Miten stressiä voi hallita?

22weenaikkonen

Voiko stressiä hallita jollain muullakin tavalla kuin liikunnalla ja ravinnolla?
Mulla lähti nyt kolmannen kerran tukka pois päästä ja kainalot auki kylkiin asti ihottumasta joka tulee myös stressistä..
Mun elämä on yhtä helvettiä, esim. jos aloitan vaikka uudessa työpaikassa niin olen ensimmäiset kaksi viikkoa hirveessä ihottumassa ja vatsavaivat ovat niin kamalat että joudun syömään buranaa siihen..

5

340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+20

Paleo-ruokavalio on paras. Viljat aiheuttaa mm. ihottumaa ja vatsavaivoja, muillekin kuin keliaakikoille. Viljat geneettinen alttius stressi= ongelma.
      Kylmät suihkut/avantouinti kuluttaa stressihormonit verestä pois, mutta jättää jälkeensä mielihyvähormonien ryöpyn. Hivenaineiden kontrolli, kilpirauhaset, rauhoittavat yrtit, parasympaattista hermostoa aktivoiva hieronta, rauhallisen sykkeen liikunta joka jättää elimistön enempi parasympaattiseen tilaan, rentoutuminen ja meditointi. Perfektionismista luopuminen, keskinkertainen tulos riittää; yli-tunnolliset ja kiltit palavat nopeammin loppuun.

• 7700

Jos stressi tulee vaativasta työstä niin silloin suosittelisen työpaikan vaihtoa, mutta sinun ongelmasi kuulostaa ahdistukselta. Lue netistä lisää, kannattaisi mennä ehkä lääkärille. Itselläni masennus ahdistus. Mulla kans iho-oireita stressiahdistuksesta ja pahoissa jännitystilanteissa menee vatsa kuralle. Jännitysvatsa on eri asia kuin viljaongelma.

Tukkani on paksu, syön kasvisruokaa ja täysjyväviljaa

• Lykkyä tykö

Mee juttelemaan ongelmista. Sillä tuollaiset ongelmat selviää!

Voi olla että sinuun on kohdistettu liikaa vaatimuksia tai jotain muuta.

Kyllä sinä pääset tämän asian yli. Jos on liian vaikeaa joku homma, niin valitse helpompi juttu!

Ei sun tartte olla täydellinen, teet vain parhaasi ja otat rennosti!

• 18+3

Luulisin, että stressin kasaantumisella on syynä se, että olet (ja olen) jotenkin pois päältä suurimman osan aikaa, kun kyse on tunteista ja ahdistuksesta.

Itse istuin koneella juuri nyt ja yhtäkkiä tajusin kuinka stressaantuneen ahdistunut oikein olen. En itse jotenkin osaa tunnistaa tunteitani, enkä edes tunne niitä, mutta käytöksestäni huomaan että jokin on vikana.

Yleensä stressiin helpottaa se, että sen korjaa sen aiheuttajan. En tarkoita sitä, että et mene töihin tai sellaista, vaikka joskus sekin voi olla pakko. Tarkoitan enemmän sitä, että selvittäisit mistä tämä sinun stressaamisesi johtuu? Mikä sinusta tuntuu pahalta kun menet uuteen paikkaan? Kaikkia jännittää ja stressaa uudet kuviot yleisesti ottaen, ja jos niitä tunteita yrittää tukahduttaa koko ajan, niin tunteista voi tulla niin vahvat, että ne pakottavat sinut ahdistumaan.

Puhutko esimerkiksi jännittävistä asioista jonkun kanssa joskus?

• herenow

Opettele tietoisuustaitoja eli tietoisen läsnäolon taitoa, mindfulnessia. Stressaan herkästi ja mulla auttoi kun opin olemaan enemmän läsnä. Se auttaa muihinkin ongelmiin. Aiheesta löytyy kirjallisuutta, jos kiinnostaa tutustua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      128
      4639
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      29
      3377
    3. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      20
      3315
    4. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      47
      2979
    5. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      2965
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2839
    7. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      18
      2590
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2315
    9. Vornanen ja oulainen

Voi voi Ville mihin sekaannuit🥶
      Oulainen
      9
      2199
    10. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2135
    Aihe