Ai saatana miten voi olla munatonta sakkia Kuopion päättäjät kun ei saa aitaa siihen välille.
Vähä-älyiset itsarin yrittäjien annetaan juoksennella 4 kaistan ylitte poliisinkaan puuttumatta.
Yksikertainen poliisikin muka voimaton ,paskat ei halua .
Kyllä itsarin tekijän toimiin voi puuttua lailla ja suojata autoilijoita koska hyppijöillä on tarkoitus yrittää saada kolaria aikaan ,siis tahallisesti.
Saako autoilija yrittää ajaa jalankulkijan päälle tietoisesti ,no ei. Mutta poliisikin sallii vastaavasti itsarin teon ja autoilijoiden omaisuuden tuhoamisen yrityksen.
Munatonta on Kuopion päättäjät kun eivät pakota ongelman tuottajaa laittamaan parkki ongelmaansa kuriin ,kenties jotain veljeilyä ?
Jos on halua niin kuka parkkien riittämättömyydellään tekee itsari ongelmaa niin sen kuuluu se ratkaista ,ei vittu kenenkään firman tai meidän täysijärkisten Kuopiolaisten .
Mistä vitusta sitä näin vähä-älyistä johtoa onkaan siunaantunutkaan.
Rakennusvalvonta rakennusmääräyksien valvojana voisi puuttua liian vähäiseen parkkipaikkojen määrään mutta tohtiiko se ..no ei kun aika menee veljeillessä ja paperia pyöritellessä.
Valvontaa ei kiinnosta eikä se hoida kunnolla hommiaan ,eikös sitä hallinto-oikeuskin jos muistuttanut asioiden hoitamattomuudesta , löytyy kai niitä muitakin ilmoituksia monenkin asian suhteen mutta ketäpä se tässä kaupungissa kiinnostaa...
Näytää kiinostavan enemmän vaikka kaupungin rahan työntäminen päättäjien omiin firmoihin..
Prisma-Technopolis ja itsarin yrittäjät
76
938
Vastaukset
- fiksujako?
Ei olisi pitkä matka kiertää suojatien tai alikulun kautta, mutta kun laiskojen it-alan immeisten pitää väkisin yrittää itsemurhaa erittäin vilkasliikenteisellä ja 4 kaistaisella ajoradalla...
- 17+12
Kuopion päättäjien älyn puutteella siihen rakennetaan hidastetöyssyt, suojatie ja yhdet turhat liikennevalot.
- VitunVeljeilyjät
Mikä surullisinta niin poliisien lausuntoja käytetään ja kuten lehdessäkin luki ,ollaan voimattomia.. muuhun paskaan kyllä poliisilla riittää varaa ja aikaa..Jopa yksittäisten ihmisten kyttäämiseen sivutiellä..yö taikka päivällä.
Se vaan on päälikköjen herneistä kiinni paljonko niitä on sinne nenään vedetty...Voi vaikka valahdella hyvän asian puolesta vrt ei tässä poliisilla ole mitään tehtävissä.
Eipääää
- VitunVeljeilyjät
Jäipä vielä ,jos oppilaitoksia siirretään konkurssi kypsiin poliksiin josta kuplafirmat hävinneet jos pois niin joku roti paikan valintaan jos sieltä ei löydy edellytyksiä parkkeeraamiseen.. siinä on kangasta ja mäkeä tehdä parkkipaikkaa mutta jos ei osata vaatia vuokratessa niin varmaan kyse on jostain ihan muusta kuin normaalista vuokraamisesta..jokainen saa itse päätellä on otettu sopivat paikat vai ei
Voihan se olla että hyppijät yrittää välttää lopputilin ja saada vammautuessaan eläkkeen..joku siinä nyt häämöttää. - millon eka kuolonuhr
Jos ja kun amiska siirretään sinne Savilahden kampukselle, niin nuoriso ei varmasti kierrä suojateiden kautta.
- VitunVeljeilyjät
Ei tiekenkää kun ne on tupukilla siinä keskivallilla ,pakko olla kun koulun alueella ei saa polttaa..haiskoon vittu ,ennen oli tupukki paikat sisäpihalla ja siisti homman..nyt ollaan niin vitun savuttomia mutta muuten täysin avuttomia tekemään kunnon päätöksiä...
Nyt olis ollut hyvä paikka oppilaitoksille vainna fenestran paikalle ,halliin saatana kaikki jonoon...
- Autolla ajava
Siilissä sentään osataan aidan teko. Täällä varmaan mietitään seuraavat 10 vuotta että jotain tarttis tehdä....ja pidetään monta kosteaa saunailtaa päättäjien kesken. Voi V*TTU !!
- outo ratkaisu myös
Onko nämä savolaiset jotenkin vähä-älyisiä kun täällä pitää rakennella aitoja teiden keskelle? Enpä ole muualla nähnyt aitoja.
- Savolainen.
outo ratkaisu myös kirjoitti:
Onko nämä savolaiset jotenkin vähä-älyisiä kun täällä pitää rakennella aitoja teiden keskelle? Enpä ole muualla nähnyt aitoja.
No jos haetaan turvallisuutta, niin on rakennettava se aita, tai sitten huomattavasti kalliimpi yli- tai alikulku. Onko siinä jotain outoa, häh ?
- outo ratkaisu myös
Savolainen. kirjoitti:
No jos haetaan turvallisuutta, niin on rakennettava se aita, tai sitten huomattavasti kalliimpi yli- tai alikulku. Onko siinä jotain outoa, häh ?
Tuo vastaus "häh" kertookin asian. Siilinjärvellä on muuten alikulku aidan alapuolella. Eipä sitä käytetä. Eikös jossain karjahommissa käytetä aitoja ohjaamaan karja oikeaan karsinaan.
Onhan tuossa Prisman risteyksessä jo suojatiet. Ja voihan tuohon mainiosti laittaa toiset valoilla vähän pohjoisemmaksi. Turha väittää, että liikennettä olisi niin paljon. Muualla on paljon vilkkaisimmissa paikoissa suojateitä. - .....
outo ratkaisu myös kirjoitti:
Tuo vastaus "häh" kertookin asian. Siilinjärvellä on muuten alikulku aidan alapuolella. Eipä sitä käytetä. Eikös jossain karjahommissa käytetä aitoja ohjaamaan karja oikeaan karsinaan.
Onhan tuossa Prisman risteyksessä jo suojatiet. Ja voihan tuohon mainiosti laittaa toiset valoilla vähän pohjoisemmaksi. Turha väittää, että liikennettä olisi niin paljon. Muualla on paljon vilkkaisimmissa paikoissa suojateitä.Kerro missä. Oletko muuten käynyt tuolla neljän jälkeen, kun Kuopion suurimman työpaikkakeskittymän ja Prisman liikenne yhdistyvät? Ei montaa autoa enempää sopisi....
- Ammatikseen ajava.
outo ratkaisu myös kirjoitti:
Tuo vastaus "häh" kertookin asian. Siilinjärvellä on muuten alikulku aidan alapuolella. Eipä sitä käytetä. Eikös jossain karjahommissa käytetä aitoja ohjaamaan karja oikeaan karsinaan.
Onhan tuossa Prisman risteyksessä jo suojatiet. Ja voihan tuohon mainiosti laittaa toiset valoilla vähän pohjoisemmaksi. Turha väittää, että liikennettä olisi niin paljon. Muualla on paljon vilkkaisimmissa paikoissa suojateitä.Huomaa ettei tämä "outo ratkaisu myös" tajua mistään mitään. Prisman kohdalla olevat suojatiet ei merkkaa hevon v*ttua koska niitä ei käytetä vaan loikitaan poikki tien, ja se on vaarallista. Ja turhia liikennevaloja on tässä kaupungissa jo ihan liikaa. Ei kannattaisi puhua asioista joista ei tiedä.
- 15+15
Hyvä esimerkki "suunnittelutaidoista" on kuinka Kuopiossa suoralla tiellä kaistat on saatu mutkalle.
http://goo.gl/maps/I9djH
etenkin talvella tuossa on vaaratilanteita, kun kaistamaalauksia ei näy. - olet daiju
Kaupungin tehtävänä ei ole rakennella aitoja yritysten tonteille.
- oppia siilistä
Tuo aita olisi halvin ja paras ratkaisu Savilahdentielle. Prisman ja Micoroteknian väliin. Varmasti ehkäisee läpikulun. Tosin joku muutama amiska apaan saattaa yrittää kiivetä sen yli.
- p koko savilahti
Kyllä siitä juoksee muutkin yli kuin opiskelijat. Työssäkäyvät ihmiset. Joka päivä. Miksei valoja voi siirtää Neulamäen risteyksestä Prisman ja Technopoliksen kohdalle. Laitetaan kahdet valot peräkkäin. Onhan näitä valoja jo Kuopiossa...Ei yhdet lisää pahaa tekisi. Kahden valot peräkkäin! Kaupungista päin ensimmäiset valot jalankulkijoille ja Neulamäen risteykseen ei ollenkaan jalankulkua, valot vaan autoliikenteelle, että risteysajo onnistuu vuorollaan.
- fjkenbeoine
Technopoliksen katolle voisi järjestää opastetaulut: "Itsemurhan tekijät tänne" ja katon reunalta aita pois siitä missä on hyvä paikka hypätä...
- BTKT
Perimmäinen syyhän tuossa on kiinteistöyhtiön (ulkomaisten) omistajien loputon ahneus. Kun Microteknian ensimmäinen vaihe aikanaan valmistui oli tontilla ilmaista pysäköintitilaa vaikka kuinka. Sitten rakennettiin pysäköintitalo ja ilmaisen pysäköinnin alue pieneni. Jokunen vuosi sitten, kun siellä viimeksi käväisin huomasin, että ilmainen asiakaspysäköintikin oli loppunut. Maksullinen pysäköinti, olkoon se sitten vaikkapa "vain" muutamia kymmeniä euroja kuussa on monelle opiskelijalle merkitsevä kuluerä. Eikä siellä Microtekniassa kaikki työntekijätkään ole niitä It-miljonäärejä. Prisman neljän tunnin kiekkokäytäntö oli ensimmäinen keino koettaa saada ihmiset sinne maksullisuuden puolelle, mutta ilmeisen heikosti toimii.
Oma työhuone oli viimeksi 2006 tuonne Prisman suuntaan ja aikalailla siinä Prisman Alkon kohdilla, neljännessä kerroksessa. Näkihän siinä, varsinkin talvikelissä, monesti melkoista kuoleman halveksintaa jalankulkijoiden toimesta, vaikka sen matkan sinne Neulamäentien liikennevaloihin ei luulisi olevan niin ylivoimainen.
Lisää edullisia parkkipaikkoja, niin tuo ongelma vähenisi. Nythän sitä tilaakin taitaisi olla sinne entisen varikon suuntaan. - järkeä polikselle
BTKT kirjoitti:
Perimmäinen syyhän tuossa on kiinteistöyhtiön (ulkomaisten) omistajien loputon ahneus. Kun Microteknian ensimmäinen vaihe aikanaan valmistui oli tontilla ilmaista pysäköintitilaa vaikka kuinka. Sitten rakennettiin pysäköintitalo ja ilmaisen pysäköinnin alue pieneni. Jokunen vuosi sitten, kun siellä viimeksi käväisin huomasin, että ilmainen asiakaspysäköintikin oli loppunut. Maksullinen pysäköinti, olkoon se sitten vaikkapa "vain" muutamia kymmeniä euroja kuussa on monelle opiskelijalle merkitsevä kuluerä. Eikä siellä Microtekniassa kaikki työntekijätkään ole niitä It-miljonäärejä. Prisman neljän tunnin kiekkokäytäntö oli ensimmäinen keino koettaa saada ihmiset sinne maksullisuuden puolelle, mutta ilmeisen heikosti toimii.
Oma työhuone oli viimeksi 2006 tuonne Prisman suuntaan ja aikalailla siinä Prisman Alkon kohdilla, neljännessä kerroksessa. Näkihän siinä, varsinkin talvikelissä, monesti melkoista kuoleman halveksintaa jalankulkijoiden toimesta, vaikka sen matkan sinne Neulamäentien liikennevaloihin ei luulisi olevan niin ylivoimainen.
Lisää edullisia parkkipaikkoja, niin tuo ongelma vähenisi. Nythän sitä tilaakin taitaisi olla sinne entisen varikon suuntaan.Onko kukaan laskenu, että paljonko nämä kamikazet voittavat metreissä?
Itseäni oikeasti autoilijana vituttaa ajaa tuosta kohdasta päivittäin peläten mahdollisia itsari-yrittäjiä.
https://www.google.fi/maps/preview/place/Savilahdentie, Kuopio/@62.8876168,27.6322916,1420m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4684b09d79f145fd:0xf88b0871b49aa0c4 - Fcking idiots
järkeä polikselle kirjoitti:
Onko kukaan laskenu, että paljonko nämä kamikazet voittavat metreissä?
Itseäni oikeasti autoilijana vituttaa ajaa tuosta kohdasta päivittäin peläten mahdollisia itsari-yrittäjiä.
https://www.google.fi/maps/preview/place/Savilahdentie, Kuopio/@62.8876168,27.6322916,1420m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4684b09d79f145fd:0xf88b0871b49aa0c4Oikein polun saaneet kulutettua tuohon linja-autopysäkin kohdalle...
https://www.google.fi/maps?q=Savilahdentie, Kuopio&ll=62.887669,27.630014&spn=0.024956,0.078793&t=h&hnear=Savilahdentie, Kuopio&z=14&layer=c&cbll=62.88757,27.629927&panoid=F3pwCgHMUQVx8EBNl7gWzg&cbp=12,120.05,,1,7.41
Nuo vielä ilmestyvät mitään katsomatta myös Prisman parkkipaikalla autojen eteen, siitä vaan yli niinkuin lehmät pellolla ilman aivoja vilkaisemattakaan sivuille!
Taitaa olla yksi idioottien torni koko mikroteknia. - poluton tie
Fcking idiots kirjoitti:
Oikein polun saaneet kulutettua tuohon linja-autopysäkin kohdalle...
https://www.google.fi/maps?q=Savilahdentie, Kuopio&ll=62.887669,27.630014&spn=0.024956,0.078793&t=h&hnear=Savilahdentie, Kuopio&z=14&layer=c&cbll=62.88757,27.629927&panoid=F3pwCgHMUQVx8EBNl7gWzg&cbp=12,120.05,,1,7.41
Nuo vielä ilmestyvät mitään katsomatta myös Prisman parkkipaikalla autojen eteen, siitä vaan yli niinkuin lehmät pellolla ilman aivoja vilkaisemattakaan sivuille!
Taitaa olla yksi idioottien torni koko mikroteknia.Tuo polku lienee kuitenkin tullut linja-autoissa matkustavilta prisman asiakkailta.
- ei karsina-aitoja
Niin tuossa taitaa tosiaan olla jopa linjuripysäkki ilman lähellä olevaa suojatietä Prisman puolelle. Itse ajelen siinä aina autolla ja usein myös Kuopion "ruuhka-aikaan". Vallan mainiosti ja vähääkään järkeä käyttäen siihen pantaisiin suojatie valoilla. Ei todellakaan ole mikään ongelma liikennemäärän suhteen. Ei se mikään ruuhka olekkaan, jos liikenne ei kunnolla seiso. Suurin osa päivästä on kuitenkin täysin ruuhkatonta ja autoilijoiden varsinkin ammatikseen ajavien kiusaksi voisi siinä kerran joskus seisahtaakin suojatien eteen. Tuossa kohtaan suojatie ei ainakaan ole tarpeettomassa paikassa. Vähennetään niitä suojateitä muualta, jos niitä kerran on Kuopiossa liikaa. Savilahti on kaupunkialuetta ei mitään pikatien vartta, joskin nyt sitä kohtaa on suunniteltu vain autoilijoita varten.
- BTKT
Minusta ei ole yhteiskunnan tehtävä käydä ratkomaan Teknopoliksen Prisman pihalle ulkoistamia pysäköintiongelmia. Kyllä se on yksiselitteisesti kiinteistöyhtiön ongelma mikäli sen alueella ei ole riittävästi pysäköintitilaa. Mikäli sitä tilaa siellä sitten olisi niin hinnoittelu kannattaisi tarkistaa niin, että tilojen käyttöaste olisi korkeampi. Muistelen, että jossain vaiheessa oli puhetta (2005) siitä, että esim. pysäköintitaloon olisi myyty enemmän käyttöoikeuksia kuin oli paikkoja. Tässä oli laskettu sen varaan, että kaikki paikan varanneet eivät ole siellä koskaan samaan aikaan ja näinhän se käytännössä onkin.
- itse autoileva
BTKT kirjoitti:
Minusta ei ole yhteiskunnan tehtävä käydä ratkomaan Teknopoliksen Prisman pihalle ulkoistamia pysäköintiongelmia. Kyllä se on yksiselitteisesti kiinteistöyhtiön ongelma mikäli sen alueella ei ole riittävästi pysäköintitilaa. Mikäli sitä tilaa siellä sitten olisi niin hinnoittelu kannattaisi tarkistaa niin, että tilojen käyttöaste olisi korkeampi. Muistelen, että jossain vaiheessa oli puhetta (2005) siitä, että esim. pysäköintitaloon olisi myyty enemmän käyttöoikeuksia kuin oli paikkoja. Tässä oli laskettu sen varaan, että kaikki paikan varanneet eivät ole siellä koskaan samaan aikaan ja näinhän se käytännössä onkin.
Pikkukaupunkilaista ajattelua on se, että kaikille on kaikissa käyntipaikoissa varattava pysäköintipaikka. Ja onhan se niin, että tuolta Microteknian alueelta käydään myös "lähikaupassa" ja kaupunkimaisesti busseja oikeasti käytetään molempiin ilmansuuntiin Savilahdentiellä ja on siksi bussipysäkeille on syytä päästä hyvin suojateitä pitkin. On ollut huvittavaa lukea tältä palstalta jonkun ehdottavan pikaraitiotietä, kun edes bussien käyttöä ei tehdä helpoksi.
- BTKT
itse autoileva kirjoitti:
Pikkukaupunkilaista ajattelua on se, että kaikille on kaikissa käyntipaikoissa varattava pysäköintipaikka. Ja onhan se niin, että tuolta Microteknian alueelta käydään myös "lähikaupassa" ja kaupunkimaisesti busseja oikeasti käytetään molempiin ilmansuuntiin Savilahdentiellä ja on siksi bussipysäkeille on syytä päästä hyvin suojateitä pitkin. On ollut huvittavaa lukea tältä palstalta jonkun ehdottavan pikaraitiotietä, kun edes bussien käyttöä ei tehdä helpoksi.
Kyllähän tuolla Microtekniassa on varattu pysäköintilat siellä "kävijöille". Maksullinen asiakaspysäköinti, enkä usko, että ko. toimitiloissa käyvät asiakkaat siihen Prisman pihalle pysäköi. Suojatie tuossa kohden ei olisi välttämättä kovinkaan turvallinen ratkaisu, mutta ylikulkusilta Neulamäentien tapaan siihen Prisman abc-valomainoksen kohdille. Siinä olisi molemmin puolin penkkaa jo valmiina. Tuossa yhteydessä sitten voisi poistaa Prisman kohdalta Savilahdentien ylittävän suojatien kokonaan. Muistelen, että josssain vaiheessa oli jopa puhetta tuollaisen ylikulkusillan rakentamisesta ja silloinen Microteknia olisi ollut valmis laittamaan siihen rahaakin.
- U R Fck moron!
itse autoileva kirjoitti:
Pikkukaupunkilaista ajattelua on se, että kaikille on kaikissa käyntipaikoissa varattava pysäköintipaikka. Ja onhan se niin, että tuolta Microteknian alueelta käydään myös "lähikaupassa" ja kaupunkimaisesti busseja oikeasti käytetään molempiin ilmansuuntiin Savilahdentiellä ja on siksi bussipysäkeille on syytä päästä hyvin suojateitä pitkin. On ollut huvittavaa lukea tältä palstalta jonkun ehdottavan pikaraitiotietä, kun edes bussien käyttöä ei tehdä helpoksi.
