huono erektio ja pitkäaikainen akne

voiko näillä olla jotain yhteyttä?

olen 25v mies. aina ollut huono erektio ja akne 14v asti.
221357
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 22

Vanhimmat

Ei ole. Miten huono erektiosi on ilmennyt?

Äänestä

Voi olla yhteys, hormonit sekaisin.

Äänestä

VITTU MITÄ PASKAPUHETTA NOI 2 MUN YLÄPUOLELLA :dDD KIITOS PÄIVÄN NAURUISTA

Äänestä

Aloittajan kysymykseen, onko yhteys: ON

Kokeisiin.

Äänestä

Lääkärin tittelillä joku pelle tänne kirjoittaa :dd kiitos iltanauruista!

Äänestä

Verikokeet.

Ainakin keliakia perusverikokeet ja testosteroni.

Äänestä

miten testosteroni voisi liittyä akneen?

Äänestä
  • Aloittajalla on ongelmia myös erektion kanssa.

    Äänestä

  • Testosteroni vaikuttaa ainakin naisten akneen.

    Äänestä

eli voiko näillä olla yhteys????

Äänestä

Uudet tutkimustulokset osoittavat, että testosteronihoitoa saavat miehet kuolevat muita todennäköisemmin sydäninfarktiin tai aivohalvaukseen.

Testosteronia annetaan usein miehille, joiden testosteronitasot ovat niin alhaiset, että se aiheuttaa esimerkiksi erektiohäiriötä ja väsymystä. Testosteronihoitojen on kuitenkin havaittu kasvattavan riskiä kuolla sydäninfarktiin tai aivohalvaukseen.

Tutkimukseen osallistui 8709 testosteronivajeesta kärsivää yli 60-vuotiasta miestä. Joka seitsemäs miehistä osallistui testosteronihoitoon ja sai kehon luontaista testosteronia pistoksina tai geelinä. Kaikkien miesten verisuonten kunto oli kartoitettu ennen tutkimuksen aloittamista.

Havaittiin, että 20 prosenttia niistä, jotka eivät käyttäneet testosteronia, kuolivat tutkimusjakson aikana. Vastaavan jakson aikana kuoli jopa 26 prosenttia niistä, jotka eivät käyttäneet testosteronia. Juuri verisuonten tukoksiin testosteronin käyttäjät kuolivat 29 prosenttia todennäköisemmin kuin testosteronia käyttämättömät.

Erot eivät selittyneet verenpaineen tai sydänlääkityksen vaikutuksella. Testosteronin käytön aloittaneet olivat ennen käyttöä paremmassa kunnossa kuin ne, jotka eivät aloittaneet käyttöä.

Suurimmalla osalla tutkimukseen osallistuneista miehistä oli jo ennen tutkimuksen aloittamista ollut sepelvaltimotaudin oireita, korkea verenpaine, diabetes tai muita terveysongelmia. Ei siis ole varmaa, päteekö tutkimustulos nuorempiin ja terveempiin testosteronihoitoa saaviin miehiin.

Testosteronin pitkän aikavälin riskit tunnetaan yleisesti huonosti. Jotkut tutkimustuloksen viittaavat siihen, että testosteronihoito voisi myös pahentaa uniapneaa tai kasvattaa kivessyöpäriskiä.

Lähde: Reuters


Testosteronihoidon turvallisuus

Testosteronihoito näyttää suurentavan kuoleman, sydäninfarktin tai aivohalvauksen riskiä lähes 30 %. Yhdysvaltalaisessa tutkimuksessa seurattiin 8 709 miestä, joiden testosteronipitoisuus oli alle 10 nmol/l.
Heistä 1 223 aloitti sittemmin testosteronihoidon joko geeli-, laastari- tai injektiomuodossa. Kolmen vuoden seurannassa valtimotautitapahtumia esiintyi hormonihoitoa saaneilla merkitsevästi enemmän, vaikka he
olivat hieman nuorempia (keski-ikä 61 vuotta) ja terveempiä kuin testosteronihoitoa käyttämättömät miehet (keski-ikä 64 vuotta).

Vaikkakin tutkimusasetelma oli havainnoiva, on nyt ensi kertaa saatu näyttöä testosteronihoidon pitkäaikaiskäyttöön liittyvästä valtimotautiriskistä. Satunnaistettua ja kontrolloitua kliinistä tutkimusta kaivataan
tulosten varmistamiseksi. (Vigen R ym. JAMA 2013;310:1829)

Duodecim 2014;130:203

Äänestä

D-vitamiinin puute vähentää miehillä testosteronin tuotantoa.

KVG

Äänestä

Ennemminkin päinvastoin... nuorempana kun oli paljon finnejä oli aina kivikova erektio, nyt alkaa sekä akne että erektiot jo lieventyä :-) Hormonithan siinä on takana ja niiden määrä laskee vanhemmiten. Yleensä korkea testosteronitaso aiheuttaa sekä aknea että seisokkia...

Äänestä
  • Ei testosteroni aiheuta aknea. Vertaa vaikka nuoria huippu-urheilijoita ja joitain tietokonenörttejä.

    Äänestä

  • ei testosteroni kirjoitti:

    Ei testosteroni aiheuta aknea. Vertaa vaikka nuoria huippu-urheilijoita ja joitain tietokonenörttejä.

    Kyllä se aiheuttaa, ihan tunnettu asia. Lisää talineritystä.

    Äänestä

  • jhjhj kirjoitti:

    Kyllä se aiheuttaa, ihan tunnettu asia. Lisää talineritystä.

    Väität siis että korkeimmat testosteronimäärät ovat finninaamoilla? Ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa.

    Äänestä

  • Ei testosteroni kirjoitti:

    Väität siis että korkeimmat testosteronimäärät ovat finninaamoilla? Ei kyllä todellakaan pidä paikkaansa.

    Ei se nyt ihan noin yksinkertaista ole, toisten talirauhaset vaan on herkempiä testolle. Mutta kyllä sen ottaminen douppina aiheuttaa aknea, kysy vaikka bodareilta tai googlelta...

    Äänestä

Erektio heikkenee joskus 60-70v

Muuten on jotain pielessä ja lekurin paikka

Äänestä
  • Paljon aikaisemmin, lasku alkaa jo 30 jälkeen, varsinkin tupakoijilla.

    Äänestä

  • hgjjkk kirjoitti:

    Paljon aikaisemmin, lasku alkaa jo 30 jälkeen, varsinkin tupakoijilla.

    No sitten on huonot elintavat, jotka vaikuttaa, EI ikä.

    Tupakka nyt mitään terveellistä ole miltään kantilta katottuna.

    Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


mies¨ kirjoitti:

voiko näillä olla jotain yhteyttä?

olen 25v mies. aina ollut huono erektio ja akne 14v asti.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu