Elintarviketiede -14

Bambui

Kukaan hakemassa Helsinkiin elintarviketieteeseen?

25

3453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikkkis

      Täällä yksi elintarviketieteisiin hakija. Tein viimehetkellä muutoksen ja hainkin ravitsemustieteen sijaan elintarvikkeisiin. Kaikki muut hakijat taitaa olla lukemassa ahkerasti kun eivät ole tänne eksyneet :D

    • Bambui

      No saman tein minäkin! :D Tosiaan ravitsemustiede olis napannu enemmän, mutta koska kumpaankin ei voinut hakea niin ajattelin pelata varmanpäälle ja hakee elintarviketieteisiin :) Hyvä et joku muukin näemmä epä-ahkera löytyi :D Mites sun lukemiset?

      • vikkkis

        No tuntuu että asiat alkaa jo vähän tulla korvista ulos. Välillä iskee epätoivo ja välillä tuntuu että todellakin pääsee sisään :D Vielä pitäis saada kahlattua Bi 5 loppuun ja Ke 5. Ens viikko sitten muistiinpanojen kertailua ja vanhojen valintakokeiden harjoittelua. Mites sulla sujuu?


    • Bambui

      No niin menee nää munki mietteet just tommosta vuoristorataa! :D No mun tarttis selata vielä Bi 4, 3 ja 1 ja sit kemiastaki muutama et et... sulla menee kyl paremmin ku mulla! :D

      • vikkke

        Huh huh! Nyt kyllä vähän jo jännittää! No, huomenna se on jo takanapäin. Mitkä sulla fiilikset?


    • Bambui

      Hei! MITEN MENI?
      Harmi että B-osiosta ei ole vielä tullu vastauksia...

      • vikkkis

        Musta koe oli aika paha. Aineisto oli aika haastava ja varsinkin biologian monivalinnat aika vaikeita. Tuntu että kokeessa oli aika paljon ihmisiä ja useimmat ahersi loppuun asti. Nouseekohan rajat kovasti? Miten sulla meni?


    • Bambui

      Aineisto oli kyllä aika haastava ja A-osiokin jossain määrin..Moni tehtävä menikin niin että toinen oikeista vastauksista jäi uupumaan tai oli väärin :/ Laskeskelin että 12 kohtaa meni väärin. Mites sulla?
      Itse olin Oulussa tekemässä koetta ja siellä oli siis tekemässä populaa kaikkiin eri maatalous-metsätieteellisiin, joten oli paha sanoa kuka teki mitäkin koetta.

      • vikkkis

        No sähän sitten sait jo A-osiosta pistemäärän millä viime vuonna ois päässyt sisään. Mulla tais olla aikalailla puolet oikein ja se oli kyllä vähän pettymys kaiken sen lukemisen jälkeen. Nyt voi sitten vaan oikeastaan jännittää ja toivoa ettei pisterajat nouse pilviin..


    • Bambui

      Niinpä. Ja kaippa tuo B-osiokin jotenkin vaikuttaa.. Se ei menny kyllä yhtä hyvin ku ei jääny kauheesti aikaa siihen ku tuumasin tuon A-osion kans tosi kauan.

    • Mikro

      Heippa, en hakenut elintarviketieteitä vaan mikrobiologiaa ja maaperä- ja ympäristötieteitä, mutta ihan sama vaikutelma jäi kokeesta; A-osion biologian kysymykset oli haastavia vaikka mulla on biologia vahvempi kuin kemia ja b-osion kans tuli vähän kiire kun A-osaan meni niin paljon aikaa.. Aineisto oli pitkä ja suhteellisen kuivaa tekstiä :D

    • vikkkis

      No hyvä että muilla on samanlaisia tuntemuksia :D Itsellä sama juttu ton aineiston kanssa. Väsäilin vastauksia aika kiireellä ja varsinkin viimeisen kysymyksen vastaus jäi melko vajaaksi. Vitsit kun nuo tulokset tulis vähän aikasemmin! Ei millään malttais odottaa..

    • Bambui

      Onkohan kellään mitään tietoa koska tulokset tulevat? Koska sivuillahan lukee että viimeistään 15.7, mutta luulisi niiden aikaisemmin tulevan... Koskahan ne viime vuonna tulivat, tietääkö joku?

      • vikkkis

        Ainakin ravitsemustieteen tulokset tuli viime vuonna 1.7.


      • Happyhappy
        vikkkis kirjoitti:

        Ainakin ravitsemustieteen tulokset tuli viime vuonna 1.7.

        Ravitsemustieteiden tulokset tuli tänään, ainakin postitse. Ei näy tuloksia netissä eikä yliopisto.fi -sivuilta


    • vikkkis

      Sisällä!!!!! Vuhuuuu!!! :D

    • Bambuı

      Samaten!! :D

      • vikkkis

        Onnea!!


    • rullapulla

      Onnittelut!! Sisällä myös! :)) Harmi etten huomannut aiemmin tätä keskustelua, vaikka ihan hyvin olette näyttäneet kaksin pärjänneen :D

      Yllättävän paljon oli tosiaan hakijoita (kun ei ollut varattu koepapereitakaan tarpeeksi??) ja aineisto tuntui silloin kyllä paljon haastavammalta kuin esim viime vuoden kokeen. Ja oli se näemmä haastava, aineistosta villit 11,25/30 eli joka esseen keskiarvo reipas 2/6p :--DDD hahaa. No mutta reilusti inessä yhteispistekiintiössä viime vuoden rajoja katsellen.

      Mulla oli myös tuo ravitsemustiede vs. elintarviketieteet mutta päädyin sitten elintarviketieteisiin, koska ravitsemustieteen hakijamäärät niin paljon isommat ja sisäänotto pienempi, hakuaika oli jo käynnissä ja piti lukea toisiin pääsykokeisiin, joten aika ei riittänyt. Enkä myöskään ollut ennen edes kuullut koko elintarviketieteistä ja "löysin" sen vasta hakuajalla, ja vaikuttikin tosi mielenkiintoiselta! Jopa mielenkiintoisemmalta kuin ravitsemustiede, sillä vaikutti olevan paljon laaja-alaisemmat työllistymismahdollisuudet jne. :)

      Onko teillä muutto edessä vai asutteko jo valmiiksi Helsingissä? :)

    • vikkkis

      Kiitos ja onnea myös sulle!!
      Vitsit kun näkis jo noi pisterajat. Jännä nähdä onko ne noussut. Itse sain hämmästyksekseni molemmista osioista 16 pistettä. Odotin paljon vähemmän :D Ja todennäköisesti pääsin koekiintiön kautta, koska todistus on niin huono.

      Juu minäkin tulin siihen tulokseen että elintarviketiede saattaa olla jopa enemmän se oma juttu. Olin jo laittanut hakemuksen ravitsemustieteeseen kun lentokoneessa tylsyyksissäni luin maatalous-metsätieteellisen hakuopasta ja löysin sieltä elintarviketieteen. Haku menikin uusiksi :D Onhan sitten maisterivaiheessa mahdollista valita ravitsemustiede pääaineeksi. Tosin paikoista voi olla kilpailua :D

      Itse asun Helsingissä, joten muuttoa ei ole edessä ellei välttämättä halua Viikkiin..
      Nyt kun tuloksia ei tarvi enää jännittää, niin voi alkaa koulun aloitusta jännäilemään :D

    • vikkkis

      Hui!! Pisterajat löytyikin jo netistä! Aika tiukilla on ollut pääsy :D ja onhan ne noussu melkoisesti..

    • rullapulla

      Ai rajat on tullu jo! Viitsisitkö linkittää tähän kans? :) En suoralta kädeltä löytänyt kun 2013 asti, hmh..

      Ja mulla ihan sama homma! Pyörittelin jo ravitsemustiedettä ja biotekniikkaa ym hakuvaihtoehtoina ja sit löysinkin tuon elintarviketieteen. En olis nimen perusteella varmaan osannut sanoa ko. alasta varmaan mitään, mut mitä enemmän löysin tietoa niin sitä enemmän alko vaikuttaa omalta jutulta! Toivotaan että oliskin, ja teillä kans :) Jännää kun ei oikeastaan tiedä yhtään mitä olettaa, kun ei ole semmonen ns. tunnettu ala/iso hakukohde eikä kukaan tuttu opiskele alaa.

      Ja tossahan on just se hyvä puoli että ravitsemustiede ei ole kuitenkaan suljettu pois mutta vaihtoehtoja on sit kans tosi paljon muitakin. Huihui alkoi tosiaan nyt oikein jo odottamaan koulun alkua (koskahan viimeks...) :D

      Onko teillä jo muita opiskeluja alla vai ihan eka paikka? :)

    • vikkkis
    • rullapulla

      Unohtui ihan tää keskustelu näissä helteissä.. :) Ohoh, on kyllä rajat noussu!
      Mä tuun tosiaan suoraan lukiosta, tän kevään ylioppilaana, ja asun 250km päässä Helsingistä.. Ahkeraa kämpänhakua parhaillaan, toivotaan et joku katto olis pään päällä syksyllä!

    • Anonyymi

      Vois khyl hakees. ois sillee iha siistii olla elin tarvike tieteilijä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe