkani suhteen olevan, mutta näin minulle on sanottu..

        Esimiehesi puhuu paskaa. hän kyllä tietää palkkasi, taitaa olla joku epäpätevä tuloksen tekijä kyseessä. Luultavasti joku siivousfirma kyseessä sol, iss, l&t.. Nämä on ne pahimmat minimi palkan maksajat. Kokemusta kaikista firmoista yhdessäkään en päässyt pomoni kanssa yhteisymmärrykseen palkastani. Lopulta pääsin firmaan joka maksaa sen mikä minulle kuuluukin. Pieni yksityinen firma kyseessä.


      • ...
        en ymmärrä kirjoitti:

        Esimiehesi puhuu paskaa. hän kyllä tietää palkkasi, taitaa olla joku epäpätevä tuloksen tekijä kyseessä. Luultavasti joku siivousfirma kyseessä sol, iss, l&t.. Nämä on ne pahimmat minimi palkan maksajat. Kokemusta kaikista firmoista yhdessäkään en päässyt pomoni kanssa yhteisymmärrykseen palkastani. Lopulta pääsin firmaan joka maksaa sen mikä minulle kuuluukin. Pieni yksityinen firma kyseessä.

        "Esimiehesi puhuu ******. hän kyllä tietää palkkasi, taitaa olla joku epäpätevä tuloksen tekijä kyseessä. Luultavasti joku siivousfirma kyseessä sol, iss, l&t.."

        "olen ohjaaja" ei sanonutkaan että esimies olisi sanonut ettei hän tiedä palkkaa, vaan ettei hän pysty vaikuttamaan palkkaukseen. Tiedän että joissain paikoissa tämä pitää paikkansa. Olin eräässä pienessä firmassa töissä ja palkan määräsi firman omistaja ja esimiehellä ei ollut mitään tekemistä palkan suuruuden kanssa. Isommissa firmoissa sitten käsittääkseni esimiehellä on jonkinlainen valta vaikuttaa palkan suuruuteen.


      • ...
        olen ohjaaja kirjoitti:

        Asiasta on keskusteltu esimiehen kanssa. Hän ei kuulemma palkkaukseen pysty vaikuttamaan. Vaan palkan määrää joku ylemmältä taholta. luulisi esimiehellä jotain valtaa palkkani suhteen olevan, mutta näin minulle on sanottu..

        No ota sitten yhteyttä sinne ylempään tahoon.


    • Gjj

      " ohjaajan työnkuvan ja vastuun. "

      Minkä ihmeen vastuun? Ohjaaja ei vastaan mistään vaan kaikki vastuu on työnjohtajalla.

      Jos työsopimuksessa lukee, että on ohjaaja vain 3.5 tuntia päivässä, niin vain siltä ajalta kuuluu saada lisä. Kannattaa olla hiljaa, jos saa ollakin kokopäiväinen ohjaaja koska paljon helpommalla pääsee kuin siivooja.

      • että sillä tavalla

        Et taida tietää asiasta tuon taivaallista tai sitten vain provoat täällä tai kalastelet tietoja. Useimmitenhan juttu menee niin, että paperilla lukee ohjausta 3,5h ja loppu siivoamista. Käytännössä se voi tarkoittaa, että ohjausta koko päivä alusta loppuun saakka tai ohjausta ja siivousta molempia yhtäaikaa koko päivä. Sulla ei taida ihan noi reaaliteetit olla kohdallaan, sori vaan.


    • ...

      "Minkä ihmeen vastuun? Ohjaaja ei vastaan mistään vaan kaikki vastuu on työnjohtajalla."

      Et ilmeisesti tiedä mikä vastuu ohjaajilla on etkä ole koskaan ollut ohjaaja. Jos siivooja ei pääse töihin eikä tuuraajaa saada niin ohjaajan kuuluu mennä. Hänen täytyy joustaa työssään koko ajan. Ja kyllä, sellaisessa tapauksessa jossa on siivooja ja ohjaaja kohteessa niin ohjaaja on vastuussa työn jäljestä.

      "Jos työsopimuksessa lukee, että on ohjaaja vain 3.5 tuntia päivässä, niin vain siltä ajalta kuuluu saada lisä. Kannattaa olla hiljaa, jos saa ollakin kokopäiväinen ohjaaja koska paljon helpommalla pääsee kuin siivooja."

      Toki siinä tapauksessa jos sopimuksessa lukee että tekee ohjaajan töitä 3,5 tuntia päivässä. Mutta sen henkilön mukaan hän tekee sitä kokopäiväisesti jolloin ohjaajan lisä kuuluu hänelle. Et voi tietää pääseekö hän helpommalla kuin siivooja jos et ole ko. firmassa töissä.

    • Gjj

      Niin, ohjaajja on pääasiassa siivoojan tuuraaja ja on aivan samoin vastuussa työn jäljestä kuin kuka tahansa työntekijä.

