Naisetko helliä?

mies 50+

Olen viisikymppinen mies. Erosin vähän yli 20 avioliittovuoden jälkeen, ja sen jälkeen minulla on ollut muutama pitempi seurustelusuhde. Kaikissa naissuhteissani olen havainnut saman asian: olen hellyyden suhteen aktiivisempi osapuoli. Minulle on luonnollista koskettaa ja hyväillä arkisissa tilanteissa: kosketan olkapäätä tai vyötäröä ohimennessäni, pidän kättä reidellä autolla ajaessani, hieron joskus jalkaterää ja varpaita telkkaria katsellessamme. Vaikka olen puhunut ja sanonut toivovani enemmän koskettamista ja hellyyttä, ei se ole koskaan toteutunut. Ainakin niille naisille, joiden kanssa olen ollut, hellyyden vastaanottaminen on itsestäänselvyys, mutta sen antaminen taas työläs, nopeasti unohdettava asia. Ihmettelen kovasti, mistä tulee sellainen väite, että naiset olisivat helliä? Omalle kohdalleni ei ole sattunut sellaista naista!

40

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm...

      Siis hellyyden osoittaminen vaihtelee riippuen henkilöstä. Itse ainakin olen hieman liiankin innokas huomioimaan muita. Saattaa olla että jotkut naiset eivät vain koe sitä luonnolliseksi, joten he eivät sitten tee asian eteen oikeastaan mitään...

    • Hellyyttä vain

      On ihmisiä sekä naisissa että miehissä, jotka eivät osaa osoittaa hellyyttää. Se on surullista, sillä silloin toinen osapuoli tuntee aina olevansa se antaja, ei koskaan saaja.

      Itse naisena (pian 50senä) haluan laittaa käteni mieheni ympärille kun hän laittaa ruokaa, makaamme sohvalla vieretysten kun katsomme tv:tä ja samalla hivelen hänen mahaansa, autolla ajaessamme haluan hivellä hänen kättään, suukotan häntä kun hän lähtee töihin ja tulee töistä.

      Mikä sen parempaa voisi olla kuin toisen huomioiminen pienillä hellyydenosoituksilla :)

    • Kukin tavallaan

      Niinkun ei jokainen aina jaksa olla toisessa kiinni nyhjäämässä. Toiset ei tarvitse niin paljon hellyyttä kuin toiset. Luultavasti juuri se joka hellittelee tarvitseekin sitä itse erikoisen paljon.

    • näin on

      Tunnistan,tunnustan! :D

    • lalli2

      Hyvä saitin aloitus! Olen kokenut hellyysvajetta kauan enkä todellakaan tarkoita mitään siirappielämää vaan arkipäivän hellyyttä ja huomaavaisuutta. Jotenkin helpottaa kun kuulee muidenkin miesten joutuneen tätä vajetta kokemaan.
      Naiset ovat usein aktiivisia korostamaan näiden asioiden tärkeyttä mutta taitaa olla enemmän päiväuniosastoa jota ei olla itse valmiita kumppanille antamaan.

    • Naulan kantaan! Olen n. saman ikäinen mies ja koen, että tilanne oli minun kohdallani 90-10% minun tappioksi, eikä ollut eka nainen tätä lajia kohdallani. En tee enää koskaan tätä valintavirhettä. Hartiahierontaa saa naiset ostamallakin ;(

    • paitsio2

      Naisten sydän on kuin kraniittia. Vaikka ei voisi yleistää, mutta yleistän nyt kuitenkin. Naiset tahtoo ja ne tietää mitä ne tahtovat. Ne haluavat kaikki, mutta jättävät toisen osapuolen ikävä kyllä hellyysvajeen syövereihin.
      Ei siis ihme, että näillä sitten mennään.

    • Nainen 60v,

      Hei,, mies 50v on niitä selasiakin naisia jotka haluaa pitää toista hyvänä kaikilla eleillä ja kosketuksillä ,,,,,sillä itse olen sellainen ja myös halun niitä itsekin saara,,,

    • nainen 36v

      Minulle on taas osunut miehiä, jotka ei hellyyttä osoita eivätkä halua oikein vastaanottaakaan. Itse tykkäisin juuri aloittajan kuvailemasta arjesta, toivon että joskus vielä osuu kohdalle. Siitä saa ihan uskomattomasti energiaa, jopa tärkeempää kuin hyvä seksi.

    • Läpsäytänkö

      Vaikea pulma, jos asiasta sanominen ei auta. Oletko 'mies 50 ' keskustellut asiasta naisesi kanssa niin selkeästi, että toinen ymmärtää sinun olevan vakavissasi? Ja mistä johtuu toisen etäisyys tässä asiassa? Tiedätkö sen naisesi kohdalla?

      Olenko minä hellä tuossa mielessä miten kuvailit tilanteen? En kyllä ole, mutta hellyyteni oli henkistä; hienotunteisuutta, toisen ihmisarvon kunnioitusta, kannustamista tekojen tasolla toisen hyvinvoinnin lisäämiseen jne. Pitäisköhän hankkia nyt oma papparainen ja ottaa valituksistasi vaarin... Läpsäyttelisin ohimennessä pyllylle, hyökkäisin kimppuun kesken unien,, pehmittelisin yllärinä tuoksuvissa vaahtokylvyissä .. mitähän muuta keksis...

    • hattulan paavo

      " Läpsäyttelisin ohimennessä pyllylle, hyökkäisin kimppuun kesken unien,, pehmittelisin yllärinä tuoksuvissa vaahtokylvyissä"

      niin, minkä itse noista valitsisit ja mitä et? mulle 1 ja 2 ois outoo mutta 3 on jo ihan kiva.

    • nainen 40+ vuotta

      Tässä ainakin on nainen joka on hellä. Paljon koskettamista, suukkoja ja halaamista oli edellisessäkin piiiitkässä suhteessa. Ja onneksi olen juuri löytänyt miehen joka on samanmoinen. Juurikin täältä suomi24:stä :D En voisi kuvitella olevani suhteessa jossa ei ole arkipäivän hellyyttä ja pientä pilkettä silmäkulmassa. Onnea etsintään kaikille hellyyden nälkäisille!

    • gfdkgfölighöhö

      Moni nainen ei viitsi osoittaa hellyyttä miehelle, joka haistattelee, kohtelee välinpitämättömästi, makaa vaan sohvalla litkimässä olutta ja kouraisee törkeästi ohi mennessään. Tuollaista jos on 30 vuotta katsonut, on selvää, ettei halua koskea tai tulla kosketuksi.

    • käsi joka

      Minun ex mieheni ei koskaan hellitellyt seurusteluajan jälkeen . Sängyssä ,jos halusi panna, kävi vaan alapäähän kiinni. Koskaan ei myöskään kehunut mitenkään. Siinä tottui aikaa myöden siihen ettei ehkä itsekään osaa helliä riittävästi. Tosin jos nykyinen kumppani minua nyt hyväilee, vastaan siihen. Edellinen suhde päättyi siihen kun kumppani löi, kerta riitti.

    • Mr mur mur

      Kyllä se vaan on niin, että jotkut osaavat ja haluavat osoittaa hellyyttä ja jotkut eivät. Hellyyden osoittaminen lähelle tulemalla, koskettamalla, suutelemalla ja kivoja sanoja kuiskailemalla on toisille luontevaa ja toisille vierasta ja vaikeaa. Olen seurustellut pitkään naisen kanssa, joka ei osannut näistä mitään ja ajan myötä kaikki hellyys ja läheisyys katosi. Itseltäkin meni halut, koska hänellä ei ollut haluja näitä asioita opettaa. Ja ehkä en edes osannut opettaa. Itselleni hellyyden osoittaminen on tärkeää ja oli jännä huomata, että eron jälkeen uuden kumppanin kanssa suudeltiin parissa kuukaudessa enemmän kuin olin sitä ennen suudellut vuosikausiin. Sittemmin olen tapaillut useampaa naista ja myös sellaista, joka kovasti halusi osoittaa hellyyttä jopa liioitellustikin, mutta oli kaikintavoin tosi kömpelö. Ei osannut koskettaa hellästi eikä osannut suudella yhtään. Tuli mieleen, että sellainenko exäni olisi jos yrittäisi opetella. Olen myös tavannut naisen, joka osasi kaikki jipot kuin ammattilainen. Sormenpäistä oikein tihkui erotiikkaa ja huulet olivat pehmeät kuin pumpuli. Hän oli varmaan oppinut hellyyden taidot ahkeran harjoittelun myötä ja jatkoi harjoittelua myös minun jälkeeni. Nyt tiedän etten voisi edes harkita seurustelua naisen kanssa, jolla ei ole perusjuttuja koskettamisesta ja suutelemisesta hallussa. Taikka halua osoittaa hellyyttä ja loppujen lopuksi sekin kumpuaa sydämmestä. Jotta olisi valmiutta osoittaa hellyyttä, pitää olla vetovoimaa ja hellyyden vastaanottajankin pitää olla valmis hellittäväksi ja vastaanottavainen.

    • tässä ratkaisu

      Naiset ovat helliä lapsille, ja eläimille. Hellyys pitää ansaita, olla hellyyttävä. Miehet nyt vaan on kusipäisiä idiootteja, jotka eivät herätä helliä tunteita. Eipä ole minunkaan tielleni yhtään viisasta miestä osunut, pelkkiä p-päitä.

      Joten se syy löytynee siitä kun peiliin katsoo.

      • kissmy..

        Hyvä kun hoksasit tuon ihan itse.

        Mahtaa sieltä sinun peilistä kurkistella melkoinen korppikotka, kun et ole onnistunut saamaan kuin muuiden jämiä, eli niitä kusipäisiä idiootteja.


    • oikeidennaistenrakas

      Joo.
      Valitettavasti se
      että naisia on lesboiltu
      tiedotusvälineissä on estänyt
      heidän kritisoimisisensa.
      Nainen tietenkin noin
      kasvatuksen jälkeen on
      yhtä paha ja pahempikin
      kuin mies koska heillä ei ole
      samalla tavalla järkeä hillitsemässä
      pahuutta kuin miehillä.

    • i.launoila2

      on ne ehkä aluksi, mutta sitten niissä pääsee piru irti !

    • Hellyys?

      Mies, ole hyvä ja kerro unelmasi naisen sinulle antamasta hellyydestä!

      Ja miten unelmoit antavasi naisellesi hellyyttä?

      Totissani olen. En tiedä, että ymmärränkö oikein, että en tiedä mieheen kohdistuvasta hellyydestä mitään. Ja mikä on ollut hellyyttä, jonka olen saanut? Lemmikkieläintä on kiva helliä, sillä vastine tulee varmasti. Se osio on minulle selvä.

    • Edelliseen jatkoa

      Vai odottaako hellyyttä kaipaava mies, että naisella on ruutuvihko, jossa on miehen haluamat hellyydenosoitukset? Sitten päivittäin vain raksi ruutuun, kun 'palvelu' on suoritettu.

      Hellyyshetkeen liittyy kyllä minulla suuri luottamus toista kohtaan. Ja vastine pitää tulla. En kyllä ole mikään hellyysautomaatti. Minun fyysinen kehoni on pyhä minulle ja en kyllä halua käpelöintejä vierailta ihmisiltä.

      Aihe kyllä kiinnostaa.

    • Shark Mac

      Minulle selvisi siinä 25v ikävuoden jälkeen, että tämä propaganda "Naiset ovat empaattisempia, keskustelutaitoisempia ja hellempiä kuin miehet" on pelkkää paskaa ja sen tarkoitus on vain halventaa meitä miehiä. Ylipäätään ihmisillä on tapana, kun jäävät jossain alakynteen sanoa "sinä olet tyhmä ja minä olen parempi". Tämä on se kehittymätön tapa ja primitiivinen tapa voittaa ja valitettavasti me miehet olemme primitiivisiä ja uskomme kaiken mitä naisten suusta kuuluu.

      Ainoa tapa saada nainen haluamaan ja osoittamaan hellyyttä on jättää miehenä se itse tekemättä. Jos sinä miehenä osoitat hellyyttä, ei nainen tietenkään kaipaa sitä eikä tule sitä sinulta hakemaan. Etenkin pitkissä suhteissa näin käy. Olen huomannut, että alkuvaiheessa nainen kyllä mielellään halii vaikka ei olisi edes tunteitakaan. Siksi lyhyet tai olemattomat suhteet ovat miehelle aina parempi vaihtoehto.

      Pitkä parisuhde käy kylmäksi ja erittäin kalliiksi lompakolle. Ei ole oikeastaan mitään syytä, miksi miehen pitäisi olla parisuhteessa. Miespuoliset kaverit ovat keskustelutaitoisempia ja empaattisempia kuin yksikään tapaamani nainen. Ja koira (tai jopa kissakin) on uskollisempi kumppani kuin nainen.

      Äläkä välitä naisten häpäisytekniikasta: "katso peiliin, on sinun syysi, että kohdallesi on sattunut VAIN näitä naisia. Jokin SINUSSA vetää heitä puoleensa ja se on SINUN vikasi." Tämä on juuri sitä peittelemistä ja salailua ja propagandaa.

    • Hirmuinen Jorma

      Ämmät tarvi kuin turpaan, kerran viikossa. Siinä sitä hellyyttä ihan tarpeeksi.
      Nainen on niin paljon miehen alapuolella kaikessa että ennemmin annan hellyyttä vaikka kissalle kuin naiselle. Muita mielipiteitä ei hyväksytä.

      • et sitten saanut?

        Puutteessa?


    • hellyydetönkö

      Minä luulin tarvitsevani paljon hellyyttä, mutta kun kohtasin miehen, joka sanoi haluavansa paljon hellyyttä, niin tajusinkin, että en halua koko ajan olla toisen "hipelöitävänä".

      Haluan kyllä aamusuukon ja halauksen kun tulen töistä. Tykkään myös katsoa leffaa miehen kainalossa yms. En silti halua sitä, että mies ei yhtään voi pitää irti näppejään minusta esim. autossa miehen käden lepuuttaminen JOKA KERTA reidelläni on pidemmän päälle ärsyttävää ja siitä tulee sellainen vaikutelma kuin mies haluaisi ihmisten ilmoilla osoittaa, että tämä nainen on minun.

      Eniten riitaa meidän välillä aiheutti se, että mies ei kuulemma osannut nukkua ilman, että hän on naisessa kiinni. Minulle taas tuli heti hiki ja heräsin, jos mies vaihtoi asentoa. Halusin (ja haluan edelleen) nukkua omalla puolellani sänkyä ihan kaikessa rauhassa omaan tahtiini.

      Omasta mielestäni pidän hellyydestä päivittäin, mutta en halua sitä jatkuvalla syötöllä. En ehdi edes kaipaamaan suukkoa tai halausta, jos mies sitä koko ajan tyrkyttää. Kohtuus siis hellyydessäkin.

    • Näinkin päin

      Minä taas olen 37v nainen, ollut suhteessa jo 18 vuotta. Mies on sanonut suoraan, ettei halua kosketuksia eikä silittelyjä, koska ei vaan kaipaa eikä tykkää niistä. Suren suremistani, etten voi enkä saa näyttää hellyyttäni. Paljon jää antamatta ja kokematta. Luonnollisesti en itsekään saa mitään hellyyttä mieheltäni. En voi lähteäkään, kun on kaksi lasta. Tuntuu kuin tunnetasolla kuihtuisi hitaasti kuoliaaksi.. Jatkuva kaipaus toisen lähelle tekee hulluksi.

      Jos miehelle sanon tästä, niin hän kokee sen motkotuksena, ja pamauttaa suoraan, ettei tuollaista motkottajaa teekään mieli hyväillä. On siis omaa syytäni koko asia muka. En saa häntä ymmärtämään millään, joten vaihtoehdokseni jää kärsiminen. Pelkään, että väsyn siihen joskus, ja että perheemme hajoaa.

    • kuuskymppinen2

      Olen elänyt vuosia kylmässä suhteessa, jätti jälkensä minuun. Erottuani ja uskallettuani uuteen suhteeseen asia korjaantui pikku hiljaa, täytyy myöntää että alkuun oli vaikeaa kohdata ne aidot hellät kosketukset, ohi mennen annetut suukot ja pään silitykset, halaukset ja ne yölliset 'heräämiset' kun toinen hiljaa koskettaa ja silittää poskea, en tunnu koskaan saavani tarpeekseni.
      Minä nautin kaikista hetkistä.
      Halatkaa hyvät ihmiset toisianne !!!!

    • Kylmiä he ovat

      Naiset on kylmiä, laskelmoivia. Työelämässä kateellisia, katkeria ja ilkeitä.

      Lapsia hankitaan, ertotaan lähinnä rahan vuoksi. Miehillä ostatetaan ties mitä.

      Onhan nainen ollut aina ns. iltotyttö ja harrastanut maailman vanhinta ammattia. Eikö se kerro jo naisesta paljon ja heidän luonteestaan.

      Moni pääseekin reittä pitkin tai tavarallaan hyvin eteenpäin, vanhoilta miehiltä vievät rahat ja sitten pettävät heitä. Kuten on nähty ihan johtjatasoa myöten sekä korkeissa poliittisissa tehtävissä toimivilla henkilöillä.

      • nainenseonäitiskin

        Äitisikin oli kuvailemasi tapainen nainen?


    • nainen 40+ vuotta

      Voi kuinka surullista tämä keskustelu. Ei tee edes mieli lukea; niin paljon vihaa, surua, pettymystä ja katkeruutta. Naiset on sellaisia .... ja miehet on sellaisia .... Yksilöitähän täällä ollaan. Ei asioita voi yleistää.
      Olen onnekas kun olen tavannut elämässäni niin ihania miehiä. Ja olen saanut liikauttaa heidän sydäntään antamalla palan itsestäni; rakkautta ja hellyyttä. Jotain muisteltavaa elämän rinkkaan matkalla eteenpäin. Jokainen suhde on loppunut yhteisymmärryksessä. Haluan käsitellä ja puhua asiat loppuun asti, ettei kummallekkaan jää paha olla. En tarkoituksella satuta ketään ja itse olen saanut Ison haavan, mutta se arpeutuu lujaa vauhtia. Suru ja kaipuu jää luonnollisesti joksikin aikaa ja se on vain pakko läpikäydä. Mitä pidempään on elämää yhdessä kuljettu niin sitä pidemmän aikaa toipumiseenkin menee. Vihan ja katkeruuden kanssa on raskasta elää. Puhukaa, puhukaa ja puhukaa, jos se vain suinkin on mahdollista.

    • TTapaniK

      Nainen 40 vuotta.....olet niin ihana, että tekisi mieleni helliä sinua joka päivä :D Kirjoituksestasi voi aistia aikuisen, kypsän ja tunteikkaan naisen hellyyden. Sinulla on varmasti lämmin ja hyvä sydän :-)

    • hulapaloo

      Täällä ainakin yksi, jolle hellyys ja sen osoittaminen on elintärkeää. Sellaisen miehen kanssa. joka ei siihen halua/kykene, ei varmasti tule suhdettakaan. Erosin kuukausi sitten ja jo on kauhee hellyyden osoittamisen halu päällä. Seksistä nautin kanssa paljon, mutta tää hellyyden osoittamisen halukin on tosi voimakas, niin voimakas, että silittelen omia käsivarsiani paremman puutteessa.

      Hellyys oli arkipäivässä mukana, istuttiin kainaloittain sohvalla, pussailtiin, maattiin sohvalla, kosketettiin ohimennen, paijattiin sieltä ja täältä. Kun olin vihainen, niin osoitin silloinkin hellyyttä, koska ihan yksinkertaisesti halusin, että yhteys säilyy siinä vihassakin. Harva nainen varmaan riidellessään silittelee toisen kaljua. Minä tein niin.

    • yksinkertaista

      Joo.
      Se on niin, että
      vain hyvän naisen ja
      hyvän miehen välillä syntyy
      avioliitto.

    • 1+1

      Liki 20 v. avioliitossa miehen kanssa jolle hellyys/koskettaminen on minun tehdessä aloite = seksiin kutsu. Kiitos siitä. Rakastelu (oliko se sitä joskus?) on muuttunut sääliseksiksi henkisesti puolipakolla. Hellyys/koskettaminen - EI kiitos. Kosketelkoon ihan itse itseään.

    • onnekas rva

      Minulla lienee iso onni olla liitossa yli 20v jossa hellitään toisamme.Aamulla ennen töihinmenoa suukko ja päivän aikana, hipaistaan ohimennen toista.Iltapusut kuuluu ennen nukkumaanmenoa selvyyksiin. Hierotaan toistemme hartioita jos katsellaan tv...ja ei olla rakasteluakaan jätetty. Joskus hämmästelen ikäisiäni pariskuntia 40 kun valittavat että toinen ei enää kiinnosta yhtään..eikä lämpöä jaeta.

    • 12+18

      Hellyys tarkoittaa eri asioita eri ihmisille.
      Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 18v ja täytyy sanoa että monenmoista on hellyydenosoittamisen saralla koettu. Alkuaikoina halusin olla koko ajan lähellä ja koskettaa, hellästi, hyväillen ja ollen lähellä. Miehen hellittely on aina ollut rintoihin, genitaalialueisiin ja jalkoihini kohdistuvaa, ei niinkään halailua, suukottelua tai kädestä pitämistä, helliä sanoja jota itse kaipaan.
      Keskustelu asiasta ei auta, miehen mielestä hän osoittaa minulle hellyyttä ja huomiota, minä koen koskettelun virittelynä seksiin ja vain häntä miellyttävänä asiana. Sitten ihmetellään että miksi en halua kosketusta. Minua ei kuulla, tarpeemme eivät kohtaa. Olenkin miettinyt eroa. Aika kamalaa, että hierojalla käydessä saa hellempää kosketusta kuin kumppanilta.

    • Hellyys paijailu ja koskettelu on ihanaa. Mikä sen ihanampaa iltaisin kun käpertyä toisen kaikkuun paijaa massusta ja vastapuoli hivelee selkää. Kevyt käden kosketus iholla saa aikaan niin mielettömän tunteen, ettei sitä osaa edes sanoin kuvailla. Sitten kun haluaa hierontaa..ei muuta kuin pöytä ja öljyt kehiin.. Aloittajalla on käynyt huono säkä kun on osunut sellaiset naiset kohdalle jotka eivät välitä koskettelusta eikä hellyydestä.

    • Olisko niin?

      Naiset eivät ole olleet riittävän rakastuneita sinuun. Kyllä naisille hellyys kelpaa, kun se tulee oikealta urokselta :)

    • pillumiez1

      pillun nussint 24/7 piristää

    • kat5

      Hellyys on tosi tärkeä asia... sillä voit näyttää sanattomasti kuinka välität tai rakastat...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3990
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3822
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3784
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2478
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      73
      2368
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2007
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1990
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1829
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1519
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1382
    Aihe