Ai vain pikkukaupungeissa tarvitaan autolle pysäköintipaikka kun on jossain käytävä? Minnekäs ne autot suurkaupungeissa laitetaan? Ei niitä saa pienennettyä leikkiauton kokoisiksikaan taskussa kuljetettavaksi tai muutettua virtuaaliautoiksi!
- Paljon työpaikkoja
Savilahti on ihmisiä ja jalankulkijoita varten. Ei autoilijoita ja autoja. Olen samaa mieltä.
- stanan laiskurit
Paljon työpaikkoja kirjoitti:
Savilahti on ihmisiä ja jalankulkijoita varten. Ei autoilijoita ja autoja. Olen samaa mieltä.
Ennen sitä savilahden savimaja teknopolista siellä oli automarket Prisma jo 90-luvulta lähtien. Kävelijät menkööt kävelemään sinne keskustan kävelykadulle kun se on oikein sitä varten kalliisti rakennettu.
Siinä teknopoliksessa ei varmaan ole yhtään vähänkoulutettua töissä mutta silti ovat laiskempia kuin moittimansa ja aiheuttamansa työttömät, eivät viitsi kulkea tarkoitetusta paikasta tien yli vaan menevät siitä missä aita on matalin niin sanotusti, yli päästävä suoraan kuin joku lehmä pellolla! - VitunJuppiPellet
stanan laiskurit kirjoitti:
Ennen sitä savilahden savimaja teknopolista siellä oli automarket Prisma jo 90-luvulta lähtien. Kävelijät menkööt kävelemään sinne keskustan kävelykadulle kun se on oikein sitä varten kalliisti rakennettu.
Siinä teknopoliksessa ei varmaan ole yhtään vähänkoulutettua töissä mutta silti ovat laiskempia kuin moittimansa ja aiheuttamansa työttömät, eivät viitsi kulkea tarkoitetusta paikasta tien yli vaan menevät siitä missä aita on matalin niin sanotusti, yli päästävä suoraan kuin joku lehmä pellolla!Minusta joutaa koko vitun tecnopolis konkussiin kupla firmoineen ,kaupunki voi sitten lunastaa pakkohuutokaupasta palatsit ja tehdä niiden tilalle vanhuste kämppiä.
Muistatteko miten kävin Jyväskylässä ,Nokia huuhtoi vessan ja hävisi kylälätä..Hävisi teknojuppien liikenne ruuhkat siitä kulmilta.
Paskapali pyörisi haudassaan jos tietäisi miksi meni hieno metsäseutu naurettavine tecnopolisksineen....
- so simple
Miksi täällä jauhetaan kalliista ylikulkukäytävistä?
Rakennetaan aita siihen ajoratojen väliin. Kuten Siilinjärvellä Nilsiäntielle.
Mikroteknian väen on pakko kiertää suojatien kautta. Samalla saavat raitista ilmaa tunkkaisen ja sähköisen sisäilman vastapainoksi.- so simple
pieni jaloittelu ei ole haitaksi istumatyöläisille.
- ei karjankutsuhuutoa
so simple kirjoitti:
pieni jaloittelu ei ole haitaksi istumatyöläisille.
Maalaisille sopii tuo karsina-aita, kun ovat sitä simppeliä karjaa. Kuopio on kaupunki eikä tänne mitään mitään karja-aitoja rakennella. Jalankulkijat jat julkisen liikenteen käytön huomioiminen on kaupunkilaisuutta.
- vhjhr
Mutta minkä helkutin takia ne sinne prismalle haluavat mennä? Paska kauppa se on.
- so simple
Onko tuo karja-aita vai estää tehokkaasti tienylityksiä koulun kohdalla?
https://www.google.fi/maps/preview/@63.078339,27.66901,3a,75y,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sP9HuQDYKFuESpeKvCQJ9DA!2e0 - Ratkaisu ongelmaan
Vihje ...älyn väläys liikennesuunnittelijoille Kuopiossa koskee samalla krt liikennevaloexperttejä ja karja-aita experttejä... Huom !!
Laitetaan siihen oikopolun kohdalle liikennevalot jotka ovat suunniteltu punaiselle aallolle (tai ainakin jalankulkijoille huomattavan pitkä vihreä ) kuten melkein kaikki keskustassakin ovat ja tälle karja-aidan suunnittelijalle vihje että aita pitää rakentaa ehdottomasti vaikka maksaisi 200000 evroo mutta jätetään siihen liikenvalojen kohdalle puolen metrin aukko (lihavat joutuu kiertämään että laihtuisivat ) ja kas kummaa ongelma on ratkaistu ja idioottipalkintokin jo odottaa ottajaansa !!!- maalaisjärkeä
kaupunkilaisten olisi välillä hyvä käyttää maalaisserkkujensa järkeä.
- ei karjankutsuntahuu
Tuo liikennevalollinen suojatie sen oikopolun kohdalle on juuri mitä tarvitaan ja tietysti myös jalkakäytävää mole mmin puolin tietä pysäkeille sekä väylät Microtekniaan/Prismaan. Siililäiset maalaiset tarvitsisivat tuota aitaa, mutta Kuopiossa osattaisiin tuota käyttää ilman karja-aitaakin. Nauraisivathan muualta tulevat vierailijat kuopiolaista karja-aitaa aukkoineen.
Siilissä karja-aita on ABC risteyksen luota aina moottoritielle asti. Mitäköhän tuo karja-aita kertookaan siililäisestä tulevaisuuden toivoista. Kouluja on monessa paikkaa teiden varsilla ja aina muualla ilman karja-aitoja. - maalaisjärkeä
ei karjankutsuntahuu kirjoitti:
Tuo liikennevalollinen suojatie sen oikopolun kohdalle on juuri mitä tarvitaan ja tietysti myös jalkakäytävää mole mmin puolin tietä pysäkeille sekä väylät Microtekniaan/Prismaan. Siililäiset maalaiset tarvitsisivat tuota aitaa, mutta Kuopiossa osattaisiin tuota käyttää ilman karja-aitaakin. Nauraisivathan muualta tulevat vierailijat kuopiolaista karja-aitaa aukkoineen.
Siilissä karja-aita on ABC risteyksen luota aina moottoritielle asti. Mitäköhän tuo karja-aita kertookaan siililäisestä tulevaisuuden toivoista. Kouluja on monessa paikkaa teiden varsilla ja aina muualla ilman karja-aitoja.Mikä ihmeen karja-aita?
Onko nuo kaupunkilaiset maalaisia fiksumpia, kun henkensä uhalla ylittelevät vilkasliikenteistä ja leveää 4-ajorataista tietä, vaikka suojatie on vain 50 metrin päässä.
Vieraspaikkakuntalaiset pitäisivät aitaa fiksuna , ei kellekään tule mieleen karja-aita paitsi sulle asenteelliselle kaupunkilaiselle, joka selvästi tarvitse maalaisjärkeä.
Vaikka suojatie sirrettäisiin siihen bussipysäkin kohdalle, niin silti väki loikkisi 10 metrin päässä vilkasliikenteisellä tiellä. - maalaisjärjettömyys
maalaisjärkeä kirjoitti:
Mikä ihmeen karja-aita?
Onko nuo kaupunkilaiset maalaisia fiksumpia, kun henkensä uhalla ylittelevät vilkasliikenteistä ja leveää 4-ajorataista tietä, vaikka suojatie on vain 50 metrin päässä.
Vieraspaikkakuntalaiset pitäisivät aitaa fiksuna , ei kellekään tule mieleen karja-aita paitsi sulle asenteelliselle kaupunkilaiselle, joka selvästi tarvitse maalaisjärkeä.
Vaikka suojatie sirrettäisiin siihen bussipysäkin kohdalle, niin silti väki loikkisi 10 metrin päässä vilkasliikenteisellä tiellä.Mietippä vähän tuota karja-aitaa ja avattavia veräjiä. Oikeasti vilkasliikenteisiä teitä on kaikissa vähäkään suuremmissa kaupungeissa monia. Ja siellä on aina lähdetty toisesta näkökulmasta siis tehty mahdolliseksi turvallinen jalankulkuliikenne eikä rakenneltu korkeita aitoja estämään jalankulkua laittomissa paikoissa. Siilinjärvellä on myös esimerkiksi korotettuja suojateitä useampiakin, jotka johtavat vain kirjaimellisesti metsään. Ja nyt jalankulkijoiden päälleajojakin sattuneille kylän keskustan risteyksille ei haluta tehdä mitään. Se siitä maalaisjärjestä.
Kun tuohon Prisman sisääntulon kohdalle rakennettasiin suojatie valoineen, niin taatusti lähes kaikki käyttäisivät. Nyt tuon syrjässä olevan risteyksen autoliikenteen ehdoilla valotetun suojatien käyttö vie jalankulkijoiltapaljon aikaa. Muualla tuollaisessa suuren marketin sisäänkäynnin ja tien toisella puolella olevan toimistokeskittymän sekä bussipysäkin kohdalla on aina suojatie kevyelle liikenteelle.
Itse nykyisenä siililäisenä ajelen tuossa aina autolla. Eikä suojatie todellakaan haittaisi yhtään. Kun tapaan etelässä tutun, joka on käynyt Tahkolla, kyselevät aina tuosta korkeasta aidasta. Yhdessä toteamme, että kun liikenne ei ole tarpeeksi vilkasta niin riittäähän noita ylittäjiä, mutta ei sihen sentään mitään aitaa tarvitse rakentaa. Alikulkujahan on sadan metrin välein. Savilahdentiellä ei ole edes rinnettä, johon voisi jäädä rekka jumiin suojatien eteen. Tuotahan käytettiin yhtenä tekosyynä aitaa rakennettaessa. Onhan noita valoja ja suojateitä toki muualla rinteissäkin. - risteys tukossa
maalaisjärjettömyys kirjoitti:
Mietippä vähän tuota karja-aitaa ja avattavia veräjiä. Oikeasti vilkasliikenteisiä teitä on kaikissa vähäkään suuremmissa kaupungeissa monia. Ja siellä on aina lähdetty toisesta näkökulmasta siis tehty mahdolliseksi turvallinen jalankulkuliikenne eikä rakenneltu korkeita aitoja estämään jalankulkua laittomissa paikoissa. Siilinjärvellä on myös esimerkiksi korotettuja suojateitä useampiakin, jotka johtavat vain kirjaimellisesti metsään. Ja nyt jalankulkijoiden päälleajojakin sattuneille kylän keskustan risteyksille ei haluta tehdä mitään. Se siitä maalaisjärjestä.
Kun tuohon Prisman sisääntulon kohdalle rakennettasiin suojatie valoineen, niin taatusti lähes kaikki käyttäisivät. Nyt tuon syrjässä olevan risteyksen autoliikenteen ehdoilla valotetun suojatien käyttö vie jalankulkijoiltapaljon aikaa. Muualla tuollaisessa suuren marketin sisäänkäynnin ja tien toisella puolella olevan toimistokeskittymän sekä bussipysäkin kohdalla on aina suojatie kevyelle liikenteelle.
Itse nykyisenä siililäisenä ajelen tuossa aina autolla. Eikä suojatie todellakaan haittaisi yhtään. Kun tapaan etelässä tutun, joka on käynyt Tahkolla, kyselevät aina tuosta korkeasta aidasta. Yhdessä toteamme, että kun liikenne ei ole tarpeeksi vilkasta niin riittäähän noita ylittäjiä, mutta ei sihen sentään mitään aitaa tarvitse rakentaa. Alikulkujahan on sadan metrin välein. Savilahdentiellä ei ole edes rinnettä, johon voisi jäädä rekka jumiin suojatien eteen. Tuotahan käytettiin yhtenä tekosyynä aitaa rakennettaessa. Onhan noita valoja ja suojateitä toki muualla rinteissäkin.Jos siihen tulee valot niin aivan varmasti on neulamäen risteys tukossa ruuhka-aikaan aamuin illoin , varsinkin kun liikennevaloexpertti ohjelmoi punaisen aallon kuten keskustassa !!
... ja vaikka ei punainen aaltokaan olisi käytössä niin takuu varmasti on neulamäen risteys tukossa.
Kuitenkin löytyy aina niitä aidan ylittäjiä ja persiistä työntäjiä jos aita tulee. - 12+13
risteys tukossa kirjoitti:
Jos siihen tulee valot niin aivan varmasti on neulamäen risteys tukossa ruuhka-aikaan aamuin illoin , varsinkin kun liikennevaloexpertti ohjelmoi punaisen aallon kuten keskustassa !!
... ja vaikka ei punainen aaltokaan olisi käytössä niin takuu varmasti on neulamäen risteys tukossa.
Kuitenkin löytyy aina niitä aidan ylittäjiä ja persiistä työntäjiä jos aita tulee.vaikea kuvitella, että perseestä työntämällä keskellä kirkasta päivää yliteltäisiin sitä aitaa.
kiertäminen suojatien kautta olisi vaivattomampaa. - joudunko seisomaan
risteys tukossa kirjoitti:
Jos siihen tulee valot niin aivan varmasti on neulamäen risteys tukossa ruuhka-aikaan aamuin illoin , varsinkin kun liikennevaloexpertti ohjelmoi punaisen aallon kuten keskustassa !!
... ja vaikka ei punainen aaltokaan olisi käytössä niin takuu varmasti on neulamäen risteys tukossa.
Kuitenkin löytyy aina niitä aidan ylittäjiä ja persiistä työntäjiä jos aita tulee.Ruuhkassa siis ei "ruuhkassa" joudutaankin seisomaan. Liikennevalojen ajoituksella tuokin Neulamäen risteys pysyisi auki ja liikenne sujuisi.
- Leikkikaveri
Jonkun täytyy kuolla tai vakavasti loukkaantua. Sehän on pelkästään ajan kysymys. Asenteella ajelenkin tuolla pätkällä. Jos joku hyppää alle, on sekä hänen valintansa. Sitä kunnioitan jarruttamatta.
- maalaisjärjettömyys
'huumori on hyväksi
- iowefja
Ei teitä voi vaan autolle omistaa! Miksi siinä pitää olla autotie? Järkevintä olisi jos kävelytie menisi ajatushautomosta suoraan parkkipaikalle.
- Jeesus sentään
Mitäs sillä parkkipaikalla, jos ei olisi autotietä. Silloinhan siinä ei olisi parkkipaikkaa. Taidat olla viisaamasta päästä siitä ajatushautomosta.
- entue laiskuutta
Olin Siilinjärven yläasteella aikana jolloin sitä aitaa ei vielä ollut. Oikeat tienylityspaikat eivät olleet kovinkaan kaukana eikä oikeastaan mitään järkevää syytä ollut tien ylitykseen juuri siinä koulun kohdalla.
Laiskuutta en pidä järkevänä syynä mutta tässäkin mikroteknian tien ylityksessä on kyse juurikin hämmästyttävästä laiskuudesta. Oikea tien ylityspaikka ei ole kaukana tässäkään tapauksessa mutta ilmeisesti aita pitää rakentaa siihen kaistojen väliin monumentiksi ihmisten laiskuudelle.
Sama häpeällinen laiskuus vaivaa olipa kyse sitten yläasteikäisistä teineistä tai hyvin pitkällekin koulutetuista mahdollisesti iäkkäistäkin henkilöistä!!
Mitenkähän se työntekokin mikroteknialla sujuu, ettei vain laiskuus rehottaisi siinäkin asiassa...- ei pahitteeksi
Näin on.
Laiskuus vaivaa ihmisiä.
Polkuja menee kaikkialla, missä pääsee vähänkin oikaisemaan. Jopa kadunkulmatalojen pihojen läpi.
Mikroteknian toimistotyöläisille ei tosiaan tekisi pahaa jaloittelu suojateiden kautta. Fysiologit ym. ammattilaisethan kehottavat istumatyöläisiä harrastamaan liikuntaa työpäivien aikana. - 12+13
Viimeksi eilen ajoin siitä Mikroteknian ohi. Se suojatie ei ole kuin 20-30 metrin päässä siitä laittomasta tienylityskohdasta.
- ????
12+13 kirjoitti:
Viimeksi eilen ajoin siitä Mikroteknian ohi. Se suojatie ei ole kuin 20-30 metrin päässä siitä laittomasta tienylityskohdasta.
Aika pitkä 20-30 metrinen. Pitäisikö käydä optikolla?
http://goo.gl/maps/BJrGx - kaupungit erikseen
Siilinjärvellä kasvaessa sitä oppii, että kaikki pyörii autoilun ehdoilla. Kaupungeissa taas otetaan huomioon julkinen liikenne ja sen sujuvan käyttö. Siis ei tarvitse kierrellä satoja metrejä päästäkseen vastakkaisen puolen bussipysäkille. Autoilu ovelta ovelle Siilinjärven tyyliin vasta laiskuutta osoittaakin.
- kaupungit erikseen
kaupungit erikseen kirjoitti:
Siilinjärvellä kasvaessa sitä oppii, että kaikki pyörii autoilun ehdoilla. Kaupungeissa taas otetaan huomioon julkinen liikenne ja sen sujuvan käyttö. Siis ei tarvitse kierrellä satoja metrejä päästäkseen vastakkaisen puolen bussipysäkille. Autoilu ovelta ovelle Siilinjärven tyyliin vasta laiskuutta osoittaakin.
Niin tarkoitin, että kaupungissa Prisman sisäänkäynnin ja Savilahden tien vastakkaisella puolella olevan bussipysäkin ja samalla myös Mikroteknian kohdalla on turvallinen suojatie.
- laiskuutta vastaan
ei pahitteeksi kirjoitti:
Näin on.
Laiskuus vaivaa ihmisiä.
Polkuja menee kaikkialla, missä pääsee vähänkin oikaisemaan. Jopa kadunkulmatalojen pihojen läpi.
Mikroteknian toimistotyöläisille ei tosiaan tekisi pahaa jaloittelu suojateiden kautta. Fysiologit ym. ammattilaisethan kehottavat istumatyöläisiä harrastamaan liikuntaa työpäivien aikana.Lopetetaan yksityisautoilu Kuopion keskeisillä alueilla ja siirrytään kaikki käyttämään busseja. Siinähän tämäkin Savilahdentie ongelma ratkeaisi ja kaikille ja erityisesti nyt autoilijoille tekisi hyvää kävellä molemmissa päissä matkaansa. Joo, joo kaikki eivät asu keskeisillä alueilla ja heitä varten sitten tehtäisiin liityntäparkkialueet. Vähenisi laiskuus kaikkien osalta ja kaikki saisivat hyötyliikuntaa.
- 12+5
kaupungit erikseen kirjoitti:
Niin tarkoitin, että kaupungissa Prisman sisäänkäynnin ja Savilahden tien vastakkaisella puolella olevan bussipysäkin ja samalla myös Mikroteknian kohdalla on turvallinen suojatie.
Missä kohdin tuossa on suojatie? Tuohon pitäisi rakentaa suojatie ja liikennevalot:
http://goo.gl/maps/7JvDA
http://goo.gl/maps/vZSoi
http://goo.gl/maps/0W9df
- kiekko..
Yksi rouva kehui kuinka vävynsä pitää autoaan Prisman parkkipaikalla ollessaan töissä Microteknialla. Pysäköinninvalvojilla olisi siellä hyvät apajat, kolmen tunnin kiekkopaikoilla. Olisipa kunnon loskakelit ja kastelisivat nämä tolkuttomat mullikat siinä tietä ylittäessään.
- Walkie
http://goo.gl/maps/U0n3P
Matka Technopoliksen pihasta Prisman pihaan voi siis olla jopa 0,5 km niin kuin Google Maps näyttää. Eli ei mikään ihme, että monet oikaisevat tien yli ihan vaikka protestoidakseen huonoa liikennesuunnittelua?
Mutta ei, ratkaisu ei ole aita. Miksi estää jalan käveleviä ihmisiä kun voisi helpottaa ylikulkua rakentamalla esim. suojatien, jalankulkusillan tai alikulun? Ja lisää ideoita saa heittää. Vähän sama jos minä jalankulkijana valittaisin, että autoja menee sillä tiellä liikaa niin katkaistaisiin tie. Happy end?
Moni tuskin lopettaa kävelemästä tuosta yli ennen kuin tuohon oikeasti rakennetaan vähintään se suojatie. Asiaa vaan reippaasti eteenpäin.
Ja ei. En yritä itsaria, vaan katson ensin vasemmalle ja oikealle.- BTST
Mitä huonoa liikennesuunnittelua tuossa protestoidaan?
Siinähän on Kuopion varsin keskeisen liikenneväylän (neljä kaistaa) kahtapuolen kaksi varsin erillistä kaava-aluetta. Toisella puolen vähittäiskaupan alue ja toisella puolen toimitiloja.
Joukkoliikenteen käyttäjän kannalta sitä "lisämatkaa" siitä Neulamäentien läheiseltä Prisman puoleiselta pysäkiltä tulee maksimissaan 70-80 metriä. Joukkoliikenteen käyttäjä lienee tottunut tuon verran sitä reittiään venyttämään.
"Protestia" tässä tekee ne henkilöautoilijat, joille ei syystä tai toisesta ole pysäköinti paikkaa siellä Microteknian puolella ja käyttävät Microteknian Prisman parkkipaikalle ulkoistamaa pysäköintiä.
Näiden tienylittäjien eteen ei minusta yhteiskunnan tarvitse tehdä mitään. Tuo on ihan puhtaasti työntekijän-työnantajan-Microteknia kiinteistöyhtiön ratkaistavissa.
Kun nyt muistia oikein kaivelee niin olen lähes 100% varma, että olen jutellut tästä asiasta Microteknian kiisteistöpäällikön kanssa vuonna 2006 ja tuolloin oli suunnitelmissa rakentaa ylikulku siitä about MT1 ja MT2 "sauman" kohdalta sinne Prisman puolella. Microteknia olisi maksanut osan, Peeässäkin hieman, mutta homma olisi jäänyt siihen, että kaupunki/tiepiiri ei olisi laittanut tuohon yhtään rahaa.
- neukkulan valot
Miten olisi köysirata tien yli tai riippusilta tai katujuna kuljettamaan parkkikiekon ajan siirtelijöitä, laitetaanhan Kuopiossa rahaa turhuuksiin muutenkin riittävästi mutta ei mihinkään tarpeelliseen.
Missään tapauksessa ei suojatietä eikä liikennevaloja sehän nyt on selvää että valtavat ruuhkat siitä tulee ja volttikadun sekä neulamäen risteys varmuudella tukossa sen punaisen jalankulku aallon vuoksi.
Paljon myös hälytysajoneuvoja kulkee joten miettikääpä hetki...... polliisit ei voi sakottaa kun ei ole jalankulku kielletty merkkiäkään ,, entäs jos jalankulku kielletty merkkejä ripoteltaisiin jokapolun kohdalle eihän ne paljoo maksa ja aina kun uusi polku tulee niin uusi merkki heheheee....- väistämisvelvollisuu
Eikö neukkulan valo tiedä, että hälytysajossa olevalle tulee antaa tietä. Jalankulkijat eivät varmasti mene piipaa-auton eteen vihreilläkään suojatielle, mutta autot eivät osaa nytkään väistää kunnolla hälytysajossa olevaa. Toki autokin voi varovaisuutta noudattaen laillisesti mennä tuon päin punaista tuon suojatien yli kadun reunaan, jotta saisi väistettyä sitä ambulanssia tai paloautoa. Se ei ole minkänlainen ongelma nykyisenkään tilanteeseen verrattuna.
- haastatte riitaa....
väistämisvelvollisuu kirjoitti:
Eikö neukkulan valo tiedä, että hälytysajossa olevalle tulee antaa tietä. Jalankulkijat eivät varmasti mene piipaa-auton eteen vihreilläkään suojatielle, mutta autot eivät osaa nytkään väistää kunnolla hälytysajossa olevaa. Toki autokin voi varovaisuutta noudattaen laillisesti mennä tuon päin punaista tuon suojatien yli kadun reunaan, jotta saisi väistettyä sitä ambulanssia tai paloautoa. Se ei ole minkänlainen ongelma nykyisenkään tilanteeseen verrattuna.
Jalankulkijat juurikin menevät hälytysajoneuvojen eteen, niillä on kuulokkeet korvilla ja mp3 soitin täysillä, ei ne kuule mitään ympäröivästä maailmasta eivätkä edes katso yhtään minne menevät, yli mennään mistä vaan paitsi suojatien kohdalta eikä edes vilkaista onko tie vapaa!
Toivottavasti mahdollisimman moni aivoton jalankulkija liiskautuu bussien ja rekkojen alle, henkilöauton alle jääminen on liian lievä rangaistus... - VitunVeljeilyjät
haastatte riitaa.... kirjoitti:
Jalankulkijat juurikin menevät hälytysajoneuvojen eteen, niillä on kuulokkeet korvilla ja mp3 soitin täysillä, ei ne kuule mitään ympäröivästä maailmasta eivätkä edes katso yhtään minne menevät, yli mennään mistä vaan paitsi suojatien kohdalta eikä edes vilkaista onko tie vapaa!
Toivottavasti mahdollisimman moni aivoton jalankulkija liiskautuu bussien ja rekkojen alle, henkilöauton alle jääminen on liian lievä rangaistus...Onko sillä väliä?.
Heikot lenkin tippuu pelistä pois ,siinä vapautuu uusia työ ja opiskelupaikkoja.
Mielestäni itsarin yrittäjien avunhuuto on kuultu jo lehden ja myös poliisin toimesta jos kriisiapu katosta ei saada poliksen nurkalle teeneineen piparin kera ja vain poliksen toimesta..siihen ei yhteiskunnan varoja tarvita laittaa ...
Pistetään vaikka parosen firmaan ja saaristokadun valaisuun..siinä on hyvä kohde...eikä veljeilylllä ole mitään hävettävää...ainakaan kuopiossa - Hanaa Saatana
haastatte riitaa.... kirjoitti:
Jalankulkijat juurikin menevät hälytysajoneuvojen eteen, niillä on kuulokkeet korvilla ja mp3 soitin täysillä, ei ne kuule mitään ympäröivästä maailmasta eivätkä edes katso yhtään minne menevät, yli mennään mistä vaan paitsi suojatien kohdalta eikä edes vilkaista onko tie vapaa!
Toivottavasti mahdollisimman moni aivoton jalankulkija liiskautuu bussien ja rekkojen alle, henkilöauton alle jääminen on liian lievä rangaistus...elekee vilkuttako valoja ,elekee töötätkö .elekee laettako hälyvaloja piälle..autistiset ylittäjät saattaa mennä paniikkiin ja kiertää vaikka oikeita jalankulkureittejä.
Autistisien toimihenkilöiden on vaikea sopeutua itseään suojelevaan systeemiin... - Hot wheels
haastatte riitaa.... kirjoitti:
Jalankulkijat juurikin menevät hälytysajoneuvojen eteen, niillä on kuulokkeet korvilla ja mp3 soitin täysillä, ei ne kuule mitään ympäröivästä maailmasta eivätkä edes katso yhtään minne menevät, yli mennään mistä vaan paitsi suojatien kohdalta eikä edes vilkaista onko tie vapaa!
Toivottavasti mahdollisimman moni aivoton jalankulkija liiskautuu bussien ja rekkojen alle, henkilöauton alle jääminen on liian lievä rangaistus...Puhut asiaa!
Minä olen ottanut sen linjan että en väistä jalankulkijaa edes suijatiellä, ikinä. Aion ajaa jonkun yli.
Luonnon valinta. - Katson sivulle
Hot wheels kirjoitti:
Puhut asiaa!
Minä olen ottanut sen linjan että en väistä jalankulkijaa edes suijatiellä, ikinä. Aion ajaa jonkun yli.
Luonnon valinta.Vankilahierarkiassa on alhaalta päin seuraava järjestys. Pedofili, suojatieyliajaja....
Mukavia vuosia vaan.
- vauhti tappaa
Ruuhka-aikaan klo 14-17 välillä jonot matelevat siellä Savilahdentie-Volttikadun välillä. Silloin ei juuri ole varaa, etä joku jänis tai kenguru jäisi auton alle, koska vauhti on niin hidas.
Mutta muulloin tien poikki loikkivat jänikset ja kengurut ovat suuressa vaarassa jäädä auton alle.
Noita jäniksiähän näkyy joka päivä siellä täällä Kuopiossa auton alle liiskautuneina.- viina tappaa
Kuopio on metsäkaupunki runsaine jäniksineen. Kannattaisi juoda vähemmän niin ei näkyisi kenguruita, kun niitä ei ole näillä aina.
- Kaksi autoa, talo :)
Jossain piireissä ei sitten arvosteta autoilijaa yhtään. Minä olen kalliista autosta maksanut ja minä aion sitä myös käyttää. Te opiskelijat ym. roskasakki jolla ei autoa vielä ole kuljette valoista tai jäätte alle.
Köyhät kyykkyyn. Saan enemmän palkkaa ruokatunnin aikana kuin kävelijäopiskelija kuukaudessa!- raha rauhoittaa
Laitetaan tuohon vaan suojatie valoilla. Vallna mainiosti voin siinä seisahtaa millä kolmesta autostani siinä milloin ajelen yhdestä talostani toisella tai vuokralle panemilleni huoneistoilleni.
- Moonika
Joooo.. Minä entisenä kuopiolaisena asun nyt Monacossa enkä viitsi edes vuokraa pyytää muutamasta omistamistani asunnoista kuopiosta, asukoot köyhät opiskelijat ilmaiseksi. että saavat joskus ammatin ja ostavat sitten halpis auton ja parkkeeraavat sen sitten sinne prisman pihalle kun käyvät duunissa technopoliksessa.
Juoskoot vaikka henkesnsä edestä parkkikiekkoo kääntämässä jos eivät tajua että siihen voi kellokoneistonkin laittaa ja aina näyttää sallittua parkkiaikaa eikä tarvii juosta kolmen tunnin välein kiekkoo kääntämässä.- laslkfjregrel
Kellokoneistollinen kiekko on laiton Suomessa. Trollihan sinä olet kyllä muutenkin täti monika...
- raha rauhoittaa
laslkfjregrel kirjoitti:
Kellokoneistollinen kiekko on laiton Suomessa. Trollihan sinä olet kyllä muutenkin täti monika...
Juuri noin
- Ei laiton
laslkfjregrel kirjoitti:
Kellokoneistollinen kiekko on laiton Suomessa. Trollihan sinä olet kyllä muutenkin täti monika...
Eiii oo laiton ... meillä monella se on käytössä eikä ole sakkoja tullut , pys.valvojat vaan kulkee ohi ja katsovat kaukaa ja kas kummaa oikeassa ajassa näkyy olevan pysäköinnin suhteen .. seuraava auto ...seuraava ... monta askelta säästyy ja aikaa.
- tecnopoliksen työnte
Hei urpot. Jos ruokatauko on 30 min niin luuletteko monenkin käyttävän sen kiertämällä 100m mennen tullen? Kiertäisitkö itse? Ei ehkä sieltä perhevolkkarin kyydistä näytä pitkältä kierrokselta, mutta jos joskus nostaisi hanurin autonpenkistä niin voisi havaita, että kävely on vähän hitaampaa kuin autoilu. Eiköhän ongelma piile siinä, että kaupunkisuunnittelu on tehty täysin autolähtöisesti, vaikka tuo ei ole mikään lähiön peränurkka vaan vilkasta kaupunkialuetta. Junttien maalaisuuden kyllä huomaa tuosta, että ensimmäisenä ollaan vaatimassa jotain karja-aitoja ja viitataan kaupunkialueen käyttöön 30 vuotta sitten, että saa joka jamppa ajaa rauhassa yksin omalla autollaan ja saadaan 100tuhannen asukkaan tuppukylään kunnon liikenneruuhkat aikaan. Bussimatkustajat ja kävelijät ja muut häiriköt joutaa kiertää eikä parempaa ratkaisua keksitä kuin aita. LOL.
- Hanaa Saatana
Kun olet niin vitun korvaamaton tecnopolislainen niin miksi et pidä tunnin ruokatuntia niin ehtisit paremmin ,mutta taidatkin olla huono neuvottelija ja oletkin vain korvattavissa olevana orjan reppana.
- liian kallis p-paikk
Siinä teknopoliksen kohdallahan on bussipysäkki, ei tarvitsisi pitkää matkaa kävellä jos kulkisitte bussilla töihin. Ei olisi pysäköintiongelmia ja onko se nytkään oikeasti ongelma ainakaan tilan puolesta, teknopoliksen pysäköinti on vain hinnoiteltu järjettömän kalliiksi.
- oma ravintola
Miksi et käytä Microteknian omaa ravintolaaa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969