      Ohjaajat ovat siivousalan suurin mätäpesäke.
      Ovat yleensä vailla koulutusta ja luulevat olevansa isojakin pomoja.

      • olen ohjaaja

        Työsopimuksessani lukee, että maksetaan lisä 3,5 tunnilta. Mutta monesti päivästäni menee ohjaustyöhön koko päivä. Ja esimieheni tietää tämän. Hän ei tähän palkkaukseen pysty vaikuttamaan. Minulle ei makseta korvausta vaikka koko päivä olisi ohjaustyötä. Aionkin nyt olla yhteydessä sinne ylemmälle taholle. Katsotaan kuinka käy.. Esimieheni tuskin puhuu paskaa tässä asiassa.


      • vastuussa
        olen ohjaaja kirjoitti:

        Työsopimuksessani lukee, että maksetaan lisä 3,5 tunnilta. Mutta monesti päivästäni menee ohjaustyöhön koko päivä. Ja esimieheni tietää tämän. Hän ei tähän palkkaukseen pysty vaikuttamaan. Minulle ei makseta korvausta vaikka koko päivä olisi ohjaustyötä. Aionkin nyt olla yhteydessä sinne ylemmälle taholle. Katsotaan kuinka käy.. Esimieheni tuskin puhuu paskaa tässä asiassa.

        Voin kokemuksesta kertoa, että ohjaajalla on paljon enemmän töitä kuin siivoojalla. Enkä todellakaan pääse helpommalla. Tuuraan siivoojia tarpeen mukaan, olen vastuussa kohteeni siivoustasosta, opastan uudet työntekijät, teen tilauksia, hoidan laatukierroksia asiakkaan kanssa..ym. Työhön kuuluu paljon monenlaista.. Ohjaaja on juuri Se kuka vastaa siitä että työt kohteissa tulevat tehtyä.. Usein päivät venyvät pitkiksi, kun aina on joustettava.. Siinä sitä vastuuta. Ja koulutus on siivoustyönohjaaja. Ilman koulutusta meidän firmassa ei ohjaajaksi pääse..


      • onneksi ei enää

        Ohjaajan työ on paljon raskaampaa kuin esimiehen työ ja paljon huonompi palkka. Itse kun olin aikoinaan ohjaajana, olin huomattavasti enemmän koulutettu kuin esimiehet ja päälliköt, että revipä siitä=D Kukaan ei tietenkään halua alaiseksi itseään pätevämpää, sehän on selvä. Onneksi tuolla (ja muutamalla muulla kamalalla alalla ei tarvitse olla enää päivääkään).


    • Gjj

      Jos koulutuksesi on parempi kuin työnjohtajalla, miksi ihmeessä olet vain!! ohjaajja.
      Työnjohtajan paikkoja on jatkuvasti auki.
      En ymmärrä että ihminen kouluttaa itsensä ja tyytyyy siitten johonkin pilipali töihin, kun jokaisessa siivousfirmassa ammattihenkilö pääsee etenemään.

      • ...

        Kuka on maininnut että koulutukseni (tämä oli ilmeisesti minulle tarkoitettu kommentti) on parempi kuin työnjohtajalla?


      • onneksi ei enää

        Ei jokaisessa firmassa, ei edes siivousfirmassa, ammattihenkilö pääse etenemään, jos naama ei miellytä heitä, jotka palkkaamisesta päättävät. Joillakin esimiehillä on myös tapana systemaattisesti estää hyvän työntekijän, tässä tapauksessa siivoojan tai ohjaajan eteneminen esim. siitä syystä, että henkilö on äärettömän hyvä siivooja/ohjaaja, eikä esimies halua tästä luopua. Toinen syy voi olla vaikka kateus tai kauna. Useimmissa työpaikoissa, kuten myös siivousalalla, työpaikkoja jaellaan mielummin kavereille ja sukulaisille kuin niille ammattitaitoisille. Jotkut mielummin palkkaavat alaisikseen epäammattitaitoisia sukulaisia, koska he eivät uskalla valittaa epäkohdista ja puuttuvista palkoista. Siivoustyöpaikoilla esiintyy myös kaikenlaista työpaikkakiusaamista ja mustamaalaamista siinä missä muuallakin.

        Ota myös huomioon, että moni opiskelija joutuu tekemään opiskelujen aikana pilipalitöitä esimerkiksi lääkäriksi tai juristiksi opiskeleva ei voi heti opiskelujen alettua hypätä lääkärin tai juristin hommiin. Ihan sama pätee esim. kaupan kassalla olemiseen. On myös henkilöitä, jotka haluavat ansaita päätyönsä lisäksi sivutöissä, jos tämä nyt sattui olemaan sinulle vieras asia...(vaikka päätyön palkkakin olisi aivan riittävän hyvä sellaisenaan).

        Ensin valitetaan, että voi voi kun ne siivoojat ovat kouluttamattomia ja sitten kun selviää, että eivät olekaan, niin voi voi. Mikään ei kelpaa=D


    • GJJ

      "Ensin valitetaan, että voi voi kun ne siivoojat ovat kouluttamattomia ja sitten kun selviää, että eivät olekaan, niin voi voi. Mikään ei kelpaa=D "

      Muistaaksi tässä ketjussa nyt puhutaan ohjaajista eikä siivoojista.

      Kun minä aikoinani olin siivoojana servissä, nykyisessä ISS, ei minun etenemistä pystynyt estämään lähin esimies. Työnjohtajalla on hyvin vähän sanottavaa siivousfirmassa vaan pitää rohkeasti mennä ylemmän tason puheille ja kertoa että haluaa edetä alalla.
      Enkä tarkoita pelkästää työnjohtajaksi vaan pitemmälle.

      Mutta yleensä nämä ohjaajat ovat just läpäisseet peruskoulun ja jonkun siivoustyönohjaajan mitättömän lyhytkurssin ja luulevat olevansa isojakin pomoja ja siihen osaan tyytyvät lopuksi ikäänsä.

      • vastuussa

        Siivoustyönohjaajan erikoisammattitutkinto. Opiskelin 2,5 vuotta. Sitä ennen laitoshuoltajan ammattitutkinto 2 vuotta. Todellaki lyhyt kurssi vaan!!! Yhteensä opiskelu kestäneet n 5 vuotta.


    • GJJ

      3.5 vuodessa olisit valmistunut vaikka restonomiksi AMK ja voisit olla ylempi esimies.

      • vastuussa

        Peruskoulupohjalla on aika hankala päästä restonomi opiskelijaksi. Koulun olen käynyt oppisopimuksella AKK:saa. Nyt vasta koulutuspohja millä voisin restonomi opiskelijaksi hakeutua.


    • Ohohh

      Ei minulla kyllä kahta vuotta laitoshuoltajan tutkinnon suorittamiseen mennyt. Itseasiassa siihen meni tasan näyttöjen verran. Materiaalit niihin opiskelin itse verkosta muutamassa päivässä, jonka jälkeen harjoittelin homman käytännössä itsekseni omalla työpaikallani. Ja opettajan puheista ymmärsin, ettei ohjaajankaan papereihin noin kauan menisi.

      • vastuussa

        Minä kävinkin koulussa kaikki opetustunnit.


    • GJJ

      Siis eihän tuolla koulutuksella pääse AMK? Panin kysymysmerkin, kun en löydä varmistusta mutta eihän nuo ole mitään toisen asteen koulutusta vaan jotan kurssiluonteista hölöpölyä jotka järkevä ihminen tosiaan suorittaa näytöillä ja opiskelemalla netissä itsekseen.
      Voit olla vaan ohjaaja tai siivooja.
      Olisit aikasi kuluksi vaikka käynyt lukion.

      Ja nykaikana ei koulussa olla juuri montaa tuntia vaan kaikki oppiminen tehdään työelämässä. Itsekin mainitset, että olet ollut oppisopimuksella, eli olet sillon tällöin käynyt niillä ns, tunneilla ja muuten siivonnut.
      Viidessä vuodessa järkeä käyttämällä, olisit jo paljon pitemmällä.

      Ålkåå nyt hyvät ihmiset tuhlatko aikaanne paskaan, jos haluatte edetä siivousalalla.
      Teidän koulutastanne ei siivousliikkeet arvosta kuin muutaman euron palkankorotuksella siivoojan palkan lisäksi.

      • Hohhoijjakkata

        Oivoih... siellä joku luulee olevansa parempaa ihmistä, oot vissiin käynyt restonomin opinnot? Niillä juurikaan kun ei tee mitään. Samaa arvoa kun merkonomin tutkinnolla työelämässä, monessa paikassa, ei toki kaikkialla.
        Laitoshuoltajan ammattitutkinto kelpuutetaan jatko-opintoihin amk:ssa. Siivoustyönohjaajaan EAT myös, ne ovat ammatillisia tutkintoja, jotka on ihan virallisella todistuksella tunnustettu, jonka saa oppilaitoksesta valmistuttuaan. Ne eivät todellakaan ole mitään kursseja.. jopa laitoshuoltajan tulee ymmärtää laajemmin koko siivousalasta, kuin pelkkä siivous. Laadunmittausmenetelmistä lähtien siivoustyön hintaan.


      • Skandaaliakohaet

        Pari vuotta vanhan ketjun nostit, miksi? =)

        Kyllä maisterin tutkinto ja siihen koulutusta vastaavat työt ovat sekä huomattavasti parempipalkkaisia että arvostetumpia kuin restonomi/merkonomiopinnot tai siivousalan työt. Ota huomioon, että moni nuori alle 25v. opiskelee pelkästä te-toimiston pakosta jotain alaa, mikä ei pätkääkään kiinnosta, jotta ei joudu täysin tyhjän päälle, mutta vanhemmiten ei enää suostu menemään tuolle alalle töihin. Kannattaisi siellä te-toimistossakin ja valtiolla miettiä hieman pidemmällä tähtäimellä näitä asioita eikä vaan pakottaa johonkin merkonomikoulutukseen tai siivousalalle henkilöä, jolla rahkeet riittävät huomattavasti pidemmälle. Toisaalta taas jos on ollut yli 10 vuotta sitten siivooja, ei se suinkaan sitä tarkoita, että olisi lopun elämää siivooja saati merkonomi. Aina voi kouluttautua ylemmäs sekä edetä työelämässä. Jotenkin naurattaa ja säälittää nämä kirjoitukset, joissa tarjotaan jotain jäätelönmyyjän pestiä (itse hain jätskimyyjän pestiä viimeksi 90-luvulla), siivoojan tms. paikkaa tai merkonomitason töitä vuosikausia sitten noita hommia tehneelle. Täytyisi ottaa paremmin huomioon, että ihmiset kehittyvät, opiskelevat lisää, nousevat ylemmäs, pieni palkka ja vaatimattomat tehtävät eivät enää riitä samalla tavoin kuin 10-15 vuotta sitten...Vuokrat ovat nousseet 10 vuodessa js kaikki muukin... Vink vink.


      • SipilänTuttu

        Amk on pelkkää paskaa! Tullaan leikkaamaan lisää juuri sieltä!


      • Täyttätuubaa

        Näin on. Amk on pelkkää paskaa. Onneksi tullaan leikkaamaan (toivottavasti).


    • Popotti

      Meillä laitoshuoltajan peruspalkka on 1800 ja ropiat. jos ei ole koulutusta on vähän huonompi kuin koulutuksella / kokemuksella.
      (tämä muuttui tän vuoden alusta, sitä ennen kaikilla oli sama alkupalkka)
      palveluohjaajan palkka on n. 2500€

    • Kivaahommaa

      4200€ lisät ja 2 vuotta alalla...

    • laillista-on

      En viitsi vanhaan ketjuun sen enempää kommentoida, kuin että palkka on henkilökohtainen. Samasta työstä voidaan samalla koulutuksella ja samalla kokemuksella maksaa eri työntekijöille eri palkkaa. Se on täysin normaalia, laillista, eikä siinä ole mitään syrjintää.

    • Pitäisiuskoa

      Ennen oli toisin. Sai palvella ja ohjata. Ja liksakin oli sitä mitä tienasi. Ansaitsemalla.
      Nykyään se tili on jaettu arvostelijoiden kesken, mutta maailma on kallistunut.

    • Ohjaaja556

      Päivitetään ketjua..
      Koulutettu siivoustyönohjaaja, palkka 14€/h plus lisät

    • Anonyymi

      Tuntemani siivoustyön ohjaajat eivät osallistu päivittäisiin töihin eivätkä ohjaa ketään. Ovat lähinnä asiakkaiden kanssa yhteyksissä ja pomottelevat määräaikaisia, koska rohkeus ei riitä pomotteluun mitä tulee vakituisiin.

      Hyvä palkka siihen, että työpanoksesi riittää käytävillä kulkeminen, työajalla tupakointi ja tähän lisänä määräaikaisten pomotus!

      • Anonyymi

        Paskapuhetta!


      • Anonyymi

        Minun entisessä työpaikassa oli juurikin tuota ja työnantajana kunta!
        Ei ole paskapuhetta!!!


    • Anonyymi

      Aika vanhoja tietoja osa on. Ohjaajan työ ei ole helppo ja tuskin kukaan haluaa "pomotella". Vastuuta on ja ohjaajan tehtäviin usein kuuluu huolehtia että kaikki toimii yrityksessä niinkuin on sovittu.
      Entisessä firmassa palkkani oli 2000e kk ei tullut mitään lisiä ja työ lähinnä kiertävän siivoojan hommia. Sain paremman tarjouksen toisesta firmassa nyt palkkani on 2500e. Työni on enemmän ohjaamista ja esimiehen oikeana kätenä olemista. Siivoustyötä kuuluu todella vähän työnkuvaani.

    • Anonyymi

      Tuo on kyllä tuttua. Etenkin isot firmat eivät saa pidettyä ohjaajia koska ennestään on työvoima pula ammattitaitoista tekijöistä, ja tuurata saavat, ja opastaa milloin missäkin, ja sen 💯 asiaa hoitaa, ja toisella kädellä hoitaa hommat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe