Voiko stressiä hallita jollain muullakin tavalla kuin liikunnalla ja ravinnolla?
Mulla lähti nyt kolmannen kerran tukka pois päästä ja kainalot auki kylkiin asti ihottumasta joka tulee myös stressistä..
Mun elämä on yhtä helvettiä, esim. jos aloitan vaikka uudessa työpaikassa niin olen ensimmäiset kaksi viikkoa hirveessä ihottumassa ja vatsavaivat ovat niin kamalat että joudun syömään buranaa siihen..
Miten stressiä voi hallita?
5
259
Vastaukset
- 1+20
Paleo-ruokavalio on paras. Viljat aiheuttaa mm. ihottumaa ja vatsavaivoja, muillekin kuin keliaakikoille. Viljat geneettinen alttius stressi= ongelma.
Kylmät suihkut/avantouinti kuluttaa stressihormonit verestä pois, mutta jättää jälkeensä mielihyvähormonien ryöpyn. Hivenaineiden kontrolli, kilpirauhaset, rauhoittavat yrtit, parasympaattista hermostoa aktivoiva hieronta, rauhallisen sykkeen liikunta joka jättää elimistön enempi parasympaattiseen tilaan, rentoutuminen ja meditointi. Perfektionismista luopuminen, keskinkertainen tulos riittää; yli-tunnolliset ja kiltit palavat nopeammin loppuun. - 7700
Jos stressi tulee vaativasta työstä niin silloin suosittelisen työpaikan vaihtoa, mutta sinun ongelmasi kuulostaa ahdistukselta. Lue netistä lisää, kannattaisi mennä ehkä lääkärille. Itselläni masennus ahdistus. Mulla kans iho-oireita stressiahdistuksesta ja pahoissa jännitystilanteissa menee vatsa kuralle. Jännitysvatsa on eri asia kuin viljaongelma.
Tukkani on paksu, syön kasvisruokaa ja täysjyväviljaa - Lykkyä tykö
Mee juttelemaan ongelmista. Sillä tuollaiset ongelmat selviää!
Voi olla että sinuun on kohdistettu liikaa vaatimuksia tai jotain muuta.
Kyllä sinä pääset tämän asian yli. Jos on liian vaikeaa joku homma, niin valitse helpompi juttu!
Ei sun tartte olla täydellinen, teet vain parhaasi ja otat rennosti! - 18+3
Luulisin, että stressin kasaantumisella on syynä se, että olet (ja olen) jotenkin pois päältä suurimman osan aikaa, kun kyse on tunteista ja ahdistuksesta.
Itse istuin koneella juuri nyt ja yhtäkkiä tajusin kuinka stressaantuneen ahdistunut oikein olen. En itse jotenkin osaa tunnistaa tunteitani, enkä edes tunne niitä, mutta käytöksestäni huomaan että jokin on vikana.
Yleensä stressiin helpottaa se, että sen korjaa sen aiheuttajan. En tarkoita sitä, että et mene töihin tai sellaista, vaikka joskus sekin voi olla pakko. Tarkoitan enemmän sitä, että selvittäisit mistä tämä sinun stressaamisesi johtuu? Mikä sinusta tuntuu pahalta kun menet uuteen paikkaan? Kaikkia jännittää ja stressaa uudet kuviot yleisesti ottaen, ja jos niitä tunteita yrittää tukahduttaa koko ajan, niin tunteista voi tulla niin vahvat, että ne pakottavat sinut ahdistumaan.
Puhutko esimerkiksi jännittävistä asioista jonkun kanssa joskus? - herenow
Opettele tietoisuustaitoja eli tietoisen läsnäolon taitoa, mindfulnessia. Stressaan herkästi ja mulla auttoi kun opin olemaan enemmän läsnä. Se auttaa muihinkin ongelmiin. Aiheesta löytyy kirjallisuutta, jos kiinnostaa tutustua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984